canozcan

Bu Parça Ne İşe Yarar ? ( Egr Selenoid Valfi )

valla ne oldugunu bilen arkadakaslar vardir muhakkak ama parcanin kendinden gecmis bi parca oldugu kesin  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hacı abi sensörlerden birinin soketi ama ne sensörü diye sorma sakın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

google aratınca bu çıkıyor, hadi arabadan anlayanlar çözsün, ben anlamam, sadece binerim :)))

Catalog  >  Gasoline Engine 4-cylinder Supplement  >  Emission Control System  >  Valve,solenoid  >  B6BG18741

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 sensörden 2şer hortum çıkıyor, toplam 4 hortum emme manifolduna ve emme manifoldunun üzerindeki filtre gibi parçalara giriyor zaten. bu iki sensörün çalışmadığını düşünüyorum bende çünkü çok işkence gördüler. japonla yapıştırılmış kırılan yerleri. sonra o japonlar usta diye tabir edilen kişi tarafından kızgın telle delindi falan :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

resimdekiler egr sisteminin selenoid valfi ve soketleri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

resimdekiler egr sisteminin selenoid valfi ve soketleri

peki bu valfler ne işe yarıyor? çalışmaması aracımda ne gibi dezavantaj oluşturuyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar şöyle bir makale buldum

Egr Sistemi

egr sistemi üç parçadan oluşuyormuş. egr kontrol valfi, egr selenoid valfi ve egr valfi olmak üzere.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk defa gördüm bende bir kontrol edeyim bu parçaların çalışmaması ne tür bir soruna yol açıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk defa gördüm bende bir kontrol edeyim bu parçaların çalışmaması ne tür bir soruna yol açıyor

bu parçanın ve 3 parçadan herhangi birinin çalışmaması yanma odasına yanmış egzos gazını sürekli göndermesine neden oluyor. 1700-3000 devir arası çalışıp, diğer devirler arasında çalışmaması gereken sistem sürekli çalışınca; düşük devirlerde sisteme giren yanmış eksoz gazları bir kararsızlık oluşturduğundan araç düşük devirlerde sirkleme gibi problemler ortaya çıkarıyor. ben çalışmayan selenoid valfinin hava hortumlarını çıkartıp, çıkarttığım yere kör tıpa yaptım ve düşük devirdeki gazı bırakınca sirkeleme olayı ortadan kalktı. böyle bir problemle karşılaşan arkadaşlara tavsiye ederim. ancak çalışmayan 3 valten hangisi olduğunu tesbit etmeniz gerekirki o valfin hava hortumlarını çıkarabilesiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bu resimdeki sensör gibi parça 2 adet var ne işe yarar acaba. bende baya bi perişan durumdalar bilmeyen ustalar onları söküp, birşeyler yaptılarda acaba yenisi almam gereken bir parçamıdır.

1.jpg

[img width=580 height=435]http://www.kirklarelitarim.gov.tr/lantis/2.jpg

[img width=580 height=435]http://www.kirklarelitarim.gov.tr/lantis/3.jpg

ozan selenoid  valf ten bah sediyorsun zaten ilgili bazı cevablarıda bulmuş sun bu valf ler hem  karbiratörlü hemde enjeksiyonlu tüm araçlarda kullanılan bir parçadır ..

emme  manivolt baktın zaman selenoid  valfin üstünde siyah bir parça var (hava rakülatörü)  hemen arkada büyük yine siyahça  bir parça oda (kanister ) bu bahsi geçen  selenoid valf bunlar ortak baglantılı çalışan  parçalar dır. ve yine emme manivoldu iki parçadan oluşup orta kısmında selenoid valf vasıtası ile hava emişi ile de diyebilirm ama selenoid valfin açıp kapattıgı manivoldun için de kelebek sistemi aynı (tratulun ) içinde olan kelebek gibi tratulda ki kelebek telle hareket saglanıyor  manivoldun içindeki  kelebek bahsi geçen selenoid  valf ve hava ragulatörünün çalışması ile kelebek kendini açıp kapıyor ..

önemli bir parça ve çalışır durumda olması lazım diyebiliriz.

siyah olan parça  şasenin arasında( kanister) dedimiz bu parça deponun içine sıkışan benzin buharını içinde muhavaza ederek emme manivolduna gönderip yanma odasındaki havanın  ve benzinin yanma oktanını artırıyor.

buda önemli selenoid valf elektirik ile çalışır gazın tepkilerine göre motor çalışmasına göre ecu  dan aldıgı sinyala göre selenoid valf hareketini saglar ve emiş yönü ve  havayı yönlendirme yani önce ragülatörün çaçışmasına yada diger selenoid valfin çalışıp kelebegi açık tutmasına sinyal gönderir

bu seleniod valf ten  2 tane var çalışır olması lazım ....

bu parçalar motorun rolantide düzgün çalışması ve ragülatörün yüksek devire tırmanırken ki çalışması ile gelebegin çalışmasını saglar açıp yada kapama gibi tıpkı karbiratörlü  aracın 3500 devirden sonra iki nci bogazı açması gibi ...

Hazne boşaltma valfi emisyon kontrol sisteminin bir parçasıdır.Karbon filtresinde biriken yakıt tankından gelen yakıt buharı bu solenoid valf ile motora aktarılır.

Eğer motorun lambda kontrolü çalışıyorsa, valf kontrol ünitesi tarafından yönetilir. Motora aktarılan bu ekstra yakıt lambda kontrolü ile kompanze edilir.

faruk_92-323 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim benzin durduk yere uçup gidiyor bunla bir alakası olabilirmi acaba  :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.