Metalik

Diskler ve Balata Sorunu

Bu konuda 23 ileti var

Arabanın butun balataları 20000 de değişmişti.Esasında frenler gayet iyi durumdaydı ama ses yapmaya başlamıştı.Şu an araba 33500 de ve yine ses yapmaya başladı,tam durma anında ses çıkarıyor malesef.Servise gittim,balataların yarılanmış,daha 10000 km ye kadar ömrü olur dediler ve disklerin traşlanması gerektiğini söylediler.Yanlız şöyle bir durum varmışki,disklerin traşlanmasından sonra sıfır balatanın takılması gerekiyomuş,çünkü üzerindeki balatanın kısma anında bıraktığı derin izler var üzerinde.Diğer bir neden ise yıkatılma anında temas eden sular.Dolayısıyla benden balataları bitmeye yakın gelmemi istediler ve değişmeden önce disklerin tamirinin yapılması gerektiğini söylediler.Eee şimdi 10000 km daha sesle mi binecez arabaya.Bu konuda önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum.

Saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı sorun bizde de var ya o çıkan sese uyuz oluyorum  :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka çare gözükmüyor sanırım. Ancak şu disk traşlama işinin sağlıklı olup olmadığı bir araştırılmalı.

Ayrıca disklere su tutulması benim bildiğim kadarıyla zararsız. Önemli olan diskler sıcakken su tutulmaması.

Biz Ömer'le msnde konuştuk ama konu netlik kazansın diye tekrar buraya yazıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En mantıklı çözümü bulmamaız lazım,zannederim çoğu insan bu dertten yakınıyor gibi.Disk traşlandığında bir zarar görürmü yoksa bir sakıncası yokmu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Disklerde bir eğilme olduğu zaman tıraşlama yaparlar eğilmede genelde sıcak diskler su tutulduğu zaman meydane gelir.Balatanın sesisle diskin alakası yok sanırsam balatanın sert olmasından yapar o sesi yan sanayi balata takılmış olabilir.Dündar usta bir açıklık getirir bu konuya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ara sıra aynı ses bende de oluyor,araya kaçan tozla alakalı olabilir bu durum...

bu arada traşlama olayı önerilen bir durum değil arkadaşlar  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten her seferinde olmuyo evet,ama sinir bozuyo bayağı,dediğiniz gibi traşlama işine herkes iyi gözle bakmıyo :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabayı aldığımda bende de vardı o durum ve direk diskleri ve balataları değiştirdim. Ustalar hiç önermediler dediğiniz gibi traşlamayı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Patron adamın hali başka olur tabii...

:) Estagfirullah abi. Oradaki tek kriterim taşıdığım canlardı. Bir de usta dedi ki, traşlama 100 YTL yeni diskler 200 YTL gibi birşey hiç değmez, zira ileride aynı problem nüksederse bu masrafı tekrar yapman gerekecek, balatalar da dahil..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende traşlamak kötü diye biliyorum ama balataların bitmesi konusunda bişey diyemiycem tunca ile baya konuşmuştuk bu balata işini en iyisi bizim araçlar için ate marka olanıymış sonra lucas geliyomuş bir marka daha vardı ama o bu üçü arasında en sonuncu olanmış sonrada diğer yan sanayi balatalar var bence balatalarının markasına bak servisin ate marka olanı takması lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Balatayı bilmem ama bizim araçlarda kaliperler (balatayı sıkan parça) Ate

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Balatayı bilmem ama bizim araçlarda kaliperler (balatayı sıkan parça) Ate

zaten fabrika çıkışı ve servisin normalde bakımlarda eğer parçayı değiştiriyosa takması gereken orjinal parçada ate bende öğrendiklerimi aktarmaya çalıştım bi yanlışlık varsa kusura bakmayın

Edit: Şimdi emin olmak için baktım ate balatada üretiyormuş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok yanlışlıktan değil, onu da söylemek için söyledim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Disklerin traşlanması hiç bir problem yaratmaz abi sadece diskin kullanım aralığı(mmlik olarak)(kumpasla ölçülür.)Aracın kitabı açılır bakılır eğer disk örneğin 2 mm traşlanacaksa kurtarıyor mu acaba diye bakılır kitaba.mazda3 kitabımızda yazar bu aralık (diskin kalınlığı).İsteğe bağlı değişebilir diskler.Hmm bu arada disk traşlandıktan sonra balata değişse iyi olur ama balata sağlam ise bir cam tabaka parçası alınır (balata yüzeyinin düzgün olması açısından) ve zımpara camın üstüne konarak 8 yazıyormuş gibi balata zımparalanır ve balata spreyi ile yıkanır eğer aşınmamış balata ise yeni gibi olur masraftan kurtulursunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:) Estagfirullah abi. Oradaki tek kriterim taşıdığım canlardı. Bir de usta dedi ki, traşlama 100 YTL yeni diskler 200 YTL gibi birşey hiç değmez, zira ileride aynı problem nüksederse bu masrafı tekrar yapman gerekecek, balatalar da dahil..

Abi tıraşlama bizim izmir sanayiide 15 ytl 2si yanlışın olmasın :eek:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi tıraşlama bizim izmir sanayiide 15 ytl 2si yanlışın olmasın :eek:

O zaman acemiydik belki ondan keklediler bizi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu serviste sordum bugün Burak, bir kere 100 lira çok fahiş bir rakam, onu anladım..Bizim serviste aleti varmış, gerekliyse biz burada yapıyoruz diyorlar ve gerektiği kadar yapıyorlarmış %20, %30 gibi, bunun bir sakıncası yok, ancak sanayiye gidildiğinde adam kafadan diskin %50 sini alıp, diski bir dahaki sefere değiştirme mecburiyetinde bırakıyormuş...

Söylenen bu, ben aktarıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.