Guest MazdaClubTR

Mazda Shinari Concept

Bu konuda 57 ileti var

[smg id=4786]

Mazda SHINARI Konsepti

Japonca bir kelime olan shinari, çelik veya bambu gibi yüksek dayanıklılığa sahip olan nesneler kıvrıldığında veya büküldüğünde, güçlü ama yoğun esnek kuvvetin çevik görünümünü tanımlar. Hızlı bir hareket yaratmak için gövdesini esnek bir şekilde dönüştürdüğünden bir insanın veya hayvanın görünümüne de atıfta bulunur. Mazda tasarımcılarına “KODO – Canlı Hareket”i SHINARI şeklinde, ilk KODO tasarım konseptinde aktarmak için ilham veren bu harekettir. SHINARI yeni KODO tasarım temasını canlı ve güzel bir şekilde mükemmel olarak ifade eder.

Mazda SHINARI dört kapılı, dört koltuklu bir sportif coupe konseptidir. Şekli, son derece gelişmiş kasları olan çevik bir hayvanın güçlü hareketlerini sunar. SHINARI'nin dış yapısı, kıvrak ve güçlü hareketi ifade edecek tam gerilimle dolu gizli eğimler olan çizgiler ve yüzeylerle Mazda'nın yeni tasarım sloganı olan "KODO-Canlı Hareket"i ifade eder. Yüzeyleri tarafından iletilen gerilim sayesinde Mazda SHINARI her an sıçramaya hazır görünmektedir. SHINARI tasarımı gizli ve güzel hareketi gösterirken bastırılmış enerjiyi de birden açığa çıkarır.

Mazda tasarımcıları aracın organik formlarını dengelemek ve SHINARI’nin mesajını iletmek amacıyla tüm araçların dış elementlerinin zevkli ve tam kontrolü üzerine odaklanmışlardır. Ön fascia kanadı aracın ana elementlerindendir ve SHINARI’nin en önemli özelliğidir. Izgarayı ön farlara bağlayan kayan çubuklar gibi hızı üç boyutta ifade eder.

Tasarımı sadece estetik değildir aynı zamanda oldukça da kullanışlıdır. Aerodinamik performansı Mazda tasarım ekibi için bir öncelikti. Aracın ön ve arka tarafında, iki çamurluğun merkezi SHINARI’nin gövde altı boyunca hava akımını yönlendirmesi için tasarlanmıştır. Ön çamurlukla yan pervazları ve arka çamurluğu görsel olarak bağlayan açılan çizgi, benzer bir fonksiyona sahiptir ve hava akımını aracın gövdesi boyunca yönlendirir, dahası coupe’un aerodinamik performansına katkıda bulunur.

SHINARI tasarımına genel bir bakış

Dış:

SHINARI’nin boyutları enerjiyi ileri iterek ani bir şekilde bıraktırır. A sütunu aracın arkasına doğru incelir ve kabinin şekli ile ön çamurluk araca basık ve odaklı bir duruş verir.

• SHINARI’nin farklı ön çamurluğu ilk defa Mazda RX-8’de görülmüş olan çamurlukların gelişmiş halidir.

• SHINARI’nin karakter çizgileri arka çamurluklardan öne doğru kayan çizgileri karşılamak için muhteşem bir güzellikle birleştirilen güçlü gerilime vurgu yapan çok katmanlı bir etki yaratarak ön çamurluktan arkaya doğru yönelir.

• SHINARI'nin tüm gövde yüzeyleri sabit bir şekilde dönüşüme tabi oluyormuş izlenimi verir. Gövdesi boyunca görülen güçlü ana iskelet dışında, belirli bir statik şekil yoktur. Araç sanki sürekli hareket halindeymiş gibi görülüyor.

• Önden arkaya yan eşiğin üst yüzey açısının ince kontrolü otomobilin gövdesi boyunca hızın aniden artmasıyla sonuçlanır.

• SHINARI’nin parlak metalik mavi rengi sert metal hissi yaratmak amacıyla seçilmiştir. Vurgular ve gölgeler arasındaki kontrastlar SHINARI’nin eğilen ve dönüşen yüzeylerini aksettirmek için kasıtlı uygulanmış görsel bir tekniktir.

• Ön farlar için, Mazda’nın tasarımcıları dış lensi olmayan bir ön far yarattılar. Bu da vahşi bir hayvanın gözlerini andıran farları vurgular. Dış ayna, tekerler ve egzoz borusu kıvraklık ve hafifliği vurgular ve aynı zamanda üst kalite sunmak amacıyla sanatsal el yapımı hissini de aksettirir.

İç:

• Dış tasarım harekete göre değerlendirilebilirken SHINARI’nin kabini, oturma pozisyonunda tecrübe edilir. Bu nedenle, Mazda’nın tasarımcıları araç ve sürücü arasında sürücü odağını arttırmak, yeni bir ünite keşfetmek için yola çıktılar.

• Temel mekanik fonksiyonlar “en üst atletik alan” yaratmak için üstün ergonomi ile birleştirilir. Gösterge paneli iki ayrı alana bölünmüştür ve bunlar sürücü kabinini iç alanın geri kalanından ayırır ve sürücünün daha fazla odaklanmasını sağlar.

• İçsel “erişim alanları” – Mazda’nın “sürüş ergonomisi” olarak adlandırdığı şekilde yaratılmıştır. Tüm donanım ve kumanda aletleri sürüş deneyimini iyileştirmek üzere tasarlanıp yerleştirilmiştir.

• İç tasarım ustalığı, işlenmiş alüminyum çubuk, yumuşak deri ve gösterge panelinin keskin tasarımını da içeren otantik materyal uygulamalarıyla karakterize edilmiştir.  Sonuç ise göz alıcı kalitede bir iç tasarım.

• Sürücü odaklılık mesajını pekiştirmek için, birincil ve ikincil panelin tasarımı ana kabin şeklini yansıtır. Sürücü koltuğundan açık bir görünüm sağlar.

• SHINARI’nin kabini, ana gösterge paneli yüzeyleri açıklık hissini arttırmak için alçak ve yolculardan uzak yerleştirilmiştir.

• Akıcı üç boyutlu HMI gösterge üç ayrı mod sunar: "İş, Memnuniyet ve Spor”. İş modu sürücünün çalışma günü görevleri ile bağlantı halinde olmasını sağlar. Memnuniyet modunda, odak noktası konfor ve eğlencedir. Spor modunda sürüş ayarları değiştirilir, pedal değiştirici etkinleştirilir, süspansiyon ayarları performans sürüşü için ayarlanır ve kumanda aletleri sürücünün sadece sürüş deneyimine odaklanması için basitleştirilir.

Mazda Shinari Concept Galeri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu çıksın görürüz herkes mazdacı olur.lantisin yenisi gibi bişey

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde ilk gözlemlerim aston martin rapide havası var araçta  ;) mazda'nın bunun gibi araçlara ihtiyacı var,bunun gibi bir aracı 150-200 bin tl arası bir fiyattan satsa tabiki bu daha konsept seri üretim şekli itibariyle daha gündelik olucaktır eminim buna rakiplerinin satış rakamlarını tek başına satış rekorları kırarak egale eder.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana RX-8'in Jaguar fabrikasından çıkmış hali gibi geldi. Çok beğendim.  4 kapı olmasını çok takdir ettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

seriye çıkarsa süper olur... alamayız belki ama yollarda görmek bile hoş olur..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani arabanın ön tarafındaki amblemimiz beni gururlandırdı tabiki ama baştan aşağı çalıntı bir model oluşu açıkçası beni çok rahatsız etti..Bu araç tamamen 2010 kasa jaguar xjr fark olarak galiba arka kapıları rx8 gibi freestyle.Belkide araç fake'dir kimbilir.

jaguarxfcoupe.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni mazda6 dır kendileri...

ama binebilmek için yaklaşık 4 yıl daha falan beklememiz gerekecek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tasarım konusunda,mazda en ıyısı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni mazda6 dır kendileri...

ama binebilmek için yaklaşık 4 yıl daha falan beklememiz gerekecek...

9 bu modele daha çok yakışır  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

7 olmaz orda rx-7  var :) 6,5ta anlaşalım :2funny:  bu arada 1 var 2 var 3 var 5 var 6 var 7 var 8 var 9 var... 4 neden yok mazdada :geyik::krrsz::ohmy:

Abi senimi kıracağız Ryuga concept de Mazda 4 olur  :geyik:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence  harika,diğer araçlardan çok farklı.Bizimkinde kapı kollarını koymayı unutmuşlar. :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

7 olmaz orda rx-7  var :) 6,5ta anlaşalım :2funny:  bu arada 1 var 2 var 3 var 5 var 6 var 7 var 8 var 9 var... 4 neden yok mazdada :geyik::krrsz::ohmy:

mazda 4'te s.w. 3lerin yeni adıymış  :2funny: :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.