orhan başara

Ülkelere göre değişen standartlar!!!

Anlayamıyorum. Neden bir aracın görsel özellikleri (teknik özellikleri değil) ülkeden ülkeye değiştirilir. Çift renk gösterge paneli neden diğer ülkelerde var ama Türkiye'de tek renk. Hani aracın yerden yükseltilmesinin vs. mantıklı nedenleri olabilir. Ama gösterge paneli neden değişir? O halde neden Türkiyeye gönderilecek araca özel bir broşür olmuyor bayilerde? Bizi iştahlandırıp son anda o paneli görünce vazgeçme olasılığımız düşer bunun içinmi? Aracı aldığım bayiye sordum bu soruyu. Yetkili bir ağızdan teselli gibi cevap aldım :)

"Sizin yine gösterge paneliniz değişmiş, kıbrısa giden araçların İSMİ değişiyor (mazda3 ve tayfası orada başka bir isimle satılıyormuş)

peh

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Axela

Mesela Avrupada impresive 1 tane gördüm. Ama Touring ve Comfort bir sürü gördüm. (Cant kapaklı)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geldigimizde  karsilastirmasini  yapariz.  Benim arabada  en  cok istedigim  Sunroof  idi , O da  bizim  ulkede  yok,  sizde  ise  var ....... :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabada  en  cok istedigim  Sunroof  idi , O da  bizim  ulkede  yok,  sizde  ise  var ....... :(

2 yıllık 207'mi satmamın tek nedenidir sunroof. Sonrası teferruat...idi, ama aldıktan sonra her özelliğinin buna değdiğini farkedip çifte mutluluklar yaşıyorum. Darısı diğer sunroof severlerin başına...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ülkelere göre; motor tercihini anlayabilirim,ama donanım tercihlerini anlayamıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ona bakarsanız rusya'dan kaydırılan mazda2 lerde koltuk ısıtmaları vardı. hatta 6lı CD changer olanları bile vardı.

aynı şekilde rusya'dan alınan BT-50 lerde 4 hava yastığı, koltuk ısıtma, 6lı cd changer, deri döşeme, orjinal ön koruma falan var. Türkiye'de hiç kimse bu donanımları sunmuyor. demek ki rusların araçtan beklentileri bizimkilerden farklı. pikap bile olsa 6lı cd changer, yan hava yastıklarını istiyor. tabi kuku üşümesin diye koltuk ısıtmayı da unutmamak lazım... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hedef kitle ve ürün uyumu Müşteri ilişkileri yönetimininde altın kurallarındandır... Bence mazdanın sıkıntısı donanım eksikliğinden çok "opsiyon" eksikliğidir. Amerikada genellikle 2 hava yastığı, manuel klima ve abs ile satılıyor mazda3ler... Bizim donanımı söylediğimde adamlar şoka girdi! onların binde bir satabildiği donanımı biz en alt ürün diye comfortta teklif ediyoruz  :2funny:

Ben öyle çok opsiyon seçeneğine karşıyım.Bol opsiyon seçeneği daha çok müşteriyi ütülemek için yapılan sistemdir.Örnek Doğuş Otomotiv.

Türkiyede BMW'nin çıkardığı Türkiye Paketi diye birşey varmış diye duydum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben öyle çok opsiyon seçeneğine karşıyım.Bol opsiyon seçeneği daha çok müşteriyi ütülemek için yapılan sistemdir.Örnek Doğuş Otomotiv.

Türkiyede BMW'nin çıkardığı Türkiye Paketi diye birşey varmış diye duydum.

gösterişe meraklı olduğumuz için Türkiye Paketi dedikleri şeyin içinde herşey vardır :)

o da olsun, bu da olsun, suyundan da koy  :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında daha iyi değil mi? Örneğin, çoğu arkadaşımızın ısrarla istediği sunroof, sis lambası gibi donanımları istemeyen ben elgazı vb. diğer özellikleri isteyebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BMW ve Mercedes bu keleği çok fazla yapıyor bu aralar.

BMW'de Premium Pack (çakma tabi bu) ve Türkiye Paketi diye gelen araçlara kesinlikle para verilmemeli. BMW'dir demeyin kullandım biliyorum plastik kalitesi falan feci durumda, ve 5000km sora sesler gelmeye başlıyor sert süspansiyon yüzünden.

Mercedes'te beni üzdü Blue Efficiency modeli C180 aldık arabanın göstergeleri Sprinter'la aynı çıktı. Direk sattık 500km'de sonra gidip diğer versiyonlarını gördük neden almadık diye lanet ettik.

Ayrıca bu konuyla ilgili olarak Ingiltere'de neredeyse hiçbir araçta sunroof yok ve opsiyon listesine bile eklemiyor bazı markalar iklimden dolayı.

Ben Gökhan abi'ye katılıyorum, Türkiye paketini uygulayan markalar kesinlikle hız sabitleyiciyi eklemeli, en azından opsiyon listesinde olmalı.

Bir de Türkiye Paketi uygulaması yapan markaların birinci görevi vergileri hesap etmek olup az hacimli araçlara yüksek güç ürettirmek. 1.4 1.6 turbo beslemeli araçlar yaygınlaşmalı ve yakıt sistemleri de optimize edilmeli. Böylece devlete fazla para ödemeden performans elde eden kullanıcı o markala yönelir ve sonuçta otomobil piyasası canlanır dolayısı ile o marka kazanırken bizim gibi bilinçli alıcılar da bundan en üst seviye de faydalanmış olur.

Ama tabi hangi marka bunu düşünücek kapasitede...

Adam 50bin liralık Golf 6'ya sis farı, çelik jant koymuyor, üstüne arka camları da manuel yapıp kaliteli araba ayağına 1.6 102 Hp'lik berbat bir motorla VW takıntısı olan halkımıza kakalıyor.

Sonuç olarak bu Türkiye Paketi olayı devam ettikçe araba almak isteyenler uğraşıp durucak kârlı çıkan yine devlet ve kazıkçı firmalar olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlayamıyorum. Neden bir aracın görsel özellikleri (teknik özellikleri değil) ülkeden ülkeye değiştirilir. Çift renk gösterge paneli neden diğer ülkelerde var ama Türkiye'de tek renk. Hani aracın yerden yükseltilmesinin vs. mantıklı nedenleri olabilir. Ama gösterge paneli neden değişir? O halde neden Türkiyeye gönderilecek araca özel bir broşür olmuyor bayilerde? Bizi iştahlandırıp son anda o paneli görünce vazgeçme olasılığımız düşer bunun içinmi? Aracı aldığım bayiye sordum bu soruyu. Yetkili bir ağızdan teselli gibi cevap aldım :)

"Sizin yine gösterge paneliniz değişmiş, kıbrısa giden araçların İSMİ değişiyor (mazda3 ve tayfası orada başka bir isimle satılıyormuş)

peh

Aynen katılıyorum. Benim düşüncem bu çifte standardı giderebilmek maksadıyla tüm Türk Mazdaseverlerin birlikte hareket edip, talepkar olması gerekir ki sesimiz duyulsun. Yoksa anca bu şekilde forumdan foruma koşarız, bir şey olmaz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen katılıyorum. Benim düşüncem bu çifte standardı giderebilmek maksadıyla tüm Türk Mazdaseverlerin birlikte hareket edip, talepkar olması gerekir ki sesimiz duyulsun. Yoksa anca bu şekilde forumdan foruma koşarız, bir şey olmaz...

o dediğin biraz zor.ama keşke öyle olsa.üretici kendi markasının dünya üzerindeki bütün forumlarını takip edip değerlendirip ve o sitelerin yöneticileriyle ve adminiyle irtibat kurup toplantı filan yaptığını düşün mükemmel olurdu.ama maalesef keşke diyorum  :)  :dua:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayrıca şuda var.mesela 2010 Mazda3 impresivve 40.000 tl ise elektrikli koltuk olmasınıda beklerim.(bu araçta en güzel özellik ön cam ısıtması sanırım ) :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.