mecazim

Mazda 323 Manifolt Sorunu Hakkında

Bu konuda 30 ileti var

Selam arkadaşlar..91 model 323 sedanınmda içeriye özellikle yüksek hıza çıkıldığında içeriye çiddi bir kokou geliyordu..sanki arkdaki egzosu camdan içeri vermişler..bir süre böyle gittikten sonra ,,bir arkadaş manifolttan labilr dedi..Bend ebilmediğim için gideyim bir sorayım dedim.Gerçektende manifoltta kaçak varmış.Contalar yalama olmuş.Ustanı söylediği bu..Kısa vadede sorun çıkarmasada uzun vadede sorun olabileceğini ,,aracın performansında düşüş olabileceğini söyledi..Bİr ara gel söküp bakalım halledelim dedi...

Şimdi halledelim de ,acaba bilem arkadaşlar söyleyebilir m bu manifolt masrafı tahminen kaça çıkıyor bizim eski modellerde..

Arabayı bırakıp aybaşı almak istemiyourm..Usta yaparış bir şeyler dediğinden biraz tuzalancak gibi geldi ama ,,fikir veririseniz sevinirm..

Ve dediği gibi manifolttan hava kaçırması hem yakıtta hem de performansta sıkıntı yaratırmı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

manifold contası. + sökme takma...

heralde 100tl yi geçmez toplamı diye düşünyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sağolasın..Peki bir soru daha sorayım.manifoltun değiştirilmesi ne gibi durumlarda oluyor..bilirmisiniz.:?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

Daha önceki konumda manifolt konusunda başlık açmıştım.Şimdi ise manifoltumu yaptırdıktan sonrası durum hakkında birşeyler sorucam ve paylaşıcam.

Önce sorunum ,,otobanda yüksek hızla gidildiğinde rabanın içine ciddi anlamda koku geliyordu,,buna zamnala önden gelen rahatsız edici bir ses eklendi ve tabiki arabann çekişi düştü.

Bir kaç ustayla görüştükten sonra ki en sonunda kendi ustamda iş bitti,,olayın manifolt aolduğunu konusunda hem fikir olduk..Manifoltumda çatlak ve contaları yalama olmuş..Dün arabayı yaptırdım,,taşlama yapıldı ve contalar değişti.Arabadi ses te koku da,,çekiş sorunu da bitti..buda bana 70 liraya mal oldu..

Ancak şimdi arabayı kullanırken haifi bir yanık kokusu duyuyorum.kaputu açtığımda ise alttan gelen plastik yanığı gibi bir koku alıyorum.ustamı aradığımda contalar yeni takıldığı için yapabilir dedi..

bu konuda bilgisi olan arkadaş varsa ve paylaşırsa sevinirim..Conta anlattığım şekilde koku yaparmı ?..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Taktığı Contaya göre değişir. Contacıda gidip kestirdiyseniz "telli conta" tavsiye ediyorlar. Ben manifolt tamirinde telli conta kullandırdım ve aynı zamanda sıvı conta kullandık. Koku falan olmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

323 94 model araba manifolt kacağı için önerileriniz . Bekliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

323 94 model araba manifolt kacağı için önerileriniz . Bekliyorum

manifoldun neresinden kaçak var, emme mi,  egzoz manifoldumu, tam bir açıklarsanız problemin ne olduğunu yardımcı olmaya çalışırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba Gürhan Bey şuana kadar 1 tamirci 2 eksozcuya götürdüm.Eğzozcu bunun saplama yerleri bozulmuş ya Egzoz manifoltunu ve Ezoz catallarını değiştirmek gerekir dedi.

2. bir eğzozcu ise bu egzozcunun işi değil senin sadece Egzoz manifoltunun saplamaları bozulmuş bunu bir tamirciye götüreceksin bu saplamaları söküp diş açtıracak yeni saplamalar takkacak .

Tamirciye Egzoz manifoltunu tamirciye gösterdim Oda manifoltu sökceğiz saplamların yerini düzeltireceğim dedi.FAKAT Benden bulabilrsen Eğzoz contası ve Eğzoz manifolt contası bulursan iyi olur yoksa conta kestirmke gerekir bilgisini verdi. 60,,70 TL BU İŞ Biter dedi.

Bu arada Atatürk oto sanayide ki mazda çıkmacıları aradım İşcilik haric manifolt ve Catal için 150 TL dediler ayrıca 70,80 gibide işçilik alacaklar.

aracım yakın  zamana kadar 50 tl gaz ile 200 km şehir içi yol yapıyordu şimdi 50 tl ile 100 km yapıyorum aynısı benzinlede denedim yakıt oranı 100% arttı  bu kaçağın bu kadar etkisi olabilir mi ?

Yardımlar için teşekkürler

Ahmet

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Ahmet bey  bahsi geçen saplamalar eğer bozuksa sadece onu değişiniz, çatalı değişmnek gerekemez, gidin bir motorcuya çıkarsın çatalı alıp bir tornacı veya demirciye götürün spalamalar değişip versinler, egzoz manifolt contasınıda parçacıdan alabilirsiniz, istanbulda kesin bulursunuz, servislerde de mevcuttur,  eğer yok ise elle kesip yapmak için içi telli gri renkte tabaka contalar var ondan alıp kesip sonrada ısıya dayanıklı sıvı conta eşliğinde monte ediniz, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan Bey yakıtı düşürme konusunda fikirlerinizi paylaşa bilir misiz?

Neler yapabilirim. Şuan lpg ile kilometrede 50 kuruş yakıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

323 bölümüne bakınız orada tüm bilgiler, öneriler vede tüm sorularınız cevabını bulacaksınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan Bey yardımlar için teşekkürler manifolttaki arıza çözüldü .Tamirci ile birlikte söktük .Saplamalardan birisi kırılmış .Saplamaları değiştirdi. Contası taktı .filitre temizliği falan yaptı .70 tl işimiz bitti. aracın çekiş sorunu düzeldi .Yakıtta da düşüş var şimdi km 40 kuruş yakıyor.

30 kuruşa düşüre bilirsem çok iyi olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rica ederim kolay gelsin, problemin çözülmesine memnun oldum , yakıt, performans v.b. bir çok konu vede paylaşım 323 bölümünde mevcut lütfen inceleyiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni başlık açmak istemedim.

Manifold temizliği ile ilgili bir yazı okudum. Gerçekten mantıklı geldi bana da. bende en kısa zamanda baktıracağım.

Aracım 2. vitesde baya atıyor kendini ileriye ama yine de baktırmak istiyorum.

YAZI

Manifold TEmizliği  (Alıntı)

Sizlerle aracıma uygulanan '' manifold temizleme '' işlemini özellikle paylaşmak istedim.

Bildiğiniz gibi bu aralar piyasada birçok çeşit motor temizleyici katkı ürünlerini kolaylıkla bulabilmek mümkün, ama önemli olan soru bu katkı maddelerini veya herkesin tercih ettiği '' carbon clean '' olayını kullanarak ne kadar iyi bir sonuc alabileceğiniz yada en etkili yolun bu olup olmadığı?

2004 model corsa 1.3 cdti disel araç sahibi olarak son derece güvendiğim ustama danıştığımda bana motoru açmadan yapılabilecek en etkili temizlik metodunun '' Manifold temizliği '' olacağını söylediğinde bu olaya bizzat şahit olmam gerektiğine karar verdim. Bu işlemin yapılış aşamasını sökümünden takımına kadar bizzat yerinde gözlemledikten sonra aynı metodu kendi arabamda da bugun itibariyle uygulattım.. Ödediğim ücret bedeli sadece 150 YTL ama karşılığında arabamdan yeniden almaya başladığım keyif inanın dünyalara bedel  Ustamın deyimiyle arabama sanki yeni bir vites eklemiş sayılabilirim  . Manifold söküldüğünde içindeki kurumlarıda görme şansım oldu ve ustamında dediği gibi inanın bu tortuyu hiç bir katkı maddesi tamamiyle yok edemez. ( biz önce resmen kaşık gibi birşeyle kazıyarak sonrada yaklaşık 1 saat selülozik tinerle yıkayarak parçaları gıcır gıcır hale getirdik. ) İşlem tamamlandı ve şuan aracımı ciddi bir performans artışı ile kullanıyorum. Benim gibi düşünen ve en iyi temizliğin katkı kullanmadan yapılan temizlik olduğuna inanan arkadaşlar için bu metodu şiddetle öneririm zira iyi bir ustanız varsa bu metod; bir parçanın açılıp temizlenip aynı şekilde geri takılması olarak adlandırılabilir. Sonuç olarak bu şekilde içeriğinden emin olmadığınız ve sonradan acaba sorun yaşarmıyıp diye endişelenip durmayacağınız bir yöntemle eskimiş motorunuzdan ilk yıllardaki gibi bir verim alabilirsiniz...

Herkese Sevgi ve Saygılarımla,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Biraz abartmış gibi geldi bana normal şartlarda bahsi geçen manifold emme manifoldu yani yakıtı motora gönderen manifld lakin öle çekişi 1 vites değiştirecek kadar etkisi olacağını sanmam, en azından benzinli motorda, bahsi geçen araç dizel, dizellerin yağı bile simsiyahtır. Çok çok ince bir siyah tabaka oluşu rbenzinli motorda oda çoğunluğu lpg li araçlarda , onun da etkisi tartışılır, sözümü bağlarken boşu boşuna para harcamaktan ve de acemi ellerde zarar görme riskinden başka bir anlamı yok benim için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Biraz abartmış gibi geldi bana normal şartlarda bahsi geçen manifold emme manifoldu yani yakıtı motora gönderen manifld lakin öle çekişi 1 vites değiştirecek kadar etkisi olacağını sanmam, en azından benzinli motorda, bahsi geçen araç dizel, dizellerin yağı bile simsiyahtır. Çok çok ince bir siyah tabaka oluşu rbenzinli motorda oda çoğunluğu lpg li araçlarda , onun da etkisi tartışılır, sözümü bağlarken boşu boşuna para harcamaktan ve de acemi ellerde zarar görme riskinden başka bir anlamı yok benim için.

Benzinlilerde manifolt ya da ekzos tıkanıklığı, dizellere göre nasıldır? manifolda baktırsak anlaşılmaz mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Olabilir, adamlar ticaret yapıyor , her satılan , her üretilen ürünü almak sorunda değilizki, zaten 30.000 km de bir benzinli araç, öle temizlenme gereksinimi duyacak kadar kurum bağlamaz, hepsi para tuzağı sadece.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Olabilir, adamlar ticaret yapıyor , her satılan , her üretilen ürünü almak sorunda değilizki, zaten 30.000 km de bir benzinli araç, öle temizlenme gereksinimi duyacak kadar kurum bağlamaz, hepsi para tuzağı sadece.

Bugün egzoscuya gittim. egzosa baktı. arka susturucunun girişine elini sürdü, dizel araçlarda meydana gelmeyen is bağlamış. " bunun giriş böyle is bağlamışsa, içi nasıldır kim bilir " dedi. tabi yağ yakmasından kaynaklı. arka susturucunun altına yumrukla bir kaç kere vurdu içinde çakıl taşları gibi birşeylerin sesi geliyor..  Başka bir sanayideki ustama durumu anlattım, araç yağ yakıyor ondan dolayı is bağlar, normaldir ve çok acele bir durum olsa zaten kendini belli eder dedi. bende bir müddet değiştirmekten vazgeçtim. Fiyatını söyliyim: arka ve orta susturucu toplam + işcilik 350 tl. bana fiyat ucuz gibi geldi. hatta indirimli hali bu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.