erhan83

Civic vs Rio

çok uzun zamandır tartışılan bir konu ancak bu konuda hep benzinli motorun üstünlüğü ile sonuçlandırmıştık. ama bence bu durum pekte öyle değil. nedeni ise son iki haftada elimde olan iki aracın karşılaştırmasından çıkardığım sonuç. biri yakın bir arkadaşımdan 1 haftalığına aldığım 2009 honda civic dream. bu aracın fabrika verileri 1.6 motor 125 hp 6500 rpm 152nm tork üreten benzinli motor. 10.3 saniyede 100km ye çıkarken max sürati 197 km/s yapabiliyor. aracın boş ağırlığı 1221 kg. buna karşı bir dizel olan kia rio 1.5 crdi 115 hp 235 nm tork üretiyor. 11.5 saniyede 100km görüyor ve max sürati 175 km/s. aracın boş ağırlığı 1236 kg. şimdi her iki aracıda 1er hafta kullanma fırsatım oldu normal olarak civicin fabrika verilerine göre bariz bir şekilde daha atik ve performanslı bir araç gözükmekte. ama pratikte kesinlikle öyle değil. rio açıkça civice göre daha performanslı bir araç. bir kere civicin daha güçlü bir benzinli motoru ve daha hafif bir şasesi varken rio ya göre sadece 10km farkla max süratte (190-200) üstünlük sağlayabiliyor. onun dışında rio daha hızlı hızlanıyor tepkileri çok daha agresif crdi motorun en büyük özelliği olan yokuş kabiliyeti adeta beni büyüledi. şimdi ben alacağım arabada performans arasam ve fabrika verilerine bakarak bu iki araba arasında tercih yapacak olsam kararımı vermek sadece 1dk da alarak civici alırdım. şimdi sonuç olarak ya bir firmanın yazdığı veriler hatalı yada bende bir tuaflık var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

civic bende kullandim. kesinlikle bencede bir gariplik var o teknik verilerde. resmen gitmiyor araba. ( 125hp ye gore)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bahsedilen motor torku ki fark bundan kaynaklanıyor.dizel motorların ,benzinli motorlardan torku yüksektir.bu nedenle hızlanma -rampayı hızlı ve rafat çıkması bu yüksek torktandır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rio'nun aşırı beslemeli (turbolu) olduğunu unutmamak lazım. Civicte de bir turbo ya da supercharger olsaydı aynı fikirde olmayabilirdiniz. Diğer yandan Civic hakikaten kağıt üzerindeki 125 beygirlik performanstan çok uzak. Bizim 105 beygirlik motorun daha performanslı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Performans açısından bakarsanız Rio önde.

Tüketim açısından bakınca da Rio avantajlı.

Güvenlik ve sürüş keyfi açısından Civic önde.

Arkadaşımda Civic var, epey kullanma şansım oldu. Şirket aracım da Rio. Kendi aracım 2007 Mazda 3. Bu üçlünün tartışmasız en iyisi 3. Konu kapansın  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tork farkı rampa çıkarken etkiler ama hızlanmada o kadar büyük etkisi olmaz. eğer oluyosada hangi fabrikanın verdiği veriler yanlış..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rio'nun aşırı beslemeli (turbolu) olduğunu unutmamak lazım. Civicte de bir turbo ya da supercharger olsaydı aynı fikirde olmayabilirdiniz. Diğer yandan Civic hakikaten kağıt üzerindeki 125 beygirlik performanstan çok uzak. Bizim 105 beygirlik motorun daha performanslı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Performans açısından bakarsanız Rio önde.

Tüketim açısından bakınca da Rio avantajlı.

Güvenlik ve sürüş keyfi açısından Civic önde.

Arkadaşımda Civic var, epey kullanma şansım oldu. Şirket aracım da Rio. Kendi aracım 2007 Mazda 3. Bu üçlünün tartışmasız en iyisi 3. Konu kapansın  :D

tabiki konfor farkı olmalı. yoksa civicin yarı fiyatına olan rio yu alırdı... ama bence civic bence o paranın arabası değil. en azından ben vermem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rio'ların performansı gerçekten takdire değer. Son kasa civicler ise herzamanki Honda - Türkiye ( Genelini apaçi gençlerin oluşturduğu ve VTEC yazısını gördüğünde secdeye yatan,aslında VTEC in ne olduğunu bilmeyen tipler) hedef kitle baz alınarak satış yaptığından ve katalog hazırladığından gayet normal bi durum. Hondalarla gerek staj dönemimde gerekse çevremdeki Honda sahibi arkadaş/akrabalar sayesinde oldukça vakit geçiren biri olarak Civic 1.6 ların -performans olarak- kasa değiştirdikçe geriye gittiğini çok net olarak söyleyebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi forumu okuyunca anladım.genel olarak hala aracın performansını kaç beygir olduğuna bağlayanlar var.halbuki aracı götüren tork.tur.iki benzinli araçtan torku yüksek olan herzaman bir boy öndedir.dizellerde ise sadece kalkışlarda hantaldır ama yolunu alınca ne rampa dinler ne otoban uzar gider.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

birde şu vtec olayı.sahibi olupta bende vtec var diyenleri çok gördüm.halbuki vtec motorun değişken zamanlayıcı özelliği olan sistemin adı.vti ise aracın lakabı.demekki o arkadaşın vti yani arabanın kendi değilde sadece vtec ( omalum sistem var)elinde heralde  :tey: :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arada lantis kullandığım dönemde vti motorunu ve bileşenlerini komple lantise uygulamayı düşünmüştüm.zaten motor aynı sadece değişken zaman (vtec)farkı var arada

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lakaptan kastım markanın sonunagetirilen isim.lantis,civic,323f gibi.uzun yamaya gerek duymamıştım açıklamalı daha güzel olmuş.teşekkürler  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ara hızlanmalarda turbo farkı çok bariz bir şekilde hissedilir. ama 0-100 de 125hp ve kilo avantajı olan aracın hiç bir bahanesi olamaz...

Tamam 125 hp ancak tork farkına dikkat çekmek isterim.

152nm tork üreten honda civic.

235nm tork üreten kia rio.

dizel motor avantajı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizelde tork yuksek olmasi normal açığı anca ordan kapatiyor zaten. civicin akıl almaz hantalliginin açıklaması yok  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

120.000km rio crdi kullandım. yolda atmosferik 1.6 benzinli araçların hiçbirisi geçemez bu aracı. ilk kalkış anı biraz hantaldır ama sonradan kopup gider. virajı da fena değildir. tabi virajda mazda3 ün eline su dökemez. hep hayal etmişimdir. bu motor mazda3 de olmalıymış diye.

bu aracın tek kusuru aşırı torktan dolayı 2 viteste düşük devirlerde silkeliyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rio bende de vardı performansı cidden şaşırtıcı..ayrıca honda Türkiyede çok abartılıyor fiyatlarından da bunu anlayabiliyoruz..şahsen honda kullanmam ben :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

120.000km rio crdi kullandım. yolda atmosferik 1.6 benzinli araçların hiçbirisi geçemez bu aracı. ilk kalkış anı biraz hantaldır ama sonradan kopup gider. virajı da fena değildir. tabi virajda mazda3 ün eline su dökemez. hep hayal etmişimdir. bu motor mazda3 de olmalıymış diye.

bu aracın tek kusuru aşırı torktan dolayı 2 viteste düşük devirlerde silkeliyor...

kesinlikle haklısın rio yu ilk kullandığımda aklımdan ilk geçen şey keşke böyle bir motor mazda3de olsaydı oldu. ayrıca silkeleme olayı sadece 2 de değil 1. vitesdede oluyor benzinli kullanmaya alışıksanız yoğun trafikte akarken 1. vitese tekrar taktığınızda devri iyi ayarlayamazsanız araba çıldırmış gibi silkeliyor :) trafikte alışana kadar baya zorluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.