ugurince

Genleşme Kabı Hakkında (89-94)

Bu konuda 31 ileti var

selam arkadaşlar  ben su seviyesini kontrol etmek için sürekli radyatör kapağını açıyorum bu da ya hava yapmasına ya da radyatör kapağının zarar görmesine neden oluyor genleşme kabından su seviyesi belli olmuyor diğer araçlarda ne güzel genleşme kabının kapağını aç su seviyesini gör ama bizimki mübarek labirent gibi acaba benim durumumda olanlar bu sorunu nasıl çözlüyor benim arabanın genleşme kabına sağdan soldan bakınca su seviyesi hiç belli olmuyor acaba başka bir arabanın genleşme kabını monte etsek olur mu sürekli radyatör kapağını açmaktan sıkıldım artık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın suyunu radyatörden bakmak daha saglıklıdır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınızın kaç model olduğunu bilmediğimden kendi 93 model 323 üm için konuşayım genleşme kabının dibinde aynı yağ çubuğunda olduğu gibi F (Full) ve L (Low) seviye çizgileri bulunmakta kitabında yazığı üzere araç soğukken bu iki seviye arasında olmalıymış ve yine kitabında gösterdiği üzere kabın kapağına bağlı bir seviye çubuğu olmalıymış ama bizden önceki sahibi kaybetmiş. Peki nasıl ölçme yapıyorum ? Sarı ışık veren bir feneri kabın altına doğru koyup arabayı biraz sallıyorum su seviyesi belli olsun diye sarı ışık veren fener diye özellikle söyledim çünkü beyaz ışıklı LED fenerler kabın içini göstermiyor. Umarım işinize yarar. Kolay gelsin :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"berkobal" önerin güzel.Gerçekten normal şartlar altında seviye belli olmuyor ( Bende de çubuk falan yok) ben arada bir eklerim o sonra fazlasını dışarı  atar bende emin olmuş olurum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yedek su kabı eğer pis ise önce sök güzelce içini dışını temizle enson suyu komple boşalt radyatör hacmine göre antifiriz ekle.rengi yeşil olduğundan rahat görebilirsin.tabi önce radyatörde kaçak olup olmadığını kontrol et.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten tozdan görünmüyor çok gıcık bir genleşme kabı bu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soğutma sıvısı kontrolü radyatör kapağından değil,genleşme kabından yapılmalıdır..Pek çoğunun yaptığı hata,genleşme kabını ağzı bir suyla doldurmak. BG lerin İdeal aralığı resimdeki gibi,üstteki çizgiyi mümkün mertebe geçmemeye özen gösterin..

233t.png

Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

asıl sorun aracın su eksiltmesi değil midir?

aracınız su eksiltiyorsa bu sorunun giderilmesi öncelikli olmalıdır. sonra ayda yılda bi göz ucuyla bakarsınız suyu var mı diye?...

yoksa normal şartlarda aracınız 30.000km'de 1lt bile eksiltmez suyu... anca tahliyeden buharlaşan vs. varsa o kadar birşey eksilebilir...

?!?

düzeltiyorum: conta yandıktan sonra yazmışsınız, farketmemiştim. yaptırana kadar idareten bu şekilde kullanıyorsanız sözüm size değildi.. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben devamlı radyatörden kontrol ederim. en sağlıklısı bu. ek su kabı her zaman doğru sonuç vermeyebilir. ve bahsettiğiniz diğer arabaların çoğunda radyatör kapağı yoktur. su genleşme kabından koyulur ve takip edilir. bizim arabada da öyle bir yerde ki bu kap...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben devamlı radyatörden kontrol ederim. en sağlıklısı bu. ek su kabı her zaman doğru sonuç vermeyebilir. ve bahsettiğiniz diğer arabaların çoğunda radyatör kapağı yoktur. su genleşme kabından koyulur ve takip edilir. bizim arabada da öyle bir yerde ki bu kap...

mazdanın en sevmediğim yanı bu genleşme kabı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

asıl sorun aracın su eksiltmesi değil midir?

aracınız su eksiltiyorsa bu sorunun giderilmesi öncelikli olmalıdır. sonra ayda yılda bi göz ucuyla bakarsınız suyu var mı diye?...

yoksa normal şartlarda aracınız 30.000km'de 1lt bile eksiltmez suyu... anca tahliyeden buharlaşan vs. varsa o kadar birşey eksilebilir...

?!?

düzeltiyorum: conta yandıktan sonra yazmışsınız, farketmemiştim. yaptırana kadar idareten bu şekilde kullanıyorsanız sözüm size değildi.. :D

abi conta yanmamış benim pinpirikliliğim ve ustaların beceriksizliğinden kaynaklanıyor sorun radyatör kapağındaymış

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizde böyle...

conta yanar, motor yanar, şanzuman yanar, yine de gider bu meretler...

mazda bu... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Genleşme  kabı zamanla kirleniyor ve su seviyesi gözükmüyor ise Önce yerinden sökün sonra içine bildiğimiz kum doldurun 3-4dk çalkalayın sonra yıkayıp kumu temizleyin sıfır gibi olacaktır. Kum zımpara etkisi yapıp iç yüzeyi mükemmel temizliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Genleşme  kabı zamanla kirleniyor ve su seviyesi gözükmüyor ise Önce yerinden sökün sonra içine bildiğimiz kum doldurun 3-4dk çalkalayın sonra yıkayıp kumu temizleyin sıfır gibi olacaktır. Kum zımpara etkisi yapıp iç yüzeyi mükemmel temizliyor.

İyi fikir deneyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya conta yanık değilmiş arkadaşlar radyatör kapağından kaynaklanıyormuş bu sorun boşu boşuna param gitti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun. böyle vakalarla sık sık karşılaşıyoruz.  :sopa:bende sağlam mağdurlardanım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun. böyle vakalarla sık sık karşılaşıyoruz.  :sopa:bende sağlam mağdurlardanım.

conta yanmamışş da yanacak çünkü silindir kapağında çatlak var hem de görünmüyor  birde en son contayı değiştiren usta ne yaptıysa 4000 kmde yarım litre yağ yakan araba 200 kmde yarım litre yağ yaktı bu gün başka ustaya kapağı söktürdüm motor çok iyi dedi yağ yakma sebebi olacak bişey yok motorda sanki yeni rektefe olmuş gibi dedi sanırım subap lastiklerinde problem var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selamlar karbüratörde olan bazı sorunları gidermek için bugün karbüratörcüye gittim bakımı ayarı vs yapıldı bu arada usta yüksek devirlerde açılması gereken ikinci boğazı açmadığını söyledi onu da halletti dene bi  gel dedi bende samsun otobanına çıkıp Allah ne verdiyse bastım :) devir sürekli 4000-5000  5. viteste yüksek devirde  baya bi gittim sonra hararet yükseldi  :sopa: emniyet şeridine çekip durdum açtım motoru radyatör fokur fokur kaynıyor. kontağı açıp fan çalıştırdım durunca taşma kabına baktım radyatör bütün suyu oraya atmış ama çekmemiş buna benzer bir olay geçen sene de başıma gelmişti taşma kabının içine giren plastik hortum kırılmıştı yapıştırmıştım düzelmişti yine öyle sandım ama sağlamdı çektiğimde. taşma kabının kapağını açıp içeri üflediğimde su radyatöre geri geldi. sonra aracı sıkıştırmadan eve geldim bi sorun olmadı. normal bir olay mıdır bu? yada başına böyle birşey gelen var mı? ben radyatör kapağından şüphelendim sizin yorumlarınız ve tecrübeleriniz ne der?  :hi:

Edit: Başlık imlası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eyvallah beyler, :) bi tane kalitelisinden kapak alayım o zaman :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.