Burak

Mazda6 için NGK LPG5 tipi buji

Bu konuda 32 ileti var

Arkadaşlar,

Murat'ın aşağıdaki linkte bahsettiği bujileri araştırıyordum birkaç gündür.

http://www.mazdaclubtr.com/index.php/topic,19314.0.html

NGK'nın sitesinde Işık Ticaret ilk gözüme çarptı onlar ile temasa geçtim ama öğrendim ki ellerinde Mazda6 ya uyan LPG5 tarzı buji mevcut değilmiş.

Tekrar NGK ya döndüm ve sağolsunlar hem onlar hem de distribütörleri ( FCS Dış Ticaret - www.fcs.com.tr - Serdar Çakır ) o kadar hızlı davrandılar ki , bujilerimi biraz önce Mazda EVO ya ( zaten hemen bir blok yukarısındalarmış) teslim ettiler.

Henüz taktırmadım ama taktırıp deneyimimi sizinle buradan paylaşacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selamlar burak,

bahsetmiş olduğun konuyla ilgili olarak sormak istediğim; aracın LPG + benzinli mi dir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selamlar burak,

bahsetmiş olduğun konuyla ilgili olarak sormak istediğim; aracın LPG + benzinli mi dir?

Doğal olarak :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o zaman benim sana tavsiyem orjinal bujisi olan ITRF6 ngk buji kullanman. Neden dersen? bahsetmiş olduğun LPG5 bujilerin kullanımı diğer araçlarda olumlu yada olumsuz sonuç vermiş olabilir ama ben bugüne kadar hiç bir lpg li mazda ya taktırmadım. Yani aracını test aracı olarak kullanmanı tavsiye etmem. Olumsuz sonuç aldığında yani diğer parçalarda oluşabilecek arızalar la ilgili buji satıcısı yardımcı olurum derse zaten sorun yok..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bujiler herhangi bir markanın ürettiği bujiler olsa dediğini ben de anlarım ama üretici zaten Mazda nın orijinal buji üreticisi NGK, bu açıdan ben problem çıkacağını düşünmüyorum.

Ayrıca konunun başındaki linkte Murat'ın konusunda denenmiş bir durum var. Yani benim aracım test aracı olmayacak. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg  takılmış araçta orjinal buji diye bir şey olmaz.bir kere yanma odasına alınan yakıt miktarı farklı.ateşlemeyi artırmanız gerekiyor lpg de.yoksa silkeleme yapar.ben boschun lpg bujisini kullanıyorum.sileleme ve yığılmayı tamamen çözdü.yani lpgyi daha iyi yakıyor.bu da araç için daha iyi birşey.1e 1.2 lpg farkını başka türlü tolere edemezsiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg  takılmış araçta orjinal buji diye bir şey olmaz.ateşlemeyi artırmanız gerekiyor lpg de.yoksa silkeleme yapar.

Bende silkeleme filan yapmıyor. Oem NGK buji. Nolcak şimdi?

Çevrim başına alınan yakıt miktarı farklı değil aynıdır, Hacimsel fark vardır.

Değişen yanlızca hava-yakıt karışım % si , yakıtın fiziksel özelliği (sıvı yerine gaz olması) ve kalorifik değeridir.

Aracı % 100 LPG kullanımı olarak baz alıyorsunuz sürekli.. hiç mi benzinde kullanmıyorsunuz peki? Benzin kullanımı için de üreticinin ön gördüğü değerlerin üzerindeki özellikteki bir bujiyi kullanmak ne kadar doğru?

Silkeleme vb problemi olanlar için mantıklı olabilir ancak motoru saat gibi çalışan binlerce 323,626 vb için çok gereksiz bir maliyet..

Saygılar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Silkeleme yapmaya başlayınca, hatta stop edince, benzine geçip 10 dk. kullanıyorum. Sonra LPG ile günlerce hiç yapmıyor silkelemeyi. Bunun bir etkisi olur mu Sezer?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Silkeleme yapmaya başlayınca, hatta stop edince, benzine geçip 10 dk. kullanıyorum. Sonra LPG ile günlerce hiç yapmıyor silkelemeyi. Bunun bir etkisi olur mu Sezer?

Gökhan abi kullandığın bujinin tırnak aralığını 0.1 düşürerek bi kez daha kullanmayı dene veya yakın zamanda değiştireceksen eğer yine oem ile, alacağın bujilerin tırnak aralıklarını 0.1 küçülterek taktır,çok büyük ihtimalle sorun düzelecektir.

FS motorlu 626 larda silkeleme (eğer montaj düzgün yapılmış ise) kolay görülen bir problem değil çünkü. İnan ki üzerlerinden çıkan ne bujiler gördüm adı sanı duyulmamış rezil kalitede ve km si geçeli aylar olmuş ama halen saat gibi çalışan 626 ların..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. İlk işim arkadaşa gidip 0,1 tırnak ayarı yaptırmak. İyi montaj omduğunu düşünüyorum. Çünkü torpilliydim. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değişen yanlızca hava-yakıt karışım % si , yakıtın fiziksel özelliği (sıvı yerine gaz olması) ve kalorifik değeridir.

Bu cümle zaten yakıt miktarının farklı olduğunu göstermiyor mu

Evet, silindir başına alınan hava yakıt karışımı değişmez ama karışımın içindeki yakıt miktarı LPG de %15-20 oranında artmıyor mu ? Kasdedilen de bu. Bu da daha çok yakıtı daha az oksijen ile yakmak anlamına geliyor ki sanırım ateşlemenin daha iyi olmasının istenmesi bu yüzden.

Senin de belirttiğin gibi LPG daha az bir elektrot aralığı istiyor. Elle ayarlama ne kadar güvenilir bilmiyorum ama fabrika ayarlı olanı tercihe ediyorum şahsen.

Sadece bu LPG nin yarattığı ısının buji üzerinde ve iletimindeki etkileri de önemli olmalı ki bu açıdan da bu buji farklılık gösteriyor deniyor. Detaylar aşağıdaki yazıda var

http://www.ngk.com.tr/index.php?id=4670

Zaten belirttim, çok büyük bir farklılık görecek miyim ? Bilmiyorum ama en azından kullanmaya devam ettiğim sürece aracı LPG ye en uyumlu hale getirmek için uğraşıyorum ki en iyi verimi alabileyim.

Tabii buradaki büyük şanssızlığım bujilerimi daha 2000 km önce değiştirmiş olmam. Takım çantasında en kalitelisinden yedeklerimiz olacak  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. İlk işim arkadaşa gidip 0,1 tırnak ayarı yaptırmak. İyi montaj omduğunu düşünüyorum. Çünkü torpilliydim. :D

Rica ederim abi ;)

Bu cümle zaten yakıt miktarının farklı olduğunu göstermiyor mu

Evet, silindir başına alınan hava yakıt karışımı değişmez ama karışımın içindeki yakıt miktarı LPG de %15-20 oranında artmıyor mu ? Kasdedilen de bu. Bu da daha çok yakıtı daha az oksijen ile yakmak anlamına geliyor ki sanırım ateşlemenin daha iyi olmasının istenmesi bu yüzden.

Haklısınız,evet.Daha çok yakıtı (aslında daha çok değil,gaz olduğundan hacimsel olarak daha fazla yer kapladığından dolayı) daha az oksijen ile yakmak durumunda kalıyor LPG motoru.

Benim kastettiğim,yani aslında anlatılmak istenen yakıt miktarından ziyade silindire giren 'toplam' miktar değişmiyor,birinde yakıt fazla hava az,diğerinde yakıt az hava fazla ama sonuçta 1 çevrimde içeriye alınan yakıt hava karışımı miktarı aynı.. Umarım anlatabiliyorumdur.

Her motorda farklı tepkiler veriyor bu yakıt,çünkü her motorun manifold yapısı,hava emişi vb özellikleri farklı ve kendine özgü.

Hepsinin tolerans değerleri de farklı. Bu yüzden kiminde hiç sorun olmuyorken,kimilerinde böyle sorunlar çıkabiliyor.

Umarım istediğiniz verimi en yüksek düzeyde alırsınız ;)

Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım 2.0 motorlarda bu tarz problemler daha belirgin olşuyor çünkü Mazda 626 ve Mazda6 larda karşılaşılan problemler az çok aynı. Buji, buji kablosu v.s. diye başlayıp devam ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten bu sorun daha çok 2004 sonrası mazda3 ve 6 larda ortaya çıkıyor bu motorların toleransı daha düşük galiba.birde benzinde kullanırken buji farklılığıb pek hissedilmiyor çünkü benzinin toleransı da lpg ye göre daha iyi.zira lpg de aracın bakımını ihmal ettiğiniz anda silkelemeler başlar ancal benzinde bu böyle olmaz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten bu sorun daha çok 2004 sonrası mazda3 ve 6 larda ortaya çıkıyor bu motorların toleransı daha düşük galiba.birde benzinde kullanırken buji farklılığıb pek hissedilmiyor çünkü benzinin toleransı da lpg ye göre daha iyi.zira lpg de aracın bakımını ihmal ettiğiniz anda silkelemeler başlar ancal benzinde bu böyle olmaz

Aynen öyle, zaten benim de uğraşımın sebebi bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kullanıyorum "TEST ARACI" sonuç 2000 km'dir derdimin olmamasıdır.

Bir de bu konudan bahsetmemiştim ama bahsedeyim.

Aracıma 70000 km'de Bostancı Bosch Car Service'de bakım yaptırmıştım.Araç servis öncesi ara ara silkeleme yapıyordu(hiç bir zaman bu silkeleme problemi çok fazla olmadı ama hiç olmamamsını istiyor insan) serviste Mazda 3 için tavsiye edilen Platin bujiler takıldı.Testte sorun giderilmedi.Dha sonra sırasıyla uyumlu olan bujileri denemeye başladık.İşin komik tarafı 4 tanesi 20 TL olan sıradan bujiler ile silkeleme kesti.Ben de taktırdım dolayısyla.8000 km sonra silkeleme ara ara tekrara başladı. 80000'de servise girdim.aynı olduğunu söyledikleri bujiler ile değiştirdiklerini söylediler(ama kontrol etmedim) hava filtresi ve genel bakımda yapılınca silkeleme kesti.Ama 1000 km sonra ara ara tekrar başladı bu silkeleme özellikle de aşırı sıcak günlerde ve araç 100-150 km kullanıldıktan sonra başlıyordu.

Ardından da bildiğiniz gibi bu buji konusuna kafayı taktım.

Sonuçta da bu noktaya geldim.Umuyorum sorunum tekrarlamaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dün sağolsun EVO da Cem'e uğrayıp bujilerimi değiştirttim.  Çok fazla sürme şansım olmadı, Maslaktan eve geldim , düz yol olduğu için çok bir değişiklik olmasını beklemiyordum. Canavar gibi geldik eve.  Biraz şehiriçi kullanayım göreceğiz bir fark var mı yok mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün hem hızlı hem de yoğun trafiğe girdim araba ile. Psikolojik olmadığına emin olduğum bir iyileşme var. Her iki trafikte de araç daha iyi bir his verdi. İnşallah bu his devam eder :)

Bu akşam depo da bitti ve gaz aldım. Bakalım yakıtla alakalı bir değişim olacak mı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.