Jump to content

Mazda SKY-D ve SKY-G motorları


chaos
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aşağıda 2012'de yeni Mazda 6 ile piyasada olması beklenen SKY-D dizel ve SKY-G benzinli motorların özelliklerinden bahsediyor.

Kısaca özetlemek gerekirse;

2,0 benzinli : 163hp, 210nm tork. Direk enjeksiyonlu. Şehir içi 7,8 lt, otoyol kullanımda 5,8 lt tüketim. Sıkıştırma oranı korkunç: 14,1:1, tork bandının çok dengeli dağıldığından bahsetmiş.

2,2 dizel:  173bg, 420nm tork. Şehir içi 7,1 lt, otoyol kullanımda 5,4 lt tüketim. Kırmızı çizgi 5200 devirde başlıyormuş :)

Mazdanın ısrarla hacim küçültme trendine girmediğininden bahsetmiş. Mazda mühendislerine göre küçük hacim ileride geçmeyi düşündükleri bujisiz ateşleyen benzinli motorlara uygun değilmiş. Sanırım sıkıştırma oranını bu derece yükseltmelerinin sebebi de buna hazırlık. Turboşarj ve intercoolerların masraflı olduğunundan bahsetmiş.

2012 için anormal güçler değil. Daha güçlüleri de piyasada olacaktır (ki dizelde mercedes aynı hacimden hali hazırda 204 bg, 500nm tork çıkarabiliyor  8:) Tüketim değerleri de açıkcası çok can alıcı değil. Tabi bunlar halen geliştirilen bir motor için veriler. 2 sene içerisinde değişiklikler olabilir tabi.

Ülkemizdeki vergi oranlarında da emisyona göre vergiye geçmedikçe bu motorlar da yalan olur bizim için. Tabi diğer ülkelerde hacme göre bir vergilendirme kalmadığından mazdanın da umrunda değil hacim küçültme gibi bir dert. 1,4 turbosarjlı bir aletin gücüyle, yakıt tüketimiyle ve emisyon değerleriyle aynı bir 2,0 motoru açıkcası vergi aynı olsaydı tercih ederdim. Daha sorunsuz, daha dengeli bir tork dağılımı, ve ileride başımı ağrıtmayacak bir motor. Velakin acilen vergilendirme sistemini değiştirmemiz lazım :kafa:

http://www.caranddriver.com/news/car/10q3/mazda_sky-g_and_sky-d_engines-car_news

Burda da  benzinli prototip 2,0 SKY-G motoru ile yaptığı bi sürüşü anlatıyor eleman.

http://blogs.insideline.com/straightline/2010/08/mazda-sky-g-and-sky-d-engines-revealed-driven.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel paylaşım.

Ama bu ülkede bu saçma vergi sistemi olduğu sürece yıl 2999 da olsa biz Mazda kullanıcıları kaz gibi yolunmaya devam edicez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SKY serisi motorlar için ikinci nesil versiyonların Mazda tarafından tanıtımı yapıldı...

2010.10.20 TAM METİN kaynak:MAZDA MEDIA WEB SITE

Mazda Reveals Next-Generation 'SKYACTIV' Technologies

- First product to be equipped with SKYACTIV technology will be a Mazda Demio featuring an improved, fuel-efficient, next-generation direct-injection engine that achieves fuel economy of 30 km/L -

Highlights of the SKYACTIV technologies:

SKYACTIV-G: a next-generation highly-efficient direct-injection gasoline engine with the world's highest compression ratio of 14.0:1

SKYACTIV-D: a next-generation clean diesel engine with the world's lowest compression ratio of 14.0:1

SKYACTIV-Drive: a next-generation highly-efficient automatic transmission

A next-generation manual transmission with a light shift feel, compact size and significantly reduced weight

A next-generation lightweight, highly-rigid body with outstanding crash safety performance

A next-generation high-performance lightweight chassis that balances precise handling with a comfortable ride

HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation today announced the launch of its SKYACTIV next-generation technologies — including engines, transmissions, vehicle bodies and chassis — that will begin appearing in Mazda products from 2011. The Mazda Demio (known overseas as the Mazda2) will be the first model to feature SKYACTIV technology and will go on sale in Japan in the first half of 2011. It will be powered by the SKYACTIV-G, Mazda's next-generation direct injection gasoline engine that achieves significantly improved fuel efficiency thanks to a high compression ratio of 14.0:1*. The Mazda Demio SKYACTIV-G will achieve fuel economy of 30 kilometers per liter† without any assistance from an electric motor.

SKYACTIV is a blanket term for Mazda's innovative next-generation technologies that are being developed under the company's long-term vision for technology development, Sustainable Zoom-Zoom. The SKYACTIV name is intended to reflect Mazda's desire to provide driving pleasure as well as outstanding environmental and safety performance in its vehicles. To achieve this goal, Mazda has implemented an internal Building Block Strategy to be completed by 2015. This ambitious strategy involves the comprehensive optimization of Mazda's base technologies, which determine the core performance of its vehicles, and the progressive introduction of electric devices such as regenerative braking and a hybrid system. All the technologies that are developed based on the Building Block Strategy will fall under the SKYACTIV umbrella.

Takashi Yamanouchi, Mazda's Representative Director, Chairman of the Board, President and CEO, said, "Mazda is renewing its entire powertrain and platform lineup at the same time as revolutionizing every manufacturing process from R&D through to mass production. There have been no compromises in addressing conflicting goals. Instead, we have implemented a 'breakthrough' approach to technical innovation in all areas that has produced incredible, unexpected results. One of our success stories is the next-generation engine that will first appear in the Mazda Demio which goes on sale in the first half of 2011. Achieving an outstanding 30 kilometers per liter fuel economy, the SKYACTIV Demio will be a fun-to-drive fuel sipper that will satisfy anyone's desire for driving pleasure. And there will be many more exciting new products coming to the Mazda lineup in the years ahead."

* Compression ratio and some engine technologies vary depending on fuel type and vehicle specifications

† Measured according to Japan's 10-15 mode test cycle

Overview of the SKYACTIV technologies

1. SKYACTIV-G

A next-generation highly-efficient direct-injection gasoline engine that achieves the world's highest gasoline engine compression ratio of 14.0:1 with no abnormal combustion (knocking)The world's first gasoline engine for mass production vehicles to achieve a high compression ratio of 14.0:1

Significantly improved engine efficiency thanks to the high compression combustion, resulting in 15 percent increases in fuel efficiency and torque

Improved everyday driving thanks to increased torque at low- to mid-engine speeds

A 4-2-1 exhaust system, cavity pistons, multihole injectors and other innovations enable the high compression ratio

 

2. SKYACTIV-D

A next-generation clean diesel engine that will meet global emissions regulations without expensive NOx aftertreatments — urea selective catalytic reduction (SCR) or a Lean NOx Trap (LNT) — thanks to the world's lowest diesel engine compression ratio of 14.0:120 percent better fuel efficiency thanks to the low compression ratio of 14.0:1

A new two-stage turbocharger realizes smooth and linear response from low to high engine speeds, and greatly increases low- and high-end torque (up to the 5,200 rpm rev limit)

Complies with global emissions regulations (Euro6 in Europe, Tier2Bin5 in North America, and the Post New Long-Term Regulations in Japan), without expensive NOx aftertreatment

 

3. SKYACTIV-Drive

A next-generation highly efficient automatic transmission that achieves excellent torque transfer efficiency through a wider lock-up range and features the best attributes of all transmission typesCombines all the advantages of conventional automatic transmissions, continuously variable transmissions, and dual clutch transmissions

A dramatically widened lock-up range improves torque transfer efficiency and realizes a direct driving feel that is equivalent to a manual transmission

A 4-to-7 percent improvement in fuel economy compared to the current transmission

 

4. SKYACTIV-MT

A light and compact next-generation manual transmission with crisp and light shift feel like that of a sports car, optimized for a front-engined front-wheel-drive layoutShort stroke and light shift feel

Significantly reduced size and weight due to a revised structure

More efficient vehicle packaging thanks to its compact size

Improved fuel economy due to reduced internal friction

 

5. SKYACTIV-Body

A next-generation lightweight, highly-rigid body with outstanding crash safety performance and high rigidity for greater driving pleasureHigh rigidity and lightness (8 percent lighter, 30 percent more rigid)

Outstanding crash safety performance and lightness

A "straight structure" in which each part of the frame is configured to be as straight as possible. Additionally, a "continuous framework" approach was adopted in which each section functions in a coordinated manner with the other connecting sections

Reduced weight through optimized bonding methods and expanded use of high-tensile steel

 

6. SKYACTIV-Chassis

A next-generation high-performance lightweight chassis that balances precise handling with a comfortable ride feel to realize driving pleasureNewly developed front strut and rear multilink suspension ensures high rigidity and lightness (The entire chassis is 14 percent lighter than the previous version.)

Mid-speed agility and high-speed stability — enhanced ride quality at all speeds achieved through a revision of the functional allocation of all the suspension and steering components

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler arkadaşlar

Bunun türkçesini yayınlarlar inşallah kısa sürede .

Mazda Globaldeki linki ;

http://www.mazda.com/publicity/release/2010/201010/101020a.html

burak sen de gayet araştırmacısın yani. benimkinden ayrı bir kaynaktan aynı yazıyı yakalamışsın maşallah...

araştırmacı adminimiz...:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Mazda Global'in haberlerine üyeyim :) Mazda Türkiye'nin de bültenleri geliyor sağolsunlar. Onun için dedim inşallah kısa sürede türkçeleştirirler diye ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SKYACTIV-G motorun pistonun güzelliğine bakın...

pistonun oval tasarımı sayesinde anlık tepki kuvvetinde - sıkıştırmada artış olarak piston bizim kullandıgımız araçlardakine göre daha az yıpranıcak motor ömrüde artıcak gerçekten güzel bi tasarıma sahip.. konuda emeği geçenlerin eline sağlık
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha az yıpranacak olabilir ama, eğimli yüzey basınçtan daha az yararlanmaz mı? Yani yararlanacak güz kaybı olmaz mı? En azından teorik olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda daha iyisini çıkarana kadar en iyisi VW 1.4 TSI 160 bg DSG :D Aracı pek sevmesem de Motor ve şanzıman mükemmel...

valla ne güzel dimi... sinek gibi... zıııııınnn... :D

şahsen mümkün olduğunca az parça olsun motorda. turbo murbo hep problem demek ilerleyen zamanlarda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda daha iyisini çıkarana kadar en iyisi VW 1.4 TSI 160 bg DSG :D Aracı pek sevmesem de Motor ve şanzıman mükemmel...

Sana golf alalım kanka :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha az yıpranacak olabilir ama, eğimli yüzey basınçtan daha az yararlanmaz mı? Yani yararlanacak güz kaybı olmaz mı? En azından teorik olarak.

piston eğimli olucagı için yukarı doğru hareket ederken sıkıştırmak için yukarı hareketi hızlanıcak yani bunu bir merminin havayı yararak ilerlemesi olarak düşünebiliriz aerodinamik olay (benim teorim)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda daha iyisini çıkarana kadar en iyisi VW 1.4 TSI 160 bg DSG :D Aracı pek sevmesem de Motor ve şanzıman mükemmel...

motor ve şanzıman güzel ama,bir arıza yaptığında cepten çıkacak paralar beni korkutuyor....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:sopa: :sopa: :sopa: :sopa: :sopa: :sopa: :sopa: :sopa: :sopa: :sopa: kaşınmaaaa :D en iyisi 105hp 4 ileri :2funny:

105 değil 104 küsür beygir :D 105 olsaydı kabullenirdim abi :D

valla ne güzel dimi... sinek gibi... zıııııınnn... :D

şahsen mümkün olduğunca az parça olsun motorda. turbo murbo hep problem demek ilerleyen zamanlarda...

Şuan kullanan arkadaşım, aracı çok zorladığı halde bir sıkıntı yaşamadı.Ama ilerde yaşar mı bilmiyorum :D

Sana golf alalım kanka :D

Golf' ü sevmiyorum kanka.Sedancıyım ben :D

motor ve şanzıman güzel ama,bir arıza yaptığında cepten çıkacak paralar beni korkutuyor....

Sonunu düşünen kahraman olamaz :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

105 değil 104 küsür beygir :D 105 olsaydı kabullenirdim abi :D

Şuan kullanan arkadaşım, aracı çok zorladığı halde bir sıkıntı yaşamadı.Ama ilerde yaşar mı bilmiyorum :DGolf' ü sevmiyorum kanka.Sedancıyım ben :D

Sonunu düşünen kahraman olamaz :D

ben paralı kahraman olmaktan yanayım.bak kahraman 12 dev adamın kaptanı ne dedi?maddi manevi destek bekliyoruz

ben de o zaman sizden destek bekliyorum... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...