Jump to content

Egzantrik Zinciri ve Gergisi


olker444
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  Geçenlerde de bahsettiğim  gibi bugün arabanın sibop ayarı için burda bir rektefiyeciye gittik motor ustasıyla,,, sibop ayarını yaptılar, değişen şimler falan oldu  ama o şıkırtı geçmedi,,, rektefiyeci sıkıntı egzantrik zinciri ve gergisinde dedi... bu zincir hakkında bilgisi olan var mı,,, servis harici bulmak mümkünmüdür yada bu zincir gerçekten bu bahsettiğim sıkıntıyı yapar mı?,,, bu arada yarın manifoltun orayada bir göz atılacak keza ordan yüksek rezonanslı rahatsız edici bir ses var,,,, resmen durmak yok yola devam moduna geldim bu konuda....her ne kadar katranı kaynatsan olur mu şeker cinsine ettiğim cinsine çeker atasözüne şimdiye dek inanmışsamda; bir kere bu aracı alın akıyla birine önerene kadar durmiycam sanırım:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağol hocam; ilk motor yapılmasında değilde bundan 1-1,5  yıl kadar önce şimlerden bazılarına işlem yapılmıştı ancak o işlem sonrasıda ses vardı. Isınınca ses epey azalıyordu ben şimdi daha fazla duyuyorum sanıyodum ancak usta da epey farkediliyor dedi ee rektefiyecide deyince, onaylayınca aldık işte semeri boynumuza...

Ebay dan bakayım dedim timing chain diye bişey var ama bu direkt triger sanırım,,,, Taber abiye ilettim aklıma gelmişken,,,yarın bir fiyat alacağız bakalım....olmadı  ana merkez Belçikada bir tanıdık abi var ondan motor numarasıyla isteriz:))),,,, hele yarın o manifoldmudur ekzozmudur o sesi bi halledelimde sinir bozuyor,,,, Sanayide ustalık olmasada çırak nişanı verecek burdaki usta bana,,,:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

egzantrik zincirinin teknik bir adı  var mı google da arattım pek bişey çıkmadı ingilizce sitelerde?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu zinciri ve altındakini istiyorum...o kırmızı noktalar sentede belirlediğimiz noktalardı.

post-850-141695282165_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın şase numarasını verirseniz orjinal, oem ve y.s. olarak araştırıvereyim... hatta mümkünse mail atın. okan.goren@gorenotomotiv.com.tr 'ye, daha hızlı cevap verebilirim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

okko hocm sana kişisel msj olarak yolladım şasiyi,,kafanda tahmini bir fiyat varmı birde parça şu an Türkiyede varmıdır malum mazda ve belçika akla geliyor hemen:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okan hocayla görüştük bize ikramınıda yaptı,,,mazda yine tahminimi doğruladı zincir ve gergi birde işçilk eklenirse 570 Tl civarı,,, Belçikada bir arkadaşımız var parça kodlarıyla ona mail attık bakalım ordan gelecek fiyat ne olacak,,,ebay da set olarak 225 dolar civarı...demek set olarak alınsa  2000 tl Türkiyede:))),,,,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belçikadan henüz haber gelmedi ama aklıma herzaman düşündüğüm klasik bir soru geldi, bizde herkes gibi orijinal parça kullanmak istiyoruz ama mazda yedek parçada neden bu kadar pahalıya kaçıyor anlamakta zorlanıyorum. iyi hoş bu parça bilmem kaç binde değişir hade bundan pahalı desek öbür firmalarla arasında kaç bin km fark vardır, 500 bin km de değişse neyse 180 binde al işte değişiyomuş....değişmeyende sanırım es geçiyodur, yada kaçıyodur,,,konunun iç yüzü nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

telefon görüşmemizden sonra ben kabaca bir araştırdım. o zincir ve gergisi en az motor ömrüyle eş ömürlü. sizim motor falan yapıldığında montaj hatasından kaynaklı bir hasar almış olabilir. yoksa değişimi gerekmiyormuş. var mı acaba forumdaki arkadaşlardan hiç bu parçaları değiştiren... ben satmadım valla hiç bu parçadan yani... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okan hocam bu arada çok sağol sitede uygun fiyatlı bir servis sahibi/çalışanının  olması iyi bence. Sana parçanın elinde olup olmadığını sormadım gerçi büyük ihtimal Belçikadan gelecektir parça. Şimdi Edirnede eski mazda ustalarından bir usta buldum hafta içi geniş zamanda bırak ben bir bakayım naapmışlar bu arabaya dedi...( bu usta yeni türemedi bu arada hep vardı ancak motor yapımı için benden illaki orjinal parça ve biraz daha yüklü işçilik istemişti...Şimdi anlıyorum ki madem bu arabaya binecektim; adam gibi işi düz yolunda yapıp en azından burdan sorumlu bir muhatap bulabilecek bari bu kadar zaman ve emek kaybım olmayacaktı...)

muhtemelen triger bölümünü açıp zincir ve gergiyi inceleycektir...Resmen sanayide maaşlı ustalarım var anlayacağınız,,,,başka bir konu başlığında yazdığım gibi dün manifolt conta/civatalarını sıktırma bugün yanmış egzoz contasını değiştirme yok hafta içi bu zincir ve gergiye tekrardan bakılması,,, bu arada lpg de arada patlatma yapma oldu ve engin arıza deneyimlerim bunun nedeninin ateşleme elemanlarında olduğunu söylüyor; nede olsa elimizde 2 takım buji kablosu-yedek distrübütör kapakları- tevzi makarası mevcut; olmadı az avans ve hava ayarıyla işi kotarırız,,,,tabi sorun avansı bozma ihtimali olan o egzantrik zinciri ve gergi olayındaysa başka tabi,,,düşünün umrumda değilken neler neler öğrendim...hatta nacizane aklımla lpg de durumun belirgin olmasından ateşleme daha ihtimallli geliyor babba  bbaa.... bu ne yaa? :kafa: :kafa: ,,,,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Size doğru bildiğimiz bir yanlıştan bahsetmek isterim.. Geçen çarşamba rutin sanayi mesaim sırasında olan bir olayı anlatmak istiyorum. Burdaki ustalardan biri gaza gelmiş ve Suzuki 4 çeker jipe motor yapmış ama 3 gün uğramasına rağmen motoru bir türlü çalıştıramıyor,araç sahibi iyice sabırsızlanmış diğer müşteriler birikmiş iş kitlenmiş.... Aracın bir an önce yapılması gerekiyordu çünkü o araç yapılmadan bizim düldülün o gün ki pansumanı yapılamayactı:)).... Usta aracı sökerken kendince bir yol izlemiş ilk defa söktüğü bu araçta kendince gerekli gördüğü ayarları aracı sökerken işaretler koyarak belirlemiş ve aracı topladıktan sonra bu ayarlara göre dizayn etmişti ama araç çalışmıyordu. Sabahın saat dokuzuydu ve düşünmekteydi usta..... Çok biliyorum ya gayri ihtiyari bende dahil oldum kaygısına:),,, ona sadece şunu söyledim; çok komplike düşünme be usta, sadece motorun temel çalışma prensibini düşün,,,,ayarlarını belirlenmiş kriterlere göre değil olması gerektiğini düşündüğün sıraya göre dizayn et,,,o bu sırada sayıklıyor; emme,,,, egzost,,emme,,,egzost;  benim sibop kapağını açtı onu inceledi nede olsa Japon felsefesi benzerdi,,, geldi bir iki uğraştı, önyargısını epey törpüledi heralde ve başladı olması gerektiğini düşündüğünü dizayn etmeye.... sibop kapağı kapatıldı, geçtim kontağa ve ne hikmetse araba çalıştı ilk kontakta:),,,, yan dükkanda çalışan araç sahibi koşarak geldi çok sevindi vs....sonrasında çalışmanın düzensiz olduğunu farketmişler ve basit bir sibop ayarıyla araba şimdi çiçek gibi,,, hoş sibop ayarına da rektefiyeci doğru yapmıştır gibi yaklaşmışda olsalar da sonradan öğrendim ki ezberi bir kenara bırakıp temel mekaniği kullanarak işi çözmüşler. Einstein sanırım haklı kalmaya devam ediyor; Önyargıyı kırmak atomu parçalmaktan daha zor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir araba söktüğün gibi takılmaz, takılması gerektiği gibi takılır...

yoğurdum ekşi diyen olmaz ama, bu cumartesi çok hoşuma giden bir hadiseyi anlatayım...

Cabrio volvo c70 vardı işyerinde. 2.0T motorlu. kocaman 5 silindirli turbo motor. hararet yemiş, motor yaptık komple. parçalanmış motor sabahtan akşama kadar zor toplandı. senteleri, ayarları, yerine konması derken saat 5 oldu.

arkadaşlar geçti direksiyona, tesadüf bende oradaydım. marşa basmadan kontağı bir kaç defa açtılar yakıt gelsin diye. bismillah dedi bir bastı marşa tak diye aldı araba marşı.

herkeste hoş bir tebessüm. dedim helal olsun size, ilk marş mı bu. evet dediler şaşkın şaşkın...

gurur duydum açıkcası elemanlarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu gün Eski mazda ustasına bizim düldülü bıraktım triger sahasını açmış zincire bir miktar gergi vermiş o şıkırtı cıkırtı sesi epey azalmış ama yinede var tabi,,,, arabanın bagajındaki orjinal ama eski buji kablollarını da takmış,,, lpg de sadece benim kullanımımda ortaya çıkarabildiğim o hafif patlatma seside artık yok biraz deneme şansım oldu ,,,, rampa düz yol vs... ha bu arada avans ayarını beraber avans tabancasıyla yaptık; sayko bişeymiş jan janlı duruyo:)),,,, bakalım kısmetse az kulağımızı tıkayıp bineceğiz düldüle,,,, motor yapılalı 200+20+40+80+30+50; 420 Tl daha verdik,,,, (1000 km sonrası yağ filtre değişim ücreti ve gel git hariç),,, benden çok harcıyor kesin....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...