maverick sbd

Şanzıman Yağı Donar mı?

Bu konuda 25 ileti var

iyi günler arkadaşlar...

herkese hayırlı mesailer...

sorum şu...malum havalar artık soğudu. akşamları ayaz kesiyor...sabah kalktığımda aracı çalıştırdığımda vites geçişleri özellikle 1 vitesten 2 ye iyice ısınmadıktan sonra geçmiyor.

acaba şanzıman yağının donmasından mı yoksa şanzıman yağının vizikotesini kaybetmesinden mi?

ayrıca bor şanzıman yağ katkısı koydurmayı düşünüyorum, etkisi olur mu?

şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok teknik bir cevap olmasada, ben hiç şanzıman yağının donduğunu görmedim diyeceğim. Belki sabahları biraz katılaşma olabilir belki ama kilitlenme durumuna geleceğini hiç sanmıyorum. Ben Marmara için söylüyorum bunları. hele ki Antalyada imkansız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

usta 80 90 lık yağların katılaşma yapacağını söylüyor. bunu internette diğer forumlardada okudum vw forumunda da aynı şeyden bahsedilmiş. donması balçık gibi olması mümkünmüş.

arabada baya bir 5 10 km gittikten sonra 1. vitesten 5000 dd 2 ye attığımda kaymak gibi geçiyor. usta donacağından ısınınca sorun kalmayacağından ayrıca bor katkı maddesinin de işe pek yaramayacağından daha doğrusu psikolojik etki yapacağından bahsetti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben, ağır vasıta kullanırken (otobüs) olsun, otomobil kullanırken olsun hiç bu durumu yaşamadım.

Kışların sert geçtiği doğudan arkadaşlar gelirse deneyimlerini yazacaklardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğu'ya görev için giden bir arkadaşımın söylediği; geceden arabayı viteste bırakamıyorduk. Bir gece arkadaş dalgınlıkla viteste bırakmış. Sabah kalktığımızda arabanın şanzımanı donmuş, vitesten çıkartamadık. Demişti. Fakat burada sözünü ettiği şey yağın donmasından ziyade metallerin donup birbirine yapışmasıydı sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

usta arabayla bir iki tur yaptı. 1. viteste 6000 dd gelip ikiye attı. bende öyle bir şey olmadı dedi.

zaten viteste ve senkromeçlerde sorun olsa zırıltı yaparmış.

maşallah bi sorun yok ama sabahları dedğim gibi 1. den 2 ye iyice ısınmadıktan ve yağ şanzıman içinde iyice çalkalanmadıktan sonra geçi,ş olmuyor.

ya vizikotesi iyice düştü yağın ya da dediği gibi yağ kalınlaşıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 yıl kadar karsta kaldık şanzıman yağının ne donduğunu gördüm ne yaşadım sadece katılaşıyor biraz kaldıki geceleri hava -45 e kadar düşüyordu normal bi durum çok katılaşıyorsa yağı değiştirebilirsiniz.Ben aracın şanzımana bor katkısı koydurrmuştum dandik markalardan değil motorsilk olandan faydası gerçekten oluyor psikolojik değil bence bu durum tavsiye ederim vites geçişleri yumuşuyor araba sanki yolda daha rahat gidiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğu'ya görev için giden bir arkadaşımın söylediği; geceden arabayı viteste bırakamıyorduk. Bir gece arkadaş dalgınlıkla viteste bırakmış. Sabah kalktığımızda arabanın şanzımanı donmuş, vitesten çıkartamadık. Demişti. Fakat burada sözünü ettiği şey yağın donmasından ziyade metallerin donup birbirine yapışmasıydı sanırım.

Aynen burada Erzurum da öyle yapıyoruz. Akşamdan arabanın burnunu yola verirsin, vitesi bire atar ve elfrenini indirir (Balatalarda yapışıyor) bırakırsın arabayı. Sabah debriaja basar çalıştırır, ısınmasını bekler ve gidersin. :):)

tabi bunlar -20 -30 larda sık başvurulan yöntem. 0 civarı ısıda ne olur bilmem.

Artık yağ mı donuyor yoksa metaller mi donuyor bilmiyorum. Ama İnsanın göz bebeklerine kadar donuyor :):)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öğle arasında sanayide farklı ustaya gösterdim.

şanzıman yağının sulanıp köpürdüğünü gördü.

eski yağı boşalttı.

shell marka şanzıman yağı koyduk.

usta yağın sulanıp köpürmesinden dolayı olduğunu söyledi.

bakıp görücez artık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence şanzuman yağını garanti olması amacı ile değiştirip şanzuman yağ katkısı koyabilirsiniz motorsilk gibi ürünlerin sadece kaliteli olanları işlevli motor yağına ilave edilip yakıtı %25 e kadar düşüren araçlar bile var, işletmemiz yol üstünde tır kamyon şöförleri ugruyor bizde bu sırada muhabbet ediyoruz gözlemlediğim kadarıyla motor silk katkı yağı kullananlar ve bor power kullananlar memnun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soğuk havalarda 75w 90 veya 80w90 gibi yüksek viskoziteye sahip olan yağlar özelliklerini daha çabuk kaybederler şöyle ki,

Soğuk havalarda motor ilk çalıştığı zamanlarda şanzımana oranla daha yüksek bir çalışma ısısına sahip olduğundan motor yağı özelliğine çok daha kısa sürede kavuşur iken şanzıman içerisinde yanma-patlama vb gibi olaylar olmadığından (özellikle stop konumunda şanzıman içerisinde hiçbir hareket olmadığından) şanzıman yağının özelliğini daha geç bulması,yani daha geç akışkan hale geçmesi muhtemeldir ve bu gibi durumlarda vites geçişlerindeki sertlik normaldir,sürekli olmadığı takdirde tabi.

Bu sertlik jelimsi bir kıvama yakındır ancak kaskatı kesilmesi mümkün değildir hele ki vites atılmasına engel olacak kadar. Şanzıman yağınız ciddi anlamda özelliğini kaybetmiş olabilir. En son kaç km önce değiştirdiniz onu bir kontrol edin.

Bu nedenle mümkün mertebe aracı stop konumda rölantide uzun uzun ısıtmak yerine kısa bir süre sonra harekete geçip yavaş seyirle,hareket halinde iken şanzımanın içerisinde de hareket oluşmasını sağlayarak ısıtmak çok daha sağlıklıdır.Artı bu davranış yakıt tüketiminize de olumlu bir yansıma yapacaktır.

Umarım yardımcı olabilmişimdir,saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yıllardır Erzurum' da araç kullanıyorum. Şanzımanın donması diye birşey duymadım, sık sık mazot donar :) Benim başıma gelen bir kere el frenini çekili unutmuştum, sabah kalktığımda donmuştu, 1 kova sıcak suyla açıldı.Otomatik şanzımanda da vites geçişleri biraz geç oluyor araç ısınana kadar.Fakat Antalya' da bu havalarda soğukla alakalı olmadığı kesin yağın özelliği kaybolmuş olabilir. Benim bahsettiğim -20 dereceler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

forumu okuduğum kadarıyla hemen hemen herkes yağ'dandır demiş.benim düşüncem bu problemin aracı yeteri kadar ısıtmadan yola çıkmaktan kaynaklanır.neden,çünkü otomatik araçların radyatörlerinin kenarlarında yağ depoları vardır.radyatör ısınınca devirdaim olunca (termostat açılacak şekilde ) akabinde devirdaim olur ve motorda ısınan su radyatöre gelir ve şanzıman yağını ısıtır ve soğuktan katran gibi olan yağ yumuşar.aynı radyatördeki gibi devirdaim olup ısınan yağ şanzımana gönderilir.bu noktada araç hareket eder ve vuruntu olmaz.  bkz. otomatik araçların manuele göre daha çabuk ısındığı herkesçe bilinir.nedenlerinden biride yağ'ı çabuk ısıtmak ve çözeltmek gerektiğindendir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım otomatiklerde yağ sogutucu düzeltiyim şanzuman yağ sıcaklıgını dengede tutan bir tertibat var değil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsedilen araç A/T değil sanırım. A/T lerin radyatörleri zaten bu maksatla farklıdır MT lerden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım otomatiklerde yağ sogutucu düzeltiyim şanzuman yağ sıcaklıgını dengede tutan bir tertibat var değil mi ?

walla en son 2008 de son otomatik şanzımanı parçaladım.ozamandan beri otom.kullanmıyorum bende unuttum.ama lanet labirent gibi yağ kanalları var.ayrıca ekliyeyim.lantis şanzımanında yanlış bilmiyosam 56 tane ufacık balatalar var.her biri tek tek viteslere göre dağılım yapıyo.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsedilen araç A/T değil sanırım. A/T lerin radyatörleri zaten bu maksatla farklıdır MT lerden.

hımm.doğru yaw farketmedim.sağol.ama işlem hemen hemen aynı.manuelde ise motordan gelen sıcaklıkla yağ çözünür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

walla en son 2008 de son otomatik şanzımanı parçaladım.ozamandan beri otom.kullanmıyorum bende unuttum.ama lanet labirent gibi yağ kanalları var.ayrıca ekliyeyim.lantis şanzımanında yanlış bilmiyosam 56 tane ufacık balatalar var.her biri tek tek viteslere göre dağılım yapıyo.

al başına belayı işte ama uzun yoldada kerata çok rahat hız sabitleyicide varsa üff tadından yenmez otomatikte

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

al başına belayı işte ama uzun yoldada kerata çok rahat hız sabitleyicide varsa üff tadından yenmez otomatikte

lantisten bahsettim yanlız.en son 2008 yılında,daha yeni 2500 tl harcadığım şanzımanı daha 3.haftası ikiye böldüm :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.