eren46

Mazda 3 Otomatik Vites Geçiş Sorunu

Arkadaşlar,benim araçta otomatik vites düz yolde giderken 5000 devirlere geliyo hala2 den 3 e veya 3 ten 4 e ayağımı gazdan çekmeden geçmiyo.gaz pedalı  aynı zamanda sanki debriyaj görevi görüyor.

mazdam yeni olduğu için sorun olup olmadığını bilemiyorum.Sizce normal mi değilmi? Yardımlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.Araç 2006 mazda3 at 78000 de,bin km. oldu tüp takılalı. :(

Edit: Konu başlığının tamamı büyük harften oluştuğundan değiştirilmiştir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hold mold takılı kalmış, ya da takılıyor olmasın, servise göstermek lazım....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 lerde hold yok ...

otomatik vites siz ne kadar gaza abanırsanız güç istediğinizi düşünerek mümkün oldugunca gec vites atmaya çalışır,vites attırmak istediğinizde ayagınızı hafif kaldırırsanız üst vitese hemen geçecektir çalışma prensibi budur zaten bence bir yanlışlık yok birde gaza fazla abanmadan deneyin 40 km ye gelince 4 e atacaktır vitesi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir arkadaşın aracında Hold düğmesi görmüştüm merak ediyordum. Ne işe yarar yazabilir misiniz arkadaşlar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir arkadaşın aracında Hold düğmesi görmüştüm merak ediyordum. Ne işe yarar yazabilir misiniz arkadaşlar?

bildiğim kadarıyle aracın küçük viteste kalmasını saglıyor Burak daha net anlatır onun aracta mevcut :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Size aykırı bir cevabım var bakalım ne dieyceksin:)),,, suçlu lpg dir. Sevgili arkadaşım lpg den önce bu çok ama çok daha az oluyordur,,, Lpg de düşüncem şu ki araç bir üst vitese geçmek için gerekli torku daha geç elde edebiliyor ve bu otomatik şanzıman beyninde saçma tepkilere neden oluyor,,, daha vuruntulu ve ani vites değişimleri ve kısalan şanzıman ömrü... hekime değil çekene sormak gerek. Kolay gelsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg kullanmadıgımdan kıyaslama yapamayacam lakin o devire kadar tork çıkaramaması makul gelmedi bana yokmu baska lpgli 3 kullanan aynı derdi çeken???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hold tuşuyla ilgili kapsamlı bilgi sitede vardı. Bulabilirsin aratınca.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hold tuşuyla ilgili kapsamlı bilgi sitede vardı. Bulabilirsin aratınca.

Gerek yok ben verdim linki :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aykırı,,,, dedik ya:))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yol şartları (rampa vs),kullnımın etkisinden oluyor.Uyumsuz(Bülent) kısa ve öz açıklamış.Arabanda bir sorun yok.Aynı şey bendede oluyor.Gaza biraz daha nazik basarsan daha az devirde vites atacak.

Mazda 3 lerde hold düğmesi yok.Selman abi arabanın modelini glib yanlış görmüş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg kullanmadıgımdan kıyaslama yapamayacam lakin o devire kadar tork çıkaramaması makul gelmedi bana yokmu baska lpgli 3 kullanan aynı derdi çeken???

Benzinde ne ise LPG'de de aynı. Değişen hiç bir şey yok. Bülent Abi' nin dediği gibi gaza hafif basıldığında 40 km hızda 4 e atıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 lerde hold yok ...

otomatik vites siz ne kadar gaza abanırsanız güç istediğinizi düşünerek mümkün oldugunca gec vites atmaya çalışır,vites attırmak istediğinizde ayagınızı hafif kaldırırsanız üst vitese hemen geçecektir çalışma prensibi budur zaten bence bir yanlışlık yok birde gaza fazla abanmadan deneyin 40 km ye gelince 4 e atacaktır vitesi

bence bu yorum doğru. Çünkü ben birden hızlanmak istiyorum.Yani çok güç istiyorum.teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Size aykırı bir cevabım var bakalım ne dieyceksin:)),,, suçlu lpg dir. Sevgili arkadaşım lpg den önce bu çok ama çok daha az oluyordur,,, Lpg de düşüncem şu ki araç bir üst vitese geçmek için gerekli torku daha geç elde edebiliyor ve bu otomatik şanzıman beyninde saçma tepkilere neden oluyor,,, daha vuruntulu ve ani vites değişimleri ve kısalan şanzıman ömrü... hekime değil çekene sormak gerek. Kolay gelsin

ilker kardeş sana da katılıyorum çünkü bence tüp ayarsız geliyor snki.Hepinize teşekkürler. :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba,

2004 model otomatik vites mazda 3 ümü yeni ladım.  :) ancak vites konumu D de iken 1. vitesden 2 . vitese geçerken sert geçiyor yani vites geçisini çok hissettiriyor. bu diğer viteslerde olmuyor. yokuş yukarı çıkarken veya devirli kullanırkende vites geçişini bu derece hissetmiyorum. nedeni hakkında bilgisi olan varmı?

yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Birrden ikiye biraz hissediliyor.Merak edilecek bir durum  değil.Hepsi öyle.Servise bir git yazılımı kontrol etsinler.Güncel yazılım birazda olsun düzelti biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

devrisiz kullandığımda olması beni çok şaşırtmıştı.yoğun trafikte yapıyor sadece .

yazılımla alakalı bir sorun olması beni rahatlattı

cevap için

çok teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba ısınana kadar bende de öyle yapıyor ama ısındıktan sonra iyi olması lazım bence.

Arkadaşın dediği gibi yeni yazılımını yüklerseniz düzelebilir. Ya da otomatik şanzuman yağının değişme zamanı gelmiş olabilir. 100.000 km'de bir değişiyor hatırladığım kadarıyla..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.