dogan_u

Mazda 626 Su Eksiltme

Bu konuda 227 ileti var

Herkese Merhaba,

Aracımda su eksiltme problemi var. Kontrol ettiğim kadarıyla sızıntı vs yok. Devirdaim, hortumlar, radyatör ızgaraları... Su gördüğüm hiçbiryer yok. Radyatör kapağı 1.1 acaba diyorum ki 0.9 mu olmalı? Ek depoyu doldurduğum zamanda tamamen boşalıyor. Sorunu anlayamadım. Fikri olan yada başına böyle birşey gelen var mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aman İbrahim ne yaptın :) Durum o kadar vahim değil. egzozda duman yada buhar yok. Motor desen canavar gibi. Yağını da yeni değiştirdim su girmiş gibi bir görüntüsü yoktu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG li idi sanırım senin araç, Regülatöre giden borulardan bir sızıntı yapıyor olmasın ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG li idi sanırım senin araç, Regülatöre giden borulardan bir sızıntı yapıyor olmasın ?

Evet lpg li. Onu kontrol etmedim. Aslında çok isabetli oldu, çünkü hararet göstergem normal dereceye geldiği halde lpg titretme yapıyordu. Regülatör ısınmadığından dolayı olabilir. Bunu kontrol edeyim. Radyatör kapağı kafama takıldı biraz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet, burak beyin dediği gibi lpg li ise yapabilir. bir önceki arabam 626 idi ve lpg liydi. bağlantı borularındaki T leri plastik taktıkları için az daha motor elden gidiyordu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç lpgli ise lpg beyninin contaları eskimiş ise su sistemine lpg basabilir kaçak olmasa bile yedek su kapağından su atar denemenin yolu ise aracı soğukken çalıştırın kaputu açın bekleyin eğer dediğim gibiyse araç ısınana kadar veya ısındıktan sonra yedek su deposundaki su seviyesinin yükseldiğini hatta kapaktan su attığını göreceksiniz ben bu yüzden 3L antifiriz harcamıştım

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önceki aracım 323bg de radyatördeki kılcal ötesi bi çatlaktan sızdığını günler sonra sökerek anlamıştım,gözle görülmeyecek kadar küçükler olabiliyor ve bunlar ısındıkça genleşip o çatlağı kapatabiliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç lpgli ise lpg beyninin contaları eskimiş ise su sistemine lpg basabilir kaçak olmasa bile yedek su kapağından su atar denemenin yolu ise aracı soğukken çalıştırın kaputu açın bekleyin eğer dediğim gibiyse araç ısınana kadar veya ısındıktan sonra yedek su deposundaki su seviyesinin yükseldiğini hatta kapaktan su attığını göreceksiniz ben bu yüzden 3L antifiriz harcamıştım

iyi forumlar...

3 LT antifirizle iyi kurtarmışsınız durumu. Ben bunu akıl edemezdim. Film gibi arıza :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önceki aracım 323bg de radyatördeki kılcal ötesi bi çatlaktan sızdığını günler sonra sökerek anlamıştım,gözle görülmeyecek kadar küçükler olabiliyor ve bunlar ısındıkça genleşip o çatlağı kapatabiliyor

626 da kaputun altı dolu dolu olduğu için radyatörü çok göremiyorum açıkçası. Klima radyatörü de var. İyice bir inceleyim. Bu arada arabanın altında su ararken yağ buldum. Arka sol teker kaliperi arızalıymış. Komple fren merkezi alacaksın diyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 LT antifirizle iyi kurtarmışsınız durumu. Ben bunu akıl edemezdim. Film gibi arıza :D

o şekilde lpg den kaynaklandığını anlayamazsınız çünkü conta yandığı zamanda aynı şeyi yapıyor lpg den olabiliyor lpg nin içindeki diyafram yırtılırsa yakıtı suya veriyor buda arabanın sanki conta yakmış gibi genleşme kabına su atmasına ve kabarcık yapmasına neden oluyo bendede bir defa olmuştu bonra bir baktık ilave su kabından kaynama yapıyor arabaye yeni conta yapılmıştı genleşme kabını koklayınca lpg olduğunu anladık.Bence engüzeligenleşme kabına su doldurup ordan gözlemlemek birde sizin 626 b6 motor mu eğer öle ise radyatör kapağının 0,9 olması lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet lpg li. Onu kontrol etmedim. Aslında çok isabetli oldu, çünkü hararet göstergem normal dereceye geldiği halde lpg titretme yapıyordu. Regülatör ısınmadığından dolayı olabilir. Bunu kontrol edeyim. Radyatör kapağı kafama takıldı biraz.

o zaman büyük ihtimal radyatör kapağı değil sorunun nedeni geriye iki ihtimal kaldı conta ya da lpg diyaframı ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o şekilde lpg den kaynaklandığını anlayamazsınız çünkü conta yandığı zamanda aynı şeyi yapıyor lpg den olabiliyor lpg nin içindeki diyafram yırtılırsa yakıtı suya veriyor buda arabanın sanki conta yakmış gibi genleşme kabına su atmasına ve kabarcık yapmasına neden oluyo bendede bir defa olmuştu bonra bir baktık ilave su kabından kaynama yapıyor arabaye yeni conta yapılmıştı genleşme kabını koklayınca lpg olduğunu anladık.Bence engüzeligenleşme kabına su doldurup ordan gözlemlemek birde sizin 626 b6 motor mu eğer öle ise radyatör kapağının 0,9 olması lazım

aynen doğru söylüyorsunuz hocam ben de zaten tamirciye üst kapak diye gittim tamircim nasıl anladı hala çözemedim ama bu üst kapak contası değil dedi tüp beynini değiştirdi problem tamamen düzelmişti:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen doğru söylüyorsunuz hocam ben de zaten tamirciye üst kapak diye gittim tamircim nasıl anladı hala çözemedim ama bu üst kapak contası değil dedi tüp beynini değiştirdi problem tamamen düzelmişti:)

ben söyleyim kontağı kapatıp genleşme kabının ağzında kibrit yakıyo ve çok kısa süreli de olsa lpg yanıyor ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben söyleyim kontağı kapatıp genleşme kabının ağzında kibrit yakıyo ve çok kısa süreli de olsa lpg yanıyor ...

tüp kaçagı kontrol eder gibi iyiymiş :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tüp kaçagı kontrol eder gibi iyiymiş :D

evet yalnız şunu söyleyim lpg beyni istisnalar haricinde ( ömrünün tamamlanmış olması ya da kalitesiz üretim gibi ) diyaframı yırtılmıyor yani lpg beyni eğer sebepsiz yırtıldıysa o da conta yanığının etkisi ile olabiliyor conta yakma diyince hala tüylerim diken diken oluyor zaten...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nedense benimde öyle, yakmadım ama defalarca zorladım istemeyerek, lpg olayını kavrayana kadar zaten kendimden geçtim değişen parçaların haddi desabı yok garantiden

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım sorun lpg den kaynaklanıyor. Aracım normal ısısına ulaştığı halde lpg de tekleme yaptı ve doldurduğum yedek su deposundan antifirizli suyu atmaya başladı. su atmayı kesince de düzeldi. Su hiçbir şekilde dışarı sızmıyor.Leke bıraksın diye özellikle kırmızı antifiriz koymuştum. 10 gün gözlemledim su kaçağı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım sorun lpg den kaynaklanıyor. Aracım normal ısısına ulaştığı halde lpg de tekleme yaptı ve doldurduğum yedek su deposundan antifirizli suyu atmaya başladı. su atmayı kesince de düzeldi. Su hiçbir şekilde dışarı sızmıyor.Leke bıraksın diye özellikle kırmızı antifiriz koymuştum. 10 gün gözlemledim su kaçağı yok.

evet olabilir umarı önemsizdir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorunum çözüldü. Sorun radyatör kapağıymıs. üzerinde 1.1 olan kapagı 0.9 ile değiştirdim. problemsiz yola devam...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.