schrödinger87

92 model 323 sedan hakkında destek

Bu konuda 21 ileti var

Selamlar, ben Deniz

Aranıza yazın katıldım.Ailem emektar bir mazdaya sahip.Ve baba yadigarı olarak bana kalacak gibi:) 5 yıllık bir ehliyete sahibim fakat trafiğe çıkmışlığım yok denecek kadar az. Araç yıllardan beri evin arka bahçesinde fiesta yapmaktadır.Hayat koşuşturması beni okutma çabaları içerisinde arabayı bi kenara attlar bizimkiler.Durduğu yerde başına çok işler açabilen bir özelliği var ne yazıkki.Apartmanın son katından bir mermer düşmüş ve ön cam kullanılmayacak durumda, çoçukların canavarlaşma eğilimleri doğrultusunda kırılan bir yan ayna çökertilen bir tavan söz konusu, fakat tavanda baba eli değerek düzeltilmiştir.:) Yıllardır muyene edilmeyen bu otonun sigorta ve yıllık vergisi tıkırtıkınır ödenmiştir.Km'si 110binlerde seyreden emektar arabanın tekerleklerin yenileceğini biliyorum fakat diğer değiştirilmesi gereken parçalar hakkında bir fikrim yok, büyüklerimin ve deneyimli arkadaşların yorumlarını almak istiyorum,yoksa kendime ikinci el 10-15bin lira civarı bi araba mı baksam? Ben okulu bitirdim ve 2.kez okuyorum, gittiğim yer yeni il olan yerlerden biri, orada kullanmak için bir arabaya kesinlikle ihtiyacım var,ilaveten yokuşuları çok olan bi yer, ben bu arabada acemiliği atlatıp ilerde iyi bir araba almak istiyorum , yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

acelemiğinizi atmak için kesinlikle ideal bir araç, şimdilik idareten bir analog ayna taktırabilirsiniz yada çıkmacılardan elektrikli bir ayna alırsınız, yağ yağ filtresi hava filtresi buji buji kablosu şimdilik değiştirmeniz yeterli olur ama aracı yürütmek istiyorsanız ilk başta yağ değişicek ihmal etmeyin, lpg varsa yakıtta da istediğiniz ekonomiyi sağlar yoksa da 450TL ye komple lpg seti takılıyor ruhsata işletme olayını vize zamanına bırakırsınız olur biter, ön cam fiyatı 200TL sanırım toplamda 300TL harcanarak araç yürür hale gelir ve sizin acemilik süreliğinizi rahat rahat götürür yeni araç almak isteseniz yin 5-6 bin TL döküp bilmediğiniz bir araca biniceksiniz bence bildiğiniz aracı adam etmek daha iyi olur :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ibrahime katılıyorum acemilik atmak için on numara bir araçtır motoru da hor kullanmaya dayanıklıdır (bi yere kadar tabi :D ) ibrahimin dediklerinin yanında bir  de benzin hortumlarını ve benzin filtresini kontrol ettirin uzun süre çalışmadıysa kuruma be çatlama yapmış olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet onu söylemeyi unuttum benzil filtresi değişmezse çalışmaz ve benzin kaçırır pompa çok yükleniceğinden hortumlarada usta bi göz gezdirsin çatlamıştır ama genede sağlam olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında arada bir kullanıldıysa problem çok olmaz ama yatması da büyük zarardır.Özellikle plastik aksam ( Hortum,Kayış vs..) bundan zarar görür. En iyisi güvendiğiniz bir ustaya gösterip yavaş yavaş tamamlamak. Yoksa araç güzel ve sizi memnun eder.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hakikatten devirdayim kayışı triger kayışı da vardı dimi unutmuşum ben onu tamamen

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hakikatten devirdayim kayışı triger kayışı da vardı dimi unutmuşum ben onu tamamen

Önemli şeyleri unutmuşun aman dikkat :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önemli şeyleri unutmuşun aman dikkat :P

haklısın Ediz abi ee guzuyu satınca insan hamlaşıyor haliyle :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

haklısın Ediz abi ee guzuyu satınca insan hamlaşıyor haliyle :)

Evet evet pratikliği kaybetmişin, egzersiz yap arada bir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim ikirler değişti son 5-6 aydır kafama yatan bir proje için bilgi ve evrak döküman topluyorum, twin turbo 600hp+ birşey olucak onlardada zincir beğin sensör oldugundan kafa oraya gidiyor ister istemez :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostlar cevaplarınız için çok saolun :) Nete giremediğim için cevap veremedim uzun süre, şuan araba boyada diğer bakım olaylarını babam halletmiş ama çok yorulmuş diyor kendim için hayatta bu kadar uğraşmazdım ustanın hastanın lafları , hiç çekilmiyor . Tamamiyle olduğunda bir fotosunu koyacağıım:) gerçi hala vergi gecikme aflarından yararlanmayı bekliyorum kullanabilmem için ve bakalım inşallah çok para tutmaz , lpg taktırma işlemi hakkında taktır dermisiniz? Çok yakıyor diye hatırlıyorum da ne biliyim taksitli falan taktırsam mı, boyaya 1400 demişler, ben gerek yok dedim babam muayenede sorun çıkarmasın hem yaptırmışken adam gibi yaptıralım güzel görüntüyle kullan dedi tamam dedim öle olunca da fiyat yükseldi . Son haberler bunlardır dostlar görüşürüz : :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bendede aynı araçdan var lpg siz binmem ben şahsen hiç düşünmeden taktırın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu modeli lpg siz kullanan ender sürücülerden biriyim galiba, lpg siz karbüratörlü 323 hiç görmedim başka, sıralı sistem bu araçlara uygulanmadığı için sorunlar çıkıyor lpg den sonra. zaten forumda 323 lerdeki motor sorunlarına bakarsanız birçoğu lpg den sonra veya lpg yüzünden çıkan ayarsızlıklar sorunlar vs. tabiki herkesin kendi şahsi fikri ama ben ne buna ne de ilerde alacak olursam başka arabama lpg taktırmayı düşünmüyorum arabanın orasını burasını delip bir sürü yerden hortum çekmelerine gönlüm hiç razı olmaz. Özellikle sıralı sistem olmadığı için belirli bir kilometre sonra karşılaşacağınız güç kayıpları da cabası. Çok yakıyor demişsiniz eğer yüksek devirlerde kullanırsanız doğrudur çok yakıyor. Ama sakin kullanımda gayet normal. Yağını bujisini zamanında değiştirip bakımlarını aksatmazsanız benzin yönünden minimum tüketime yaklaşırsınız. Son bir not olarak şunu da ekliyim arabanız uzun süre yatmış olduğu için karbüratör ustasına karbüratörünüzü baktırırsanız iyi olur.Temizlik, ayar vs için ama unutmayın karbüratör ustasına...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100 kilometrede 11 litre görüyordu babamın 323ü, benim eski 323de yanlış hesaplamadıysam ki yakıtı hep doğru hesaplarım 17 jant ve abart egsoza rağmen 100 km de 8-9 lt arası yakıyordu, ciddi bir rakam, şunuda unutmamak gerek ben 3bin devirden aşşa vites atmam :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 4 ten aşağı atmıyordum İbrahim eski araçta ama gel de bunda atma :D bazen dayanamıyorum basıyorum sırf motorun sesi duymak için

açık hava filtresi yok sanırım gerçi sen taktırmazsın orjinal kalsın değiştirmeye gerek yok, ilk arabamdan sonra anladım ki bir araç kullanıyorsan orjinal kullanıcaksın lastik ebatı egsozu yedek parçaları çok şey öğretti bana :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle benzinde kullanabiliyorsanız ne mutlu size bu araçlarda lpg den sonra sorun çıkmaz forumda geçen konular mazda 3 için geçerli motorları farklı çünkü iki aracın karbüratörlü 323 ler iyi ayar ve bakımla lpg de çok stabil çalışıyorlar ve az yakıyorlar lpg'ye çok sıcak bakmıyorsanız orası ayrı konu tabi ki benzinin litresinin 4 liraya geldiği şu zamanda karbüratörlü bir araca benzinle binmek el yakıyor

dediğinde haklısın çok iyi ayar ve bakım gerektiriyor ayrıca ilk çalıştırmada bi süre benzinde manuel olarak çalıştırmak gerekiyor filan 98 broadway i olan arkadaşımda vardı tüp böyle onu gördükten sonra dedim aman uzak olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabayı çekiciyle aldırıp tamirciye götürmüşler, karbüratörcü ustasının elinden de geçirmişler 150 lira almış ama ne yaptığını gerçekten bilmiyorum. Akü bitik olduğundan akü de alınmış , daha 2 teker alıcaz onları alınca babam diyor balans ayarları da var onların, elektirikli camların sürücü camı uzun yıllar çalışmıyordu diğerleri de duraksamalı çalışıyormuş babam geçen aksaraya gidip ön koltuk kumanda düğmelerinden almış o takılacakmış ,çalışır mı onu da bilmemekteyim :)

Lpg konusuna gelince babam taktırmayalım dior masraf o zaman vergilerle falan 4 e çıkar diyor, bense acemiliğimin tadını çıkarmak için daha ucuza daha çok sürüş keyfi yapabilmek için sıcak bakıyorum, ama tabi benim elimde değil bu :) benzinle lpg arasında bir lira var onun için değmez masrafa diyor , benim de kafa karışıyor haliyle  :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu modeli lpg siz kullanan ender sürücülerden biriyim galiba, lpg siz karbüratörlü 323 hiç görmedim başka, sıralı sistem bu araçlara uygulanmadığı için sorunlar çıkıyor lpg den sonra. zaten forumda 323 lerdeki motor sorunlarına bakarsanız birçoğu lpg den sonra veya lpg yüzünden çıkan ayarsızlıklar sorunlar vs. tabiki herkesin kendi şahsi fikri ama ben ne buna ne de ilerde alacak olursam başka arabama lpg taktırmayı düşünmüyorum arabanın orasını burasını delip bir sürü yerden hortum çekmelerine gönlüm hiç razı olmaz. Özellikle sıralı sistem olmadığı için belirli bir kilometre sonra karşılaşacağınız güç kayıpları da cabası. Çok yakıyor demişsiniz eğer yüksek devirlerde kullanırsanız doğrudur çok yakıyor. Ama sakin kullanımda gayet normal. Yağını bujisini zamanında değiştirip bakımlarını aksatmazsanız benzin yönünden minimum tüketime yaklaşırsınız. Son bir not olarak şunu da ekliyim arabanız uzun süre yatmış olduğu için karbüratör ustasına karbüratörünüzü baktırırsanız iyi olur.Temizlik, ayar vs için ama unutmayın karbüratör ustasına...

Benimkide 90 Model ve Lpg yok, 8Lt civarı yakıyorum .Lpg iyi güzelde kısıtlamaları can yakıyor  bu yüzden taktırmakla taktırmamak arasında gelip gidiyorum hep. Lpg takıldıktan sonra sanırım düzgün olmayan montajdan genelde sorunlar.Kısaca şans işi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg montaj servisinde çalışan bir tanıdığım var onun dediğini aynen aktarıyorum

"isterse sıralı sistem olsun isterse eski sistem tüplü bir aracın motoru 60.000 Km sonra sorun çıkartmaya başlıyor"

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg montaj servisinde çalışan bir tanıdığım var onun dediğini aynen aktarıyorum

"isterse sıralı sistem olsun isterse eski sistem tüplü bir aracın motoru 60.000 Km sonra sorun çıkartmaya başlıyor"

Çok km yapıp sorun yaşamayanlarda var.Sanırım buna etken bir çok çarpan var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.