Burak

Yetkili bir serviste far ayarı nasıl yapılamaz ?

Bu konuda 47 ileti var

Beni tanıyanlar bilir, genelde yetkili servisleri tercih eder, ufak sıkıntılarda, ara bakımlarda bile yetkili servise gider ve sorunumu oralarda çözmeye çalışırım.

Istanbul da yüzyüze tanıştığımız servis müdürleri sebebi ile servis konusunda bugüne kadar hiç sıkıntı çekmedim diyebilirim. Sağolsunlar nereye gittiysek gerek ilgi gerekse bilgileri ile memnun ayrıldık ( Evo, Koşuyolu Merser ve eskiden Şahsuvaroğlu ) ama  bugün durumun bazı servislerde bu kadar güllük gülistanlık olmadığını fiilen görmüş oldum.

Malum bir süredir Adana sınırları içerisindeyim. Yolda gelirken far ayarlarımda bir problem hissettim ve bu sebeple Adana da bulunan yetkili servis Mıçı ya yolum düştü. Gitmeden önce hem Mıçı yı hem de başka yerleri aradım. Diğer yerlerde 10 TL dedikleri far ayarını Mıçı 20 TL demesine rağmen içim Vaviye yaban ellerin değmesini

sindiremeyeceği için orayı tercih ettim.

Saat 12.15 te servise girdiğimde öğle saatinde gittiğimin farkında idim. Zaten servisten de kaydımı alırken bunu belirtip biraz bekleyeceğimi söylediler, kabullenip bekleme salonuna geçtik.

Bu arada merkezi kayıt sisteminde olduğundan emin olduğum bilgilerin birçoğunu yeniden neden vermek zorunda kaldım onu da bilmiyorum. Birkaç kere telefon bilgilerim felan istendi. Sinirlendim ama verdim mecburen.

Bekleme salonuna diyecek birşey yok. Güzel düşünülmüş. Interneti olan bir laptop, paralı bir içecek makinası, TV ve uydu alıcısı, satranç tahtası, güzel koltuklar, komforlu bir ortam v.s.  Hoş 45 dakika boyunca TV kumandasını bulamadığım için TV seyredemedim o da ayrı :) .

Sağolsunlar yemeğe de davet ettiler ama kahvaltıyı geç yapmış olduğumuz için bu daveti geri çevirmek zorunda kaldık.

45 dakikalık bir bekleyişten sonra saat 13.00 gibi sonunda birileri arabanın başına geçti.

Tam o sırada Selim'in lavabo ihtiyacı doğdu. Sorduğumuzda servisin diğer ucunda olduğunu öğrenip yürüdük. Herşey hoş güzeldi de müşteriler için ayrılmış olan yer kilitliydi. Uğraştım açamadım. Personel için olana girdik mecburen. Selim'i beklerken fark ettim ki lavaboda kağıt ve sabun adına birşey yoktu. Israrlı aramalarımız sonuç vermedi ve sadece elimizi ıslatarak çıktık. Kolonyalı mendil almak için doğruca arabaya yönelmiştim ki aracın başında bir ustanın far ayar cihazı olmadan ayar yapmaya çalıştığını fark ettim. Ustaya far ayar cihazı olmadan ayar mı yapıyorsunuz diye sordum . Evet göz kararı yapıyorum deyince sinirim birden zıpladı. Bunun bu şekilde olamayacağını, cihazla bile yapılan ayarlarda hatalar olabiliyorken bunu kabul etmemin mümkün olmadığını işlemi durdurmasını istedim.

Kendisi de zaten ayar vidalarının işlemediğini söyledi. Aslında ayar vidaları işliyordu ama uğraştığı vidalar kısa farların değil uzun farların vidaları idi ve sanırım kendisi kısa farların sol-sağ ayar vidasının yerini bilmiyordu.

Aracımı teslim almak isterken araç kabuldeki arkadaşlara bu cihaz sizde yoksa neden bunu söylemediniz ve işlemi kabul ettiniz dediğimde böyle bir isteğiniz olduğunu söyleseydiniz vakit kaybettirmedik demezler mi ? Demek ki bugüne kadar gittiğim servisler bu cihazı alarak boş bir yatırım yapmışlardı.

Velhasılı iyi niyetle yaptığımız bir girişim biraz sinir harbi ile sonuçsuz kaldı.

Ben servislerin satış departmanlarından çok daha dikkatli olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü müşteriler satış ile bir kere muhattap olurken servis ile defalarca muhattap oluyorlar. Hele de Mıçı gibi  Mersin - Adana - Osmaniye illerine hizmet veren tek servis ise.

Umut ediyorum bu yazdığım yazı ( ki bunu Mazda Satış Sonrası na da ileteceğim ) gerek bu ve benzeri durumda olan servislerin gerekse Mazda Türkiye'nin dikkatini çeker ve benden sonraki müşteriler benzeri şeylerle karşılaşmazlar.

Merak edenler için de söyliyeyim. Far ayarım için sonrasında 3 değişik yer daha dolaştım. Eski servis Şenbayrak ta tlektrik ustası o anda orada yoktu ve yarım saat daha gelmeyecekti, sanayideki bir diğer usta ki tavsiye üzerine gittim onda da ayar cihazı yoktu, onun yönlendirdiği son ustada ayar cihazı vardı ama o da kullanmayı bilmiyordu.

Sonuç olarak az ayarlı bir çift farım var, artık gelince kendi servisimizde yaptıracağız :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun abi bunu aslında hemen şikayetvar.com a bi yaz servis adı ve görevlileriyle, bayi için gerekli denetim ve senden teyit alıyorlar yaptıkları sadece kuru bir özür ama yinede özür dileyip yapabilceğimiz birşey varmı demeleri bile rahatlatıyor insanı :) aslında far ayarı çok ciddi bir durum çok kez kendim ayarlamak zorunda kaldım ama 91 model araba olunca kolay oluyor sizde durum biraz daha farklıdır sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok ben şikayetvar ile uğraşmayacağım. Direk Mazda ya ileteceğim durumu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
:) o daha önemli tabi en güzelini yaparsın bayiler denetlenmeli ki hizmet kalitesi artsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok artık, onlarda gidip tam patronuna toslamışlar. :D

Sana bu yapılırsa, Mazdanın artık gereğini yapması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şanssız günlerindelermiş :D

Benim derdim birşey yapılsın felan değil. Sonuçta benimki ufak bir problem ve eninde sonunda çözülecek ama servisdeki bu durum düzelmezse sadece servis değil marka da kaybedecek. Arzumuz bunun olmaması.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burası Adana yok öyle.. :D

Söylediğimde inanmayanlar oluyordu,paylaştığınız iyi olmuş.

Adana'da Mazda'dan anlayan adam yok yetkili servisin adı yetkili sadece,zaten 323 serisi adına parça stoğu bakkal dükkanı seviyesinde bile değil.

Önceden Şenbayrak bu işi iyi yapıyordu,şu an durum zaten rezalet ötesi.

Uzun lafın kısası kendi arabamın bakımlarını parçaları kendim alarak tanıdık garajlarda kendim yaparım en azından kafam rahat..

Sonrada adamlara Mazda'yı anlattığımızda : ''Bu ne oğlum,daha arabaya bakacak adam yok,bişey olsa her daim seni mi arayacağız'' haklı tepkilerine maruz kalıyoruz.. Yazık..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Patron daha önce de söylemiştim birkaç şehir dışında servisler çok kötü durumda.Daha çok önem verilmesi gerekiyor. Özellikle müşteri karşılama, müşteri memnuniyeti bu konulara ağırlık vermeleri gerekiyor. Defalarca söyledik bunu ama pek etkisi olmuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Far ayarı takıntısı vardır Patron'un, kendi adıma hayatım boyunca ne yaptırdım, ne de aklıma geldi...:D Karşıdan gelenler hatırlatmıştır muhtemelen muhterem anama....:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Far ayarı takıntısı vardır Patron'un, kendi adıma hayatım boyunca ne yaptırdım, ne de aklıma geldi...:D Karşıdan gelenler hatırlatmıştır muhtemelen muhterem anama....:D

Çok hassasım bu konuda :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"Sonrada adamlara Mazda'yı anlattığımızda : ''Bu ne oğlum,daha arabaya bakacak adam yok,bişey olsa her daim seni mi arayacağız'' haklı tepkilerine maruz kalıyoruz.. Yazık.."

Çok önemli bir tespit, nekadar araç fazla arıza yapmasa da yaptığında yapacak usta yok ise  sadece arabanın iyi olması yetmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok hassasım bu konuda :D

abi geçmiş olsun.bende silecek konusunda hassasım illaki hatasız silmeli..bu arada herhangibir servise gittiğinde seni tanıyolarmı,siteden dolayı.yada şunu söyledinmi ''ben mazdaclubtr forumundanım vs...merakımın nedeni genel anlamda marka olarak tr.de site tek olduğu için bütün iyi yada kötü eleştiriler burada oluyor ve zannediyorum tr.genelindeki bütün servisleri ilgilendiriyor...yani işin özü eğer ben yetkili bayi isem markamın olduğu forumun adminine ayrı bir özen gösteririm ki böyle olumsuz bir davranışımda böyle bir konu açılıpta eleştirilmiyim...site yöneticileri yada kurucularına ayrı bir özen gösterilmeli bence... :) karışıkmı oldu biraz kusura bakmayın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok Gökhan, ne kendimi tanıttım ne de tanıdılar.  Ben o tür ayrıcalıklara karşıyım. Samimiyetten dolayı ayrıcalık olur sürekli gittiğin serviste ama herhangi bir müşteriye gösterilen standart ilginin de kaliteli olması gerektiğini düşünüyorum ben.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayrıcalık anlamında değil abi.sitenin admini olmandan dolayı düşündüm.aslında ücret olarak ahım şahım bir iş değil.bu arada bu servisin foruma üyeliği filan varmı.hee yoksa birgün olacak ve bu konuyu görecektir mutlaka.o zaman jetonu düşer.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eskiden satışta Hatice çalışırdı, sitenin de üyesi idi. Bir ara Hasan vardı mekanikde o da çıkmış. Kısacası sitede üyelikleri yok. Ekibin tamamı değişmiş anladığım kadarı ile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ve işte o günden sonra royal classic hayranlıgı başladı falan :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normalde servislerin bir standartı olması ve Mazda'nın bu servisleri ara sıra denetlemesi, eğitim vermesi gerekmekte.

ama burası Türkiye, hiç şaşırmadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yapılan işin kalitesi dışarıdaki iş bilmeyen ustanın yaptığı gibi olacaksa kimse yetkili servise gitmez,yetkili servise girerken içim rahat olmalı ,dogru yeri söküp takabilirlermi diye düşünmemeliyim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak abi benim anlamadığım konu,senin farlarının ikiside yeni takılmıştı.Taktıktan sonra far ayarı yapılmamış mıydı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok Gökhan, ne kendimi tanıttım ne de tanıdılar.  Ben o tür ayrıcalıklara karşıyım. Samimiyetten dolayı ayrıcalık olur sürekli gittiğin serviste ama herhangi bir müşteriye gösterilen standart ilginin de kaliteli olması gerektiğini düşünüyorum ben.

Sitikırıda mı görmediler?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.