Guest élégancé

canımı sıkan bir husus.

mazda 6'nın kaportası niye dokununca yamulacakmış gibi duruyor.çok hassas bir sacı var sebebini bilen varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaportaya çok bakmamak lazım. Önemli olan çürüyüp çürümediği. Sonuçta bir çok marka bırak sacı, plastiğe döndü iyice.

sadece bende mi var diye sordum :) ama genede küçük bir dokunuştan çökecek gibi duruyor yaaav :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önemli olan kaza anında ne kadar koruduğu. Bence çok dert edilecek bir durum değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yazından genel anlamda sorduğunu çıkarmıştım  ;)

Bildiğim kadarıyla Mazda arabaları hafifletmeye çalışıyor. Onunda etkisi olabilir, tabi bu güvenlik zaafiyeti gibi algılanmamalı. Sonuçta yeni model 5 yıldız aldı...

doğru :) benimde korktuğum nokta orasıydı.

Önemli olan kaza anında ne kadar koruduğu. Bence çok dert edilecek bir durum değil.

Allah vermesin :) daha Allaha şükür yaşamadık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de aslında kaportanın eğilip bükülmesi kötü birşey değil, eğilip bükülen şey gücü emer, esas olduğu gibi kalsa problem. Öyle olsa arkasındaki herşeye zarar vermeye başlar.

Esas korkulması gereken aslında insanlarımız. Özellikle de otoparklarda yanında duran araçlara binip inenler. Onlardan koruyacak hiçbir kaporta yok maalesef..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de aslında kaportanın eğilip bükülmesi kötü birşey değil, eğilip bükülen şey gücü emer, esas olduğu gibi kalsa problem. Öyle olsa arkasındaki herşeye zarar vermeye başlar.

Esas korkulması gereken aslında insanlarımız. Özellikle de otoparklarda yanında duran araçlara binip inenler. Onlardan koruyacak hiçbir kaporta yok maalesef..

evet önce dediğiniz gibi insanlarımız bu konu hakkında bilgilendirilmeli.

doğru dediğiniz mantıklı enerjiyi emerse kabine zarar vermez :)  hiç bu açıdan düşünmemiştim diyebilirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Esnek olması daha iyi, Burak bey'in dediği gibi darbeyi emiyor. Benim aracımda da ne kadar kaba da görünse durum aynı böyle kaputa oturunca o bile göçmeye yelteniyor.

Kafaya takılacak bir mevzu değil aslında. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genel anlamda mazdanın kaportasına takılmamak lazım.mazda galveniz kullanıyo bu yüzden hassas görünebilir ama çürüme gibi problem olmaz.şunuda ekliyim pas yapar fakat delinme yapmaz.sadece cila kalınlığında yüzeysel pas olur.ikisini ayırt etmek lazım.sen bunlara takılma :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilmediğim şeyleri öğrendim sayenizde artık içime sıkıntı olmayacak :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hee birde googleden galvenizin nasıl birşey olduğunu ve özelliğini araştır.daha net bilgiye ulaşırsın...

ekleme yapıyım.galveniz aslında sacdaki göçüklerde güneş altında tekrar düzelme özelliğinede sahip ama araçlarda böyle birşey göremedim.maddesinde ekleme katkı vs.olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hee birde googleden galvenizin nasıl birşey olduğunu ve özelliğini araştır.daha net bilgiye ulaşırsın...

ekleme yapıyım.galveniz aslında sacdaki göçüklerde güneş altında tekrar düzelme özelliğinede sahip ama araçlarda böyle birşey göremedim.maddesinde ekleme katkı vs.olabilir.

bekleyelim bakalım düzelcekmi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaporta size çok yumuşakmış gibi görünebilir ama aksine o daha sağlam olduğunun göstergesidir. Burulma katasayısı denen bir veri vardır. Bu, kaza anında o malzemenin ne kadar darbeyi emdiği ve yamulup yumularak gelen enerjiye karşı bir tepki gösterip kendi içinde absorbe etmesinin değeridir. Aynı şekilde yayaların karıştığı kazalarda kaportanın sert ve yamulmaz değil, yumuşak ve kolay burkulabileni makbuldür.

o zaman benimki en makbülü :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2mmlik saç sizi kaza anında korumaz. arabanın çamurluklarıymış bagaj kapağıymış buradaki kaporta aksamlarının taş gibi olmasının size hiç bir getirisi olmaz. aksine bu taş gibi olma durumu kaza şokunu direk vücudunuza aktaracak ve sonrası allah korusun. mesela motor kaputu şu an bir çok japon üreticide üzerine oturduğunuz anda içeri çöker. buda kötü olmasından değil bir yayaya çarptığınızda onun güvenliğini sağlamayı, oluşabilecek fiziksel hasarı azaltmayı amaçlar. araçlar artık sadece içerideki insanları değil dışardaki yayalarıda korumak için tasarlanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda 6'nın kaportası niye dokununca yamulacakmış gibi duruyor.çok hassas bir sacı var sebebini bilen varmı?

Belki garip gelecek ama kaportanın yumuşak olması güvenliği artırmak için.. Bir önceki arabamda bunu kaza anında gördüm.  Araştırma yaptım fabrika mühendisleriyle bile konuştum.

Mercedes gibi sapasağlam kaputlu arabalar euroncap den geçer not alamıyor çünkü, kuçağınızda bir tonluk çelikle 90km hızla duvara çarptığınızı düşünün, sizde çeliğe 90km ile çarparsınız. Yani hiç bir koruma olmaz halbuki siz araç içinde daha yumuşak çarpmayla ancak korunursunuz.

o yumuşak kaputun altında eğimli ve sağlam koruyucu barlar var,bazı bölgelerde sert kaput.  böylelikle çarpınca yumuşak kaput katlanıyor ve güç barlara ulaşıyor, o barlarda eğik olduğu için arabayı aksi tarafa yönlendirip hem çarpmayı azaltıyor hem aracı çarpma bölgesinden uzaklaştırıyor. 

yumuşaklık sorun değil, euroncap sayfasına girin aracınızın kaç not aldığını kaza anında şoför yolcu ve bebek maketlerinin ne kadar az hasar aldığını görün içiniz rahatlayacak. Daha fazla detay isterseniz anlatabilirim....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaporta size çok yumuşakmış gibi görünebilir ama aksine o daha sağlam olduğunun göstergesidir. Burulma katasayısı denen bir veri vardır. Bu, kaza anında o malzemenin ne kadar darbeyi emdiği ve yamulup yumularak gelen enerjiye karşı bir tepki gösterip kendi içinde absorbe etmesinin değeridir. Aynı şekilde yayaların karıştığı kazalarda kaportanın sert ve yamulmaz değil, yumuşak ve kolay burkulabileni makbuldür.

katılıyorum.günümüz otomobillerinde;yolcu-sürücü güvenliği kadar,yaya güvenliği de ön plana çıktı.kaportanın yumuşak malzemeden olmasının en büyük sebeplerinden biride yayaların can güvenliğidir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mesela smart. kaza testlerini izlemissinizdir belki. darbe emicek yeri olmadigi icin kutuk gibi yapmislar adamlar arabayi. duz duvara vuruyolar top gibi geri sekip taklalar falan atiyor. Dışta hasar yok. Ama içerdeki kullanıcı ve yolcu kişiler iç kanamadan ex oluyorlar  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

baya bilgilendim sayenizde teşekkürler artık aklımda soru işareti kalmadı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.