Jump to content

Akü-Buji Kablosu-Bobin ve Gösterge Paneli Problemleri. [1991]


dba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar...

Aracıma dün lovato marka lpg taktırdım. Lpg'den önce sabahları kontağı çevirdiğimde aracı çalıştıramıyor , cikleyi çekince çalıştırabiliyordum. Aracımın üzerindeki akü sanırım 4-5 senelik var lambası yeşil yanıyor.

Aracı bu sabah lpg ile çalıştırmaya çalıştım ama kontak basmadı cikleyi çektim yine olmadı benzine alıp cikleyi çekip çalıştırdım daha sonra gaza geçtim.

Bir kaç sorum olcak..

Akü lambası yeşil yanmasına rağmen bitmiş olabilirmi? (aracın göğüsünde bulunan saat normalde canlı yanarken akşam farları açtığımda cansızlaşıyor)

Gazda çalışmaması lpg ayarı ilemi alakalı?

siz aracınızı sabahları cikle ilemi çalıştırıyorsunuz yoksa normal cikleyi çekmeden de çalışıyormu?

Hangi marka kaç volt yada amperlik akü kullanıyorsunuz?

Vereceğiniz yanıtlara şimdiden teşekkür ederim..

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorununuz tüp ayarı sanırım tüpçünüz az yaksın diye böyle bir ayar yapmış ki doğru yapmış ben tüp ayarımı kendim yapıyorum benim kendi aracım da öyle yapmanız gereken çok basit kontağı açın tüpün "tık" diye röle sesini duyun sonra kontağı kapatıp açın tekrar aynı sesi duyun bu işi 3. kere yaptıktan sonra aracınızın "eğer benzindeyken tek marşta alıyorsa" tek marşta aldığını göreceksiniz ve naçizane tavsiyem aracı yaklaşık 2-3 dakika ısıtmadan yola çıkmayın bu öncelikle motorunuzun sonra da tüp beyninizin ömrünü kat kat arttırır.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracınızın aküsünde problem yok o saat gündüz çok ışıkta görülebilsin akşam da gözü almasın diye öyle tasarlanmış mazda mühendislerinin mükemmel eseridir aracınıza dediğimi yaptıktan sonra gönül rahatlığıyla binebilirsiniz ölü akü sabah kalktığınızda marşa bir tur ya basar ya basmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı bu sabah lpg ile çalıştırmaya çalıştım ama kontak basmadı cikleyi çektim yine olmadı benzine alıp cikleyi çekip çalıştırdım daha sonra gaza geçtim.

kontak basmadı derken marş basmadımı bastı da motormu çalışmadı. Eğer marş basıyorsa akünde problem yoktur çalışmama nedeni gaz ayarından olabileceği gibi ateşleme sistemindeki bir arızadan yada sibop ayarlarından olabilir.    Eğer akü alacak olursan da 72 amper mutlu almanı tavsiye ederim özellikle kış aylarında çok rahat edersin.Kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

alternatif çözüm olarak tüp beyninin üzerindeki sarı bakır vidayı -elinizle bile döner ama- bi düz tornavidayla 180 derece saat yönünün tersine çevirip deneyebilirsiniz ya da tüp benzin elektrik anahtarının arkasındaki küçük ayar potundan çalıştırdıktan sonra tık sesinin gelme zamanını uzatabilirsiniz böylelikle çalıştırmadan önce karburatörünüze kadar tüpün gitmesini sağlamış olursunuz burada önemli bi husus ilk yöntemi uyguladığınızda aracınız daha çok yakacaktır ve tüp ayarı bozulacaktır sadece eski konumunu unutmadan acaba problem burada mı diye deneme amaçlı yapabilirsiniz karar sizin

iyi forumlar...

post-2503-141695282362_thumb.jpg

post-2503-141695282364_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplarınıza teşekkür ederim...

Lpg ile ilgili bir ayar problemim olduğu gözüküyor.. Lpg'ye atın bir tarafa. Aracımın ateşleme sisteminde bir arıza varmı

onu tesbit etmek istiyorum.

Yukarıda da yazdığım üzere aracı sabahları yada akşamları farketmez motor soğuk iken BENZİNDE ciklesiz çalıştıramıyorum. Oda sabah cikleyi çektim kontağı çevirdim 3-4 saniye sonra araç çalışıyor. Araç çalıştı deyip hemen yürümeye kalkarsan ve stop ederse cikle kapalı yada açık farketmez ikinci defa kontağı çevirdiğinde kaç saniye geçerse geçsin çalışmıyor. Mutlaka 2-3 dakika bekleyip ondan sonra denediğimde çalışıyor.

Yine Benziden iken Yola çıktığımda motor belli bir ısıya ulaşmadan tabi cikle kapalı iken kırmızı ışığa geldiğimde yine stop ediyor. Isınınca problem yok.

Sizde aracınızı motor soğuk iken cikle ilemi çalıştırıyorsunuz?

LPG ile sabah aracınız çalışıyormu?

Yorumlarınızı bekliyor teşekkür ediyorum... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracımı hiç sabah benzinde denemedim ama araçlarımız karburatörlü olduğu için jikleyle çalışması gerektiğini biliyorum zaten o model 626 larda jikleyi istediğiniz yere kadar çekersiniz sonra motor ısınınca kendiliğinden atar elektrikli bir sistem var sanıyorum hiç inceleme şansım olmadı zaten motor ısınana kadar yakıt daha verimsiz yanacağı için jikleyle oran düzeltme yapmalısınız aksi takdirde aracınız stop edecektir. stop ettikten sonra niye çalışmadığını bilmiyorum hiç böyle bi problemle karşılaşmadım

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizin disbiratör kapağı catlak olabilir.araç sabahları 3 veya 5  dakika çalışıp stop ediyorsa kesin disbiratör kapağından.

Aracımın üzerindeki akü 5 senelik aküydü. Cumartesi günü ömrünü tamamladı, 72 amperlik dar akü bulamadım 60 amperliği var ama onlar bakımlı aküler bende üzerinden çıkan aküden aldım delphi 45 amperlik dar, çalışmasında falan bir problem yok tek basışta alıyor.

Zender arkadaşın yazdığı üzere distrübütör kapağını incelerken kaput açıkken aracı çalıştırdığımda bobin'in şase yaptığını gördüm. İncelediğimde distrübütör'den gelen kablonun bobin üzerine tam oturmadığını farkettim. Oturtabilmek için kablonun dışındaki plastiği kestim (resimde de görüldüğü üzere) bu şekilde oturttum. Yine şase yapmaya devam etti. Kabloyu biraz sağ sol yaptım.

Şu an için şase yapmıyor.

Sorunun kaynağı akü değil acaba bu bobin kablosu olabilirmi?

Aracımda lpg'den kaynaklı olduğunu düşündüğüm rölanti problemi de var, rölanti ayarını bozan bu bobin kablosu olabilirmi?

Resimde görüleceği üzere bobin'in üzerinde bir ıslaklık yada yağ gibi bir bişey var bu normalmidir?

bir kaç parçacı'ya sordum bu kablo tek satılmıyor buji kablolarıyala beraber takım halinde. Yalnız yine anlamadığım şey bir'i 60 TL dedi biri 50 biri 30 dedi , kalite olarak farkedermi yoksa bunların hepsi yan sanayi ürünü olduğu için en ucuzu alınabilirmi?

Görüşlerinizi bekliyor ve iyi forumlar diliyorum, teşekkürler....

post-5245-14169528249_thumb.jpg

post-5245-141695282497_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O kablo gerçekten hiç de iç açıcı gözükmüyor,muhtemelen sorunun kaynağı da bu.

Rölanti problemi benzinde de aynı mı? Yoksa lpg de sorunlu,benzinde normal mi?

Karbüratörden de kaynaklı olabilir rölanti problemi,ayarlarını bi kontrol ettirin derim.önceki aracımda benimde başıma gelmişti.

O fiyata hepsi yan sanayidir buji kablosunun ancak yan sanayinin de kendi arasında kaliteli ve kalitesiz olanları vardır zaten olması gereken fiyat 50-60 civarı şu an,daha ucuza varsa onun kalitesinden şüphe ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence lpg elektriğini güçlendirmek için röle taktırabilirsiniz benim araçtada aynı sorun vardı gaz ayarını açınca çok yakıyodu kısıncada çalışmıyordu sonra bir ustanı önerisiyle röle takıldı ve sorun kalmamıştı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence lpg elektriğini güçlendirmek için röle taktırabilirsiniz benim araçtada aynı sorun vardı gaz ayarını açınca çok yakıyodu kısıncada çalışmıyordu sonra bir ustanı önerisiyle röle takıldı ve sorun kalmamıştı

bende sorun olmadı ama ateşleme düğmeyi bozdugundan röle taktırmıştım artık lpg düğmesini bozmayı bırakmıştı :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

buji kablosunu ben yeni değiştirdim aldığım marka seiwa zaten acente de bunu önerdi kendi orijinal malı bu japon malı dedi 50 tlye mi aldık tam da hatırlamıyorum ama bi sıkıntı yok inşallah uzun ömürlü olur tam araştırmadan acentenin lafına güvenip almıştık arkadaşlar daha doğru yorumu yaparlar..

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum ankara'da seiwa marka buji kablosu bulamadım. internette var. Aldığın ürün aşağıya resmini koyuyorum bu ürünmü. Buji kablosunda 1.6 yada 2.0 motor farkedermi acaba...

Ürünün açıklamasında şu yazıyor...

MAZDA 626 90-91 MODEL BUJI KABLOSU SET JAPON MALI 31,00 TL.

MARKASI: SEIWA

MENŞEİ: JAPON MALI

post-5245-141695282503_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kutunun üzerindeki renkler aynı fakat sanırım biraz daha uzun bir kutu ve buji başları da bu kadar uzun değil bizim araçlarımızın sanırım resim temsili eğer orijinalliğine güveniyorsanız gönül rahatlığı ile alabilirsiniz bende bi sıkıntı çıkmadı

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum ankara'da seiwa marka buji kablosu bulamadım. internette var. Aldığın ürün aşağıya resmini koyuyorum bu ürünmü. Buji kablosunda 1.6 yada 2.0 motor farkedermi acaba...

Ürünün açıklamasında şu yazıyor...

MAZDA 626 90-91 MODEL BUJI KABLOSU SET JAPON MALI 31,00 TL.

MARKASI: SEIWA

MENŞEİ: JAPON MALI

bende aynı markayı kullanıyorum 30 tl ye aldım kaliteli bi kablo sorun cıkarmaz
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar...

Arkadaşlar dün buji kablosunu değiştirdim, seiwa marka buji koblosuyla. Bobin yine şase yapmaya başladı söktük baktık ki üzerinde bir kaç tane çatlak var oradan şase yapıyor. Aracın üzerinden çıkan bobin tofaş bobiniymiş. Mazda yedek parçacıyı tanıyan bir arkadaşla gittik elimde bobin var ama orijnal değil çin malı, üzerinden çıkan tofaş bobini tofaşcıdan bir tane bobin alın takın dedi.

Öyle yaptık hiç bir problem yoktu. Bir de araç fazla yaktığı için gaz ayarı yaptırdım...

Bir problem yokken 10-15 km sonra araç 2. yada 3. vitese ileri geri tekleme yapıyor (yani ayağınızı gaza basıp birden çekince bir irkilme olurya onun gibi birşey) ve tam vites kutusunu altından bence manifottan pat diye ses geliyor. İşin garibi sürekli yapmıyor arada sırada yapıyor. İrkilmenin ardından gaza basınca pat diye ses geliyor..

Şimdi bu ses bobin yüzünden mi buji kablosundan mı yoksa lpg ayarından mı?

Arkadaşlar başına buna benzer bir problem gelen varsa yorumlarını yazarsa sevinirim..

Teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ateşleme sisteminde bir arıza var gibi görünüyor eğer eskiden yok şimdi varsa yeni takılan bobin arızalı olabilir olmaz demeyin olabiliyor denemekte fayda var sente ayar bozukluğu diyeceğim her zaman yapmıyor diyorsunuz bir de bujilerinizi kontrol edin zaten yenisi çok pahalı değil orijinalinin tanesi 5 tl bi şey olsa gerek orijinal bujileri NGK BKR6E dir orijinal tırnak aralığı 0.7-0.8 mm dir LPG de bu değişebilir güvendiğiniz bir ustanın tavsiyesini dinleyebilirsiniz

bu arada ateşleme bobinini ne kadara aldınız? buji kablolarını ne kadara aldınız? izlenimleriniz neler?

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar...

Seiwa marka buji kablosunu standart olarak japoncular 40 TL satıyor , sanayici bir arkadaş 30 TL'ye aldı. Bobin Japoncuda var 45 TL fakat çin malıymış önermedi , tofaş bobini aldık 20 TL markası mako sanırım. (iki türü var bobinin  elektronik ateşlemeli ve elektronik ateşlemeli olmayanı, sanırım aldığımız elektronik ateşlemeli olmayanı)

Alttan gelen pat pat olayı ile ilgili olarak. Pazar günü buji kablolarını kontrol ettim. Buji kablolarından distrübütere gelen iki kablonun tam oturmadığını gördüm, yani kablo takılı şapkası oturmuş fakat kablonun içindeki telli mekanizma distribütöre tam oturmadığını gördüm aynı şekilde distribütörden bobine giden kabloda şapka oturmuş ama içindeki telli mekanizme geride kalmış. Arada sırada ortaya çıkan bu pat sesinin kabloların tam oturtulmadığından kaynaklandığını düşünüyorum inşallah öyledir ve sorunu kendim çözmüşümdür..

Bobin'e gelince benim aracım lpg takılmadan önce şehir içinde 100 km'de 12,7 - 13 Litre civarında benzin yakıyordu, Fazla yakmasının  sebebi bu çatlak olan bobin sürekli şase yapıyor gerekli elektiriği üretemiyor olması olabilirmi acaba?

Yazdığın üzere bujileri de söktüm. 4'üde yeni fakat 2 Tanesi Fransız malı NGK BP5ES 2 Tanesi Japon malı NGK BP6ES.

NGK BKR6E ile değiştirmeye gerek varmı bilmiyorum, yani yakıtta çok şey farkettirmi?

İyi Forumlar....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...