Mücahit

İleri derecede kış tedbirleri

Bu konuda 65 ileti var

  Araçların soğuk hava şartlarına göre hazırlanması sorumluluğunun sürücülerde olduğunu belirten emniyet yetkilileri, bakıma radyatöre antifriz koymakla başlanabileceğini belirtti.

  Emniyet Genel Müdürlüğü'nün resmi internet sitesinde de yer alan duyurulara

göre, kış aylarıyla birlikte araçlarda elektrik sarfiyatı artacak.

  İlk olarak elektrik marş ve şarj dinamolarının kontrol edilmesi ikinci olarak da akülerin bakımının yaptırılmasının önemine dikkat çekiliyor.

Aracı çalıştırmakta zorlanan sürücülerin, akü suyunu, asit oranını ve kutup

başlarını kontrol etmesi, kutup başlarını gres yağı, bulunamıyorsa vazelin yağı

ile silmesi tavsiye ediliyor, akü kadar aracın yakıt sistemi ve karbüratörün

de gözden geçirilmesi gerekiyor.

  Bazı tavsiyeler:

  Her zaman aracınızda mutlaka çekme halatı, takoz, zincir ve reflektör bulundurun.Yağış anında kayganlaşan zeminde takip mesafesine uyun, hız yapmayın. Şehirlerarası yollarda seyahat

ederken kapıları kilitli tutmayı unutmayın. Kapı kollarını, elektrikli dikiz

aynalarını ve antenleri vazelinle silerek donmasını önleyin.Donan cama kesinlikle sıcak su dökmeyin, cam çatlar. Normal çeşme suyu yavaş ama iyi bir buz çözücü. Tedbirlerin baştan alınması durumunda, pratikliği bakımından camların dış yüzeyinin antifrizle silinmesi daha uygun. İç yüzeylerin sıvı sabunla silinmesi durumunda buğulanma engellenir.Soğuk havalarda aracın el frenini çekili durumda bırakmayın. Eğer çekili unutulmuş ve donma maydana gelmişse aracı arkadan ve önden iterek sıkışan frenin açılmasına çalışın. Üzerine sıcak su dökerek açmak da bir çözüm yoludur. Aracın kilidinin donması durumunda ise kapıyı açarken anahtarı ısıtın veya buz çözücü spreyler kullanın.Fren hidrolik yağının seviyesindeki azalma bir arızanın habercisi olarak kabul edilmeli.

  Fren pedalına basıldığında pedal önce bir yerde durup daha sonra bir gevşeme hissediliyorsa ciddi bir sorun var demektir. Fren pedalına basılınca bir yaylanma hissediliyorsa sistemde hava vardır. Hemen servise gidilmesi gerekir.ABS fren sistemi, virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli

yollarda daha iyi yol tutuşu sağlamaz. ABS'nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacak.

  Lastiklerin havası kontrol edilmesi

Yaz-kış iyi bir sürüş ve frenleme için lastiklerin dış yüzeyinin ve stepne

dahil tüm lastiklerin havasını mutlaka kontrol edilmesi gerektiğine de değinen emniyet yetkilileri, kötü bir lastiğin her zaman kaza sebebi olabileceğine dikkat çekti.

  'Kabak' lastiklerin, özellikle yağışlı havalarda direksiyon hakimiyetini

tamamen sürücünün elinden alabileceğini vurgulayan yetkililer, lastiklerin belli sürelerde yerlerinin değiştirilmesiyle de eşit olarak yıpranmalarının sağlanabileceğini kaydetti.

__________________

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgilendirme için teşekkür...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kışlık bakımlar yapıldımı hatırlatma için konuyu tazelemek geregi duydum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kışlık bakımlar yapıldımı hatırlatma için konuyu tazelemek geregi duydum

yapmayan kalmamıştır sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kışlık bakımlar yapıldımı hatırlatma için konuyu tazelemek geregi duydum

abi buraya kış gelmedi ki daha  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi buraya kış gelmedi ki daha  8:)

gelmeden yapacaksın zaten  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gelmeden yapacaksın zaten  :D

abi ilginç olan da o zaten,hiç gelmicekmiş gibi görünüyo  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

seneye kış gelir nasılsa o zaman yaptırırız bakımı konu burda dursun o zaman okuyalım bari :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kışın dikkat etmeniz gerekenler:

1.Aracınızın soğutma suyuna antifriz ekleyin. Motorunuzun soğutma suyunun donması, radyatörünüzü hatta motor bloğunuzu çatlatarak size çok 

  pahalıyla mal olabilir. Üretici firmanın uygun gördüğü ölçüde kullanın.

2.Silecek suyunuzun dolu ve antifrizli olduğuna dikkat edin. Silecekleriniz eski ise yenileyin.

3.Soğuk havalarda aracınızı çalıştırmanız, buğu ve buz önlemek için kullandığınız rezistans, arabanızın aküsünden daha fazla akım çeker. Aracınızı

  sabahları çalıştırırken, ağır ve uyuşukça çalışıyorsa, akünüzü değiştirmeyi düşünün.

4.Akü başlarının kirli olması akım kaybına neden olacaktır. Temizleyip yağlayın.

5.Lastiklerinizi kontrol edin. Asimetrik aşınmış lastikler kış aylarında tehlikelidir. Kışın,  diş profilinin 3mm nin altına düşmüş olan lastikleri

  kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Yedek lastiğinizi de kontrol etmeyi unutmayın.

6.Kışın klimanızı haftada en az bir saat çalıştırın. Sistemdeki hareket eden parçaların çalışarak yağlanmasını ve pislik oluşumunun engellenmesini

  sağlar.

7.Otomobilinizdeki sıvı seviyelerini, lastik basınçlarını kışın düzenli kontrol edin. Sorun gördüğünüzde tamir edin ki, yolda kalmayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İleri Derecede Kış Tedbirleri

1.Camdaki buzlanmayı temizlemek için bir buz kazıma aleti veya spreyi bulundurun. Tırnaklarınızı ve havalandırma sistemini kullanabilirsiniz, ama

  çok yorucu olur ve uzun sürer.

2.Yolda kalma ihtimaline karşı aracınızda kalın kıyafet veya bir battaniye bulundurun.

3.İlk yardım çantası, reflektörlü üçgen kışın da daha işinize yarayabilir.

4.Issız bir yolda yolculuk yapacaksanız cep telefonunuzun tam şarjlı olmasına veya araba yedek pil veya şarj cihazı olmasına dikkat edin

5.Fener işinize yarayabilir, yedek pil bulundurun. Pahalı olmayan reflektörlü yelekler, görüşün bozuk olduğu zamanlarda etkili olabilir.

6.Çok yer tutmayacak yüksek enerjili bir yiyecek ve içecek bulundurun.

7.Tehlikeli bir havada muhakkak yola çıkmanız gerekiyorsa, içinde sıcak bir içecek bulunan bir termos, bir kürek ve çeki halatı yanınızda bulunsun.

8.Aracınızda eski bir paspas bulundurun. Kara saplanmanız durumunda, bu amaç için yapılmış kaymaya dayanıklı paspaslar kadar işe yarar.

9.Uzun süre bir yerde kalmanız gerekir ve akünüz de biterse, akü şarj kablosu daha sonra çok faydalı olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bilgiler teşekkürler,çok acil durum değilse çıkmamak lazım karda kışta yola  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biran  abi yararlı bilgiler için sağol  :clap:

bunlara ek sağlam bir kar zinciri de bulundurmak lazım  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazende hazırlıksız yakalıyor insanı.Başıma gelmişti iki kere.Kütahya ve Afyon yolunda yakalandık.Kaza oldu ve 2 saat durduk bu esnada kar bir karış oluştu ve 8 saat yolda kaldık.Ne yiyecek ne içecek vardı.Benzinde sakata gelmeye başlamıştı sık sık motoru kapattım.Bundan beri hep battaniye içecek ve bisküvi tarzı şeyleri hep bulundururum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biran  abi yararlı bilgiler için sağol  :clap:

bunlara ek sağlam bir kar zinciri de bulundurmak lazım  O0

Zaten o şart olduğu için belirtilmemiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biran abi bilgiler icin tesekkurler :) Bole karli havalarda bi jeep sahibi tanimak da yarariniza olabilir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ellerine sağlık abicim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

süper bilgiler...ellerine saglık abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.