sonbahar78

Antifiriz Nasıl Koyarız?

Arkadaşlar 91 model mazda 626 aracım var. Acaba antifirizi kendim koyabilirmiyim? Genelde radyatörün altında tahliye için bi yer oluyormuş. Acaba bizim araçta da var mı? Kolay görülebilen bir yerde midir? Yani önemli olan içindeki suyu nasıl boşaltacağımız herhalde. Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet,tahliye sizin radyatörünüzde de var,altına eğilip kendiniz görebilirsiniz.Birkaç adımda yapmanız gerekenleri yazıyorum.

1.Adım

Radyatör kapağını açın.

2.Adım

Yedek su kabı kapağını açın.

3. Adım

Radyatörün altına geniş bir kap (leğen gibi) koyun.

4. Adım

Radyatörün altındaki tahliye tapasını açın,tüm suyu leğene boşaltın ( Dikkat ! Bu işlemleri motor sıcakken yapıyorsanız yanma tehlikesine karşı kalın bir eldiven kullanmanızı tavsiye ederim)

5. Adım

Radyatör tahliye tapasını sıkıca kapatın ve 3 Lt. Antifrizi radyatörden yavaşca dökmeye başlayın (Mümkün mertebe kaliteli olmasına özen gösterin Castrol,Mobil gibi markaların Antifrizleri iyidir)

6. Adım

Üzerini tercihen saf su,eğer yoksa kaliteli,kireçsiz su ile doldurun.

7. Adım

Radyatör boğazına kadar dolunca aracı çalıştırın.

8. Adım

Motor suyu çektikçe üzerine ekleyin

9. Adım

Motor ideal ısıya ulaşıp,en az 2 kez fan açıp kapatıncaya dek su ekleme işlemini tamamlayın.

10. Adım

Radyatördeki su artık çekilmiyor,yerinde sabit kalıyor olacaktır.Şimdi radyatör kapağını iyice kapatın ve genleşme kabını ''Full'' seviyesine kadar doldurun.

11. Adım

Motor soğuyunca aracın altına eğilip herhangi  bir su kaçağı olmadığından emin olun ve genleşme kabındaki su miktarını tekrar kontrol edin,eksik ise tamamlayın.

Kolay Gelsin ;)

Koca Yavuz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu işlermlerden sonra 1'er gün arayla da takip etmekte fayda var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sezer herşeyi anlatmış eklenecek bişey yok :) .japon arabalarına hastayım bu konuda.bazı alman araçlarında pat diye antifiriz koyamıyolar.havasını alcaklar falan filan.eğer hava kalırsa hararet yapıyo çünkü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

İHTİYACINIZ OLANLAR

• Antifriz (4-8 litre)

• Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası

• Püskürtme ağızlı bahçe hortumu

• Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)

• Yumuşak kıllı naylon fırça

• Bir kova dolusu sabunlu su

• Koruyucu gözlük

Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!

ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE

İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.

Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.

ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN

Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.

Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN

Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.

ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN

Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.

Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN

Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.

ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN

Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.

ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN

Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.

ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN

İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.

ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN

Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.

ADIM 10 - TEMİZLİK VE ORTALIĞIN TOPLANMASI

Valfte sızıntı olup olmadığını kontrol edin, bezleri, eski kelepçe ve boruları ve tek kullanımlık kabı ortadan kaldırın. Şimdi yola çıkmak için neredeyse hazır sayılırsınız.

Eski yağı imha ederken çok dikkatli olunması gerektiği gibi, eski soğutma suyunu da doğru bir şekilde imha etmek önemlidir. Eski soğutma suyunun kokusu ve rengi çocuklara, çekici gelebilir. Bu nedenle uzun bir süre ortada kalmasına izin vermeyin. İlgili kapları, tehlikeli malzemelerle ilgilenen geri dönüşüm merkezlerine vakit geçirmeden götürmelisiniz.

Alıntı.

ekremsenturk ve Koca Yavuz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Faydalı bilgiler açısından konuyu hortlatmak istedim...

:)

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Faydalı bilgiler açısından konuyu hortlatmak istedim...

:)

Teşekkürler.

teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.