okkko

Mazda3’e Dizel Dopingi

Bu konuda 44 ileti var

MazdaClubTR_Mazda3_Dizel_2010.jpgMazda3’e Dizel Dopingi

Avrupa pazarına güncelleştirilmiş motoru ile yeni yılda sunulacak Mazda3 Dizel, Türkiye’de Aralık ortası itibarı ile Mazda showroomlarındaki yerini alacak.

Şubat 2010 dan itibaren Türkiye’de satışa sunulan Mazda3 Dizel artık yeni altı vitesli manuel şanzımanlı zenginleştirilmiş MZ-CD 1.6 litre dizel motoruna sahip. Motor Euro 5  emisyon düzenlemelerini karşılayarak, geliştirilmiş yakıt tasarrufu ile mükemmel sürüş özelliği için daha fazla güç ve tork sunuyor.

Satış Fiyatında Değişiklik Yok

Şu an Türkiye’de satışı devam eden Mazda3 Dizel 47 bin 654 TL anahtar teslim fiyatından satışa sunuluyor. Aralık ayında satışa sunulacak Mazda3 1.6 Dizel Türkiye’ye ilk aşamada tek donamınlı (touring) sedan versiyonu ile gelecek ve modelin fiyatında herhangi bir değişiklik söz konusu olmayacak.

Mazda’nın sürdürülebilir ‘Zoom-Zoom’ stratejisinin önemli bir parçası yakıt tüketimi, CO2 emisyonunu ve yeni araçların ağırlıklarının  azaltılması çalışmalarına dayanmaktadır. Mazda3 önceki modele göre 15 kg daha hafiftir.

Mazda3 ayrıca kompakt segmentinin en güvenli araçları arasındadır. Kasım 2009’da Euro NCAP çarpışma testinde beş yıldız almıştır. Mazda3 Dizel’de ABS,EBD,fren assist, çekiş kontrol sistemi (TCS), DSC, ön, yan ve perde havayastıklarının yanı sıra otomatik olarak yanan tehlike lambaları sayesinde, otomobilleri ani bir fren manevrasının ardından uyaran Yeni Acil Durdurma Sinyali (ESS) standart olarak bulunmaktadır.

Yeni Turboşarj

Güncellenmiş MZ-CD 1.6 motorda, önceki nesil motor tarafından kullanılan turboşarjdan daha fazla tork sağlayan (önceki 1.6 litre dizele göre + 30 Nm - daha fazla tepki için motorun 1750 ve 2700 d/d’lik motor devri aralığında 270 Nm maksimum tork) yeni bir turboşarj (VGT) mevcuttur. Maksimum gücü, dinamik, rahat ve kontrolü kolay performans hissi için 3600 d/d’de 85 kW/115 PS‘ye (+ 6 PS) (öncekinden 400 d/d daha az) ulaşır.

Ortak yakıt yolu enjeksiyon sistemi

Güncellenmiş ortak yakıt enjektör sisteminde, yakıt 1.600 bar değerinde püskürtülür. Bu yüksek basınç, daha yüksek tork, daha düşük yakıt tüketimi ve daha temiz emisyonlara yol açan daha hassas enjeksiyon kontrolü sağlar. Güncellenmiş Mazda3 MZ-CD 1.6, 100 km’de sadece 4.4 litre yakıt kullanır ve 100 km’de 117 gram CO2 üretir.

Yeni bakım gerektirmeyen dizel parçacık filtresi (DPF)

Önceki MZ-CD 1.6 motor, dizel parçacık filtresindeki (DPF) parçacık maddesini yakmak için bir katı maddesi kullanıyordu. Güncellenmiş 1.6 litrelik motor, egzoz gazı sıcaklığını artırmak ve parçacık yanma işlemini geliştirmek için oksidasyon katalizörü kullanmaktadır. Bu da katkı maddesi kullanımı olmaksızın DPF’nin çalışmasını sağlar. Yeni kaplı DPF bakım gerektirmez ve çalıştırma maliyetlerinde önemli tasarruf sağlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gerçektende çok güzel bir haber değerleride oldukça ideal fiyatına göre...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okan bilgilendirme için teşekkürler. Konuyu Ana Sayfa ya taşıdım ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Okan bilgilendirme için teşekkürler. Konuyu Ana Sayfa ya taşıdım ;)

bi de 6 nın dizelini çıkarsalar tam olucak heralde :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demin Hürriyette okudum. Özpeynirci yazmış. Terrrbiyesizler...

kim terbiyesiz abi mazda mı özpeynirci mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda tabii... Elçi ne yapsın.

neyseki indirim yapmamışlar yoksa sağlam bir iltifat alıcaklardı senden :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne oldu ki? Görende seni mazda alacaktı sanacak  >:D

almıcak mıydı :D ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

volvoda kullanılan motor bildiğim kadarıyla ocak ayında volvo s60 da ocak ayında bu motor ve otomatik seçeneği ile gelecekmiş  bu hafta sonu 8. etapta duydum

47 bin biraz pahalı değil mi???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

volvoda kullanılan motor bildiğim kadarıyla ocak ayında volvo s60 da ocak ayında bu motor ve otomatik seçeneği ile gelecekmiş  bu hafta sonu 8. etapta duydum

47 bin biraz pahalı değil mi???

Biraz değil, bayağı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akranlarına göre daha iyi bu doğru. Biz hep impresivenin yanında daha az donanımı var diye öyle geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizelin fiyatı ben alırken 51000 di...

ben mi yanlış hatırlıyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sky benzinli ve dizel motorlu mazdaları merakla bekliyorum.bizim burdaki bayi 2012-2013 de gelir diyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en alt donanımlarını baz alıyorum

corolla 1.4 dizel comfort 43.700

focus 1.6 dizel 90 beygirlik olanı 39.000

1.6 109 titanıum olanı 46.000

opel astra 1.3 sedan 39.000 tl

hb olanını 35 e kadar veriyorlarmış

vw jetta 1.6 dizel 90 beygirlik olanı 42.700

jetta 1.6 dizel 105 lik primeline 44.000 tl dsg olanı ise 48.100 tl

skoda octavia 1.6 dizel 39.990 dsg lisi 43.890

superb  de artık 1.6 dizel var 52.000 tl

mazda 1.6 dizel sedan 47.000 tl den başlayacak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en alt donanımlarını baz alıyorum

1.6 109 titanıum olanı 46.000

jetta 1.6 dizel 105 lik primeline 44.000 tl dsg olanı ise 48.100 tl

skoda octavia 1.6 dizel 39.990 dsg lisi 43.890

superb  de artık 1.6 dizel var 52.000 tl

mazda 1.6 dizel sedan 47.000 tl den başlayacak

Bence esas karşılaştırılması gerekenler bunlar zira yeni gelecek olan 115 HP ve 6 ileri şanzımanlı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.