sancaktar46

Mazda 626 Egzozdan Mavi Duman Gelmesi

40 posts in this topic

aracım 98 model 626 sedan glx aracımı ilk aldığımda pistonlardan biri çalışmıyordu.subaplardan olduğu söylendi.700 lira masrafla subaplar değişti,sorun halloldu.subaplar değiştikten sonra ilk çalıştırmada 15 dakika sürekli mavi duman geldi.ogün bu gündür aracımı ilk çalıştırdığımda 30 saniye kadar mavi duman geliyor.sonra kesiliyor.dikkatimi çeken başka birşey aracım rampa aşağı iner iken 5 viteste kendi haline bıraktığımda ara sıra gaza dokunduğumda bu durumdada her gaza dokunduğumda mavi duman atıyor.aracı aldığım adam herhalde traktör yağı koymuş olmalı ilk yağ değişimimde yağ eksiltmeside oluyordu.ustaya söyledim.2. yağ değişiminde belli olur yağ yakıp yakmadığı dedi şimdi şimdi mobil yağ la değiştirdim.yağ eksiltmesi gözükmüyor ama 3-5 gün bekleyipte çalıştırdığımda 10 saniye kadar mavi duman geliyor bilgisi olanlar veya tahmini olanlar yazarsa sevinirim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

subap yataklarından pistona yağ akarsa motor ilk devirlenmede yani aracı ilk çalıştırdığınızda o yağı yakar ve böyle bir sorun olur eğer subaplar değişip de yatak ve yatak contası değişmemişse hata yapılmıştır aynı sorunu o yatağa uygun olmayan subap kullanıldıysa da yapar yani aracınızı yaptırdığınız yere götürüp açtırıp üst kapağı da üst kapakçıya götürmeniz yararınıza olacaktır subap değişen araç yağ yakmaz yeni rektefe olmuş araç yağ yakar o da maksimum 3000-5000 km yakar sonra rodaj tamamlanmış olur ve yağ yakma kesilir subap değişiminde eğer uygun subap kullanılmışsa subap yataklarınız ve subap contalarınız sağlamsa yapmaması lazım çok pahalı parçalar değil bundan 5 sene önce 91 626 nın subap contası takımını (8v toplam 8 tane) 15tl ye almıştım sizim aracınızınki (16v toplam 16 tane olmalı) olsun olsun 50 tl bi şeydir asıl problem işçilik ücreti

iyi forumlar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lantis ile ilgili benzer bi sorun vardı diye hatırlıyorum bende ama Kadir abinin başına gelmişti sanırım

Share this post


Link to post
Share on other sites

subap yataklarından pistona yağ akarsa motor ilk devirlenmede yani aracı ilk çalıştırdığınızda o yağı yakar ve böyle bir sorun olur eğer subaplar değişip de yatak ve yatak contası değişmemişse hata yapılmıştır aynı sorunu o yatağa uygun olmayan subap kullanıldıysa da yapar yani aracınızı yaptırdığınız yere götürüp açtırıp üst kapağı da üst kapakçıya götürmeniz yararınıza olacaktır subap değişen araç yağ yakmaz yeni rektefe olmuş araç yağ yakar o da maksimum 3000-5000 km yakar sonra rodaj tamamlanmış olur ve yağ yakma kesilir subap değişiminde eğer uygun subap kullanılmışsa subap yataklarınız ve subap contalarınız sağlamsa yapmaması lazım çok pahalı parçalar değil bundan 5 sene önce 91 626 nın subap contası takımını (8v toplam 8 tane) 15tl ye almıştım sizim aracınızınki (16v toplam 16 tane olmalı) olsun olsun 50 tl bi şeydir asıl problem işçilik ücreti

iyi forumlar...

subaplar değişeli 16 tane 6 ay oldu benim usta silindir kapağını açmışken subap contalarınıda değiştirelim deseydi,bu sorunla karşılaşmayacaktım belkide ustalık sökmek takmak değil birazda pratik zeka olacak.müşterisini en iyi işçilik ve en az zararla kurtarmak olacak amacı bizimkilerin arkasını topla işin yoksa.aracım yağ eksiltiyor subap contalarından diye düşünüyorum.başka bir sebepten olma ihtimali varmı.teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eksozdan mavi duman gelmesi, arkadaşların dediği gibi motorun yağ yakmasındandır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

subaplar değişeli 16 tane 6 ay oldu benim usta silindir kapağını açmışken subap contalarınıda değiştirelim deseydi,bu sorunla karşılaşmayacaktım belkide ustalık sökmek takmak değil birazda pratik zeka olacak.müşterisini en iyi işçilik ve en az zararla kurtarmak olacak amacı bizimkilerin arkasını topla işin yoksa.aracım yağ eksiltiyor subap contalarından diye düşünüyorum.başka bir sebepten olma ihtimali varmı.teşekkürler.

bence çok çok büyük ihtimal oradadır ama sonuçta mekanik bir şey açılmadan bi şey denemez düşük bir ihtimal de olsa üst kapakta çatlak olma ihtimali de var araç bu aralar hiç hararet yedi mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hareret sıkıntısı olmadı.bugün ustaya gittim.subaplar değişirken takım conta getirttirmiştim.contalar değişti dedi.yinede her ihtimale karşı bakarız dedi.yağ yakmasını kesmek için subap contalarına bakarız sorun onda değilse pistonları değiştiririz dedi.masrafıda 1500 tl yi bulur dedi.yağ yakmasıyla ilgili illaki pistonların değişmesimi gerekiyor lütfen zaman geç olmadan bilgilerinizi bekliyorum teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bazen sekman değiişimide yeterli olur hatta mazdalarda çoğu zaman sekman değişimi yeterli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sekman masrafı nekadardır.bize ne kadara patlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sekman masrafı nekadardır.bize ne kadara patlar.

parça fiyatı 15-20TL falan ama usta işçilik olarak ne alır onu bilemiyorum (fiyat parçatreni.com fiyatı)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parça bir şey değil ama işçilik 100den aşağı tutmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorun yağ yakma ihtimalleri kesin olarak hangi sebeblerden olabilir en son bizim usta pistonlardan bahsetti ama söküp bakmamız lazım diyor.ne yapacağımızı şaşırdık.

Share this post


Link to post
Share on other sites

piston olabilir sekman olabilir yataklardan olabilr kranktan olabilir açılıp bakılmadan bilinmez doğru demiş.

Share this post


Link to post
Share on other sites

İlk sebep segmanlar. Eğer kurtarmazsa pistonlar değişir. Zaten motor yapılmış olacaktır sonrasında.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sağolun varolun bilgilerinizden dolayı söktürelim baktıralım bakalım.ne çıkacak.civcivmi çıkacak kuşmu çıkacak ozaman belli olur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hatırladığım kadarı ile Lantisde de aynı sorun vardı üyelerimizden birinin ama motoru yapılınca (başka bir arıza nedeniyle) geçtiğini söylemişti kimdi kimdi diye düşünüyorum cevabını bulamıyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites

93 model mazda 626 yeni bi araç aldim aldiğımda tamirci ye gosterdim az bi duman atma var ama hepsinde olur dedi iskenderunda aracin yagini degistirdik 10 40 mobil yağ koyduk 3.5 litre ve üzerine würth marka performans artirici koyduk araç o günden beri sabah ilk calistiğinda cok yogun ve sonrasinda daha az duman atiyo ama mavi duman hic eksilmiyo aracta motor sesi felan yok daha yeni aldim araci param da yok masraf yapmaya simdilik 450 km oldu fakat yagda eksilme yok gibi klimali veya klimasiz aracin icinde ekzos kokusu var ve bu bizi rahatsiz ediyo ne yapmami onerirsiniz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subap lastiklerini orjinali ile değiştirin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peki bu subap lastikleri silindir kapaginin neresinde ya da yag kapagi acilinca hemen degisir mi bilmiyorum da ben bi de bu subap lastigi orjinali fiyati nedir biliyormusunuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aracınızın yaşını da düşünerekten motor yağını kalınlaştırma vakti çoktan gelmiş de geçiyor bile. 10w-50 ya da 10w-60 Mobil'in yağlarını kullanın, duman kesilirse şansınıza. 10w-40 o yaştaki araç için çok ince bile.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Bilgi Bankası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.