omer_yildir

Mazda 121 bp swap yeni motor

Bu konuda 59 ileti var

    İlk olarak üzücü sonrada güzel bir haberle başlayayım. Uzun olcak ama neyse. 7800 rpm kesici ayarlayıp beyine daha iyisi için(bu duygu karşı konulamaz limitleri zorlamak:)) ayar yaptım. Herşey gayet güzeldi hatta küçük 121 uçuyor diyebilirdim. Ancak 6000 devir civarında başlayan bir ses beni rahatsız ediyordu. Normaldir deyip binmeye devam ediyorduk :) . Debraj hafiften kaçırıyor oda orjinal olduğundan normal karşılıyordum. 121 i park ettik ertesi gün kardeşim aradı ve abi arabanın debrajına birşey oldu ses geliyor dedi. Ben de debraj gitti rulman dağıldı diye düşünüyordum. Aracı atelyeye götürdük. Kontrola başladık kesin debraj diyordumki şanzumanı ayırdık en ufak bir sıkıntı yok. Debraj mis gibi. Sıkıntısız. Sonra volandan krankı ittirdim bir baktım krank gidip geliyor. Böylece motorda sıkıntı olduunu anladık.

    Motoru açtık gezi yataklarından bir tanesi yok, un ufak olmuş bir taneside 2 ye katlanmış motorun içinde geziyormuş. Benim yüksek devirde duyduğum ses ,yatağın pistona, kola çarpma sesiymiş. :) Motoru tamamen dağıtıp rektefiyeciye gönderdik. Gereken parçaların listesi geldi. Komple motor yapılcak. Ben de bunu fırsat bilip kafamdaki turbo projesini gerçekleştireyim dedim. Motorun içi açılınca gördükki bizim motor bp atmosferik serinin en güçlü olanı. 9.8 sıkıştırmalı tepeli piston ,bp05 emme egzantriği ve bp22 egzost egzantriği orjinal olarak çıktı. Yani motor 140 lık. Motorun böyle olduğunu görünce turbomu yapsam yoksa atmosferikmi devam etsek karar veremedim. Turbo yaparsak 200bg rahat çıkar ve kesin şanzuman ya da aksları kırarız. Çünki bu halde bile iç akisin biri dağılmak üzereydi. Atmosferik devam edersek 10-10.5 civarı sıkıştırmaya yükseltip 160bg civarında bir güç alınacak. Kararım atmosferikten yana oldu. Hem daha ucuz hem daha güvenli hem de kırmadan sorunsuz çalışma.

    Derken motor rektefiyecide bekliyor. Parçaların siparişlerini verdim. Haber bekliyorum Amerikadan. Geldiğinde hep beraber toplarız. Bu sefer çok detaylı resimler çekip daha güzel bir konu hedefleyeceğim.

    Servisden gereken parçaların fiyatlarını aldım ve tahmin ettiğim gibi 6.5 milyar liralık parça gerekiyor :) Bu da Mazda nın orjinal motor parçalarının çok pahalı olduğunu kanıtladı. Bir subap 100 lira 6 tane yatak 350 olurmu ya ha bir de piston segman takımı 1200 lira :) Konu böyle devam edecek. İlerlemeleri an an aktaracağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun ve hayırlı olsun :)  Rodaj evresi canını sıkar ama..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun Ömer abi çok üzüldüm ki motor o durumdayken kadran deviriyordu demekki artık kadranı 2 kez devirir :D düzenli olarak takipe devam :D Allah kesene bereket sanada sabır versin abi bitirmek için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Ömer.

Sonrası için de şimdiden hayırlısı olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun, pes etmeden devam hayırlı olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah daha beterinden korusun Ömer

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üstat aracım 245 binde rektefe işlemi 3 vakte kadar gelir galiba yaptırmadan siz değerli kardeşimden bilgi almak isterim saygılar msttektas@hotmail.com msn adresim eklersseniz sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üstat aracım 245 binde rektefe işlemi 3 vakte kadar gelir galiba yaptırmadan siz değerli kardeşimden bilgi almak isterim saygılar msttektas@hotmail.com msn adresim eklersseniz sevinirim

Aslında bu tür bir bilgi için 626 bölümünde konu açmanız ve bilgisi olan diğer üyelerle birlikte bir fikir topluluğu oluşturmak daha iyi olur sanki, bir msn adresi ve bir yardım mesajı ile forumdan uzakta bir iletişim arada kopukluğa neden olmakla birlikte sizin gibi bilgiye ihtiyacı olabilcek kişiler içinde eksik kaynağa neden olur, sizi yargılamıyorum yanlış anlamayın sakın:

Bir bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız şayet sitede teknik bölümde 626 içinde arama yapmalısınız yoksada yeni konu aç sekmesinden durumunuzu anlatır tecrube sahibi kişilerden çeşitli yorumlar toplayıp daha düşük maliyetle daha iyi işçilik çıkartabilcek yolu bulabilirsiniz..

Ayrıca bu tür sorularınız için kişinin kullanıcı adına tıklayarak özel mesaj atmanızı daha doğru olur, bu konu şahsın aracı için açtığı ve bilgilendirme amaçlı bir konu yani konuyla bağlantısız

Umarım yanlış anlamassınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında bu tür bir bilgi için 626 bölümünde konu açmanız ve bilgisi olan diğer üyelerle birlikte bir fikir topluluğu oluşturmak daha iyi olur sanki, bir msn adresi ve bir yardım mesajı ile forumdan uzakta bir iletişim arada kopukluğa neden olmakla birlikte sizin gibi bilgiye ihtiyacı olabilcek kişiler içinde eksik kaynağa neden olur, sizi yargılamıyorum yanlış anlamayın sakın:

Bir bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız şayet sitede teknik bölümde 626 içinde arama yapmalısınız yoksada yeni konu aç sekmesinden durumunuzu anlatır tecrube sahibi kişilerden çeşitli yorumlar toplayıp daha düşük maliyetle daha iyi işçilik çıkartabilcek yolu bulabilirsiniz..

Ayrıca bu tür sorularınız için kişinin kullanıcı adına tıklayarak özel mesaj atmanızı daha doğru olur, bu konu şahsın aracı için açtığı ve bilgilendirme amaçlı bir konu yani konuyla bağlantısız

Umarım yanlış anlamassınız.

YOK KARDEŞ niye yanlış anlıyım açıklaman ve verdiğin bilgi acayip işe yardı sağol...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mesajlar için teşekkür ederim. Yarın parçaları alıyoruz. Yarın parçalar tamamlandıktan sonra rektefeyeciye teslim edeceğiz. Bakalım nasıl olacak. İyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mesajlar için teşekkür ederim. Yarın parçaları alıyoruz. Yarın parçalar tamamlandıktan sonra rektefeyeciye teslim edeceğiz. Bakalım nasıl olacak. İyi akşamlar.

Hadi hayırlı olsun, heralde yenilenen motorun rodajı bittikten sonra motor verimi daha da artıcaktır :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İbrahim, yeni motoru yaparken birçok sorunla karşılaştım. Bunları yazayım. Bir kere bendeki motor 9.8 sıkıştırmalı bp serisinin en güçlü atmosferik motoru. Bu motorun pistonu tepeli yani sıkıştırması yüksek olduğundan pistonu farklı. Bu pistonu oem olarak bulamadım. Mazda üretimini bitirmiş. Çıkma olarak buldum fakat o pistonda istediğim ölçüde değildi. Bu sebeple sıkıştırmayı 9.0 e düşürüp orjinal pistonu aldık. Bunun avantajıda var dezavantajıda. Avantajı turboua daha uygun dezavantajı ise atmosferikde ortalama 10-15 bg kayıp demek. Yani 140 dan 130 bg civarına düşüyoruz. Ama ileriye yönelik yani turboya yönelik oluyor.

    Bir sorunda iticilerde. Yapmışken işınan iticileride değiştireyim dedim. Tanesi servisde 98 lira 16 tane lazım çıkan fiyatı çok çok fazla. Bu sebepden yan sanayi buldum onlarda takımı 250 dolar. Motordaki en pahalı parçalardan birisi. Bp kullanıcılarına duyrulur :)

    Yağ pompasına gelince hem servisde var hem yan sanayi hemde yüksek basınçlı olanlar var. Yan sanayilerin fiyatı ucuz fakat ben komple servisden tamir takımı sipariş verdim.

    Yataklar orjinal olarak çok pahalı 600 lira tutuyor. Tokico marka aldık. Oem le aynı kalitede.

    Segman orjinal yine pahalı NPR japon malı olarak gayet ucuz ondan aldım.

    Subaplarda yerli kullanıcağız.

Yani demek istediğim şu; orjinal olarak istediğim parçalar servisde 7 milyarı geçti. :) Diyeceğim şudur orjinal mazda motor parçaları çok pahalı ancak ömürleri çok uzun.

Bp den Bpt ye dönüşüm parçalarını isteyen olursa yazarım.

İyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vay be, yinede elden geldiği kadar kaliteli parçaları kullanmayı hedeflemek bile bence oldukça özentili bir iş, hayırlısı olsun diyelim, sağ salim tekrar yürüsünde gerisi :nazar: boncuğu olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar merhaba. Motor rektefeyeden geldi. Sağolsun rektefeyeci arkadaşımız 500liralık bir mektupla blok ve kapağı bıraktı. Artık servisden verdiğim siparişleri bekliyoruz. Servisden yamulan yağ jetleri ile bir kaç ufak tefek parça siparişi verdim. Ha birde orjinal yağ pompasını bulamıyorum. Benim motordaki miata ile aynı. Ama servis haricinde hiçbir yerde yok servisde de 800tl :) Artık bir yurtdışı siparişi ufukta gözüküyor. Resimleri çekip foruma ekleyeceğim. Ha bu arada bizim bp motorun subabının yanında 106gti subabı kibrit çöpü gibi kalıyor :D rektefeyicide denk geldimde. İyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.