SELCUK_21

Rölantide Stop Edecek Gibi Oluyor.

Bu konuda 38 ileti var

SLM öncelikle iyiki böyle bir sitemiz var 2000 model mazda 626 aracım var normal seyir halindeyken problem yok ama yavaşlayınca daha doğrusu kırmızı ışıklarda frene basınca rolanti düşüyor nerdeyse stop edecek kadar sonra tekrar yükseliyor. bir türlü sorunu çözemediler hertere gittim bilgisayara bağladılar problem yok dediler ? sanayi ustalarının büyük bölümü ise hava akışmetreden kaynaklanıyor dediler iyi alalım dedik ama adamlar bu kezde denemek lazım 100 yüz ondandır diyemeyiz 98 2002  bir başka mazda nın kini denemek lazım eğer ondansa sipariş verelim gelsin diyorlar şimdi ben mazda 626  1998 ,2002 model li aracı olan ankaradan yardım sever arkadaşlarımdan yardım bekliyorum bu konuda yardımcı olacak arkadaşlarıma şimdiden tşk ederim tlf numaram 0 538 652 41 90

Edit : Yardım gibi başlıklar çok anlamlı değil başlık mesajın bir özeti olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fren vestenhaus unu ve hortumlarını kontrol ettirin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bujiler buji kabloları degişti ngs cihazına serviste bağlandı problem yok diyildi gaz kelebeği 2 kez sökülüp tekratdan temizlendi manfolddan hava alıyor olabilir diyilip kontrolleri yapıkdı vestenhaus denilen zımbırtıdan da değil fren hortumlar zaten yeni takıldı vel hasıl kimi oksijen sensörü diyor ki servis bunada hayır diyor kimide hava akışmetreden diyor vel hasıl işin ilginç tarafı ise siteden bir arkadaş ankara şaşmazda berat otoyu tavsiye etti gittim problemi anlattım ve deneme sürüşlüne cıktık sıfır problem ben bile şaştım en ufak rolanti dalgalanması olmadı =) ama eve dönüşte yine yapmazmı gelde çıldırma moralim alt üst oldu yine olası akla gelen arızaları elden geldiğince gözden gecirir oldum yokmu yani ankarada bu problemi çözecek usta biri çıkarda motorun inmesi lazım dese şaşırmayacam artık metanet ve sukunetle galiba onada razı olucam uzun yolda ejderha olan 220 230 ları rahatlıkla görüp verileni hak eden araç 1,2 viteste frenleyince topal eşşeğe dönüyor ve internettede bu sorubnla karşılaşıpta ben bunu falan ustada çözdüm diyende yok uzun lafın uzunu sizlerden bekliyorum ne yapayım ? şimdiden sağolun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amanda aman ne tanıdık bir mazda sorunu. Evet gel eleyip bulalım sorununu... aracında lpg var mı? varsa distribütöre gelen kablosunu çıkar öyle dene....yoksa gelelim varsa enjektörlere; ki enjektörlüdür sanırım:). Bi pet şişeye yarım litre benzin koyuyosun ve enjektörlerin üzerine yok hava borularının üzerine püskürtüyosun ve tabi bu arada araba rolantide çalışıyo; amanın araba stop edecekmiş gibimi oluyo; bingo ustaların hava alan yeri es geçmişler.... gelelim hala çözülmedi hava akışmetreye: yalan kardeş o:),,,alıyon bakıyon içindeki kristal sağlamsa aracını 3000 devire sabitleyip temizleme spreyini3-5 sn basıyon...hala sıkıntı var mı? extrem şeyler düşünmeye başlıyosun  mesela ne gibi,,,su sıcaklık sensörü gibi,,,, bozuk veya temassızlık varsa motor titreşimiyle vs ECU ya yalnış bilgi yollayabilir motor kendini kapatır...mesela benzin filtresi veya pompası...bu sıkıntıyı yapabilir. Burda manidar olan frene basınca düşen ve stop eden rolantidir. Frene basınca olan mekanizmadan gidelim; sen frene bastın araç gelen benzini kesti azalttı ama tam terside olabilir; enjektörlerden biri fazla basar benzini araç çok benzin az havaya maruz kalır ; stop eder. Olay kısacası dostum en yüksek ihtimal yakıt hava karışımıyla yakıt ateşleme arasında bi yerde sıkışmıştır. Bu stop etme işini  çok yaşıyodum ama bende Lpg de var. Ha unutmadan gaz kelebeğinin ayarını ve avans ayarını çok iyi yapmak gerek....avansı kesin tabancasıyla yaptırt.  Gaz ayarınıda hem üstteki hava civatasından hemde alttaki yaylı vidadan yapmak gerek. bence yaylı vidadan rolantiyi yükseltip hava ayar vidasıyla son  halini vermek gerek. Hatta en ucuz yöntem olarak ilk bunu yaptırt. Umarım biraz fikir sahibi olmuşundur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava filtresi ile emme manifoldu arasındaki elastik hortumda yırtık olup olmadığını kontrol et.

Kolay anlaşılamaz, çekiştire çekiştire bakman gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

godless yazmış, ne zamandır yoksun hocam:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amanda aman ne tanıdık bir mazda sorunu. Evet gel eleyip bulalım sorununu... aracında lpg var mı? varsa distribütöre gelen kablosunu çıkar öyle dene....yoksa gelelim varsa enjektörlere; ki enjektörlüdür sanırım:). Bi pet şişeye yarım litre benzin koyuyosun ve enjektörlerin üzerine yok hava borularının üzerine püskürtüyosun ve tabi bu arada araba rolantide çalışıyo; amanın araba stop edecekmiş gibimi oluyo; bingo ustaların hava alan yeri es geçmişler.... gelelim hala çözülmedi hava akışmetreye: yalan kardeş o:),,,alıyon bakıyon içindeki kristal sağlamsa aracını 3000 devire sabitleyip temizleme spreyini3-5 sn basıyon...hala sıkıntı var mı? extrem şeyler düşünmeye başlıyosun  mesela ne gibi,,,su sıcaklık sensörü gibi,,,, bozuk veya temassızlık varsa motor titreşimiyle vs ECU ya yalnış bilgi yollayabilir motor kendini kapatır...mesela benzin filtresi veya pompası...bu sıkıntıyı yapabilir. Burda manidar olan frene basınca düşen ve stop eden rolantidir. Frene basınca olan mekanizmadan gidelim; sen frene bastın araç gelen benzini kesti azalttı ama tam terside olabilir; enjektörlerden biri fazla basar benzini araç çok benzin az havaya maruz kalır ; stop eder. Olay kısacası dostum en yüksek ihtimal yakıt hava karışımıyla yakıt ateşleme arasında bi yerde sıkışmıştır. Bu stop etme işini  çok yaşıyodum ama bende Lpg de var. Ha unutmadan gaz kelebeğinin ayarını ve avans ayarını çok iyi yapmak gerek....avansı kesin tabancasıyla yaptırt.  Gaz ayarınıda hem üstteki hava civatasından hemde alttaki yaylı vidadan yapmak gerek. bence yaylı vidadan rolantiyi yükseltip hava ayar vidasıyla son  halini vermek gerek. Hatta en ucuz yöntem olarak ilk bunu yaptırt. Umarım biraz fikir sahibi olmuşundur.

değerli  kardeşim çok tşkler ilgin için aracım lpg li brc fast benzindeyken hiç bir problem yok rolanti son derece stabil lpg ye geçince problem başlıyor ki buda problemin lpg den kaynaklandığını gösterir imajını veriyor en az 5 kez lpg ayarı yaptırttım lpgci de ya kelebekten yada hava akışmetreden diyor hava akış metreyide temizledim sökerek kontrol da ettim 2 tel var ortaların da mercimeğin 10 da bir boyutunda tüpe benzer nesne var sağlam gibi gözüküyor.ngs cihazı (ki pekte kullanmasını bilmiyorlardı gibi geldi bana )bağladıklarında sorun yok diyorlar problem hala devam ediyor buji kablolarını değiştim yine aynı bujiler değişti yine aynı kelebek hava akışmetre temizlendi değişen yok yani işin içinden ben ve ankaradaki ustalar cıkamadı varsa öyle baba yiğit sorunu çözecek bir usta vallahi ankaraya reklam ederim yılın reklamı olur =)bunun dışında aracımı seviyorum ve bir an önce eski sağlığına kavuşmasını istiyorum yardımlarınızı bekliyorum  saygılar sevgiler cevap veren verecek olan arkadaşlarıma

bu arada arç stop etmiyor edecek gibi rolanti en dibe kadar düşüp 1,2 oynama yapıp düzeliyor durunca ama bunu da bazen yapıyor bazen yapmıyorbi de avans ayar tabancası demişsiniz bu teknoloji ankarda yok galiba taban ca yada benzeri bişey kullanmıyorlar bir anahtar bir tornavida ankarada tabancayla avan ayarı yapan usta varsa seyretmek zevkli olacak =)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar sorunu çözdük ve inanırmısınız acayip güldüm servis anlamadı cihaza bağladılar problem yok dedi cihaz gölbaşında serkan usta ya götürdüm genç bir kardeşimiz şöyle bir 10- 15 km kullandı dükkana çekti bir tornavida bir 8-9 anahtar bir pense alıp hava akış metrenin fişini ve rolanti motorunun fişini çıkar dı dedğim gibi biraz kulandı dur kalk yaptı indi rolantiyi 9- 10 arasına getirdi abi senin araçta bişey yok şimdi git gaz ayarı yaptır tamam dır dedi bumuydu dedim budur abi dedi borcumuz ne 10 lira ver yeter abi =) hemen şaşmaza gaz ayarını yapan yere gittim usta hoş geldin hayırdır problem ne dei yaklaşık 2 hafta önceden yaptırmıştım. genel bir kontrol et baklım bşey varmı usta bilgisayra bağlayınca halla halla abi gaz basıncı düşmüş dedi ayarladı beyinden ayarladı bilgisayardan sadce istenen 1700-1800 basınca getirdi araba gitti yerine ejderha geldi tüm problemler çözüldü saat gibi oldu araç .. forumda okumuştum ustalar bozmassa kolay kolay bozulacak araç değildir diye aklıma bu geldi de güldüm sağ olsun ustalarımız yarım dr.candan yarım imam imandan yarım usta mazdadan eder adamı kalın sağlıkla ve eğer götürdüğüm ustalarda bunu okuyorsa inanıyorum ki yüzleri kızarmıştır önüme gelen ver 20 ver 50 başka bişey yok abi 100 km benzinde kullan diyenmi desem hava akışmetre al diyenmi sensörlerden değiş diyenmi olmadı sat kurtul diyenmi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki neymis sorun tam olarak ???

akışmetre hortumunun gevşek olması anladıgım kadarıyla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla problem çözüldü ya şükür gaz ayarını tam 6 kere yaptırmıştım her seferinde gazda problem yok dediler hava akışmetre hortumunda da problem yoktu sağlamdı .koskoca servis problemi çözemediki ben neden olduğunu anlıyım =) olan yeni takılmış buji yeni takılmış buji kablosu  bir o kadar stres can sıkıntısı yakıta oldu . ustalarımız sağ olsun ha bu arada elimde şimdi denso, 626 ya uygun buji ve buji kablo seti var (doduco ) marka sayelerinde yeni buji ve buji kablo setim oldu bunlarda atıl duruma düştü dedim ya ne dedilerse yaptım kimi bujiden kimi buji kablosundan kimi oksijen sensörü dedi kimi boğaz kelebeğini temislemek lazım dedi ortaya tam karışık  bir menü çıktı ama asgari bana 600*700 tl ye patladı yaktığım yakıt harcadığım zaman da cabası

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben mi bir yeri kaçırıyorum yoksa gerçek sebebin ne olduğuna dair bir açıklama yok mu son 2 mesajda :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben mi bir yeri kaçırıyorum yoksa gerçek sebebin ne olduğuna dair bir açıklama yok mu son 2 mesajda :)

Abi araç sahibide anladığım kadarıyla arızanın tam kaynağını anlamamış ancak benim anladıgım kadarıyla hava akışmetre hortumunun gevşek olması sorun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben mi bir yeri kaçırıyorum yoksa gerçek sebebin ne olduğuna dair bir açıklama yok mu son 2 mesajda :)

yok üstadım ustalarımızın dediğim gibi kurcalamadıkları bir yeri kalmadı ki ama son uğraşan delikanlı kardeşimiz hava akışmetre ve rölanti motorunun fişlerini çıkarıp dolaştı tabi bunları çıkarınca araç arıza kaydı düştü hafızaya bir müddet böyle dolaştıktan sonra (kendince çivi çiviyi söker abi demişti)fişleri tekrardan takıp şimdi git bir gaz ayarı yaptır tamamdır demişti anladığı kadarıyla doğal kalibrasyon yaptırrttı bana çünkü  gölbaşı şaşmaz arası 30-40 km yol gidince araç bir fişsiz bir fişli =) çalışınca kendine geldi yani üstat dediğim gibi ustalar anlasaydı bende anlayacaktım ama problem çözüldü =)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun üstadım.ne macera be :nea:.ustada akıllı adammış. :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cok gecmıs olsun ben bu ustayı ogrenmek ıstıyorum tam adresını verırsen bende 2 tane 626 goturcem oraya aynen debrıyaja basıp vıtesı 2 ye aldıgımda veya debrıyaja basılı tutup bosa aldıgım zamanlarda araba stop edıyor veya etcek duruma gelıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gölbaşında japon oto serkan usta dersen tanır gösterirler kardeş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rölanti motoru bendede problemdi ara sıra kurumdan dolayı saçmalıyor,belirli km den sonra açıp temizlerseniz sorun olmuyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.