gobris

Mazda 6 hava filtre kutusu modifikasyonu

Merhaba,

Amerika mazda sitesinde cogukisinin uyguladigi bir mod varmis.

Henuz denemedim ama bilgi olarak buraya yazayim dedim

Ozet olarak;

Hava filtresinin radyator tarafinda farkettiginiz gibi yukari dogru bir hava girisi var.

Amerikali amcalar, bu girisi bantla kapatiyorlar.

Sonra,

filtre kutusunun icini aciyorlar.

Dibinde su girisini engelleme amacli bir parca varmis.

Yazdiklarina gore 1 metrelik sudan gecmezsen oradan su falan girmezmis.(diyenlerin yalancisiyim)

Neyse bu parcayi cikariyorlar.

Boylece alttaki hava girisinden daha rahat hava giriyor.

Ha bu mod ne ise yarar derseniz,

Radyatorden gelen sicak hava yerine daha soguk hava aliyormus. Bu yuzden kucuk te olsa bir performans kazanci olabilir diyorlar ama en cok, yuksek devirlerdeki guzel motor sesi yuzudnen yapiyorlarmis.

benden paylasmasi.

Not: orjinal forum linkleri burada

http://forum.mazda6club.com/2-0l-i-4/171094-airbox-mod-question.html

veya

http://www.6crew.com/forum/showthread.php?t=4461

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resimlerden pek birşey anlaşılmıyor Oğuzhan, zaten 2. sitenin de resimleri silinmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resimlerden pek birşey anlaşılmıyor Oğuzhan, zaten 2. sitenin de resimleri silinmiş.

Evet oyle bir durum var.

Baska bir sitede bulmustum resimli anlatimini.Ama su an bulamadim.

O yuzdne tarif edeyim.

Hava filtresi once yerinden cikarilir.

Filtrenin alt tarafinda resonator dedikleri ilave bir plastik kapakcik var. Birkac tirnakla duruyor.

Bu tirnaklar tornavida kullanarak acilir ve kutunun dibindeki bi kapak cikarilir.

Boylece alttaki diger delikten hava daha rahat girer.

Daha sonra hava kutusuna sicak hava girmemesi icin tuba denilen hava kutusunun yaninda bulunan U seklindeki borunun ucu bir koli bandiyla kapatilir.

Sonra hersey yerine yerlestirilir, arac kullanilir.

Mod. bu sekilde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok da zor birşey değilmiş, bir bakarız, olmadı biz resimleriz yalnız LPG li araçlarda bu tür şeyler yapınca tüketim , performans felan sapıtabiliyor. Mustafa Güneş'in böyle bir deneyimi var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok da zor birşey değilmiş, bir bakarız, olmadı biz resimleriz yalnız LPG li araçlarda bu tür şeyler yapınca tüketim , performans felan sapıtabiliyor. Mustafa Güneş'in böyle bir deneyimi var.

Metin'in arabada bakarım bir ara.

Performans farkı olacağını sanmam ama yine de deneriz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Metin'in arabada bakarım bir ara.

Performans farkı olacağını sanmam ama yine de deneriz :)

Tabii denersin buldun Mazda6 yı hatta spor filtre takalım daha iyi olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

141 beygir yeterli değilse bursa karacabey çiftliğine Kadir :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadir satılık ilanı açıyımmı  :2funny:

Ha bu arada performans değişti mi? yok!  136lık 626nın 0-100 verisi 9,8  son hızı ise 212 idi... Ağırlıkta sanırım 1300 kg civarıydı... 20 hp ne işe yaradı oda tartışılır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Filtre orjinal kaldıkça güç artışı olacağına inanmıyorum.. Sonuçta flow rate değişmiyor.. Ses artışından dolayı psikolojik olabilir,dynosheet'le ispat edilmediği sürece gereksiz bence..

Madem yapılacak aslanlar gibi CAİ kit yapılır.. ses ise ses,güç ise güç..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.