Jump to content

Plasebo Etkili Benzin


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Akaryakıta zam geliyor, açıklanıyor ki 95 oktan şu kadar, 97 oktan şu kadar olmuş. Ancak 97 oktan diye bir benzin yok.

Önce oktan neden önemli onu açıklayalım. Basitçe, oktan değerini, benzinin sıkışmaya karşı direnci ve alev almaması diye tanımlayabiliriz. Motor içinde yanma odasındaki basınç ne kadar yüksek olursa, benzinin patlaması da o kadar güçlü olur; motor gücü yüksek olur. Diğer yandan basınca dayanamayan, yani düşük oktanlı benzin, erken alev alarak motorda vuruntuya ve güç düşmesine neden olur.

Eski otomobillere göre, düşük motor hacimleri ile daha güçlü olan yeni otomobillerin çoğu, 98 oktan ve üzerindeki yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanıyor. Bu yüzden, yaklaşık dört beş yıl önce ilk yüksek oktanlı, yani 98 oktan benzin ülkemizde satılmaya başlanmıştı. Hatta 100 oktanı bile bulmak mümkündü. Ancak daha sonra 95 oktanın üstüne daha yüksek vergi uygulanmaya başlanınca, benzinlik pompalarına yeni bir yakıt girdi: 97 Oktan.

Yakıt şirketlerinin pazarlaması ile 97 oktan sanki 95 ve 98 oktanın ortasındaki yakıt gibi algılandı. Ve bu sırada 98 oktan ve üzerindeki yakıtlar satıştan kalktı. Böylece daha kaliteli benzin algısı üzerine ikinci bir yakıt tipi yaratıldı.

97 oktan benzinin oktan sayısı 95 oktan ile aynı. Zaten yakıt istasyonundaki pompalarda 97 yazısının altında daha ufak puntolar ile 95 yazar. Performans olarak da hızlanmada ölçülebilir bir etkisi yok.

İki yakıt arasındaki tek fark motor oktan sayısı (MON). 95 oktan benzin 85 mon’a sahipken 97 oktan diye adlandırılan yakıt 86 mon’a sahip.

Avrupa'da 85-86 mon değerine sahip yakıt 95 oktan olarak sınıflandırılıyor.

TÜRKİYE VE DİĞER ÜLKELERDEKİ YAKIT FİYATLARI

Vatan Gazetesi’nin haberine göre, 1 litre benzinin fiyatının, Avrupa ülkeleri ve ülkemizdeki kıyaslaması şöyle:

Sıralama ülke, satış fiyatı ve vergi şeklinde (euro/cent)

Türkiye 1.96 1.29

Hollanda 1.55 0.96

Norveç 1.52 0.88

Yunanistan 1.50 0.97

Danimarka 1.44 0.86

Fransa 1.41 0.83

Almanya 1.41 0.88

İtalya 1.36 0.79

İngiltere 1.37 0.84

İspanya 1.15 0.63

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanma süreleri değiştiği için 97 oktan kullanılması gereken bir araca 95 oktan benzin koyarsanız avans vurur. Test edildi onaylandı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O katkı maddesi gayet de işe yarıyor. 95 ile 97 oktan diye ayrı ayrı satılan benzinlerin özü aynı olsa da oktan sayıları, yani yanma süreleri farklı. Aracın depo kapağında kaç oktan yazıyorsa onu kullanacaksınız. Bunun nesi hikaye?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katkı maddesiyle oktan sayısını yükseltmek tüm dünyada kullanılan bir uygulama. Nasıl olsa rafineride işlenmiyor diye katkılı benzinin aynı işlevi görmediğini söylemek için incelemek yada denemek gerekiyor. Merak ediyorum; arada fark yok diyenler arasında var mı 97 oktan kullanılması gereken aracında 95 kullanıp fark görmeyen?

Ben sırf 95 oktan koyduğum için avans vurması yaşadım arabamda. uyumsuz arabasına turbodan sonra yapılan ayar 97'ye göre olduğu için depoya yanlışlıkla koyulan 95 oktanı kullanamadığından bir depo benzini boşalttırdı geçen hafta.

Ayrıca EPDK tabi ki denetliyor ve uygunsuzluk durumunda çok yüksek cezalar kesiyor. Öyle basit değil bu işler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kim ölçmüş? Katkı maddesiyle 97 oktan olmayan benzini 97 oktan diye sattırır mı EPDK?

sizin bmw 97 mi gerektiriyor? bana borusan otodan , bmw bunyesindeki tüm araçlar için 97 oktan kullanılmaması gerektigi katkisiz tek benzinin 95 oldugu ve onu tavsiye ettiklerini soylediler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizin bmw 97 mi gerektiriyor? bana borusan otodan , bmw bunyesindeki tüm araçlar için 97 oktan kullanılmaması gerektigi katkisiz tek benzinin 95 oldugu ve onu tavsiye ettiklerini soylediler.

BMW değil diğer arabam VW Jetta FSI 97 gerektiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yunus,

Uyumsuz beykentteki full benzin istasyonundan 97 istemiş adamlar 95 vermiş ve araç vuruntu yapmış... Bizim arabalarda bir sıkıntı yok ama bazı araçlarda farkediyor. Standart 1.6larda 97 oktan yazık olur. Ama bazı araçlar için gerekliymiş. Hiç gereken bir aracım olmadı :)

bülent abinin araç turbolu acaba ondan vuruntu yaparmı.sonuçta turbo olduğu için illaki yakıt organlarındada değişiklik olmuştur. ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bülent abinin araç turbolu acaba ondan vuruntu yaparmı.sonuçta turbo olduğu için illaki yakıt organlarındada değişiklik olmuştur. ???

Dönüşüm sonrası avans ayarı ve mapping 97 oktana göre yapıldığı için vuruntu yapıyor. Fabrikanın kullanılacak yakıtın oktanını belirtmesinin de nedeni bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dönüşüm sonrası avans ayarı ve mapping 97 oktana göre yapıldığı için vuruntu yapıyor. Fabrikanın kullanılacak yakıtın oktanını belirtmesinin de nedeni bu.

benimde öğrenmek istediğim buydu.yani stok motorlu bi mazda3 te bu problem olmaz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni mazda 3 lerde minumum 95 kullanın yazıyor. üstü kullansak ?

Paran çoksa neden olmasın :D

Yunus, yanlış hatırlamıyorsam RX-8 de de motoru sapıttırıyor 97 oktan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mümkündür. Sonuçta benzin enjektörü var, ECU'sü var, radyatörü var, sıcak su hortumu var. Olur ama rotorlar ne kadar dayanır onu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paran çoksa neden olmasın :D

Yunus, yanlış hatırlamıyorsam RX-8 de de motoru sapıttırıyor 97 oktan

servis her ikisinide kullanabilirsin, 97 oktan daha sessiz çalışır demişti.

bu zamana kadar 97 kullanıyordum. depoyu tamamen bitireyim 95'e dönüş yapıyorum bende

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...