reispanyol

Titreme Sorunu (2005)

S/a cumleten..

bu aralar biraz fazla sorunla karsilasiyorum heralde, kis geldi arabanin sorunlarida artti .. baktim forumda benzer konu yokmus, aciyim sizlerin fikrini alayim once dedim..

araba 80kmh i gectimi sanki altimdan ucacak mis gibi titriyor, hatta titremeninde otesinde bisey sarsiliyor baya..

hicbiseyi yoktu otoparka park ettim 2 saat sonra yola ciktim birden meydana geldi, bi yere vurup felande etmedim, sizce sorun nerdedir arkadaslar ?

acaba tekerlerle alakali bisey olabilirmi, ama olsa normaldede yapar sanirim, sadece 80kmh i gectimi basliyor titremeye  :( rolantide titreme felan yok calistirirkende normal, ama bugun bisey daha dikkatimi cekdimi, mesela kirmizi isikda durup kalktigim sirada gazi yemiyor yarim saniye felan, sonra aniden silkelenerek kalkiyor.. cekisdende dustu baya.. degerli fikirlerinizi alayim arkadaslar lutfen.. :-[

arac mazda6 2005 steysin vagon//

selametLe

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

böyle bir soruna karşılaşmadım aksine 150yi geçtikçe daha çabuk yapışıyor yolaaa.titreme filan kalmıyor.

servise gitmenizde fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araçta lpg varsa onunla ilgili bir sıkıntı olabilir birde anladığım kadarıyla ateşleme sisteminizde sıkıntı var buji bobini arızasındada gaz bastıktan sonra geç ateşleme yapma sıkıntıları oluyor, titreme motor titremesi diye bunları yazdım eğer direksiyon titriyorsa lastikler yamuktur + olarak gaza basınca hemen gaz yememe arızası egsoz katalitik yada son susturucunun dolu olması rahat gaz çıkışı yapamaması kaynaklı da olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevablar icin tskrler arkadaslar..

arac 90.000 km de,  lpg yok...

titreme demeyelim daha dogrusu baya bi sarsinti oluyor 80 i gectimi, ayrica sadece direksiyon degil arka koltukda daki bebek puseti bile titriyor o sekilde yani..

birde bu kalkisdaki ateslememe olayini sik sik yapmiyor, bi kac kere yapti simdi normale dondu ama sarsilma hala devam ediyor.. ama cok bariz farkediyorum araba cekisden dustu, gaza basiyorum rica minnet gidiyor araba sanki  :)

normal 50 60 la giderken gaza iyi yuklendigim zaman otomatik vites 6 dan 3 e dusuyor iyi surat kazaniyor.. pek anlamam arabanin motorundan felan ama sanki banada buji ler le alakali olabilir gibi geldi sizce nedir acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

km durumu bilmiyorum ama buji ve buji kablosu kaynaklı olabilir mazdada buji ve buji kablosu çok farkettiriyor, titreme olayına gelince dediğim gibi lastikleriniz yamuktur jant eğridir başka bir ihtimal yok gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

km durumu bilmiyorum ama buji ve buji kablosu kaynaklı olabilir mazdada buji ve buji kablosu çok farkettiriyor, titreme olayına gelince dediğim gibi lastikleriniz yamuktur jant eğridir başka bir ihtimal yok gibi

Sa

peki hocam dun bi arkadas bisey soyledi, kislik lastiklerin yonu olurmus, yanlis yonde takmissindir dedi, bunlarin yonu nasil belirlenir, uzerine baktim ok felan yok acaba bi puf noktasi varmidir, bide senin dedigin gibi jant egri lastikler yamuk felan olsa normal 40-50 ile giderkende yapmazmi bunu ? sadece 80 i gectimi yapmasi anormal..

forumun birinde okudum, birisi ayni lastikleri ters takmisim 80 i gectimi titriyordu lastikleri duzelttim sorun gecti demis, nasil buluyorlar bu yonunu ben anlamadim, yada her lastigin bi yonu varmidir ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi bu lastikteki yamukluga göre değişir ne kadar büyükse o kadar çok hızlandıkça titreme belli olur, tabi ufak şiddetteki titreme amortisör tarafından emilir o yüzden 80e gelene kadar siz mazda kalitesi sayesinde hissetmezsiniz

jant eğri olma durumu ise çukurlar darbeler oldukça jantı Türk tabiriyle 8 yapar :D yani şeklini bozar bunu yapan torna tezgahları var genelde ama orda durum nasıl emin değilim

lastiklerin yönü ok ile bellidir yada üzerindeki desen ile anlaşılır herhangi bir lastikçi yada orta ileri düzeyde teknik bilgi sahibi biri anlayabilir, eğer biri ters biri düz ise sağa sola çekme yapması gerekir,, sadece kışlık değil tüm lastiklerin yönü olur buna dikkat edelim lütfen,,

eğer bi lastik diğerinden farklı marka ise (farklı hamur yapısı yumuşaklık-sertlik-ısınma-esneme buna bağlı) kısmen titreme yapar ve yoldada balans yapar biri çok esner biri az esner gibi düşünün

cevabı netleştirmek için şunu sorayım: araç titriyor dediğiniz anda 80i geçince titreyen dirksiyon mu yoksa arabanın kendisi mi ? araba ise arka lastiklerde sorun vardır direksiyon ile araba ise sadece önlerde sorun vardır

açıkcası bu titreme sorununa net cevap için bir rot-balans hizmeti veren işletmeye gidin onlar aletlerini taksın ve kontrol etsin uzaktan ihtimaller çok ama araç yanında olsak yada direksiyona oturup kısa bi sürüş yapsak en doğru cevabı bulabiliriz aslında

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastiğinizde tel kırık olma ihtimali yüksek bana göre.Kışlık lastik taktıysanız,deneme amaçlı önlere yazlıkları takıp denemeniz lastikte sıkıntı olup olmadığını anlamanızı sağlayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cevaplar icin tekrar tesekkurler arkadaslar

lastikleri ve jantlari gecen sene yeni aldim 4 tanesinide, gecen sene kisin  bi problem vermedi, simdi 1 ay once taktim 1 ay onceye kadar sorun yoktu ama yeni meydana geldi sorun.. kar asiri yagdi burda acaba ondanmi boyle oldu anlamadim walla..

ibrahim; hocam arac 80 i gectiginde tek direksiyon degil arabanin kendiside titriyor, aslinda direksiyon titremiyor arac titreyince onada yansiyor ben oyle dusunuyorum..

bu arac lastiklerinin yonlerini nasil bilecegim birisi resimli olarak izah edebilirmi arkadaslar, vallahi bakiyorum bakiyorum bisey anlamiom desenlerden felan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastiklerinizin resmi varsa koyun isterseniz ordan tarif ediyim ters mi düz mü, çok sayıda lastik deseni var tarif ediceğim desen sizinkine tutmaya bilir, eğer bunu bir lastikçi taktıysa zaten %80 doğru takmıştır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastiklerinizin resmi varsa koyun isterseniz ordan tarif ediyim ters mi düz mü, çok sayıda lastik deseni var tarif ediceğim desen sizinkine tutmaya bilir, eğer bunu bir lastikçi taktıysa zaten %80 doğru takmıştır

saol kardesim ben en kisa zamanda resmini koyacagim.. lastikci degil ben takmisdim sanirim bi yanlislik yaptim takarken..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

saol kardesim ben en kisa zamanda resmini koyacagim.. lastikci degil ben takmisdim sanirim bi yanlislik yaptim takarken..

hımm anladım, rica ederim ne demek lafı bile olmaz keşke resimlere ihtiyaç duymadan birşeyler yapabilseydik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hımm anladım, rica ederim ne demek lafı bile olmaz keşke resimlere ihtiyaç duymadan birşeyler yapabilseydik

Sa

Sorun gecti kendiliginden anlamadim valla neden oldu neden nasil gecti, tekerleri felande degistirmedim ama.. tskrler ibrahim ilgin icin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sa

Sorun gecti kendiliginden anlamadim valla neden oldu neden nasil gecti, tekerleri felande degistirmedim ama.. tskrler ibrahim ilgin icin..

Rica ederim geçmiş olsun :)

Oluyor böyle şeyler...

Geçen sabah bir indim. Lastik janta oturmuş... Hava vurduk, şirkete geldim. Lastikçiye gittik patlak yok! Bizde herkesin parkı ayrı garajda, indirende olmaz. Muhtemelen bir kaç gün önce hava vurmuştum, sibopta bir takılma olmuş olsa gerek. Tekrar hava vurunca düzelmiş :D

bu tür atraksiyonlu ama sorunsuz olaylarda genelde sana denk geliyor galiba Kadir Abi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam.benim arabada aynısını yaptı.85km baslıyor 100 de bitiyor.ateslemeyle veya motorla alakalı değil.sorun aks lalesinde.aks koruğu yırtılmıssa içinde yağ kalmıyor.içindeki konik bilyalar dan bi tanesi sıkısma yapınca vibrasyon oluyor. bi daha yaparsa sen oradan basla. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şikayetleriniz direk ROT_BALANS ayarı ile alakalı. Lastikler değiştiği zaman mutlaka balans ayarı yapmak lazım. şikayetler rottan da  kaynaklanıyor olabilir. ama 10 bin km de şikayetiniz olmasa da rot ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim çünkü istanbulda rot ayarının bozulmamasının mümkünatı yok. ve zamanla ön takımdaki parçalara, lastiklerine ve aracın lastiklere zarar vermeye başlıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.