F4nt4stic

Aracım soğukken LPG' de tek marşta çalışmıyor!..

Bu konuda 24 ileti var

Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum...

Yaklaşık 7-8 aydır MAZDA sahibiyim. Aracım 1991 model 323 HB 1.6 karbüratörlü.

Aldığımda pek önemsememiştim ama soğukken (özellikle gece bırakıp sabah çalıştırmak istediğimde) tek marşta almıyor. Üçüncü marşta çalıştırdığım zamanlar oluyor. Bu çok sinir bozucu çünkü böyle milletin gözü önünde uğraştırınca bakış açılarının iyi olmadığı hissine kapılıyorum. Arabama laf söyletmek istemiyorum.

Arabayı akşam park etmeden önce benzinde bırakıp defalarca denedim. Sabah benzindeyken tek marşta çalışıyor. Ama LPG de neden çalışmaz. Otomatik cikleden olabileceğini düşünüyorum ama bu benim fikrim. Sabaha kadar iyice soğuyan cikle mekanizması kelebekleri sonuna kadar açtığından olabilirmi acaba? Ya da benim gibi sorun yaşayan arkadaşlarım var mı? Daha önceden 1993 Model Doğan SLX' im vardı ve bir kere bile 2. defa marş basmadım ve bir kış geçirdim o arabayla ve mazda da böyle sorun yaşayınca zoruma gitti.

Arkadaşlar arabamı çok seviyorum ama bu sorun arabayı satma kararı almam için bana göre iyi bir sebeptir. Bana arabamı sattırmayın ne olur!..  :kafa:

Değerli yorumlarını esirgemeyen arkadaşlarıma şimdiden çok teşekkür ediyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tahmini bir hata raporu çıkartıyım eski bir 323 sahibi olarak, buji ve buji kabloları zamanla olması gerektiği minimum ateşlemeyi yapamazlar bu tür durumlarda düşük rolanti, motor titremesi elektrik aksamlarında zayıflık meydana gelir, lpg patlama oranı benzine göre daha düşük bu yüzden bujiler ve buji kabloları daha çabuk aşınır ömrünü yitirir. Basit bir karşılaştırma benzinde 1lt yakıt kullandığınız bir mesafe için lpg de 1.5 lt civarında yakıt kullanırsınız.

LPG anahtarı düşük ateşleme, zayıf akü gibi durumlardan etkilenir ve işlevini yerine getirmez bu yüzden herhangi bir oto elektrikçisine gidip LPG anahtarına röle taktırmak istiyorum düzensiz akımdan bozulmaması için derseniz uzun vadede işe yarıcaktır

Bunlar tahmini durumlar ancak buji ve kabloların değişimini yapmak araca hem daha serilik hemde yakıt tasarrufu sağlar, benim deneyimlerimce %70 lik bir ihtimal söz konusu, eğer %30 a denk geldim halen aynı derseniz rutin bakımı yapmış olursunuz, sabah kontağı açık konumuna getirip 5sn bekleyin, kontagı kapatıp tekrar açık konumunda bekleyin, lpg anahtarının tık sesini duyduktan sonra marşa basın. :hi: :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 3-4 gün önce Lpg taktırdım aracıma ,

Lpg de iken ( soğuk veya ilk çalıştırma diyelim) Benimkide çalışmıyor. Zaten ilk Lpg ile çalıştırmayın hem motora zarar verirsiniz, hemde Lpg beynine diyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 3-4 gün önce Lpg taktırdım aracıma ,

Lpg de iken ( soğuk veya ilk çalıştırma diyelim) Benimkide çalışmıyor. Zaten ilk Lpg ile çalıştırmayın hem motora zarar verirsiniz, hemde Lpg beynine diyorlar.

Kesinlikle, ancak garantili olduğundan gerekli değişimi yapmaları gerekir, konya malı olanlarda oluyor diyafram arızası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sabahları motor sogukken kontağı açıp 8ila10sn bekleyip birazda gaza basıp yaparsan ilk seferde kesin çalışır.ama sıcakken aç kontağı baz marşa.93 yılından buyana 323hb kullanıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Kısa kısa geçeceğim, aslında konuyu açarken daha detaylı açıklamak isterdim ama yardımcı olan arkadaşlara özel açıklama yapmayı tercih ettim.

Bujilerle ilgili olduğunu düşünen arkadaşlarım için söylüyorum, bujiler değiştirileli daha bir ay bile olmadı ve sabahları LPG tık sesini duyana karki kontak açıp kapatmalarda bir işe yaramıyor. Önce birkere basmam gerekiyor 3-4 saniye sonra bırakıyorum. İlk marşı uzun tutsam bile çalışmıyor. Sanki önce motoru biraz hareket ettirmek gerekiyormuş gibi... 2. marşın sonlarında da çok düşük devirlerden geliyor hır hır hır gittikçe devir artıyor ve oto cikle sağolsun üçbin devirlerde falan çalışmaya başlıyor.

Arkadaşlar yaşadığım yerde iki tane oto tamircisi akrabam var. Tamir bakım konusunda sıkıntı yok. Bazen gidip kendim uğraşırım ufak tefek işlere ama kimse bu soruna çare bulamadı. Birsürü örneği var çevremde LPG ile çalışan ve tık demeden alan arabalar. Memlekette arabam tek ve ilgide görüyor ama birinin yanında böyle olunca sinirleniyorum :) Ne yapsam ki? bilemedim valla ???

Edit:

Bu arada aracıma yeni Atiker LPG beyni takıldı... Bir ay olmadı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle, ancak garantili olduğundan gerekli değişimi yapmaları gerekir, konya malı olanlarda oluyor diyafram arızası

Benim ki İstanbul Malı ( Aldesa) bi-iki kere gıv gıv edince ellemedim hep benzinde çalıştırıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni gaz taktırdıyan senin gaz ayarın bozuk ozaman yeğen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni lpg kitlerinde gaz ayarı biraz daha kısık olur, rodajdan sonra tekrar ayarlanır sebebi bu olabilir, bujiler değişti dediniz ancak buji kablosu da önemli

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarda aracma yeni atiker LPG beyni takıldı demiştim. Bu değişikliği sırf beyinden olur olmaz şüphelerini ortadan kaldırmak için yaptık... Sonuçta boşuna değiştirmiş olduk ama ben kalsın dedim. Şüphe kalmasın yeterki...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Lpg de özellikle kışın aracın böyle bir sıkıntı yapması bence çok doğal. Size tavsiyem aracınız gece stop etmeden hemen önce benzine alıp öyle aracınızı bırakın. Mantıken Lpg nin kullanımı için belli bir motor ısısına ihtiyaç duyulmakta olup ilk çalıştırmada direkt Lpg de çalıştırmak aracınızın motoruna zarar vermektedir. Emniyet kemerini takıp çıkarmak nasıl ki size güvenli bir yolculuk yaşatacaksa  takıp-çıkarıyorsanız aracınızı da akşam benzinde bırakmak motorunuzu koruyacaktır, hem moralinizde bozmamış olursunuz. Enjeksiyonlu araçlarda araç benzinde çalışır ve belli bir motor ısısı, devir miktarı yada km ölçüsü şeklinde bir tanımlamayla benzinden lpg ye geçer, burdaki mantıkta aynı bence. Daha önce 91 model kedi göz mazda 323 üm vardı ve ben böyle yapıyordum... hiçte sıkıntım olmamıştı. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Kısa kısa geçeceğim, aslında konuyu açarken daha detaylı açıklamak isterdim ama yardımcı olan arkadaşlara özel açıklama yapmayı tercih ettim.

Bujilerle ilgili olduğunu düşünen arkadaşlarım için söylüyorum, bujiler değiştirileli daha bir ay bile olmadı ve sabahları LPG tık sesini duyana karki kontak açıp kapatmalarda bir işe yaramıyor. Önce birkere basmam gerekiyor 3-4 saniye sonra bırakıyorum. İlk marşı uzun tutsam bile çalışmıyor. Sanki önce motoru biraz hareket ettirmek gerekiyormuş gibi... 2. marşın sonlarında da çok düşük devirlerden geliyor hır hır hır gittikçe devir artıyor ve oto cikle sağolsun üçbin devirlerde falan çalışmaya başlıyor.

Arkadaşlar yaşadığım yerde iki tane oto tamircisi akrabam var. Tamir bakım konusunda sıkıntı yok. Bazen gidip kendim uğraşırım ufak tefek işlere ama kimse bu soruna çare bulamadı. Birsürü örneği var çevremde LPG ile çalışan ve tık demeden alan arabalar. Memlekette arabam tek ve ilgide görüyor ama birinin yanında böyle olunca sinirleniyorum :) Ne yapsam ki? bilemedim valla ???

Edit:

Bu arada aracıma yeni Atiker LPG beyni takıldı... Bir ay olmadı

dediklerinize göre iki yakın ihtimal ( eğer araçta sıkıntı yoksa ) kalıyor birincisi gaz ayarı kısıktır gaz ayarını açtırın diyeceğim bu seferde araba çok yakar.Aynı durum bende de olmuştu beyin bujiler sıfırdı gaz ayarını kıstırıyodum az yaksın diye çekişte düşüş olmuyodu ama zor çalışıyodu çoğu usta çözemedi gaz ayarını açtırınca da araba çoook yakıyodu bi usta lpg valfine elektrik zayıf geldiği için zor çalışıyor dedi elektrikçiye gittik röle takıldı sonra usta gaz ayarını kıstı hem kolay çalışıyodu hemde az yakıyordu adam öle güzel ayarlamıştıki 1000 kmde 143 tl yakmıştı arab bagaja kadar tıka basa dolu olmasına rağmen...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değerli bilgiler için çok teşekkür ederim...

Konuyla ilgili olarak yapmam gereken birçok şey öğrendim. Yapmadıklarımı en kısa zamanda deneyeceğim...

İnşallah şaş kaza durumu normale döndürürüzde sorunun asıl sebebini burada tekrar paylaşırım...

Tekrar teşekkürler herkese....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Arkadaşlar dün akşam 12 saattir park halindeki aracıma yeterince soğukken çalıştırmadan önce kontak açıp denedik. Gaz gelmediğini gördük. LPG beyni soğukken gaz bırakmıyormuş meğer. Bununla ilgili olarak ilk gaz ayarından bahsetti benim emmoğlu ki kendisi benzin motor ustasıdır. Buna dayanarak LPG beyninin soğukken kontak açtığında diyaframı bırakmadığını gördük. Yani marş basarak motor ve LPG beyni içinde su devirdaimi yapıldığında diyafram salınımı gerçekleşiyor ve gaz akış yolu açılıyor. Sırf bu sebepten araç geç çalışıyormuş...

    Sonuç olarak ufak bir ayarla sorunu hallettik. Bu sabahki denememde tek marşta canavar gibiydi...

    Bizim ve sizin adınıza iyi bir tecrübe olacağını düşünüyorum... Herşey için tekrar teşekkür ederim...

    Saygılar ve iyi forumlar dilerim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Kısa kısa geçeceğim, aslında konuyu açarken daha detaylı açıklamak isterdim ama yardımcı olan arkadaşlara özel açıklama yapmayı tercih ettim.

Bujilerle ilgili olduğunu düşünen arkadaşlarım için söylüyorum, bujiler değiştirileli daha bir ay bile olmadı ve sabahları LPG tık sesini duyana karki kontak açıp kapatmalarda bir işe yaramıyor. Önce birkere basmam gerekiyor 3-4 saniye sonra bırakıyorum. İlk marşı uzun tutsam bile çalışmıyor. Sanki önce motoru biraz hareket ettirmek gerekiyormuş gibi... 2. marşın sonlarında da çok düşük devirlerden geliyor hır hır hır gittikçe devir artıyor ve oto cikle sağolsun üçbin devirlerde falan çalışmaya başlıyor.

Arkadaşlar yaşadığım yerde iki tane oto tamircisi akrabam var. Tamir bakım konusunda sıkıntı yok. Bazen gidip kendim uğraşırım ufak tefek işlere ama kimse bu soruna çare bulamadı. Birsürü örneği var çevremde LPG ile çalışan ve tık demeden alan arabalar. Memlekette arabam tek ve ilgide görüyor ama birinin yanında böyle olunca sinirleniyorum :) Ne yapsam ki? bilemedim valla ???

Edit:

Bu arada aracıma yeni Atiker LPG beyni takıldı... Bir ay olmadı

madem satacaksın arabayı bana sat:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ufak bi ayarla sorunu hallettik diyorsunuz ama yaptığınız işlemi açıklamıyorsunuz,aynı problemi bende yaşıyorum lpg beynine nasıl bir müdehale de bulunacağımı pek anlamadım,açıklayarak anlatırsanız çok sevinirim,kolay gelsin teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabası olanların klasik sorunları

1.Sabahları tek marşta çalışmıyor.

2.Araba ilk kalkışta boğuluyor.

3.Araç tekliyor.

4.Lambalarda stop ediyor.

5.Sağdan soldan tıkırdı geliyor

6.Tüpe geçmiyor.

vs.

vs.

vs .

Bu problemlerden kurtuluş yok galiba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabası olanların klasik sorunları

1.Sabahları tek marşta çalışmıyor.

2.Araba ilk kalkışta boğuluyor.

3.Araç tekliyor.

4.Lambalarda stop ediyor.

5.Sağdan soldan tıkırdı geliyor

6.Tüpe geçmiyor.

vs.

vs.

vs .

Bu problemlerden kurtuluş yok galiba

Söküceksin düpü kurtulacaksın dertlerden. düpten Benzine aldığımda Boğa gibi oluyor araç :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.