dba

1991 Mazda 626 1.6 Uygun Ateşleme ve LPG Bujisi Araştırmam..(NGK&BOSCH)

Aracımın üzerinde takılı bulunan buji markası ve kodu NGK BPR6ES. Zoptrik nickname'li dostum orjinal bujisinin NGK BKR6E olduğunu yazmıştı.

https://www.ngkbujimarket.com sitesinden ürün bulma sihirbazına girildiğinde de NGK BPR6ES çıkmakta. Ngk buji markete araç bilgilerimi gönderip mail attım onlarda NGK BPR6ES olduğunu ellerinde bulunan katalogtan bakarak söylediler.

Bu buji NGK BPR6ES 4.20 TL.

https://www.ngkbujimarket.com/product.php?id_product=61

Yine bu buji markete aracıma uygun lpg bujisinin olup olmadığını sordum. NGK Laser line serisinden LPG2 bujisini önerdi.

Bu buji NGK LPG2 35.00 TL.

https://www.ngkbujimarket.com/product.php?id_product=721

Telefonla LPG bujisinin artılarını sordum. Daha iyi ateşleme sağladığını 50 bin km ömrünün olduğunu aracın çekişini gücünü artırdığını falan söyledi. Ben performans değil tasarruf yönünde olduğumu bu lpg bujisinin tasarruf sağlayıp sağlamadığını sordum kem küm etti net bişey söyleyemedi..

Audi 1.8 T'si olan bir dostuma bu LPG bujisinden aldık geçenlerde ona LPG1 bujisini önderdi, kargo dahil 145 TL ödedi. Taktırdık aracı bende kullandım. Arkadaşım bariz bir şekilde çekişte ve güçte artış olduğunu söyledi. aracı bende kullandım ama bir fark anlamadım zira araç turbolu olduğu için zaten güçlüydü yada farkı ben farkedemedim. Şuan test ediyor gaz bittiğinde fulleyip ölçüm yapacak yakıta bir artısı olup olmadığı konusunda.

LPG ile ilgili yine BOSC'un bir bujisi var...

CNG/LPG Buji (0242240653) bu buji 12.00 TL.

http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242240653,PR-58.html

açıklamasında şunlar yazmakta...

Bosch, CNG/LPG’ye dönüşümde, Double Platinli Bosch Bujileri ile aracınızı koruyor.

Benzin ve dizel fiyatlarındaki artış nedeniyle, eskiye oranla daha fazla araç sahibi araçlarında CNG ve LPG kullanımına yöneliyor. Bosch, benzinli sistemlerde kullanılan ateşleme bujilerinin yerine, CNG/LPG’li sistemlerin yanma odasındaki yüksek çalışma sıcaklığını kompanse edebilme özelliğine sahip düşük ısıl değerli Double Platinli Bosch Bujileri’ni öneriyor.

Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor. Bu nedenle Bosch, CNG/LPG’ye dönüştürülmüş araçlarda diğer bujilerden daha uzun ömre sahip Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.

626'ınızda hangi marka ve kodlu buji kullanıyorsunuz?

LPG bujileri hakkında ne düşünüyorsunuz mazda da kullanan varmı?

Orinal buji 5 lira iken lpg bujisi 35 TL aradaki bu fiyat farkı sağladığı yada

sağlayacağı faydaya değermi?

yorumlarınıza şimdiden teşekkürler...

iyi forumlar..

DbA

post-5245-141695282709_thumb.jpg

post-5245-141695282711_thumb.jpg

post-5245-141695282712_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

NGK'nın yukarıda belirttiğim Laserline lpg 2 bujisini aldım.. Tam bir hayal kırıklığı ne çekişte ne yakıtta hiç bir şey farketmedi. Tanıdığım iyi bir usta lpg bujilerinin turbosu olan araçlarda işe yaradığını söyledi. (tabi bu onun kişisel görüşü malum Türkiye de herkes bişey yapıyor ama hiç biri tam değil eksik) Bana sadece artısı tabi oda doğru ise bujileri 50 bin km değiştirmeyecem...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.