Darkhawk

2006 Mazda3'e cep telefon şarj bağlantısı...yardım?

Arkadaşlar merhaba.Aranıza yeni katıldım.

Forumdaki İpod konusunu görünce aklıma geldi.İpod kablosunun aynı şekilde kullanıp cep telefounuma şarj bağlantısı olarak yapmayı düşünüyorum.ama bu konuda bir iki tereddütlerim var.Birincisi bildiğiniz gibi mazda3'te kontaktan anahtarı çekince aracı bütün elektrik gücü gidiyor.Ben cep telefonun devamlı şarjda kalmasını istediğim için bu konuda bir çözüm geliştirdim ama teknik olarak ne kadar mümkün yardım bekliyorum.Kontak anahtarı yokken araçta elektriğin olduğu tek yer dörtlü ikaz ışıkları(anahtarı), dolasıyle oradan bir bağlantı ile aynı ipod bağlantısı gibi aşağıya uzatıp telefon için kesintisiz şarj kaynağı yapmamız mümkün mü?

ya da küllüğün hemen üzerinde aydınlatma var acaba oradaki lambayı çıkartıp güç alacak şekilde usb kablosunu bağlayabilrmiyiz ve de eğer varsa bu ışığın sigortasından ayarlayıp park lambalarından bağımsız olabilirmi(devamlı güç verecek şekilde)?

  Bu konuda fikirlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yapılmasını tercih etmiyorum, neden ? Araç fabrika çıkışlı olarak yapılan elektrik işçiliği belli ayrıca aku'su kaçlık bilmiyorum ama ilerleyen zamanda zayıflarsa durumu ne olur bişey diyemem. Kısa devre olmaması için rölesi bağlantısı vırt zırt derken uğraştırıcaktır. Onun yerine kontağa anahtarınızı takın öyle şarj edin (eğer şehirler arası seyyahat durumunuz yoksa)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o dediğiniz kolay iş ama bunun böyle olmamasının bir sebebi var. şarj aletini takılı unutursunuz. bitirir aküyü... demedi demeyin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o dediğiniz kolay iş ama bunun böyle olmamasının bir sebebi var. şarj aletini takılı unutursunuz. bitirir aküyü... demedi demeyin...

servis yolu tekrar araç bilgilerinin programlanması falan uhuu, bildiğim kadarı ile akuden zaten gelen çakmaklık bağlantısı sürekli şarj aletine göre convert yapıyor (yani akımı belli iktarda indirgeyerek sabit tutuyor) bu nedenle kontaktan ayrı çalışırsa akunuz normalden daha çabuk ömrünü tamamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

servis yolu tekrar araç bilgilerinin programlanması falan uhuu, bildiğim kadarı ile akuden zaten gelen çakmaklık bağlantısı sürekli şarj aletine göre convert yapıyor (yani akımı belli iktarda indirgeyerek sabit tutuyor) bu nedenle kontaktan ayrı çalışırsa akunuz normalden daha çabuk ömrünü tamamlar

çakmakta sürekli enerji yoktur. kontağa bağlıdır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çakmakta sürekli enerji yoktur. kontağa bağlıdır...

hayır kontak iptal edilirse anlamında dedim Okan Abi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

pardon...

Önemi yok Okan Abi'm benim :) ne diyordum ha çakmaklık, yeni araçlardaki elektrik tesisatı oldukça özenli bir uyarı sensörü vb bişey yoktur tahminimce ama aracın elektrik aksamı ile oynamak diğer elektrikli donanımlara daha az güç iletimine uzun vadede ise aracın elektrik tesisatında ufak tefek hasarlara neden olabilir. Hasarı engellemek için her yapılan yeni değişikliğe özel bir sigorta ve bir röle bağlanmasını şiddetle tavsiye ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki arkadaşlar.tşk.mzdanın kullanım el kitabına baktım orada kolçağın altında usb grişi gösteriyor.Tabi bizde yok.Bu usb'ye giden hattın bulunup aktif hale getirilmesi mümkünatı varmı acaba?(bu imkan yeni kasalarda var ama aslında mazdanın eski kasasında da varmış ama eski  distrütör firma bunun gibi güzel özellikleri getirmemiş,far sensörü,yağmur sensörü,usb girişi,dizel motor.hız sabitleyici...)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

usb kablosu dediğiniz şeyin içinde 4-5 kablo var, 2si güç diğer 2 yada 3ü veri transferi ancak onlarda kontakla çalışıyordur diye düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten cep telefonlarının çoğu usb'den şarj etmeye adapte edilmiş.Bende samsung var,kendi kablosunu bilgisayarın usb.ne takıca oluyor.Aynısı Mazda'da olmaması diye bir durum olmaz herhalde.Bu konu olabilir gibime geliyor ancak bunun için birincisi kolçağın altına giden usb kablo hattının bulunması lazım.İkincis bu hattında elbet vardır sigortası bunu da bulmak lazım ama Mazda gibi elektronik aksamlı arabayı da kurcalama biraz yürek ister ama bir yolunu bulmaya çalışacam.tabi buradaki arkadaşlardan teknik destek olursa güzel olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz durumla ilgili bir sökme tertibatı işlemi yapılmadı ancak dediğim gibi bir usb kablo alıp oto çakmaklığına paralel çekebilirsiniz (arada convertör olması gerek, gücü usb seviyesinde tutacak) usb kablo içinde 4 kablo var, kırmızı olan (+) siyah olan (-) kutup diğerleride bilgi aktarımı, eğer kırmızı ve siyahı oto çakmaklığına yada teypten paralele alırsanız kısmen hatta büyük ölçüde ihtiacınızı gidericektir. (bu işlemi yaparken araya mutlaka sigorta ve röle konmalı)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İbrahim role takılması için yine kablo çekilmesi lazım (aküden vs.) zaten o kablo çekilecekse bunların hiç birine gerek yok :) sen regule devresi veya akımı azaltmak için transistör gibi birşey demek istedin sanırım

evet kesinlikle, çünkü aküden gelen güç çok gelicektir, bilgisayarın usb'si kaç V veriyor hatırlamıyorum 12 yada 5 Volt, akuden gelen akımıda usb akımına dönüştürmesi lazım, zaten sonra telefona özel usb kablosuda ona gelen akımı tekrar işlemden geçiricektir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

her halükarda voltaj düşecek :)

ancak hepsinin bir yüzde oranı var, mesela cep telefonu kablosu usb gücünün belli bir miktarını düşüyor, akuden gelen güçte ara convert devrede usb gücünü elde edicek, yoksa direk aku bağlantısı usb kablo ile cep telefonunun bataryası güm :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.