Efebey

Mazda 3 ; İkinci El Karnesi

Uzun dönem kalitesi, dayanıklılığı ve sorun çıkartmayan yapısını, sportif tasarım, zengin donanım ve değer kaybı düşük ikinci el fiyatlarıyla birleştiren Mazda3’ün Türkiye’de daha iyi yerlere gelmesi gerekir.

Mazda3 ilk olarak, 2003 Frankfurt Otomobil Fuarı'da tanıtıldı. Yerini aldığı Mazda 323'ün mirasını devam ettirmekle birlikte Mazda'nın yenilikçi Zoom-zoom felsefesini en iyi şekilde yansıtan iddialı ve tüm dünyada iyi satış rakamlarına ulaşmış bir model oldu.

Güvenilir ve az sorun çıkartan bir marka olan Mazda, otomobil almak isteyenleri bu şekilde kendine zaten çekiyordu. Bir sıkıcılıktan uzak tasarım Mazda'nın özellikleri arasına eklenince Mazda3, popüler modeller arasına girdi. Ford Focus ile platform kardeşi olan Mazda3, kardeşi gibi çok direkt direksiyon tepkilerine sahip olmasa da, sportif bir etki bırakıyor.

Sedan ve hatchback karoserler ile Türkiye'de satışa sunulan otomobilin sadece 1.6 lt'lik motorları tüketicinin beğenisine sunulmuştu. 105 HP'lik bu motor gerekli performans ve yekıt tüketim değerlerine sahip olmasının yanında dayanıklı karakteriyle uzun yıllar sorun çıkartmadan görevini yerine getiriyor. 2008 yılına kadar Mermerler A.Ş. tarafından ithal edilen Mazda, geçtiğimiz yıldan itibaren Mazda Avrupa'nın bir şubesi olarak hizmet vermeye başladı. Bu da satış rakamlarına yansıdı.

Hizmet ağında belirgin bir sorun olmayan Mazda'nın ikinci el fiyatları da her daim yüksek seviyede kalıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri, yukarıda da bahsettiğimiz uzun dönem kalitesi.

Donanım olarak da zengin özelliklere sahip olan Mazda3'ün iç mekanındaki kırmızı renkli aydınlatmalar herkesin hoşuna gitmeyebilir.

ARTILAR VE EKSİLERİ

+ Sağlam işçilik

+ Kolay kullanılan kokpit

+ Geniş iç mekan

+ İyi iç mekan konforu

+ Net direksiyon tepkileri

+ Atak kullanım

+ Konforlu koltuklar

+ Zengin standart donanım

+ Yüksek güvenlik

- Arka koltuklarda kısıtlı alan

- Çekiş gücü yetersiz motor

- Küçük bagaj

- Yol yalıtımı

- Arka çapraz görüş

TİPİK SORUNLARI

* Frenlerde aşınma

* Vasat el freni

* Işık sistemi arızası

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

1.6 lt, benzinli, 105 HP

Türkiye'deki satışa sunulan tek motor yeterli bir çekiş sağlıyor.

Ortalama yakıt tüketimi 8.5 lt /100 Km

MODEL TARİHÇESİ

1964: İlk jenerasyon 323, 800 veya 1000 olarak da biliniyordu.

1967: İkinci jenerasyon 323 tanıtıldı

1973: Üçüncü jenerasyon lansmanı yapıldı.

1977: Türkiye'de çok az olan dördüncü nesil tanıtıldı.

1980: Beşinci nesil, Türkiye'de de kendine yer buldu.

1985: Altıncı nesil tanıtıldı.

1989: Satış rekorları kıran yedinci nesil tanıtıldı.

1994: Lantis ve Familia ikinci isimlere sahip sekizinci nesil tanıtıldı.

1998: Son nesil olan dokuzuncu jenerasyon tanıtıldı.

2003: 323 yerini Mazda3'e bıraktı.

2006: Makyajlandı ve 260 HP'lik MPS tanıtıldı.

2008: İkinci jenerasyon Mazda3 tanıtıldı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık gerçekten bilgilendirici olmuş, hatanızı belirtmek bana düşmez ama ortalama yakıt tüketiminde 8.5lt\100hp olmuş, 100km olması gerekiyor sanırım ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık gerçekten bilgilendirici olmuş, hatanızı belirtmek bana düşmez ama ortalama yakıt tüketiminde 8.5lt\100hp olmuş, 100km olması gerekiyor sanırım ???

Estağfurullah İbrahim kardeşim.

Hemen düzeltiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizde bebek olduğu için genelde eşim yada ben, birimiz arkada seyahat ediyoruz, Opel astrdan sonra bu aracın arka koltuğu bana ultra mega geniş geliyor inanın. Yetersiz motor çekişi olayına da katılmıyorum, bizim gibi standart aileler için 105 bg oldukça yeterli geliyor. Yüksek performaslı araçlara binenler için yetersiz kalıyor olabilir ama onlardaa zaten aracın hedef kitlesi olmadıkları için, standart kullanıcılara fazlasıyla yetiyor bu motor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.