Efebey

Elektrikli Otomobil Savaşları Başlıyor

21odi4n.jpg

Gelecek 10 yılda toplam otomobil pazarının yüzde 10'nun yeni nesil elektrikli araçlardan oluşacağı tahmin ediliyor. 2020'de yollardaki elektrikli araç sayısı 6 milyon adede ulaşacak

Otomotiv trendlerini tamamen değiştirecek yeni bir dönem başlıyor. Bu dönemde fosil yerine, alternatif yakıtlarla çalışacak otomobiller damga vuracak.

İlk seri üretim elektrikli otolar bu yılın sonunda yollara çıkmaya hazırlanırken, önümüzdeki 10 yılda toplam otomobil satışlarının yüzde 10'a yakının yeni nesil elektrikli araçlardan oluşacağı tahmin ediliyor. 2020 yılında elektrikli araç sayısının 6 milyon ulaşacağına ilişkin tahminler, otomotiv firmalarının iştahını açıyor.

Nissan Leaf, Peugeot iOn, Mitsubishi iMIEV, Renault Kangoo ZE, Renault Fluence ZE, Fisher Karma, Opel Ampera, Chevrolet Volt, Tesla, Volvo C30, Citroen C Zero, satışa sunulmaya hazır, seri üretim elektrikli araçlar olarak dikkat çekiyor.

Satışa sunulan ilk elektrikli otomobiller Peugeot iOn ve Mitsubishi iMIEV olacak. Peugeot iOn kiralama yöntemiyle satışa sunulacak. iOn'un maliyeti Fransa'da 5 yıl boyunca ayda 490 euro olarak belirlendi. Buna araç dışında akü, bakım, sigorta ve servis hizmetleri dahil. Bu arada Türkiye'de üretilen elektrikli Fluence ZE'nin satış fiyatı da belli oldu. Fluence ZE, pil hariç 21 bin 300 euro olarak açıklandı. Pilin kiralama bedeli ise ayda 79 euro.

Spor elektrikli araç üreticisi Amerikan Fisker Karma ise 2011 yılının şubat ayında seri üretime başlayacak. Fisker, yılda 15 bin adetlik satış hedefliyor. Daha şimdiden 3 bin araç için sipariş alan Fisker, ilk üretim araçlardan bir tanesini yıl sonunda Türkiye'ye test amaçlı gönderecek. Türkiye'de talebe bağlı olarak yılda 500-100 adet arasında satış tahmini yapılıyor.

Hedef yılda 800 bin elektrikli araç satışı

Yapılan araştırmalarda Avrupa'da toplam pazarın yüzde 5'inin elektrikli araçlardan oluşacağı öngörülüyor. 10 yıl sonra yılda 600-800 bin adet elektrikli aracın satılacağı tahmin ediliyor. İlk etapta elektrikli araçların filolar ve kamu kuruluşları tarafından kullanılacağı, sadece yüzde 10'luk kullanımın ise bireysel müşteriler tarafından yapılacağı öngörülüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye'de işlemez bu sistem hükümet araçlarda kullanılacak elektriğe %75000 ötv koyar benzinliden pahalıya gelir maaesef :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten bu araçların pilleri araç fiatı kadarmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten bu araçların pilleri araç fiatı kadarmış.

Dediğim gibi Türkiye'de çalışmaz bu sistem. Düşünsenize en kralının şarjı 5 saat gidiyor, normal modeller 3 saat. İstanbuldan Antalyaya gittiğinizi düşünün :D 4 kere şarj lazım, hem yol üzerinde şarj istasyonu bulacaksınız hemde 4 kez şarj bekleyeceksiniz 3'er saatten 12 saat. Kara trenle bile daha çabuk gidersiniz Antalyaya...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu batarya değiştirme işi çok gıcık birşey olsa gerek. Sen sıfır araç alacaksın, ilk depo doldurmada bilmem kaç kez şarz olmuş batarya ile değiştireceksin. O da kaç saat giderse artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi Türkiye'de çalışmaz bu sistem. Düşünsenize en kralının şarjı 5 saat gidiyor, normal modeller 3 saat. İstanbuldan Antalyaya gittiğinizi düşünün :D 4 kere şarj lazım, hem yol üzerinde şarj istasyonu bulacaksınız hemde 4 kez şarj bekleyeceksiniz 3'er saatten 12 saat. Kara trenle bile daha çabuk gidersiniz Antalyaya...

Birkaç benzin istasyonu ile anlaşmışlar diye duydum. Hepsinde hızlı şarj üniteleri olacakmış. Ama dediğin doğru yedirmezler vergisiz elektriği. Bi çare bulunur elbette. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

elektrikli araçlar çoğalmaya başlayınca petrolde düşüşmü yada yükselişmi olur acaba :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

elektrikte olacağı kesin :D

hee ona zam gelsin tabi canım :D biliyimde ona göre bu araçlar çoğalmaya başlayınca büyük motorlu araç alıyım.yoksa petrol düşünce motor hacmi büyük araçlarda satış patlaması olur.millet özledi yahu 3.000-4.000 motora binmeyi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fluansa mı geçsem acaba? :D

ona vericen parayı sanırım mazda3ê verirsin :D yoksa renoda tutuklumu kaldın gökhan abi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyatları uygun olursa, şehir içinde işe gidip gelmek için 60-70 bg lik ufak bir model alabilirim şahsen, akşamlarıda şarja koyarım :) şehir içinde ayak işleri için ideal olabilir bu araçlar ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu habere en uygun yer burası herhalde.

Alıntı: Zaman.com.tr

Elektrikli otomobiller uzak görünüyor

Toyota Pazarlama ve Satış AŞ üst yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, elektrikli otomobillerle ilgili çok fazla beklentinin bulunduğunu, bugün için altyapı ve konforunun kullanıma uygun olmadığını belirtti.Bozkurt, bir plazanın açılışına katılmak üzere geldiği Adana'da AA muhabirine yaptığı açıklamada, Toyota'nın elektrikli otomobil çalışmalarının icatçısı, ilk fikir babası olduğunu savundu.

Toyota'nın 1975'de ilk hibrit otomobili ürettiğini ifade eden Bozkurt, şu anda satışı devam eden modellerin 14 yıldır piyasada bulunduğunu belirtti.

Bozkurt, Toyota'nın öncelikle hibrit otomobillere önem verdiğini belirterek, ''Neden hibrit önce, sonra elektrik var? Şu anda elektrikli otomobile hiçbir ülkenin altyapısı hazır değil. Aynı zamanda otomobilin içindeki pil teknolojisi bizim aradığımız konforu sunmaya hazır değil'' dedi.

Toyota'nın da elektrikli modelleri bulunduğunu, ancak, elektrikli otomobil teknolojisinin daha da geliştirilmesi gerektiğini ifade eden Bozkurt, şöyle devam etti:

''Bir otomobil düşünün ki, klimaları açtığınız zaman 30 dakika, bilemediniz 40 dakika seyahat edeceksiniz, sonra bir yerde şarj edeceksiniz. Böyle bir otomobili bugünkü şartlarda Türkiye'de kaç kişi satın alır ve kullanır. Bu nedenle Türkiye buna hazır değil. Biraz gerçekçi olmak lazım.

Ama, hibrit öyle bir şey değil. Hibrit iki motoru birden olan ve kendi kendini şarj ettiği için de bu bahsedilen sıkıntıları yaşamayan bir teknoloji. O nedenle Toyota'nın birinci önceliği hibrit otomobiller. Daha sonra elektrik ve hidrojen yakıt sistemi geliyor. Yani biz birinci ve ikinci basamağı görmeden, altıncı basamağa sıçramak istersek, bir yerde ayağımız takılır, yuvarlanırız. Elektrikli otomobil teknolojisini yadırgamıyoruz ve destekliyoruz. Ama bugün henüz erken olduğunu söylüyoruz. Onunla ilgili çalışmaların çok geliştirilmesi gerekir, altyapının oluşturulması gerekir. Bunla ilgili en erken 10 yıl gibi bir süre öngörüyorum. Bu yıl herkes otomobil alır, seneye de herkes bunu kullanır gibi böyle bir teknoloji, hız yok.''

Elektrikli araçlara yönelik teşvikler verilmesini olumlu bulduklarını anlatan Bozkurt, ''Çevreci teknolojilerin desteklenmesi çok güzel. Ama, gerçeklikten uzaklaşmamamız lazım. Yani 10-20 yıl sonrasının teknolojisini bugünün şartlarına hazırmış gibi sunarsak, hayal kırıklıkları yaşanır'' diye konuştu.

Bozkurt, Toyota'nın bu sistemlerle ilgili çalışmalarını 40 yıldır sürdürdüğünü ve lider bir marka haline geldiğini vurguladı. Bozkurt, hibrit modellerinin 3 milyondan fazla sattığını, rakiplerinin ise geçen yıl bir kaç modelinde hibrit teknolojiyi sunduğunu ifade etti.

-PLUG-IN HYBRİD TEKNOLOJİSİ-

Bozkurt, benzin fiyatlarının yüksek olması nedeniyle halkta elektrikli otomobillere yönelik merakın olduğunu, ancak, sadece elektrikli araçların kullanışlı olmayacağını, elektrikli hibritlerin daha avantajlı olduğunu belirtti.

Toyota'nın bu yönde son olarak ''plug-in hybrid'' teknolojisinin lansmanını yaptığını anlatan Bozkurt, şöyle konuştu:

''Bugün elektrikli değil ama, elektrikli hibritlerin zamanı. Hem hibrit hem de evde dururken şarja takabiliyorsunuz. Adana'dan Ankara'ya İstanbul'a, dünyanın öbür ucuna da gidebiliyoruz. Bu aracın 100 kilometrede yakıt tüketimi 2,6 litredir. Böyle bir teknoloji var elimizin altında. Bizim Toyota olarak anlattığımız budur.

Bu teknoloji var ama bunun desteklenmesi gerekiyor. Vergi sisteminde dünyanın her yerinde desteklenen teknolojiyken ülkemizde hala üzerinde çalışmalar yapılıyor. Bu desteğin çıkmasını bekliyoruz. Elektrikli otomobillere belli ÖTV destekleri, teşvikleri geldi. Ancak, hibritlerle ilgili çalışmayı tamamlayamadılar. 100 kilometrede 2,6 litrelik yakıtla gezdiğiniz zaman benzinle ilgili yükünüz ciddi oranda kalkacaktır.''

Bence doğru....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2. yerli elektrinkli otomobil üretiminde bir sıçrama.

Yerli elektrikli otomobil hazır, fiyatı da belli

Hürriyet.com.tr

ehhhhaa  ;D ;D ;D başlığa gel  ;) ;) ;) yerli elektrikli otomobil hazır!!! du duf du duf!!!

zaten bıraksalar kendi uçağımızı tankımızı ve arabamızı da yaparız...

külahlarım yoruldu bunların asparagas haberlerini dinlemekten.

elektrikli araçlarla ilgili yatırımcı sunumları hazırlarken araştırmıştım:

Amsterdam büyüklüğünde bir şehirde kesintisiz elektrikli araç trafiği için minimum gerekiyor.  araçların pilleri şu anda o kadar maliyetli ki motorlu haliyle bir C segmenti aracın fabrika fiyatı kadar neredeyse. bu piller satılamayacak kadar maliyetliyken kiralama/yeniden kullandırma yapmak için gereken adette pilin mali ve lojistik yükünü kim nasıl nerede taşıyacak/saklayacak vb vb vb....

önümüzdeki 20-25 yıl dünyada elektrikli araç üretim/tüketimi %5-8 arası seyredecek şeklinde bir ön görü var. netice olarak ne elektrik üretimimiz, ne pil ne de alt yapımız (dünya olarak) buna henüz uygun değil...

öte yandan plug-in hybrid modeller Toyota' da olduğu gibi mümkün tabii maliyet sorunları (üretime/talebe bağlı olarak) aşılması kaydıyla.

ha bir de arıza riski (artan parça sayısı ve elektronik donanımlar) artıyor vb vb...

be bu konuda en çok bunu http://www.fiskerautomotive.com/en-us beğeniyorum...

bir de bunlar elektrikli olarak şanslı olabilir.

http://smithelectric.com/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.