GörkemYetim

Gündüz Farı [2009 Mazda 6]

Arabamda ışık sensörü var, far kumandası auto konumunda iken normalde gündüz farların kapalı olması gerekiyor ve hava karardığında veya tünel, kapalı garaj vs. ortamlarda iç aydınlatma ile birlikte farların yanması lazım. Fakat kontağı açar açmaz daha arabayı bile çalıştırmadan farlar yanıyor. Far kumandasını on, off veya auto yapmak arasında iç aydınlatma dışında hiçbir fark yok, yani sadece iç (gösterge) aydınlatmasını kontrol edebiliyorum, farlarım sabit açık. Sadece, park lambalarını açınca farlar kapanıyor.

Bildiğim kadarıyla Avrupa'da bir çok ülkede gündüz farı zorunluluğu var, bizde yok, bizim arabalarımız da yine bildiğim kadarıyla Belçika'dan Avrupa'ya dağıtımı yapılan modeller. Bu yüzden sonradan yapılan bir işlemle farların direk olarak kontağa bağlanmış olduğunu düşünüyorum ve bunun iptali ile far kontrolünü kumanda kolundan gerçekleştirmek istiyorum. Servise bunun için danıştığımda bana 400-TL.ye mal olacağını söylediler, ben de bu işlem için gereksiz bir miktar diye düşündüm.

Kısa manevralar yapmak, cam kapatmak vs. gibi ufak şeyler için her kontağı açtığımda farların yanması beni hala rahatsız ediyor. Sadece buna bağlamak doğru mu bilmiyorum ama 2 yaşını dolduran arabanın geçen ay aküsünü değiştirdim. Makyajlı 2011 modelleri incelediğimde düşük enerji tüketimli (sanıyorum led), amacı yol aydınlatması olmayan, sadece görünürlük sağlayan orijinal gündüz farlarının standart olduğunu gördüm.

Mazda3'lerde veya daha önceki kasalarda durum nedir?

Bahsettiğim işlemi yaptırıp gündüz farını iptal eden var mı?

Bu işlemin maliyeti hakikaten 400-TL. midir?

Herhangi bir yerde bu işlemi yaptırsam garanti kapsamı dışında kalır mıyım?

Görüş ve önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 senede akü degiştirmeniz beni sasırttı gercekten cünkü arkadasımın mazda 3 vardı 2004 model ve aracta ses sistemi vardı akü orjinaldi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrudur.. Normal şartlarda 5-6 yıldan önce akü değiştirmek pek normal değil zaten. Otoparkta falan uzun süre kontak açık kaldı diye düşünüyorum ben, doğal olarak farlar da açık kaldı :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrudur.. Normal şartlarda 5-6 yıldan önce akü değiştirmek pek normal değil zaten. Otoparkta falan uzun süre kontak açık kaldı diye düşünüyorum ben, doğal olarak farlar da açık kaldı :(

olabilir haklısınız bende o yüzden belirtmek istedim.400 tl cok istemişler bence ve yapmanıza gerek yok gibi aslında bazı kişilerinde aradıgı bir özellik...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orijinal led gündüz farı güzel bir özellik ama normal farların kontağa bağlı olması?? :s Bazı durumlarda kontrolün bende olmasını istiyorum ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç çalışmıyorken farların açılması dediğiniz gibi akünün şarjının boşalmasına sebep olur ama araç çalıştığı andan itibaren benim bildiğim araç gücünü aküden almaz, daha çok şarj dinamosundan alır. Hal böyle iken farların açık olması akünüze zarar vermez.

Ayrıca çalışan sistemlerin akünün ömürüne bir tesiri olacağını sanmıyorum. Sonuçta bunlar kimyasal piller, dolup boşalıyorlar. Yeni bir arabada akünün 2 senede bitmesi ancak çok da kaliteli olmaması olarak yorumlanabilir. Aküyü şarj eden sistemlerde bir sorun olduğunu düşünmüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi aküyle ilgili bir sorun olduğunu sanmıyorum, emin değilim ama otoparkta araç çalışmıyorken uzun süre kontağın açık kaldığını düşünüyorum. (görevlilerin kontak açarak müzik dinlemesi vs. gibi şeyler olabilir) neyse çok da önemli değil..

Benim cevap aradığım sizlerin otomobillerinizde de farlar kontağa mı bağlı? bunun iptali neden 400-TL. ? her hangi bir oto elektrikçisine yaptırmak doğru mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabada kontağı ilk çevirdiğinde yani araba çalışmıyorken ama radyo çalışıyorken herşey çalışıyor. Yani farlar açıksa onlar da çalışıyor o anda. Bunun iptal edilmesini istemiyorsunuz sanırım.

Sizin istediğiniz farların auto konumunda iken sadece gece çalışması veya off konumuna geldiğinde sönmesi. Bunun için muhtemelen farklı bir işlem yapılması gerektiği için bir ücret istiyorlardır. Bence çok rahatsız olunacak bir durum değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet isteğim bu, sizin arabanızın sistemi gibi olması.. ama yukarıda anlattığım şekilde kullanmaya devam ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Görkem kardeş biraz geç bir cevap. Ben de 2010 modelini aldığımda  benimkinde de aynı sorun vardı.Avrupa modeli olduğundan  böyle geliyormuş. Üstünde otomatik far kiti takılı değil. 400 tl istemeleri o kiti getirtip takmaları.Broşüründe  otomatik far yazdığı için ben itiraz ettim 1 ay içinde getirip istemiye istemiye ücretsiz taktılar. Garantisi geçmediyse  bu yolu dene. Geçti ise  Cenmax, cyclone gibi markaların kitleri var, 1/3 fiyatına taktırabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda3 2010 model var bende, auto konumunda hava karardığında veya tünel tarzı bir yere girdiğinde otomatik çalışıyor. bunun haricinde kontağa direk bağlı değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.