Xman

Mazda3 Sınıfı Geçti

Bu konuda 34 ileti var

Evet arkadaşlar bir çoğunuzun malumu aranızdaki en yeni mazdacılardan biriside benim. Aracı alalı yaklaşık 1 ay olacak ve ilk kez bu akşam tam anlamıyla aracı test etme şansım oldu. Aktaracağım gözlemlerin çoğunluğu motor performansı ile ilgili olduğundan bu bölüme konu açmayı uygun buldum.

Bugün akşam ailecek ( 5 kişi ve toplam 320 kg ) 50 km'lik bir yolculuk yaptık, yolumuz yer yer virajlı ve dik rampalı bölümler içeriyordu. Öncelikle yerleşim konusunda bir sıkıntımız olmadığına şahit olduk, sağ arka koltukta bebek koltuğu olmasına karşın 2 bayan rahatlıkla arka koltuğa sıkışmadan oturabildiler. Araç 5 kişinin ağırlığını alınca yola öyle bir yapıştıki bundan sonra boş kullanmak bana zevk vermeyecek diye korkuyorum :), virajlarda ve ani manevralarda yol tutuş konusunda mükemmel tepkiler aldığımı söyleyebilirim. Motor performansına gelince düz yolda zaten bir sıkıntı yok, şehir efsanesi haline gelmiş 105 bg rampada bayılıyor söyleminide bu akşam bizzat yaşayarak çürütmüş olduk. Toplamda 4 adet dik ve yer yer virajlı rampada özellikle yüksek devirle tırmanırken deviri düşürüp tekrar 2. vitesten hızlanma denemelerimin hepsinde de araç mükemmle bir tepkimeyle ilk baştaki yüksek devirlere hiç zorlanmadan geri döndü, bunu tam 6 kez denedim ve her seferinde aynı tepkiyi aldım ve araç 320 kg yolcu yüküne sahipken.

Kısaca en yeni Mazda kullanıcılarından birisi olarak aracın verdiğim paranın her kuruşunu hak ettiğini bizzat görmüş oldum. Zaten donanım ve tasarım olarak hayran olduğum bu aracın motor performansıyla ilgili yapılan olumsuz yorumların artık beni bağlamayacağını bilmek çok güzel bir duygu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet arkadaşlar bir çoğunuzun malumu aranızdaki en yeni mazdacılardan biriside benim. Aracı alalı yaklaşık 1 ay olacak ve ilk kez bu akşam tam anlamıyla aracı test etme şansım oldu. Aktaracağım gözlemlerin çoğunluğu motor performansı ile ilgili olduğundan bu bölüme konu açmayı uygun buldum.

Bugün akşam ailecek ( 5 kişi ve toplam 320 kg ) 50 km'lik bir yolculuk yaptık, yolumuz yer yer virajlı ve dik rampalı bölümler içeriyordu. Öncelikle yerleşim konusunda bir sıkıntımız olmadığına şahit olduk, sağ arka koltukta bebek koltuğu olmasına karşın 2 bayan rahatlıkla arka koltuğa sıkışmadan oturabildiler. Araç 5 kişinin ağırlığını alınca yola öyle bir yapıştıki bundan sonra boş kullanmak bana zevk vermeyecek diye korkuyorum :), virajlarda ve ani manevralarda yol tutuş konusunda mükemmel tepkiler aldığımı söyleyebilirim. Motor performansına gelince düz yolda zaten bir sıkıntı yok, şehir efsanesi haline gelmiş 105 bg rampada bayılıyor söyleminide bu akşam bizzat yaşayarak çürütmüş olduk. Toplamda 4 adet dik ve yer yer virajlı rampada özellikle yüksek devirle tırmanırken deviri düşürüp tekrar 2. vitesten hızlanma denemelerimin hepsinde de araç mükemmle bir tepkimeyle ilk baştaki yüksek devirlere hiç zorlanmadan geri döndü, bunu tam 6 kez denedim ve her seferinde aynı tepkiyi aldım ve araç 320 kg yolcu yüküne sahipken.

Kısaca en yeni Mazda kullanıcılarından birisi olarak aracın verdiğim paranın her kuruşunu hak ettiğini bizzat görmüş oldum. Zaten donanım ve tasarım olarak hayran olduğum bu aracın motor performansıyla ilgili yapılan olumsuz yorumların artık beni bağlamayacağını bilmek çok güzel bir duygu :)

motor performansının düşük olduğuna bende katılmıyorum..

özellikle otomatik kullanırken rampalarda falan manuel kullanıyorum ve ahım şahım bir düşüş olmuyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu zamana kadar bende de öyle bahsettikleri gibi aman aman bir yığılma kayıp söz konusu olmadı. Ben de arabamdan gayet memnunum. Özellikle de donanım açısından. :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ankara cinnah yokuşunda 3 viteste çok rahat çıkıyorum. ayrıca en dik yokuşta bile otomatik 2. vitesten bire bile almıyor ve çok rahat çıkıyor. gayet başarılı bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yavaş yavaş rodaj süresini dolduruyorum, daha arabanın hakkını veremedim tam olarak, 1000 km yi devirdikten sonra çevre yolunda 200 km testi yapacağım inş. haftaya..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Xman arkadaşımın yazdıklarından sonra daha bi içime sindi.  :)

Teşekkürler paylaştığın için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

105 hp muhabbeti daha çok aracın daha iyi gitmesi arzulamaktan kaynaklanıyor sanırım. yol tutuş da muazzam olunca biraz daha hızlı gitse ne olurdu diyorsun :) yoksa ben harput testi yapıyorum (4km tırmanma rallisi, feci dik ve virajlıdır) bir çok araçtan alamadığım zevki veriyor bana.  burada işin püf noktası performans beklediğiniz durumlarda aracı düz vites kullanmak. otomatik gidince fırsatını bulduğunda vites büyütüyor o da güç kaybetmesine neden oluyor. sonra da efedim 105 hp taşımıyor bilmem ne . kullanmayı bilmiyorum demiyo da :) bende lpg de var hiç güç kaybı hissetmedim .

x-man hocam aracı zorlamana gerek yok, zaten 200 yapamazsın, 180 de gazı kesecek :) bir iki uzun yol sonrası araba kendine gelir, o beğendiğin halinden daha iyi hale gelecek emin ol . motorun çabuk açılmasını istersen 1. , 2. vites devir 3-4bini gördüğünde vites değiştir .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah herkese böyle güzel bir arabaya binmeyi nasip etsin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah herkese böyle güzel bir arabaya binmeyi nasip etsin :)

bence çok olmayalım,  o zamaz kıymeti kalmaz Mazda'nın.

herkes bilmesin daha iyi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben mazdamı almadan önce yaklaşık 5 yıl 96 toyota corolla gli kullanmış biri olarak şunu söylemek istiyorum.eski aracım şu an babamda ve lpg takılmış halde.hafta sonu nostalji yaptım ve performans açısından iki çok sevdiğim araç arasında herhangibir fark olmadığını farkettim.96 model bir araç ile 2010 model araç arasında(her ikisi de 1.6 ve 105 bg)performans bazında hiç fark olmaması biraz garip geliyor insana. ??? ??? ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski aracınızın motoruna iyi bakılmış demekki, benim önceki aracımda 2004 astraydı son bakıma götürdüğümde 6 yaşındaki araçta hiç bg kaybı olmadığı test edildi. Arabanın motor bakımı ve kullanımı çok önemli. Ben 1989 senesinde motor meslek bölümünde okurken karayollarında staj yapıyordum, 1969 model yol bakım kamyonlarının motorlarını rektifiye ye alıp sıfırlıyorduk, inanın fabrikadan çıkmış gibi yepyeni ve süper bir performansa sahip olarak teslim ediyorduk kamyonları.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

donanım ve konfora bişey demiyorum zaten.toyotaya binince kamyon kullanıyormuşum gibi geldi:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

323 970 kg. mazda3,1185 kg arada 215 kg fark var toyotada 323 ile aynı kilolarda olması lazım daha iyi gitmesi çok doğal

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi benimki 91 hb. ruhsatta 970 yazıyodu ama doğru her modelde aynı ağırlık yoktu :) mazda3 lerdede sanırım her modelde eşit değil.yani kısaca ortalama 300 kg.fark var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elbetteki her şey performans demek değil, zaten ben genel bir değerlendirme yaptım, iç hacim genişliği, yol tutuşu ve sürüş keyfi, donanım ve lüx, tasarım, performans tüm kıstasları göz önüne alarak geçer not verdim araca :).

Aralık ayı başında araba yenilemeye karar verdiğimizde eşim mazda 3 olsun ben o arabayı çok beğeniyorum dedi, aracı benimde çok beğendiğimi ama marka yı bilmediğimizi öncelikle bilinen markalara bakmamız gerektiğini söyledim ve başladı bir araştırma maratonu. İlk elediğimiz marka VW oldu aile aracı olabilecek bir tek jetta vardı ve 5 senelik kasası değişmek üzereydi yeni kasa da pahalı çıkacağı için onu eledik, ikinci olarak ford focus dedik oda aynı şekilde nisan 2011 de yeni kasası çıkacağı için direk elendi, toyota corolla bir çok bakımdan avantajlı olmasına karşın tipten kaybetti :), peugeot 207 sw bizi oldukça etkiledi mazda dan 4000 lira ucuza 16 bg daha güçlü ve daha geniş bir araçtı ve komple panoramik tavandı ama peugeot ile ilgili arıza ve servis şikayet çokluğu bu seçeneğide elememmize neden oldu, son ve en ciddi seçeneğimiz olan honda civic'e mazda dan 2000 lira fazla ödeyerek sahip olabiliyorduk, mazda daki tüm özelliklere ek olarak 20 bg daha güçlü bir motor ve mazda dan biraz fazla yakıt tüketimi vardı, honda efe den çıkıp eve giderken eşim yolda bir düzineden fazla honda civic sayınca bu seçenekte çok extrem bir nedenden dolayı elenmiş oldu :) neticede eşimin en başta dediğine geldik ve gidip mazdamızı aldık. Aradan geçen 35 günlük süre içerisinde araç için söyleyebileceğimiz tek şey, iyiki varsın mazda :) bu kararsızlık denizinden bizi kurtaran marka oldun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hay ben bu mermerlerin..adamlar markanın sırtından anca kazanmış milleti küstürmüş.yapıcı olacağına yıkıcı olmuş  :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda şehir içi yakıt tüketimi mazda dan 0,5 litre daha fazla, Honda Efe'de Aybüke hanım az daha satıyordu aracı bize :) oldukça deneyimli ve işi bilen bir satış temsilcisi. 10000 km ve yılda bir bakım olayını ve honda sorunsuzluk iddaasını dillendirerek bağlıyor müşteriyi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

............

.............. son ve en ciddi seçeneğimiz olan honda civic'e mazda dan 2000 lira fazla ödeyerek sahip olabiliyorduk, mazda daki tüm özelliklere ek olarak 20 bg daha güçlü bir motor ve mazda dan biraz fazla yakıt tüketimi vardı, honda efe den çıkıp eve giderken eşim yolda bir düzineden fazla honda civic sayınca bu seçenekte çok extrem bir nedenden dolayı elenmiş oldu :) .............

.............

civic sahibi arkadaşımla geçen gün iş çıkışı çevre yolunda 4 civic (3ü aynı renk) görünce o da aynı reaksiyonu gösterdi, ayağa düştü benim araba dedi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zibil gibi Civic var piyasada, şimdi biri çıkıpta iyi araba ondan çok satıyot demesin, zamanında kuş serisi yok satıyordu bu ülkede.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımla 1800 km yi devirdim, bende başlığa uygun olarak izlenimlerimi paylaşayım. Bir kere yol tutuş harika. H.sonu sadece eşimle ikimiz vardık (boştu yani araba) hız sabitleyiciyi açmadan kullandım biraz denemek istedim açıkçası, yol tutuşu virajlardaki güven hissi mükemmel, eşim bile arabanın yere yapıştığını hissediyorum dedi. Yol sesi konusunda da çok başarılı buluyorum, şehir içinde birkaç kez çalışırken marşa bastırdı hatta  :o. Yığılma gibi bir sorunda hiç yaşamadım. Hatta birçok şeyin markayı ya hiç bilmeyen yada karalamak isteyenler tarafından uydurulan şeyler olduğuna inanıyorum. Kışın ortasında sabahları 2 dakikada ön camım tertemiz  :egy: sürüş beni hiç yormuyor, umarım böyle devam eder beni utandırmaz.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.