distagon

Mazda3: Bir kaza ve servis problemi

Merhaba,

Mazda 3 90.yıl ile bir kaza geçirdim, ters yönden gelen bir araç ön tampona çarptı. Çizik, çatlak ve kırık bölümler var ancak sürüşü engelleyecek boyutta değil.

Servise gidene kadar fazla kafaya takmamıştım. Ancak servis görevlisi ellerinde yedek parça olmadığını, 10 gün kadar parça beklemem gerektiğini söyledi.

Anlayamadığım ise, bu 10 gün (+ eksper bekleme ve parça değiştirme süresi) boyunca aracın serviste kalması gerekiyormuş. Çünkü eksper incelemesi için tampon yerinden çıkartılacakmış ve parça gelene kadar tamponu geri takıp arabayı veremezlermiş.

Ben de neredeyse 2 hafta arabasız kalacağım için henüz arabayı servise bırakmadım, uygulamanın normal olup olmadığını araştırmak istedim. İlk kez başıma geldiği için alttaki konularda sizin görüşlerinizi almak isterim;

1- Mazda'nın elinde tampon gibi bir yedek parçayı tutmaması normal midir? 10 günlük bekleme süresi makul mü? Bu konuda Mazda merkez ile iletişim kurmanın faydası olur mu?

2- Bana göre tamponun değiştirilmesi gerekirken(plastik kırığı nasıl tamir edilir merakla bekliyorum), servis görevlisi  eksperin tamir edilebilir diyeceğini söyledi. Buna itiraz edebilir miyim?

3- Eksperin görmesi için tampon çıkartıldığında, parçayı beklememek (ve müşteriyi mağdur etmemek) için tekrar yerine takmalarını beklemek mantıklı değil mi?

4-Kaskonun benzer durumda geçici araç vermesi yalnızca filmlerde olan bir olay mı,ek bir seçenek sunuluyor mu bu gibi durumlar için?

Gördüğümüz gibi olay konusunda gayet bilgisizim, her türlü fikir/öneri/ yol gösterme için şimdiden teşekkürler.

İyi akşamlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun,

Araç verip vermeme olayı kaskoyla alakalı, parça değişimi ise bazı sigorta firmalarının maliyetleri düşürmek için izlediği bir yol olarak biliyorum. Parça sıkıntısından dolayı bence farklı birkaç servis daha deneyin büyük illerden birindeyseniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşım fabiasıyla geçen hafta kaza yaptı kaskosu başak sigortadanmış arabasının serviste durduğu düre içerisinde hyundai gets verdiler. tampon olayına gelirsek aracınız normal mazda 3 olsaydı sanıyorum bir problem yaşamazdınız ama 90. yıl serisinde spor tamponlar olduğu için büyük ihtimalle bu yüzden parça beklemek zorunda kalacaksınız. ayrıca pampon tamiri sıkça başvurulan bir yöntem tabi bu hasarın durumuna göre değişir ama hem maliyet açısından hemde aracın parçasının değişmeyeceği için avantaj olarak görülmekte ancak sizin sigorta firmasından parçanın orjinali ile değişmesini istemesini istemeniz en tabi hakkınızdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kasko firmaları maximum 1 hafta civarı araç tahsis ediyorlar ama 1 tampon için 10 gün uzun süre, bence exper raporunu yazdıktan sonra aracın tampon gelene kadar serviste durmasının hiç bir anlamı yok..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Experin gelip incelemesi rapor çıkartılması vs için süreye ihtiyaç duydukları için 10gün normal bir süre, ben 1 ay bekleyen 2000 model araçlar bilirim kasko şirketi yüzünden. Öte yandan tamponu görürsem kaba taslak bir yorum yapabilirim (tamir & değişim için) Itiraz etme ile ilgili ne yapılabilir emin değilim ancak tampon tamir edilebilcek durumdaysa bir 2 yerinden siz tekmeleyip kırın (bazı servisler tamirle uğraşmamak için kendi kırıyor)

çok geçmiş olsun, Allah beterinden korusun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Artik tamponlari oncelikli olarak AutoKing de tamir etmeye calsiyorlar, bu surede tampon AutoKingde kaliyor onun icin aracinizi alamazsiniz. Kisa sure once benim de basima geldiginden biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu anda en büyük sorun ana depo olmaması. Servislerin ellerinde parça varsa vardır. Yoksa Belçikaya sipariş veriliyor. Gelmeside en az 1 hafta. Birde noel tatilinden dolayı çalışmıyorlar. Ondan dolayı 15 günden fazla sürebilir. Hiçbir servis fazladan stok tutup risk almak istemiyor. Olan yine kullanıcıya oluyor. Mazdanın düzeltmesi gereken en büyük yanlışlığı bence bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

exper için araç bekletilecek + exper raporundan sonra eğer tampon değişecekse belçikaya sipariş verilecek yada auto king' gidecek toplamda 2 haftayı bulur.ayrıca ben lantisi götürdüğümde tamponu autoking'de yapıldı fakat hiçde memnun kalmadım ve birde benden bu işlemler için özaydın'da vekalet istemişlerdi 30 tl vekalete gitmişti hala anlamış değilim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sigorta sirketi dosya acildiginda experin iletisim bilgilerini size veriyor olmali. En azindan basakta da anadoluda da sms ile bildilriliyordu. Experi arayip hangi gun servise gelecegini ogrenip o zaman araci goturebilirsiniz oraya. O yuzden servisinize soyleyin dosyayi acsin. Sonrasinda experle gorussun ya da siz gorusun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi dilekler ve cevaplarınız için teşekkürler.

Bugün tıpış tıpış bıraktım aracımı servise. 2 hafta kadar orada kalacak gibi görünüyor.

Aracı çok sevsem de ufak bir pişmanlık yaşadım Mazda aldığım için, yerli bir araç olsa belki 2 günde vefeceklerdi. Ama kısa sürdü pişmanlığım :) Hatta bırakmışken bir de marşpiyel taktırsam mı diye düşnmeye başladım..

Kasko ile görüştüm, 5 gün ikame araç verme hizmeti var ancak bir ön şartı varmış: aracın kaza sonrası servise çekici ile gelmesi gerekiyormuş. Anlam veremedim ama çok da şaşırmadım doğrusu. Zaten bir neden bulup vermeyeceklerinden emindim.

Eksper rapor yazınca haber vereceklermiş.. Ben hala tamir etmek yerine değiştirilmesi taraftarıyım ama göreceğiz, ona da yanaşmayacak gibiler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ha çekici ile ha kendiliğinden gelmiş. Ne farkediyor ki? Her sebeple bu araba 2 hafta (14 gün) orada kalacak. Seninde dediğin gibi niyeti olmayan adam bin mazeret bulur tabi.

Şeref lesses... :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi dilekler ve cevaplarınız için teşekkürler.

Bugün tıpış tıpış bıraktım aracımı servise. 2 hafta kadar orada kalacak gibi görünüyor.

Aracı çok sevsem de ufak bir pişmanlık yaşadım Mazda aldığım için, yerli bir araç olsa belki 2 günde vefeceklerdi. Ama kısa sürdü pişmanlığım :)

eğer yerli olsaydı belkide tamponla kurtaramazdın belki kaput bile katlanırdı.olana şükretmek lazım beterin beteri var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi dilekler ve cevaplarınız için teşekkürler.

Bugün tıpış tıpış bıraktım aracımı servise. 2 hafta kadar orada kalacak gibi görünüyor.

Aracı çok sevsem de ufak bir pişmanlık yaşadım Mazda aldığım için, yerli bir araç olsa belki 2 günde vefeceklerdi. Ama kısa sürdü pişmanlığım :) Hatta bırakmışken bir de marşpiyel taktırsam mı diye düşnmeye başladım..

Kasko ile görüştüm, 5 gün ikame araç verme hizmeti var ancak bir ön şartı varmış: aracın kaza sonrası servise çekici ile gelmesi gerekiyormuş. Anlam veremedim ama çok da şaşırmadım doğrusu. Zaten bir neden bulup vermeyeceklerinden emindim.

Eksper rapor yazınca haber vereceklermiş.. Ben hala tamir etmek yerine değiştirilmesi taraftarıyım ama göreceğiz, ona da yanaşmayacak gibiler.

Hangi kasko.Öyle diyorlar ama ben kasko acentasını aradım ve öyle birşeyin  olmadığını söylediler.Bendede tampon kırılmış ve arabayı kullanarak servise gitmişdim.7 gün ikame aracı verdiler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi dilekler ve cevaplarınız için teşekkürler.

Bugün tıpış tıpış bıraktım aracımı servise. 2 hafta kadar orada kalacak gibi görünüyor.

Aracı çok sevsem de ufak bir pişmanlık yaşadım Mazda aldığım için, yerli bir araç olsa belki 2 günde vefeceklerdi. Ama kısa sürdü pişmanlığım :) Hatta bırakmışken bir de marşpiyel taktırsam mı diye düşnmeye başladım..

Kasko ile görüştüm, 5 gün ikame araç verme hizmeti var ancak bir ön şartı varmış: aracın kaza sonrası servise çekici ile gelmesi gerekiyormuş. Anlam veremedim ama çok da şaşırmadım doğrusu. Zaten bir neden bulup vermeyeceklerinden emindim.

Eksper rapor yazınca haber vereceklermiş.. Ben hala tamir etmek yerine değiştirilmesi taraftarıyım ama göreceğiz, ona da yanaşmayacak gibiler.

Kaskonuzun süresi dolduğunda başka bir firmaya geçin bence. Hiçbiri diğerinden iyi değil ama kasko yenilememe sebebi olarak bu ikame araç olduğunu belirtirseniz daha dikkatli davranırlar bundan sonra.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaskom Ray Sigorta. Volcar'ın ortak çalıştığı firmaydı ve oldukça uygun fiyatlıydı.

Demek ki böyle yerlerden kısıyorlar. Kesinlikle bir dahaki sefere değiştirmeyi düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer yerli olsaydı belkide tamponla kurtaramazdın belki kaput bile katlanırdı.olana şükretmek lazım beterin beteri var :)

Evet muhtemeldir. Şehir içi için hızlı sayılabilecek bir çarpmaydı ve  çok fazla ses çıktı, ben arabadan inerken ön tarafın akordiyon gibi olmasını beklerken deformasyon olmadığını, sadece ufak tefek çizik ve kırık gördüğümde çok şaşırdım. Darbe emme özelliğinin iyi olduğunu düşünüyorum gövdenin ve tamponun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

insan kötüde olsa başından kaza geçmeyince sallamışım darbe emici tamponu oda neymişki plastik sonuçta işte diyor ama o tamponun üzerinde birkaç mühendis belkide aylarca çalışma yapıyor test ediyor.tekrar geçmiş olsun aracın servis akibetini buradan yazarsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Experin gelip incelemesi rapor çıkartılması vs için süreye ihtiyaç duydukları için 10gün normal bir süre, ben 1 ay bekleyen 2000 model araçlar bilirim kasko şirketi yüzünden. Öte yandan tamponu görürsem kaba taslak bir yorum yapabilirim (tamir & değişim için) Itiraz etme ile ilgili ne yapılabilir emin değilim ancak tampon tamir edilebilcek durumdaysa bir 2 yerinden siz tekmeleyip kırın (bazı servisler tamirle uğraşmamak için kendi kırıyor)

çok geçmiş olsun, Allah beterinden korusun

bu öneri bence pek etik olmamış, hatta etiği de geçtim yasal/kanuni/legal olmamış...  :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun mazda bu sıkıntıları müşterilerine yaşatmaktan zevk alıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Ben eski arabamla bir kaza yapmıştım. Bayramın ikinci günü olmasına rağmen aradıktan 2 saat sonra idame araç servise yanıma geldi. Aracım çıkana kadar kullanabileceğimi hiçbir limit olmadığı söylendi. Kasko çok önemli, kaskocu da. Bunu kaza yapınca anlıyorsunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.