Mücahit

Akü Bittiğinde Ne, Nasıl Yapılmalı?

Bu konuda 28 ileti var

  Farkında olmadan farları açık unuttuysanız veya başka bir nedenle otomobiliniz çalışmayabilir. Sorun aküden kaynaklanıyorsa, otomobili çalıştırmak için takviye işlemi yapılır. Takviye kablolarıyla başka bir aracın aküsünden güç alınarak otomobili çalıştırma yoluna gidilir. Bu işlem sırasında yanlış takviye yapıldığı da olur. Yanlış takviye yapılması, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin elektronik kontrol ünitesinin ve çeşitli parçalarının arızalanmasına ve bir hayli kabarık tamir faturasına neden olur.

Doğru takviye nasıl yapılır?

Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır. Ancak bu işlemi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.

- Otomobili takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır.)

- Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun. Araçların birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.

- Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz.

- Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın.

- Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.

- Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın. Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın.

- Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın.

- Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin.

İterek çalıştırmak sakıncalı

Yanlış takviyenin yanı sıra yapılan bir başka hata da, otomobilin iterek veya çekilerek çalıştırılmasıdır. Çalışmayan otomobil çift eksantrikliyse, itilerek çalıştırıldığında trigel kayışı diş atlayabilir. Bu da supapların eğilmesine ve pistona zarar verebilir. Bu gibi durumlarda silindir kapağının sökülmesi gerekir ve bu da yüksek tamir masrafına neden olur.

Otomatik vitesli otomobilleri iterek veya çekerek çalıştırmak mümkün değildir. Bu yüzden bunun denenmesi bile çok yanlıştır.

Yapılan bir başka hata da, katalitik konvertörlü araçlarda motor çalışmadığında uzun süre marşa basılmasıdır. Bu gibi durumlarda hava - yakıt karışımı katalitik konvertörde birikir ve yanar. Bu da katalitik konvertörün bozulmasına neden olur.

Kaynak:netbul.com

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eline sağlık abi herkes okumalı bence akü bittiğinde arabalarının başına iş açmaması için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet sık sık gelio insanların başına senin gibi bir abimiz forumlara böyle yazılar koymadığı için bilmiyorlar nasıl olacağını ve bizi çağırıyorlar. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Estafurullah abi yararın oluyo.Çünkü bi akü takviyesi için zaten müşteriden para alınmaz.Sadece eğer akü şarj tutmuyacak halde ise veya araba şarjı kestiyse iyi bizim için. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

akü daha yeni bitmişse(mesela farlar açık unutulduğu için),üzerine kaynar su dökerek akü canlandırılabiliyo,test edilmiştir  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bagajda  takviye kablosu bulundurmak şart

+1500000

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yazinin ciktisini bile aldim, ne olur ne olmaz, cok sagol elinize saglik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Boş Aküye gelecek (-) uç neden şaseye bağlanıyor? Dolu akükün (+) ucundan gelen akım, daha sonra kendi (-) ucuna dönüş yapmasın diyemi acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi teşekkürler bilgi için.

Bir keresinde Bursa karfurda farları açık unutmuşum. Çıktığımda akü bitmiş. Neyse arabada takviye kablosu vardı. Bir araba bulmalıydım sadece. Aklıma taksiciler geldi. Duraktaki bir taksi şöförüne rica ettim, arabası şahin. Adam: "Yok arkadaş benim arabada beyin var, yapamam" demez mi?.

Bu arabada mı beyin var usta? deyince; "Ne var? Beğenemiedin mi?" dedi.

Bende; seninde arabanında (varsa) beyninizi öpeyim diyerek ayrıldım. Bizi duyan arkadaşı taksici gel yapalım şu takviyeyi dedi. (Corolla)

Pek hoş olmayan bir anımdır. Paylaşayım dedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence kendi Beynini arabaya takmış, onun kafa boş kalmış :)

Bu arada anı epey güzel :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit Abi paylaşım için teşekkür.(geç olsun, güç olmasın :D )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylasimin için çok saol abi. benim aküm bittiginde vurdurdum arabayi geri geri :D sanziman' i degistirdim ondan sonra. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bilgiler nerdeyse tüm araç kullanma kılavuzlarında var ama hiç bakmayız :) şarj dinamosunu yakan çok olmuştur bu şekil.bilgi için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.