Efebey

Çarpışma Testleri Doğru Söylüyor

Amerika’da iki kurum, çarpışma testlerinde kötü not alan araçların kazalarda gerçekten tehlikeli olduğunu onayladı.

110120testhlarge.jpg

Bir sigorta kuruluşu Chevrolet Aveo ve Dodge Caliber gibi ABD’deki çarpma testlerinden düşük not alan otomobilleri kullananların, kazalarda ölme ihtimalinin, yüksek notlu araçları kullananlara göre daha yüksek olduğunu açıkladı.

Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS), kendi test verileriyle Ulusal Otoyol Trafiği Güvenlik İdaresi’nin (NHTSA) derlediği ölüm kayıtlarını karşılaştırdı.

Sigorta kuruluşu, sürücü tarafı çarpmalarında, koruma bakımından “iyi” not almış araçların sürücülerinin kazalarda ölme ihtimalinin, kuruluşun en düşük notu olan “kötü” not almış araçların sürücülerine göre yüzde 70 daha az olduğunu belirledi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben nedense bu amerigadaki kuruluşa inanıyorum. Yuro NCAP bana borazanlık yapıyor gibi geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çarpışma testi sonuçları elbette çok önemli verilerdir, bize basit gibi geliyor ama bu testler bir çok uzmanın katılımıyla ve çok farklı etkenler göze alınarak ve çok büyük maliyetlerle gerçekleştiriliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben nedense bu amerigadaki kuruluşa inanıyorum. Yuro NCAP bana borazanlık yapıyor gibi geldi.

haklısın. amerkadaki otoyol güzenlik vs. kuruluşu NHTSA bu işi dünyada en profesyonel yapan firma. sadece yolcu güvenliğini değil, cüzdan güvenliğine de bakıyorlar. ona göre koltuk sigortası ve araç sigortası maliyetlerine bakıyorlar ve belirliyorlar. adamlar yapmış.

yuro ncap aracı tosuyor mankenin aldığı hasara göre puan veriyor. standartlarını karşılaştırarak incelerseniz aralarındaki farkı daha net görebilirsiniz...

EURO NCAP vs. NTHSA karşılaştırması AT vs. OTOMOBİL karşılaşması gibi oluyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok doğru bir karşılaştırma olmaz. Hem üretim yılları hem de kütleleri farklı araçların.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Standartların, testlerin ve güvenliğin en babasını Amerika'lılar yapar. İş icabı adamların sistematiğini yıllardır görüyorum. Amerikan kaynaklı teknik bilgilere güvenmekte her zaman fayda vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

amerikada üretilmiş bir Civic ile TR' de üretilmiş bir Civic' i yanyana gören var mı?

ben gördüm ve inanın aynı araba değillerdi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

98 626lar ncap testlerinden 3 yildiz almis :) Allah`a emanetiz yani.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Bu testler 60 km süratle yapılıyordu değilmi? Aman gençler ego nuzu hız yaparak tatmin etmeyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

626 çok kötü değil ne araçlar var kabin diye birşey kalmıyor.

videoya bakacak olursak baya kotu gibi duruyor fakat aracta onden darbelere karsi onlem alinmis onden darbelerde motoru kizaklayip surucu ve yolcunun zarar gormemesi icin sasinin altina yonlendiriyormus,98-2000 626larin katalogunda okumustum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

başka bir topikte belirtmiştik, yıldız adetleri test standartları değiştikçe azalıyor...

97-98 BMW- Mercedes' leri göstermiştik hatta örnek olarak.

şu anda 1,5-3 yıldız alan araçlar o dönemde çok daha güvenli sayılıyordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda6 'nın Hollanda Zandvoort pistindeki kazası, neyseki sürücü kazayı birkaç tırnak problemi ile atlatmış görülüyor...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amerika 'nın yaptığı testler değil gerçekte olanlar doğruyu söylüyor.

7PkkaW.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Avrupa testleri çok iyimser kalıyor , Pöjo 206 yı böyle biliyorduk...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.