Mücahit

Egzozda Patlama

Bu konuda 23 ileti var

Egzozda patlamanın meydana gelmesi, tüfek patlamasına benzeyen şiddetli bir ses çıkarır. Bu patlama, ateşlemenin değişik sebeplerle kesilmesinden ileri gelmektedir. Aşağıda bu sebepler önem sırasına göre belirtilmiştir.

1- Ateşlemenin birinci devresinde zaman zaman kesilme vardır. Bu halde ampermetre ibresi dinamo şarj ederken sıfırın sağına çok kaçarak fazla şarj gösterecektir.

2- Ateşleme birinci devresinde kısa devre vardır. (Ampermetre ibresi sola saparak dinamo şarj ederken deşarj gösterecektir).

3- Bobin içinde, ikinci devrede, yahut bobinle distribütör arasında kısa devre vardır.

4- Eğer egzozda bir kaç patlama duyulduktan sonra, muayyen bir süre hatta bir kaç gün ses duyulmuyor, sonra yine duyuluyorsa, kondansatör arızalıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

saol abi eline sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DTM arabaları fena patlatıyo eksozu valla,özellikle Mercedesler  8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben daha sık olarak eski motorsikletlerde duyarım patlama sesini

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çalıştırırken garip bi ses ve arkasından patlama sesi duyarsanız bi kontrol edin, afacan bi velet tarafından egsozunuza patates tıkanmış olabilir  ;D  :D  :geyik:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz zamanında mısır koçanı tıkardık egzoslara, ne büyük eşşoğlueşşeklik ettiğimizi sonradan anlayıp vicdan azabı duydum ama o zamanlarda aklımız basmıyodu böyle şeylere... :( :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz zamanında mısır koçanı tıkardık egzoslara, ne büyük eşşoğlueşşeklik ettiğimizi sonradan anlayıp vicdan azabı duydum ama o zamanlarda aklımız basmıyodu böyle şeylere... :( :(

:eek: mısır koçanım mı? :eek:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün mecidiyeköye otobüse binerken ordan bir kartal slx geçiyordu kırmızıda beklerken adam sistem yaptırmış galiba devir yükselince eksoz otomatik patlıyordu. hafif modifiyeli arabaydı belli sonradan yaptırmış. bizim arkadaşlarda bahsediyordu. hatta sürekli alev çıkaran sistemler de varmışş :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alev çıkarma basit, benzin deposundan egzos ucuna bi hat çekiliyo ve bi buji takılıyo... eBay'de bi aralar 80 dolardı komple kit ama çok basit bi işlem, eBay'e filan da gerek yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tahminimce... Ayrıca alev boyu uzatılabiliyodu eBay'dekinde 1.5 metreye kadar... Arkadaki arabanın tamponunu eritme imkanın da var yani :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tahminimce... Ayrıca alev boyu uzatılabiliyodu eBay'dekinde 1.5 metreye kadar... Arkadaki arabanın tamponunu eritme imkanın da var yani :D

Ben ne yaparım o adamı hazır önüme geçmişken  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında mavi alev çıksa çok hoş olur da

Benzin yeterince pahalı  >:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egsozda patlama (backfire) olması için,

Sübaplar ayarsız ya da ayarları yanlış yapılmış olabilir,

Avans ayarı yanlış yapılmış olabilir,

Trigger kayışı diş atlamış olabilir,

EGR sisteminde ciddi bir hata olabilir,

Catalytic converter çok fazla ısınıyor (çok zengin yakıt karışımı, ya da ateşleme sorunu mesela) olabilir

Karbüratörlü ise, ayarları ile oynanmış, ya da hiç ayar yapılmamış olabilir.

Enjektör devrelerinde bir sorun, ya da birbirleri ile kısa devre yapmaları da olabilir.

Manifold üzerinde sıcaktan eriyip şaseye kısa devre yapan O2 sensör kablosu da yapabilir bunu.

Özellikle GM tasarımlarında içinde kısa devre olan ECT sensörleri de bu dahil olmak üzere çok çeşitli sorunlar yaratabilir.

Kısaca, mekanik ya da elektrik kaynaklı bir çok nedeni olabilir. Her soruna, meydana geldiği koşullar içinde ayrı ayrı bakmak gerekir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben de bir kaç eklenti yapmak istedim ;

-- eğer motorda vakum hortumlarından bir veya daha fazlası çıkmış ve veya çatlak ise ECU buradan gelen hesapsız havayı akışmetreden okuyamadığı için benzin miktarı ve zamanlamasında düzensizlikler olacaktır. sonuçta yakılamayan benzin buharı kızgın eksoz manifoldu/boruları içine verilecek ve oksijen ile buluşan karışım yanacak ve susturucudan dışarıya verilmesi esnasında hacminin genişlemesine ve daha çok oksijen bulmasına yol açacak ve patlama şeklinde ses verecektir.

--- motor modifiyeli araçlarda ise patlama neredeyse kaçınılmazdır çünkü yüksek basınç ve miktar olarak fazla benzin motora nakledilir ve genelde istenilen motorun biraz zengin karışımda kalmasıdır. zengin çalışan motor eksoz gazı içerisinde daha fazla yanıcı hidrokarbon bırakacağı için yine patlama olur.

Fakir motoru kırar , zengin de motoru kırar ama neden?

Fakir karışım olduğunda yanma odasına gönderilen belli miktarda oksijen ve benzin karışımından benzin miktarının az olmasıdır. bu da yanma odasında normal karışımdan doğacak sıcaklıktan çok daha fazlasını verir ki bu da çalışma sıcaklığı normal değerlere göre ayarlanmış metal aksamda çeşitli deformasyonlara neden olacaktır.

Zenginde ise durum farklıdır ; yakıt karışımında benzin miktarı fazla olup oksijen miktarı düşüktür. bu da yanma odasındaki patlamanın ardından pistonun aşağıya itilmesi ile oluşan boşlukta bir patlama / yanma noktası oluşması demektir ki bu da detenasyona neden olarak yatak vurmasına neden olur. bu durum motorun tüm oynar parçalarında aynı etkiyi yapar ve en zayıf bulduğu parçada bunu gösterir.

o nedenle otomobil firmaları genellikle belirli bir optimum karışım bandında bırakırlar araçları. yani avrupa versiyonu - abd versiyonu - japon versiyonu derken tüm bu etkenleri düşünerek araçları almak gerekiyor. sonuç olarak bu araçlar firmalar tarafından kullanılacakları bölgelere özel üretiliyor. sonuçta yazın +10 derece olan bir ülke ile +50 derece hava sıcaklığı olan bir ülkedeki hava yoğunluğu aynı değil. zaten genellikle hava aşırı soğuk veya sıcak olduğunda araçların çalışması bir nebze de olsa değişir bunun nedeni de mevcut ayarlar ile optimum düzeyde karışımı ayarlayamayışıdır. her zaman abd versiyonu araç veya japonyadan import edilmiş araçlar iyi demek değildir. her ülkenin min. max. rakım düzeyleri , nem oranları farklıdır...

ben de kendimce faydalı olabilecek bilgiler yazmaya çalıştım inşallah konu dışına çıkmamışımdır , bi hatam varsa Mücahit abi affola :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bora bunları bir makaleye dönüştürüp bana gönderirmisin ;) egsoz ile ilgili diğer yazını da eklersen sevinirim ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.