Mücahit

Motorda Yağ kaçağı

1- Yağ karterinde boşalma tapası gevşek yahut tapa contası bozuktur.

2- Yağ karterinde çatlak yahut delik vardır.

3- Karter contası şu sebeplerden kaçırmaktadır:

a) Vidalar gevşektir.

B) Conta bozulmuştur.

c) Conta yerine iyi oturmamıştır.

d) Karterin flanş kısmı eğilmiştir.

4- Eksantrik mili dişlileri kapak contası aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:

a) Cıvatalar gevşektir.

B) Conta bozulmuştur.

c) Conta yerine iyi oturmamıştır.

d) Kapağın flanş kısmı eğilmiştir.

e) Kapağın bağlandığı motor kısmı kaçırmaktadır.

5- Anamil ön keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:

a) Yağ keçesi yıpranmıştır.

B) Keçe yanlış takılmıştır.

c) Anamil muylusu ve pule yatak kısımları oyulmuştur.

d) Pule veya damper gevşemiştir.

e) Keçe yahut kapak merkezden kaçmıştır.

f) Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır.

6- Arka anamil keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:

a) Keçe yıpranmıştır.

B) Kullanılan keçe yerine uygun tipte değildir.

c) Arka yatak aşıntısı büyümüştür.

d) Anamil muylusunda oyuklar meydana gelmiştir.

7- Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır.

8- Eksantrik milin arka kısmındaki tapa yeteri kadar sıkı olmadığından, yerine iyi yerleştirilmediğinden, yuvasının bozulmuş veya eksantrik mil boyuna boşluğunun çoğalmasından yağ kaçırmaktadır.

9- Yağ donanımı dış bağlantılarının herhangi biri kaçırmaktadır.

10- Yağ filtresi kaçırmaktadır.

11- Distribütör yuvası kaçırmaktadır.

12- Supap kapağı; bağlantı cıvatalarının gevşek olmasından, contasının bozuk veya yerine iyi takılmamış olmasından veya kenarlarının eğilmiş olmasından yağ kaçırmaktadır. (L tipi motorlarda).

13-Külbütör kapağı cıvatalarının gevşek oluşundan, contanın kopuk oluşundan yahut contanım yerine iyi oturmamasından veya kapak ağzının eğilmiş olmasından kaçırmaktadır.

14- Yağ pompası dışarıda olan pompalarda pompa bağlantı cıvataları gevşemiş yahut contası bozulmuştur.

15- Karter havalandırma tertibatının bozulması yahut borusunun tıkanması karterde basıncın yükselmesine sebep olduğu için yağ kaçağı olmaktadır.

16- Yağ basınç kontrol supabı motorun dış tarafına yerleştirilmişse cıvataları gevşektir, yahut contası bozuktur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servisinize gidiniz. :)De mi Mücaita abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunları bilelimde gidip gitmemek kişiye kalmış milletin işine o kadarda karışmayalım döverler sonra  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

heheh abi karışmayalım o zaman :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilsekte yapacak bişe yok motoru kendimiz sökmeyecegimize göre kaca k varsa doru servise :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.