Efebey

Toyota'ya Marka Değeri Şoku

Japon otomobil üreticisi Toyota'nın ülkesindeki küresel marka değeri, geçen yıl bir önceki yıla göre araç geri çağırmalar nedeniyle yüzde 16 azalarak 25,66 milyar dolara geriledi.

425387671853.jpg

Uluslararası danışmanlık şirketi Interbrand'ın ''Japonya'nın En İyi Küresel Markaları 2011'' araştırmasına göre, dünyanın en büyük otomotiv şirketinin marka değerinin zarar görmesinde geçen yıl dünya genelinde geri çağırdığı araçların tüketicilerin kaliteye ilişkin güvenlerini azaltması etkili oldu.

Interbrand, dünya genelinde yaptığı marka araştırmasında, şirketlerin finansal sağlamlıklarını, satın alma kararlarındaki etkinliklerini ve kar potansiyellerini dikkate alıyor.

Araştırmaya göre, geçen yıl yedinci sırada yer alan Toyota'nın lüks model aracı Lexus'un marka değeri, yüzde 19 oranında değer kaybederek sekizinci sıraya geriledi.

Toyota, hatalı paspas, sıkışan gaz pedalı, yazılım hatası ve çeşitli teknik sorunlar yüzünden çoğu Kuzey Amerika'da olmak üzere 2009 yılında ve geçen yıl 10 milyondan fazla aracını geri çağırmak zorunda kalmıştı.

Şirket, son olarak geçen hafta Japonya'da 1,3 milyon aracını geri çağırırken, bu ülke tarihindeki ikinci büyük araç geri çağırma olmuştu. Toyota, Japonya'da 2005 yılında da 1,3 milyon Corolla model otomobilini geri çağırmıştı.

LİSTEDE ÇİN'DEN MARKA YER ALMADI

Interbrand'ın marka sıralamasında listenin ikinci sırasında Honda, üçüncü sırasında geçen yılın dördüncüsü Canon, dördüncü sırasında geçen yılın üçüncüsü Sony, beşinci sırasında da Nintendo yer aldı.

Danışmanlık şirketi araştırmasında aynı zamanda geçen yıl Japonya'yı geçerek dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olmayı başaran Çin'in küresel markalarını Japonya'nınkilerle karşılaştırdı.

''Dünyanın En İyi Markaları 2010'' listesine Japonya'dan Toyota, Honda, Canon, Sony, Nintendo ve Panasonic gibi 6 markayla yer alırken, Çin'den hiçbir marka listeye girmeyi başaramadı.

Araştırmada, Çin'in China Mobil gibi çok güçlü şirketleri bulunduğu, ancak söz konusu şirketlerin ülke içindeki piyasalarda güçlü olduğu ve henüz küresel markalara dönüşmediği vurgulandı.

Interbrand, telekomünikasyon şirketi olan Chine Mobil'in büyüme potansiyeli ve büyük ölçekli olması nedeniyle halihazırda değerinin Toyota'nınkinden fazla olduğunu belirtti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok sattığı kesin, özellikle ülkemizde.. Kullanışlı, baş ağrıtmayan arabalar oldukları da biliniyor..

Ama ben 90'lı yıllardan beri ısınamadım markaya.. Öylesine tasarlanmış, belli bir marka kişiliği oturmamış, sahibini özel hissettirecek, kullanırken keyif alınacak özellikleri yok gibi geliyor hep..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok sattığı kesin, özellikle ülkemizde.. Kullanışlı, baş ağrıtmayan arabalar oldukları da biliniyor..

Ama ben 90'lı yıllardan beri ısınamadım markaya.. Öylesine tasarlanmış, belli bir marka kişiliği oturmamış, sahibini özel hissettirecek, kullanırken keyif alınacak özellikleri yok gibi geliyor hep..

İşte tüm bunlar Türkiyede çok satması için en önemli sebepler.

Değil mi? :D  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte tüm bunlar Türkiyede çok satması için en önemli sebepler.

Değil mi? :D  :tey:

genel olarak pek zevk sahibi bir millet olduğumuz söylenemez :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genel olarak pek zevk sahibi bir millet olduğumuz söylenemez :)

Maalesef.

Van tipi arabalara; Ne var abi, süpper araba diyen ve sülalesini bununla taşıyan milletiz. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence totoya dışında da ülkemize yakışmayan arabalar var mesela citroen gibi..oldum olası ısınamadım gördüğüm de yolda kaçasım geliyor :)8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.