Jump to content

Mazda3 Lastik Basınç Sensörü Hakkında


razumuhin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 sabah once araci calistidigimda ilk defa duydugum

bir uyari sesi aldim derhal bilgisayar ekranina baktim ve lastik basincalarini kontrol edin diye bir uyari oldugunu anladim.

indim baktim lastikler normal gorunuyordu ayrica lastiklerde nitrojen (tam adi bumu bilmiyorum) var.

hava -9 derceydi ve araci 3 gundur kullanmamistim oglene dogru belki hava isininca duzelir diye dusundum ancak

uyari devam etti. Merak ettigim sey herhangi bir benzlikte hava basincini kontrol edersem bu uyari duzelicekmi yoksa bu hatanin duzelmesi icin illaki arac bilgisayarami baglanmali.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sağlam bir lasikci bu olayı gözer.genelde soğuk havalarda yapıyor.2-3 psi ile uayrı geçer.geçtiğimizkış bende de olmuştu.biligsayara bağlatmaya hiç gerek yok...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben izmir'deyim burada bile havalar ilk soğumaya başladığında bende de ikaz vermişti benzinlikte baktım birkaç psi eksikti tamamladım düzeldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastik havanızı kontrol edip, eksik basıncı tamamladıktan sonra arabayı hareket ettirin, yüz metre kadar sonra ikaz ışığı kendiliğinden sönecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

Merhaba değerli arkadaşlar...malum havalar soğudu ve 4 adet kış lastiği taktım aracıma,tpms dediğimiz lastik basıncı uyarısı yandı değişim sonucunda hava basınclarını kontrol ettim, 15 gündür yanıyor lambamız,2 psi da fazla hava bastım yine bir değişiklik olmadı jantın üzerindeki minik siyah basınç sensörüde zarar görmedi değişim esnasında...fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim...lastik modeli önemli mi bilmiyorum reklam olmasın snoways era takıldı...saygılar...cenk alper tantoğlu

aracım:2010 - impressive

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba Arkadaşlar,

Lastiklerimin çok şişkin olduğunu düşünüyorum.

32-32 havaya ayarlayacağım, muhtemelen sensör yanacak.

Bu sensörü kalibre etmek için kitapçıkta çok saçma gelen şeyler yazıyor. Kontağı açın bekleyin, sonra 10 dakika 30'u geçmeden sürün mü ne yazıyordu, tam hatırlayamadım neyse.

Aracı ilk aldığımda lastikleri değiştirmişlerdi, sensör yanmıştı, ben bir türlü söndürememiştim, servise sırf bunun için gitmiştim. Şimdi yine olursa gitmek istemiyorum.

Sensörü kendi başına söndürmeyi başaran varsa, kullanıcı olarak nasıl olacağını anlatırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sensörde kalibrasyon diye birşey yok. Araç, lastik basınçları hakkında uyarı verirse, lastikçinize, lastiklerinizi, kapılarda yazan değerlere toleranssız kesin ayarlamasını söyleyin. 1 km kadar hareket ettikten sonra, ikaz kendiliğinden kaybolacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benm fikrim nitrojen basıp yaz kış aman lastik mi inmiş aman sensör mü yanmış derdiniz olmasın biz kışın fazla kullanmadıgımız ıcın kıs lastıgımız yok o yuzden sıkıntımız yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Selamlar.. 2 gündür lastik basınç ikaz ışığım yanıyor.. lastiklerde gözle görülür bir inme yok.. kendiliğinden söner diye bekliyorum açıkcası.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Havalar sogudu, 2 hafta önce tüm tekerlere 34 ps bastigim hava dün 4 tekerde birden 29 a inmiş. Acı ikaz sesiyle kendini petrol de buldum yine. Bence hiç beklemeyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Havalar sogudu, 2 hafta önce tüm tekerlere 34 ps bastigim hava dün 4 tekerde birden 29 a inmiş. Acı ikaz sesiyle kendini petrol de buldum yine. Bence hiç beklemeyin.

 

Teşekkür ederim.. İdeal değer 34 ps mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ani ısı değişimlerinde yani soğuğa geçişlerde hava basınçlarında azalma oluyor onun için hiç beklemeyin lastik basınçlarını eşitleyin. Ben genelde 32 basıyorum lastikleri, lastiklerim sert olduğu için daha üstü çok sertleştiriyor aracı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim.. İdeal değer 34 ps mi ?

Fabrika verileri önler 35 arka tekerler 33 ps. İkazı da genel de 30un altına dusunce veriyor benim araç. Araç içi yolcu sayısına ve lastiklerin durumuna gore 4 tekere de 32-34 ps iyidir bence. Yalnız uzun yolda mutlaka 35 yaparım tüm tekerleri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastikler için ideal değerler yük ağırlığına ve yolcu sayısına göre değişiyor

şoför kapı iç tarafında gerekli değerler var, +1 +2+3 yolcu durumuna göre farklılıklar arz ediyor.

 

hafızam yanıltmıyorsa -5 ps düştüğünde sensör ikaz ediyor

 

eşim ve ben varken (yük yok) 

ön    lastik 35

arka lastik 33

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürücü kapısı tarafında değerler var, önler 35, arkalar 33 ps hava bastım, ikaz lambası söndü. İlginiz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen pazar oğlumu sakaryaya götürüyordum üniversiteye.izniği az geçtim yolda lastik hatası verdi.dedim hapı yuttuk şimdi.neyse yol yardımı aradım.haldızdan fahrettin beye bağladılar.lastik basıncını 32 ye ayarlayın 20-30 km.gidin.düzelecek dediler.baktım araç basıncı 31 e düşmüş.hemen 33 yaptım.yaklaşık 80 km.yol yaptım.düzelmedi.soldaki lastik basınç düğmesine araç dururken elimi basılı tuttum.ışık söndü.şimdilik sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkaz lambası tek bir lastik için yanmıyor maalesef : 

Hangi lastiğin inik-patlak olduğunu şöyle anlıyorsunuz...

 

1. Kalibrasyon testine güvendiğiniz bir istasyona gidilir

2. Araç çalışır vaziyette sıra ile lastiklere hava basılmaya başlanır

3. Ön sağ, ön sol, arka sağ ve arka sol sırası izlenir (ben öyle yapıyorum da o yüzden sıra bu :) )

4. Her lastik için gerekli hava basıldıktan sonra her 5 sn sonra lamba kontrol edilir

5. Zaten sibop' a aygıtı yerleştirdiğinizde panel de o lastiğin ps değeri gözükecektir.

6. -5 değerini hangi lastik de görüyorsanız büyük ihtimalle o lastik patlaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...