Cagkan Cavusoglu

Suspansiyon ve Jant Yardımı 323 hb (90-94)

merhabalar

arkadaşlar benim arabamın (93 model 323 hb bg) yuruyen aksamı baya pert durumda ancak ben bu aracı hobi aracına çevireceğim çalışmalara başladım ilerki bir safhada ad jant ve lastik değişimi geliyor ancak ben bu araca 17 inç bir jant takmak istediğimde bana bunun arabayı çok yoracağı fazla yakıt harcayacağı ve performans kaybı olacağı soylendi ancakl ben bu araca el yapımı headers hava filtresi orta susturucu iptali ve son susturucu taktım bu jant bunları kaldırabilirmi daha dorusu bu mod işlemi bu jantı kaldırabilirmi ayrıca benim araba gazlı suspansiyon bu araca yağlı hidrolik suspansiyon taktırmamı soylediler buı jantlar için ve bu jantları taktığımda aracın yukseleceği alçaltmam gerektiği soylendi ben bu konunun içinden nasıl çıkacağım bilmiyorum ve tasarımcı arkadaşıma çizdirdiğim tasarımda min 16 jnt kabul ediyor kucuğu çok kotu duruyor bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz

bir sorum daha olacak oda bu araca daha buyuk fren diskleri taktırabilirmiyiz bu boutlar bana pek guven vermiyor açıkçası... şimdiden yorumlarınız için teşekkur ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

17 jantta yaşayacağın problemler doğru. En başta da lastiklerin çamurluk ağızlarına sürtecek. Araba çok hantallaşacak, yakıtın artacak. En uygun olan ebat 195-50-15 lastik ebatı ve 6" ofsetli jant.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle şunu sölim bayağı bir masraf edersin o arabayı adam edinceye kadar ama  benim arabam 1991 323 hb altında 15 jant ve 195-55-15 lastikler var arabaya çok takışıyor vede çamurluğu dolduruyo fakat 195 bence bu arabalara çok geniş duruyo gecenlerde arabada 5 kişiydik viraja biraz hızlı girince araba araba sola yattı tabii hafiften bir sürtme sesi aldım durduğumuzda inip baktım lastikte sürtme izi vardı bence 15 en hafif alaşım jant kullan vede lastikler 185 olsun benim önerim bu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkur ederim peki yağlı amortisöre geçmem gerekior mu bu işlem için hangisi daha iyi olur yağlı mı gazlı mı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkur ederim peki yağlı amortisöre geçmem gerekior mu bu işlem için hangisi daha iyi olur yağlı mı gazlı mı

Gazlı amortisör orjinalidir fakat biraz daha yumuşak süspansiyon istiyorsanız yağlı amortisör'e geçebilirsiniz. Ama unutmayınki gazlı amortisör hem daha sağlam hemde daha iyi yol tutuşu sağlar. Yayları 2 amortiisörede takabilirsiniz problem çıkarmaz diye düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkur ederim o zman ben gazlıyı tercih edeceğim spor kullanım için birde 16 jant takmak istiyorum 15 daha iyi olur dediler ama ben 16 yı tecrube etmek istiyorum gterekirse çamurlukları şişiririm bir sorum daha olacak spor helezon lar hakkında bir biliginiz ve onereceğiniz bir marka varmı aracın arka kısmı orjinalde çok yuksek duruyor ben 4 adet spor helezon takmak istiyorum acaba maliyet ne olur çopk merk ediyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkur ederim o zman ben gazlıyı tercih edeceğim spor kullanım için birde 16 jant takmak istiyorum 15 daha iyi olur dediler ama ben 16 yı tecrube etmek istiyorum gterekirse çamurlukları şişiririm bir sorum daha olacak spor helezon lar hakkında bir biliginiz ve onereceğiniz bir marka varmı aracın arka kısmı orjinalde çok yuksek duruyor ben 4 adet spor helezon takmak istiyorum acaba maliyet ne olur çopk merk ediyorum

Ben 17 kullandım tamam virajlarda çok güzel yol tutuyor çamurluklarda şiş sürtme sorunum olmadı (323 hb) fakat herkez 16krş yakarken ben 20krş yakıyordum son susturucuda farklıydı, kısacası arabayı çok yordum, Mustafa Güneş Abi'nin de dediği gibi 195\50\15 ebat fazlası ile ideal ve kadranda doğru sonuç gösterir, daha büyük jant lastik kadranda eksik gösteriyor. Yayları 300-350TL arası 3.5cm olanları, orjinal ebat yay alsanızda aynı fiyata geliyordu, spor yay daha iyi olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

elbette daha kalın olması daha yumuşak yapar ama km de az gösteriyor değil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konuda paylaşmak istediğim bi mevzu var böle bi değişiklik yaparken lastik ve jant fiyatlrınıda düşünmek gerek ben arabamı samsundan aldım 20 gün önce  üzerinde 195 55 15 lastikler vede güzel jantlar vardı malumunz bizm memleket kış bide epey yol gitmem gerekiyodu kar üstünde samsunda kar lastiği aaradım bu ebatta sadece mıchllen de buldun iki tanesi  440 tl ydi mecbur önlere 2 tane aldım ama 195 60 15 ler ucuzdu fakat sürter diye alamdım bilseydim alırdım 4 tane kış lastiği 4 tane kış lastiğim olurdu. sadede gelirsek en doğrusu aslında arabanın orjinal ebatlarını korumak aksi halde araç çok yakıyo mesela benim jantlarım galiba arabama biraz ağır geliyo gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yorumlar içişn tşekkur ederim ancak resimdeki aracta lastik çamurlukla aynı seviyede bende 55 kalınlığında lastik var çamurlukla arasında on cm var acaba yaylar orjinalden yuksek mi onu merak ediyorum şimdi ben o zman en iisi spor yaylarla orjinale yakın  bir jant bulayım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben 17 kullandım tamam virajlarda çok güzel yol tutuyor çamurluklarda şiş sürtme sorunum olmadı (323 hb) fakat herkez 16krş yakarken ben 20krş yakıyordum son susturucuda farklıydı, kısacası arabayı çok yordum, Mustafa Güneş Abi'nin de dediği gibi 195\50\15 ebat fazlası ile ideal ve kadranda doğru sonuç gösterir, daha büyük jant lastik kadranda eksik gösteriyor. Yayları 300-350TL arası 3.5cm olanları, orjinal ebat yay alsanızda aynı fiyata geliyordu, spor yay daha iyi olur

  arada sadece 40 kuruşmu farketti? hem 17 jant hem eksozla sadece bukadarmı farkettı?benzinde nekadar farkeder?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.