Cagkan Cavusoglu

kapak ve blok taşlama

arkadaşlar 93 model mazda 323 hb kapak ve blok taşlaması yapılırsa maliyetleri ve atrıları eksileri neler olur kattığı performans için gereklimidir ayrıca motor yaşlandığında nyapılması gerekior diye birşeyler duydum doğrumudur acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapak ve blok taşlama belirli sınırlar içersinde olabilir fakat farzedelim performans için kapağı taşladın. Daha sonra motora hararet yaptırdın ve kapak yüzeyi bozuldu. Tekrar taşlanması gerekecek fakat sen o taşlanabilecek yüzdeyi şimdiden taşlattığın için pay kalmadı. O zaman mecburen yeni kapak almak zorunda kalacaksın. Bu işlemi yaptırabilmek için de motoru söktürmen gerekiyor ve maliyeti yaklaşık 1000 lira civarında olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mustafa abi sen olmazsan biz ne yaparız valla bize kattığın bilgiler olçülemez abi bu arada benim bujiler değişecek ultrasonic performans taktırmayı duşunuyorum 150 lira takımı ne diyorsun sen bu konu hakkında kullananlar ove ove bitiremediler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arada benim bujiler değişecek ultrasonic performans taktırmayı duşunuyorum 150 lira takımı ne diyorsun sen bu konu hakkında kullananlar ove ove bitiremediler

Gereksiz para harcama derim ;)

Para tuzağından başka birşey değil. Zamanında nanocharcer v.s. gibi zımbırtıları da millete kakalayıp durdular. Sözde mucitleri şimdilerde piyasada bile yoklar. O zamanlar 250-300 liraya takılan zımbırtıyı şimdilerde 100-150 liraya almayanı dövüyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gereksiz para harcama derim ;)

Para tuzağından başka birşey değil. Zamanında nanocharcer v.s. gibi zımbırtıları da millete kakalayıp durdular. Sözde mucitleri şimdilerde piyasada bile yoklar. O zamanlar 250-300 liraya takılan zımbırtıyı şimdilerde 100-150 liraya almayanı dövüyorlar.

Ender'e okutmak lazım bunu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ender'e okutmak lazım bunu :)

Ben direkt yüzüne karşı da söylüyorum bunları. İnsanları kazıklayıp durdular ve Enderler de buna alet oldular.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bana performans buji ve buji kablosu önerirmisiniz bosch super 4 buji ve premium kablo takmayı duşunuyorum benim bujiler gidik değişmesi lazım artıkın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bana performans buji ve buji kablosu önerirmisiniz bosch super 4 buji ve premium kablo takmayı duşunuyorum benim bujiler gidik değişmesi lazım artıkın

İridium bujilerden alabilirsin ama onların da fiyatları uçuktur biraz. Performans buji kablosuna da gerek yok, orjinal kablosundan alıp tak (yan sanayi değil, servisten alacağın orjinal kablo).

Şimdi; amacın performans arttırmaksa, bunun için çok ciddi paralar harcaman gerekiyor. Arabanın değerinden daha fazlasını harca ki ele avuca gelecek bir artış al. Perf. bujisi, perf. kablosu, perf. hava filtresi, perf. eksoz ile alabileceğin (ki bu da tartışılır) en fazla 6-7 beygir hadi bilemedin 10 beygir olur. Elindeki araba fabrika çıkışı 87hp güç üreten, 323 lerin en güçsüz motoruna sahip arabası. Sen onu 100hp yaptın diyelim (çok çok çok zor ama varsayalım oldu). Arabanın uçacağını mı sanıyorsun?

Seni ümitsizliğe itmek için yazmıyorum bunları, sadece gerçekleri görmen için yazıyorum. 100hp olmuş bir 323 elbetteki kısa mesafelerde iyi koşar ama emin ol bir süre sonra seni tatmin etmez. Hele hele hiç tahmin etmediğin bir arabadan yiyeceğin bir tokat seni arabandan iyice soğutur. Nerden mi biliyorum? Yaşadım aynısını. Herifçioğlu Çenesuyu ışıklarında (eskiden üstgeçidin olduğu yerde trafik ışıkları vardı) Şirintepe istikametine doğru kalktığımızda bana öyle bir ders verdi ki, feleğim şaştı. Arabayı gaz döküp yakasım gelmişti. Kendi kendimi "2.0 Tipo'dur o kesin" diye teselli etmiştim ve sonra da ilk fırsatta arabayı değiştirdim.

Onun için, sen arabanı seviyorsan sağını solunu yaptır düzelt ve çok para harcamadan binmene bak. Yada sat o arabayı daha performanslı bir araba al kendine. Çünkü karbüratörlü 323, performans arabası değil kesinlikle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anladım abi o zman ben arabayı temiz hale getiriyorum ve bazı duygularımı bastırmaya başlıyorum hayırlısı boyle olsa gerek benbu arabayı satıp borca girerek araba alacağım ama o bana bu kadar çekici gelmeyecek eminim... o yuzden bu arabayı binmek için yapıyorum zaten aşırı hız yapan surekli birileriyle kalkan bir tip değilim sadece araba ile uğraşmak hoşuma gidiyor hani dışı olsun ama içide boş olmasın benim amacım bana bu performans da yeter diğerleri sadece hobi işi.. bastım mı gitsin sollamaya çıktığımda tıkanmasın yeter ki. guvenliside bu bence. biz bu arabayı hobi aracı yapıyoruz babamla ayda 500 lira harcama yapacağız taki adam akıllı olana kadar ondan sonra satar başka bir arac yaparız amaç baba oğul vakit geçirmek di ama ben bu arabaya baya bağlandım o ayrı mesele. ilk goz ağrı diyelim buna daha once çok arabamız oldu 2000 cc de oldu ama bu benim sayılabilecek ilk araba o yuzden bağlandım galiba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.