sozdemir2

2 mazda arasında kaldım

Merhabalar arkadaşlar aranıza katıldığımdan buyana birçok konuda okuduklarım  bana çok yardımcı oldu hepinize teşekkür ederim mazda 3 almaya kesin olarak karar verdim ancak benzinli impresive ile dizel touring arasında kaldım bu konuda genelde km baz alınarak yorum yapılmış ben başka bir pencereden bakarak mantık kurdum sizinlede paylaşmak istedim aracımı kredi çekerek alıcam benzinli için 20.000 dizel için 25.000 tl çekicem 4 yılda 5.000 fazladan kredi için aylık 135 tl fazla para vermem gerek bu 5.000 dizel touring ile benzinli imp.arasındaki fark(biri42 diğeri 47ye bırakıyorlar) bende düşündüm benzinli ortalama 35 kuruş yaksa dizel 20 kuruş arada 15 kuruş fark var ayda 1.000 km bile yapsam 1.000*15=150 tl benzin farkı var ben dizel alsam zaten 135 tl fazla kredi veriyorum bu farkı yakıttan amorti edeceğimi düşünüyorum kredi bittiğinde ise elimde dizel araç olacak.Burada beni düşündüren konu touringin donanımının eksik olması bu touringin eksisi ancak harika ve güncel bir motor var buda artısı,birde benzinli moorların 1-2 yıla değişeceğini duydum.Bu konuda fikirlerinizi okumak bana mutluluk verir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eger aracınızı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız dizel alın derim. Benzinli model aldığınızda yakıt düşürmek için lpg takmak isteyeceksiniz ki aldığınız fiyatını üstüne yaklaışık 2000 lira daha eklemeniz lazım. yani 42 lik benzinli 44 e gelecek. Dizelin verdiği keyifide alamazsınız. Mazda 3 deki dizel motor çok başarılı uzun yolda zevkli bir motordur. Benzinli dizel kadar zevk vermez.

Benim tercihin dizelden yana olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Senede 15000 km ve üzeri yapıp en az 4-5 sene satmam diyorsanız kesinlikle Dizel. Ama bunlardan biri eksik olsa bile benzinli alın. Mesela 2.eldeki bir dizel araç benzinliden daha fazla değer kaybeder buda önemli bir faktördür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

15.000 km den ziyade krediden aradaki farkı çıkar diye düşünüyorum yani yukarıdada yazdığım gibi ayda 1000 km bile yapsam krediye ödediğim farkı yakıttan çıkıyor.Kullanım süresine gelince en az 7 yıl düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Minimum kullanma süresini 7 yıl olarak düşünüyorsanız tercihinizi dizelden yana kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

7 yıl kullanacaksanız Dizel alın tabiki. Bazen dizel alıp senede 3-5000km yapıyor ve 2-3 sene sonra satıyor insanlar o yüzden bu hesabı söyledim, yazık boşuna verilen fazla paraya o şekilde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu şartlar altında en mantıklısı dizel.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benzin fiyatları ortada...dizel almak mantıklı....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer Touringteki donanım azlığına kafayı takmazsanız kesinlikle dizel derim.

Yakıta ödeyeceğiniz yada ödemeyeceğiniz fark, her depoda kendini gösterecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben olsam o şartlarda benzinli alırım çünkü siz dizel alırsanız 5000 tl dizelden dolayı fazla kredi çekeceksiniz buna ek olarakta tahminim o 5000 tlnin fazladan 1500 tl faizi olacak ettimi 6500 siz bu aracı 7 yıl kullanıp her yıl ortalama 10000 km yaptınız varsayarsak 70000 km yapar o fiyattaki bir dizeli satmak içinde 2500 tl zarar ettimi toplamda 9000... km de fazladan 0.15 tl yaktığınızı düşünürsek 70000 kmde 10500 tl yapar o 1500 tlde bence impresive donanımı için az bile ben aynı durumda olsam kesinlikle benzinli hahhat benzinli touring modelini alırım  hiç lpgyi  bile düşünmem...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben olsam o şartlarda benzinli alırım çünkü siz dizel alırsanız 5000 tl dizelden dolayı fazla kredi çekeceksiniz buna ek olarakta tahminim o 5000 tlnin fazladan 1500 tl faizi olacak ettimi 6500 siz bu aracı 7 yıl kullanıp her yıl ortalama 10000 km yaptınız varsayarsak 70000 km yapar o fiyattaki bir dizeli satmak içinde 2500 tl zarar ettimi toplamda 9000... km de fazladan 0.15 tl yaktığınızı düşünürsek 70000 kmde 10500 tl yapar o 1500 tlde bence impresive donanımı için az bile ben aynı durumda olsam kesinlikle benzinli hahhat benzinli touring modelini alırım  hiç lpgyi  bile düşünmem...

Bende bunları düşündüm uğur imp.daha donanımlı belki fiyat farkınıda uzun zaman sonra ancak çıkarabilcem ama 105hp lik eski motor mazdaya hiç yakışmıyor vw,opel yeni f3 turbo ve güncel motorlar daha çok performans daha az yakıt mantığıyla çalışıyorlar buda beni mazda imp.benzinliden soğutuyor dizel motoru ise tek kelimeyle harika 270 nm tork var aracda daha ne denilebilirki,zaten benzinli touring ile dizel arasında 8500 tl oynamasının nedenide bence benzinli motorun eski oluşu,birde bu yılın sonunda yeni benzinli motorlar gelecekmiş yeni araba alıpda en az 7 sene kullanırken bu eski motoru kullanamak pek içime sinmiyor sanırım 10-15 günde kararımı vericem,fikirlerini paylaşan herkese çok teşekkür edrim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ustekkı cevaplarda oldugu gıbı uzun sure kullanılcaksa dızel tabıkı derım bende ancak benzınlı alıp lpg taktırmayı dusunmuyorsanız ve uzun sure kullanmayıpta satıcaksanız benzınlı derım mazda 3 lerın lpg yle ılgılı problemlerı sıkca kendını gosterıyor her 40000 ve 50000km arasında (en tıtız kullanımda) lpgden dolayı pıston baslarında yanma ve araba rektefıye ye gırıp pıston degısımı yasanıyor bı kere motorda acıldımı sanayıde ustalar bıle agızlarını 1500 tlnın ustunde acıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende bunları düşündüm uğur imp.daha donanımlı belki fiyat farkınıda uzun zaman sonra ancak çıkarabilcem ama 105hp lik eski motor mazdaya hiç yakışmıyor vw,opel yeni f3 turbo ve güncel motorlar daha çok performans daha az yakıt mantığıyla çalışıyorlar buda beni mazda imp.benzinliden soğutuyor dizel motoru ise tek kelimeyle harika 270 nm tork var aracda daha ne denilebilirki,zaten benzinli touring ile dizel arasında 8500 tl oynamasının nedenide bence benzinli motorun eski oluşu,birde bu yılın sonunda yeni benzinli motorlar gelecekmiş yeni araba alıpda en az 7 sene kullanırken bu eski motoru kullanamak pek içime sinmiyor sanırım 10-15 günde kararımı vericem,fikirlerini paylaşan herkese çok teşekkür edrim.

evet motor konusunda katılıyorum bana sanki mazda o eski kalitesini ( motor konusunda ) yitirmeye başladı gibi geliyor eski model mazdalar motor olarak hep döneminin ilerisindeyken nedense bana mazda 3 ile bu iş biraz değişti gibi geliyor aslında birazda beklenti galiba 91 model 4 cam elektrikli aynalar elektrikli ( o dönemin şartlarını düşünce sanki 15 yıl sonrası içinmiş gibi geliyoe ) ve lpg ile uyumu çok iyi ve seri 323 leri görünce insan canavar gibi bişey bekliyor mazda 3 ün motorunu düşününce bencede dizel almak daha iyi seçenek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

105 Hp performanssız diyorsunuz ama arkadaşlar karşılaştırdığınız aynı segmendeki araçlar 115-125 HP çoğu ama kafa kafaya zamanları .Nasıl oluyor bu ?

Bence epey performanslı 105 hp olmasına rağmen herşey kağıt üzerindeki gibi değil maalesef.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda 3 lerin lpg de problem çıkardığını hiç görmedim sıkca görülüyor demişsinya forumda da uzun yıllar kullananlar var rektefiyeye gireni hiç görmedim en titiz kullanımda 40 50binde piston erimez bir yanlış var orda

sizin sorunuza gelecek olursak çok fazla yol yapıyorsanız dizel öneririm çok güçlü bir motor gerçekten

soyle soyleyebılırım mazda servıste her gıdısımde en azından bır tane mazda 3 bu problemı cıkarmıs halde gelıyordu bende bunu ustalarla konustum sız ne onerırsınız dedım mazda 3 almayı dusunuyodum bende ancak o problemı duyduktan sonra vazgectım pıston basını erıtmıyor karartma bu da motora zarar verıyor bınek otomobıl olarak bakarsak 90 dan bu zamana uyum saglamayan tek araba 3 dedıler eger bır yanlısım varsa veya bılgıde bır hata kusura bakmayın sadece ben bıldıgımı paylastım bunun hakkında bı konu acmayıda dusunuyorum bu aksam veya yarın ıyı forumlar herkese

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

105 Hp performanssız diyorsunuz ama arkadaşlar karşılaştırdığınız aynı segmendeki araçlar 115-125 HP çoğu ama kafa kafaya zamanları .Nasıl oluyor bu ?

Bence epey performanslı 105 hp olmasına rağmen herşey kağıt üzerindeki gibi değil maalesef.

Aslında karşılaştırdığım araçlar opel 1.4 140 hp,vw tsi 122 hp,focus 3 150 hp ecobost yani eski atmosferik motorlar değil ha şuan halihazırda opel 115 hp eski motorunuda kullanıyor ancak bunun yanında seçenek olarak turboyuda sunuyor.Mazda da benzinli motorda daha teknolojik bir makinayı bu kasada sunabilirdi,performans konusuna gelince 100 km 12.2 sn yede çıkıyor bence bu kasanın hakkı bu süre değil :)

Edit : Yeterli zaman geçtiğinden konu kilitlenmiştir.

kilit.gif

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.