joys_eftelya

LPG bakımı önemlidir

7- ARAÇ SAHİBİNİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR

* Parçalar, yetkili servis belgesi verilmiş ve sertifikalandırılmış servislerde değiştirilmelidir. Ayrıca yetkili servis belgesi olmayan servislerde kesinlikle montajı yaptırılmamalıdır.

* Gaz filtresi 10.000 Km de, buharlaştırıcı (KİT) tamir takımı 50.000 Km de bir mutlaka değiştirilmelidir. Gaz filtresi (10000 Km) ve KİT tamir takımının ömrünün bitiminde (50.000 Km) kesinlikle tazyikli hava ile temizleme yoluna gidilmemelidir. Yapılan temizleme işlemi araca ve gaz sistemine zarar vermektedir.

* Araç ilk çalıştırmada ve akşam marş kapatılmadan önce 1 dk benzinle çalıştırılmalıdır.

* Gazı buharlaştırmada kullanılan buharlaştırıcı (beyin) üzerinde bulunan yağ boşalma vidası haftada 1 kez açılarak buharlaştırıcıda birikmiş yağ boşaltılmalıdır.

* Buharlaştırıcı üzerindeki gaz ayar vidası ile kesinlikle oynanmamalıdır. Gaz ayarı sadece mikser ayar vidasından yapılmalıdır. Yapılan ayar sonunda hala problem devam ediyorsa lütfen en yakın yetkili servisimize başvurunuz.

* Tüpten yapılan dolumlarda, gaz pislikli olduğu için uzun vadede sisteme büyük zararlar vermektedir. Bu sebeple tüpten kesinlikle dolum yapılmamalıdır. Tüpten yapılan dolumlarda sistem garanti kapsamı dışındadır.

* Kullanılan yakıt tankının ömrü 10 yıl olup, 10 yıl sonunda mutlaka değiştirilmelidir.

* E-CE-R 67 ve TSE Belgesi olmayan cihazlar kesinlikle taktırılmamalıdır.

* Teknik Belgesi alınmayan araçlar ruhsata işletilemez. İşletilme durumunda sorumluluk araç sahibi ve bu işlemi yapan muameleciye aittir.

* Cihazlar imalat hatalarına karşı 2 yıl malzeme, ayrıca tüm servisler tarafından yapılan montaj 2 yıl servis garantilidir. Garanti, cihazlara araç sahibi tarafından yanlış müdahale yapılmadığı ve gazın istasyonlardan alındığı durumlar için geçerlidir. Tüpten yapılan dolumlarda, sistem garanti kapsamı dışındadır. Ayrıca elektronik aksamların garantisi, akünün normal değerinden fazla şarj edilmesi durumunda geçerli değildir.

* Hava filtresi kısa aralıklarla değiştirilmelidir. Çünkü kirlenen filtreden hava geçişi azalacağından, gaz rölantiside sürekli değişir, araç teklemeye başlar ve stop edebilir.

* LPG tanklarına kesinlikle doğalgaz doldurulamaz, doldurulması çok tehlikelidir.

* Yukarıda belirtilen noktalara uyulduğu zaman aracınız benzinli araçlarda çok daha uzun ömürlü olmaktadır.

* Lütfen otogaz sistemine ehil olmayan kişilerin (bu konuda eğitilmemiş) her ne sebep olursa olsun, otogaz sistemine müdahale etmesine izin vermeyiniz.

* Unutmayın! Otogaz sistemi,kuralına göre kullanıldığında benzinli sistemlerden çok daha güvenlidir.

NOT:Tüm bu müdahaleler için yeterli teknik bilgiye sahip değilseniz lütfen en yakıt OTOGAZ YETKİLİ SERVİSİNE müracat edin.

PERİYODİK BAKIMLAR

Montajını yaptırdığınız LPG kitinin bakım ve ayarını mutlaka yetkili servislerine yaptırınız.

* Hava filtresinin temizliği her 3000 km de

* Gaz ayarı ilk 1000 km de

* Regülatör yağ alımı ve ayarı 10.000 km

* Hava filtresinin değiştirilmesi her 10.000 km

* Buji kontrolü ve değişimi her 10.000 km

* LPG valfindeki filtrenin temizlenmesi 10.000 km

* Regülatör sökümü, temizliği ve ayarı 20.000 km

* Regülatör tamir takımı değişimi, gaz ayarı, gaz filtresi 40.000 km

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler.faydalı hatırlatma olmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

* Gazı buharlaştırmada kullanılan buharlaştırıcı (beyin) üzerinde bulunan yağ boşalma vidası haftada 1 kez açılarak buharlaştırıcıda birikmiş yağ boşaltılmalıdır.

burdaki vana kolay ulaşılabilecek bir yerde midir? anahtarla mı yoksa elle mi açılıyor bir bilginiz var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

beyin genelde ulaşılacak bir yerde olduğu için zor olmasa gerek ama emin değilim tabiiii.Araçlarda beyin genelde görünür yerlerdedir ordan mantık yürüterek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Beyin dediğiniz şey regülatör değil mi ? Yani resimdeki cihaz

[smg id=3129]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eevet bu benm bildiğim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eevet bu benm bildiğim

Ben bunun biryerine birşey yapılması gerektiğini sanmıyorum. En azından yeni sistemlerde. Öyle olsa servis söylerdi, en az 3-4 kere gitmişliğim var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla belki burdan bahsetmiyordur bi sormak lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu boşaltma işlemi eski tip (karbüratörlü) lpg sistemlerinde var. Regülatörün alt kısmındaki tapa çıkarılarak içinde biriken kostik, yağ gibi atık maddeler boşaltılır. Ortalama 6 ay veya 10bin kilometrede bir yapılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu boşaltma işlemi bizim sıralı sistemlerde yok mu yani? Bir de beyin diye verilen resimdekinden farklı benim araçtaki. Milano marka ve dikdörtgen şeklinde. Bu bahar bakım yaptıracağım ben de. Önce arabanın kendi bakımını, daha sonra LPG sistemininkini. Gerçi bir sarsıntı, titreme, rolantide oynama vb. hiç bir problemim olmadı.

Zaten benimkisi LPG kullanmak değil. Kısa mesafe kullandığım için bazen 3 ay LPG kullanmadığım oluyor. Sadece uzun yolda açarım LPG'yi ve onda da varış noktasında 1 km kala benzine geçer öyle bırakırım arabayı. LPG de giderken de 3000 devirde tutarım arabayı ve hiç yüksek devirlere çıkmam. Devirli kullanacaksam yine benzine geçer öyle kullanırım.

Böyle kullanılırsa tabi sorun yaşanmaz dimi:)

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.