Burak

Mazda SKYACTIV Teknolojileri

Bu konuda 104 ileti var

Yeni güç aktarım mekanizmaları, şanzımanları, kaporta ve şasiler

Mazda’nın yeni SKYACTIV teknolojileri, önemli yenilikler ve en gelişmiş teknolojileri birleştirir. Bu gelecek nesil teknolojiler, benzinli ve dizel motorları rekor basınç oranlarıyla, yepyeni manuel ve otomatik viteslerle, kaporta ve daha hafif ve duyarlı şasi sistemleriyle birleştirir.  Bu teknolojilerin tanıtımı tüm Mazda modellerinde yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarında azalma ile sonuçlanacaktır. Mazda’nın Sürdürülebilir Zoom-Zoom stratejisi ile birlikte, bu teknolojiler dünya çapında bugüne kadar satılan Mazda araçlarının ortalama yakıt ekonomisini 2015 yılına kadar (2008 ile karşılaştırıldığında) yüzde 30 geliştirecektir.

Mazda’nın yeni nesil araçlarında “atılım yapan” mühendislik ve üretim yaklaşımı pek çok karmaşık konuyu aynı anda çözmesine yardım etmiştir.  Örneğin, motorda vuruntu nedeniyle torkta bir düşüş riski olmadan benzinli motorun basınç oranını nasıl arttırabiliriz. Bu da ideal içten yanmalı motora ulaşma amacıyla birlikte pek çok çığır açan teknolojiye yol göstermiştir.  Yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu son derece iyileştiren başarılı hafiflik stratejisi ile birleştirerek - yeni nesil motorları, şanzımanları, araç kaportalarını ve şasi teknolojilerini de kapsayarak – bu teknolojiler dünya çapında 2011’den itibaren başlayan tüm Mazda serisi araçlarda bulunacaktır.

Bir bakışta: Mazda SKYACTIV teknolojilerine bir bakış

SKYACTIV-G benzinli motor – Mazda’nın yeni doğrudan enjeksiyonlu benzinli motoru

• 14.0:1’in (Bir Formula 1 yarış aracı motorundan daha fazla!) seri üretim araçları için anormal bir yanma (vuruntu) olmadan dünyanın en yüksek benzinli motor basınç oranını sağlar.

• Torkta ve yakıt verimliliğinde şimdiki 2.2 lt dizelle karşılaştırıldığında yüzde 15 daha iyi bir sonuç veren son derece gelişmiş motor verimliliği

• Düşükten yükseğe motor hızında yüksek tork sayesinde gelişmiş günlük sürüş

• Yüksek basınç oranı sağlayan 4-2-1 egzoz sistemi, kavite pistonları, çok delikli enjektörler ve diğer yenilikler

- Ağırlık azaltımı: Yüzde 10 azaltılmış genel motor ağırlığı

- Yüzde 30 azaltılmış genel motor sürtünmesi

- Pompalama kayıplarını azaltacak olan elektrikli sıralı valf zamanlamalı çift S-VT girişi

SKYACTIV-D dizel motor – Mazda’nın yeni yeşil dizel motoru

• Dünyanın en düşük dizel motor basınç oranı olan 14.0:1 sayesinde pahalı NOx olmadan evrensel emisyon kurallarını karşılar ( Avrupa'da Euro 6, Kuzey Amerika'da Tier2Bin5 ve Japonya'da Post New Long Term kuralları)

• Şimdiki 2.2 lt dizel motorla karşılaştırıldığında yüzde 20 daha iyi yakıt ekonomisi

• Yeni 2 zamanlı turboşarjör, düşük ve yüksek sonlu motor torkunu arttıran (5.200 rpm devir sınırına kadar) düşükten yükseğe motor hızlarından yumuşak ve doğrusal tepki demektir.

• Çok verimli Mazda aktif seramik dizel partikül filtresi (DPF)

• Yüzde 10 ağırlık azaltımı

• Yüzde 20 azaltılmış sürtünme

• Soğuk başlamadan sonra sabit yanma için değişken supap hareketi yanlış ateşlemeyi engeller

SKYACTIV-Drive – Mazda’nın yeni altı vitesli otomatik şanzımanı

• Daha hızlı, daha hafif ve sürüşü daha keyifli

• Daha geniş lock-up aralığı yoluyla mükemmel tork transfer verimliliği sağlar ve tüm şanzıman tipleri arasında en iyi özelliklere sahiptir. Sonuç manuel şanzımana benzer bir sürüş hissidir.

• Klasik bir şanzıman, sürekli değişen şanzıman ve çift debriyaj şanzımanının tüm avantajlarını birleştirir.

• Mevcut 5 vitesli otomatik şanzımana kıyasla yakıt ekonomisinde yüzde 7 ilerleme

• SKYACTIV-D ve SKYACTIV-G için mevcut

SKYACTIV-MT – Mazda’nın hafif ve kompakt yeni manuel şanzımanı

• Ön motor, önden çekişli tasarım, keskin, kısa ve hafif vites stroku MX-5’inkine benzer bir vites hissi sağlar.

• Revize edilmiş yapısı sayesinde son derece azaltılmış boyut ve ağırlık

• Kompakt boyutları sayesinde daha verimli araç paketi

• Azaltılmış iç sürtünme sayesinde gelişmiş yakıt ekonomisi

SKYACTIV-Kaporta – Mazda’nın yeni hafif, son derece sağlam kaportası

• Çarpıcı çarpma güvenlik performansı ve hafiflik (tüm pazarlardaki çarpma güvenlik ölçüleri için en üst kriterleri karşılar; yüzde 8 daha hafif)

• İyileştirilmiş bağlama metotları sayesinde ve yüksek gerilimli çelik kullanımının arttırılması yoluyla azaltılmış ağırlık

• İskeletin her parçasının mümkün olduğunca düz olması için tasarlanmış “düz bir yapı” (Yüzde 30 çok daha sağlam)

SKYACTIV-Şasi – Mazda’nın yeni yüksek performanslı hafif şasisi

• Konforlu bir sürüş hissi ile keskin yol tutuşu dengeler

• Yeni geliştirilmiş ön gergi ve arka multi-link süspansiyon, yüksek sağlamlık ve hafiflik (tüm şasi önceki versiyondan yüzde 14 daha hafiftir.) sağlar.

• Orta hız çevikliği ve yüksek hız stabilitesi – tüm süspansiyon ve direksiyon elementlerinin fonksiyonel dağılımının revizyonu yoluyla başarılan tüm hızlarda arttırılmış sürüş kalitesi.

• Jinba ittai benzeri araba ile sürücü arasında bir bütün olma sürüş hissini gerçekleştirir

Mazda'nın SKYACTIV teknolojilerini tanıtmak için kurduğu web sitesi ;

http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/

SKYACTIV Teknolojisi ile ilgili diğer resimleri aşağıdaki albümde bulabilirsiniz ;

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?action=media;sa=album;in=1088

MazdaClubTR_SKYACTIV-D2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu özellikleri taşıyan mazdaların en kısa sürede TR ye gelmesi dileğiyle :D :D... eline sağlık Burak Abi güzel bilgiler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni güç aktarım mekanizmaları, şanzımanları, kaporta ve şasiler...

SKYACTIV-Drive – Mazda’nın yeni altı vitesli otomatik şanzımanı

• Daha hızlı, daha hafif ve sürüşü daha keyifli

• Daha geniş lock-up aralığı yoluyla mükemmel tork transfer verimliliği sağlar ve tüm şanzıman tipleri arasında en iyi özelliklere sahiptir. Sonuç manuel şanzımana benzer bir sürüş hissidir.

• Klasik bir şanzıman, sürekli değişen şanzıman ve çift debriyaj şanzımanının tüm avantajlarını birleştirir.

• Mevcut 5 vitesli otomatik şanzımana kıyasla yakıt ekonomisinde yüzde 7 ilerleme

SKYACTIV-D ve SKYACTIV-G için mevcut

Nihayet :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu özellikleri taşıyan mazdaların en kısa sürede TR ye gelmesi dileğiyle :D :D... eline sağlık Burak Abi güzel bilgiler

İnşallah ben de öyle umut ediyorum. Bilgiler 01.03.2011 tarihli Mazda'nın Cenevre Basın Bülteninden alınmıştır ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bilgiler nerde orjinalinde?

Bu bilgiler sadece bizde Ediz :) Şaka bir yana Mazda'nın Basın sitesine erişebildiğimiz için bültenlerini görebiliyoruz. :) Sağolsun Mazda Türkiye bize bu hakkı tanıdı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunlar TR'ye gelmez, gelsede 2020 felan olur ancak :D :D

ki o zamanda daha yeni teknoloji bulunur :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bilgiler sadece bizde Ediz :) Şaka bir yana Mazda'nın Basın sitesine erişebildiğimiz için bültenlerini görebiliyoruz. :) Sağolsun Mazda Türkiye bize bu hakkı tanıdı :)

Ok. bende bakındım ama bulamadım net. ortamından o yüzden sorayım dedim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunlar TR'ye gelmez, gelsede 2020 felan olur ancak :D :D

ki o zamanda daha yeni teknoloji bulunur :)

çok karamsarsın abi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu benzinli sky ın gücü ne olacakmış acaba :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ok. bende bakındım ama bulamadım net. ortamından o yüzden sorayım dedim :D

Bizi referans gösterebilirsin o zaman :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok karamsarsın abi :D

istop var geliyor mu ? yok

bu teknoloji geldiğinde TR'ye istop ları gönderirler anca :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

istoplu olanlar 1,6 larda yok galiba yüksek motorlarda var ki bu motorluları getirseler keşke almazlar diye mi getirmiyorlar? 2,0 motorlu araç alan varsa 2,0 mazda 3 alan mı çıkmayacak ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İ stop 2.0 larda varmış.

Valla 1.6 dizel otomatik bir beyaz CX-5'e Üffff diyorum. 4x4ü de ballı kaymak olur. :dua:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gökhan abi sendeki bu otomatik sevdası nedir yaw :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gökhan abi sendeki bu otomatik sevdası nedir yaw :D

Çook eskiden var, amerikanlar almanlar hep otomatik kullandım zamanında. Düz vites olarak kullandığım tek capon aracı 93 model mitsubişi prensesti :D

O da yetti bana. İflahımı kesti.

Birde şimdi bu pamık var.

Ama artık hedefimi belirledim gayrı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu değil mi ? :)

Kesinlikle :clap:  :clap:

hedef reno kıliyo tomootik dizel :D

CX-5 yanında lafımı olur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel haberler bunlar :) umarım en kısa zamanda yeni araçlarda görürüz

Bu teknolojinin birde maliyeti olacaktır elbet, mazda babasının hayrına geliştirmiyor bu teknolojileri :) yeni araçlar yeni fiyatlarla sürülecektir piyasaya. O fiyatları vermeye değecekmi acaba aradaki performans farkı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.