Burak

Mazda MINAGI Konsepti – Dünya Prömiyeri

Mazda MINAGI konsept aracı Mazda’nın yeni SKYACTIV teknolojilerini ve yeni KODO tasarım sloganını kapsar ve gelecek yeni nesil Mazda araçlarının şekline işaret eder.

MINAGI konsepti dünya prömiyerini  2011’de Cenevre Motor Showunda Mazda’nın yeni SKYACTIV teknolojileri ve yeni KODO tasarım sloganının bir ifadesi olarak yapacak. Bu, yeni nesil Mazda araçlarında görülebilecek karakteristikleri gösteren ilk modeldir. Bu nedenle, Mazda SKYACTIV teknolojilerini güç aktarım mekanizmaları, şasiler ve hatta gövde tasarımı da dahil sürüş performansının her açısıyla tamamen birleştirmektedir.  Mazda’nın yeni KODO – Canlı Hareket tasarım dili ile birleştirilecek ikinci konsept aracı olarak, MINAGI duygusal tasarım ve üstün performans ile uyumu birleştirir.

SHINARI KODO tasarımının tam potansiyelini yansıtan katıksız bir tasarım konsepti iken, MINAGI gelecek yeni nesil ürünlere bir bakış sağlar. Mazda’nın KODO tasarım temasını işleyen ikinci konsept aracı olarak, MINAGI tasarım elementleri araçta özgürce hareket etme isteği ile enerjinin ifadesini birleştirir. Dik, kompakt paketlemesi sayesinde, MINAGI, KODO SHINARI’ye göre farklı olan ancak yine de aynı kavisli ve güçlü duruşu paylaşan tasarımının bir görünümünü sunar.

"Mazda SHINARI’den farklı bir şeyler ifade etmek istedim. Kompakt bir crossover SUV’un kıvraklık ve odaklı hareketi, birlikte hareket eden dört kanadın esnekliği ve dik duruşu ifade eden mükemmel bir araç olduğunu hissettim".

-Masashi Nakayama, Baş Tasarımcı, MINAGI Konsepti

Mazda MINAGI bastırılmış enerjinin modern bir ifadesidir. Japonca’da aracın adı, enerji ile çarpan bir nesnenin resmini hatırlatır ve aracın hızlı, kıvrak ve derin karakterini yansıtır. MINAGI için, Mazda tasarımcıları çitaları avlanırken farklı açılardan izlediler. Bir çitanın başı yukarı bakar ancak uzun, güçlü ve çevik organları eğik gövdesini yüksek hızda yönünü kolayca değiştirmesini sağlamak amacıyla dik tutar. Mazda tasarımcıları bir hayvanın avının üzerine atıldığı ve saldırmaya hazırlandığı andan hareket etmektedirler. Dahası, böyle bir saldırı herhangi bir yöne olabilir; bu, kıvrak bir crossover SUV’un fonksiyonu ile uyum gösteren bir fikirdir.

Mazda MINAGI Konseptinin ana elementleri - Duygusal tasarımı heyecan verici performans ile birleştiren şehir içi dostu kompakt crossover SUV

* Mazda MINAGI Mazda SKYACTIV teknolojileri ve yeni KODO – Canlı Hareket tasarımını tamamen uygulayan ilk konsept aracıdır ve Mazda’nın gelecek nesil ürünlerini temsil eder.

* Mazda’nın şehir içi kullanıcıları için eşsiz kompakt crossover SUV’u duygusal tasarım üzerine yoğunlaşır. Çabucak harekete geçecek ve herhangi bir yöne yönelebilecek yeteneğe sahiptir. SKYACTIV teknolojilerinin çarpıcı çevre ve güvenlik performansı ile sürüş zevki.

* Bu kompakt crossover SUV tarafından uygulanan KODO tasarım elementleri özgürce hareket etme ve enerji verme kabiliyetini ifade eder.

Dış Tasarım – KODO tasarımı kompakt crossover SUV formunda

Boyutlar

* Aracın basık duruşu, bükülmüş bacakları üzerinde avına saldırmaya hazırlanan bir çitanın görüntüsünü andırır.

* Klasik SUV’ların kargo alanı sırt çantası giyen bir aracı andırır, ancak MINAGI keskin çizgileri arasında ferahlık ile birleştirerek güçlü bir görüntü oluşturur.

* Arkaya dönük bir A-sütunu yerleştirmek kabinin arkaya yönelmiş duruşunu vurgular. Minivanlardaki öne doğru A sütunu yerleşiminin tek yaylı silueti ile keskin bir kontrast yaratır ve MINAGI konseptinin tasarımı için bir öncelik olan sürüş pozisyonunu vurgular.

* Kabinin alt gövde ile konumu klasik SUV’lara göre daha geridedir. Bu da MINAGI formunda ifade edilmeye çalışılan hareketi vurgular.

Ön Görünüm

[smg id=6249]

* Ön fascia üzerindeki SHINARI ile paylaşılan, krom kaplama “imzalı kanat” MINAGI’yi bir Mazda olarak anında tanınır kılar ve güçlü bir etki yaratır.

* Ön far yuva tasarımlarını yukarı eğimli sıralanırken ön ızgarayı hafifçe aşağı eğerek yoğunluk yaratır.

* Belirgin ön çamurluklara Mazda araçlarına özgü daha dinamik bir duruş katarak, KODO tasarım sloganının güçlü toplama hissini yansıtır ve daha sonra hemen biriken enerjiyi salıverir. Bu elementler arka çamurluğun dinamik formu ile birleşir ve bu avcının bacaklarını oluşturan tekerleri daha da vurgular.

Yan Görünüm

[smg id=6247]

* MINAGI gövdesinin yan taraflarında işlenmiş çizgiler bir çitanın gücünü yansıtır. Bu duruş, çitanın omuzları ve kalçasını bacaklarına bağlayan güçlü yapısını ifade edecek şekilde arka çamurlukla birleşir ve genişler.

* Genel etki ise gözleri önden arkaya yönlendiren çarpıcı ve güzel bir şekildir.

* MINAGI’nin yan panellerinin alt kısmı boyunca akan karakter çizgileri KODO’nun önce biriken ve sonra hızlıca bırakılan güç hissini temsil eder.

Arka Görünüm

[smg id=6246]

* Arka çamurluklar geniş, sabit ve SUV’a yakışan bir duruş yaratmak için cesur bir şekilde dışa kıvrılır.

* Arka çamurluklar ve aracın arka tarafının gergin hatları arasındaki kontrast bir atletin şekilli, güçlü ve cezbedici kalçasını andırır.

Ön Far Tasarımı

* SHINARI’de olduğu gibi, ön ızgaranın altından başlayan krom kaplama “imzalı kanat” ön far yuvasının merkezinde yok olur.

* Üç boyutlu ön far ve arka kombinasyon farlarının tasarımı yüksek bir derinlik hissi katar.

* “İmzalı kanat” elementinin çizgisi ve arka far tasarımı vahşi bir hayvanın bakışlarını ifade etmesi için birleştirilmiştir.

İç Tasarım – Her detayda ifade edilen yüksek kalite muhteşem sürüş beklentisini arttırmaktadır

[smg id=6250]

Amaçlar

* Mazda tasarımcıları sürücü odaklı bir kabin ve yüksek seviyede güç ve güvenirlik sağlayan kabin ortamını gerçekleştirmeye başladılar. İç kısım üstün uyum ve özenli el işçiliği ile birlikte kaliteli materyaller de sunar.

* Yukarıdaki özellikler düzenlenmiş ve kaliteli bir kabin ortamının yaratacağı sürüş zevki beklentisini karşılamaktadır.

* Siyah iç renk arka koltuk sırtlarındaki ve kapı kolluklarındaki kırmızı renk ile vurgulanmıştır.

Kompakt crossover SUV’a özgü karakteristikler

* Dört adet dik saten krom kaplama payandalar gösterge panelini desteklemek için ortaya çıkar ve her biri yer çekimine karşı koymak için ortaya çıkan dikey güç görüntüsünde yukarıyı gösterir.

* Gösterge panelinin tasarımı ve etrafındaki düşmeler Mazda’nın sportif duruşunu sergilerken sürücü odaklı kokpitin sportif yapısını da vurgular.

İşçilik

* Deri koltuklar ve kaporta döşemesi en iyi deri kullanılarak tasarlanmıştır.

* Yetenekli işçiler iç kısmın yüksek kalitesini ifade eden çarpıcı pileleri dikkatle diktiler.

* Koyu renk gölgeli yatay metal panel üzerindeki siyah dumanlı kaplama – gösterge paneli merkezi boyunca yerleştirilen – iç elementlerin yüksek kalitesini ortaya çıkarmaktadır.

* Sağlam metal komponentler, kapı kolları da dahil, sağlam alüminyumdan işlenmiştir, yumuşak ve kaliteyi gösteren bir yüzey elde etmek için dikkatli bir şekilde parlatılmıştır. Kapı kolları yarış bisikletlerinin güzellik ve fonksiyonelliğini andıracak şekilde tasarlanmıştır ve kullanmanın bir zevk olacağı kalite seviyesine sahiptir.

Minagi'nin diğer resimlerini aşağıdaki albümde bulabilirsiniz ;

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?action=media;sa=album;in=1087

MazdaClubTR_mazda_minagi_2011.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konsept olarak geçiyor, acaba gerçeği bu kadar çekici olur mu ?

dacia duster'ın konsept'i müthişti gerçeğinde iş yok :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konsept olarak geçiyor, acaba gerçeği bu kadar çekici olur mu ?

dacia duster'ın konsept'i müthişti gerçeğinde iş yok :)

İçinde değişiklik olur ama sanırım dışı o kadar değişmez..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu dün Cenevre de yayınlanan basın bültenini duyurmak amaçlı açılmıştı. Çift konu olmaması için aşağıdaki linkten devam edelim derim ;

Mazda'nın Yeni SUV'u CX-5

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.