Burak

Mazda “KODO - Canlı Hareket” Tasarım Dili

Yıllar geçtikçe Mazda eşsiz araç tasarımlarına ilham vermek için “hareket” fikrini keşfetmiştir. Doğanın gücünden ve güzelliğinden etkilenmiş Mazda araçlarının gelecek nesli, hayvan ve insanların ani hareketlerini kendine ilham kaynağı olarak alarak gelişmiştir. Yeni tasarım sloganına “KODO – Canlı Hareket” denmiştir.

KODO – Canlı Hareket” enerjik ve güçlü hareketleri ifade eden yenilikçi yeni tasarım dilidir. Esasında KODO – Canlı Hareket, bir yırtıcı hayvan resminden ilham almıştır. Tıpkı avının üstüne saldıran veya toplanan gücün açığa çıktığındaki olayı ifade etmek için eski Japon dövüş sanatı olan kendodaki saplama hareketindeki gibi. Hareketin başladığı gerçek anda – bir çitanın avının üstüne sıçradığı veya kendodaki bir kılıç vuruşu anı.  Bu anda en ince şekilde bilenmiş gücü ve aerodinamik güzelliği içeren birikmiş kuvvet serbest bırakılır. Bu, sofistike ve baştan çıkarıcı güzelliğin yarattığı kontrollü gerilim, hız ve güç anındadır.

Bu ani hareket, canlılık ve duyguyla dolu hareketin en üst seviyesidir; daha hızlı ve güçlü hareketi ifade eden ve Mazda araç tasarımına daha yoğun ruh kazandıran tüm Mazda tasarımlarında bulunacak olan Mazda’nın yeni tasarım sloganının esasıdır.

Mazda Tasarım Bölümü Yöneticisi Ikuo Maeda tarafından başlatılan Mazda tasarımındaki bu son dönem onun yaratıcılığından, arzusundan ve kararlılığından gelmektedir.

Ikuo Maeda, Mazda’nın küresel tasarım yöneticisinden mesaj

“KODO tasarımı tek tanımla sınırlandırılamaz.

KODO tasarımı yoluyla, ruha ilham veren hareketlerdeki güç ve güzelliği ifade etmek istiyorum. Şuna inanıyorum ki insan, hayvan ve doğa dünyası bize hareketteki şaşırtıcı güzelliği sunar. Araçlarımızın tasarımlarındaki şekillerden tam olarak faydalanarak bu dünyada bulunan güzellik ve güç hissini ifade etmek istiyorum.  Bu şekiller onları gören herkese içimizdeki hırsı aktardığımız “kelimeler”dir.

Mazda SHINARI’de, ani hızı ifade ettik. Aracın şekli ile, bir hayvan hareketsiz dururken, hareket ederken ve saldırmaya hazırlanırken konsantrasyonu ve içinde biriken gerilimi yorumladık. Ancak, amacı hareketsiz durmak değildir; kaçmak için vahşice koşar. Yanıt olarak, avcı yumuşak bir şekilde döndükçe ve sakin bir şekilde avına yaklaştıkça yönünü değiştirir. Mazda MINAGI’de sağlanan KODO’nun ikinci tekrarı için çevik, ancak yine de sakin hareketin altında yatan duruştan etkilendim. Tek bir gereksiz hareket olmadan oldukça esnek ve kuvvetli harekettir. Bu motiflerin yeni konsept aracımızda asimile edilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Mazda MINAGI aynı KODO tasarım sloganını Mazda SHINARI ile paylaşır ancak karakterini farklılaştıran eşsiz bir şekil uygular. Özellikle, boyutları SKYACTIVE teknolojilerinde amaçlanan oldukça yüksek performansın şık bir yansımasıdır.  Mazda MINAGI, duyguları harekete geçiren dinamik hareketin şeklini ortaya çıkarır.

İleri gittikçe, KODO-Canlı Hareket'in heyecan verici yeni ifadelerini bulmaya devam edeceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sihirli Ayakkabılar Laurens'ın, bana Arabalar filmini çağrıştıran, sevimli Mazda 3 tasarımını oldukça beğensem de;

Mazda3 Hatch Design

yerine gelen Speedy Ikuo'nun Canlı Hareket - Kodo tasarım fikri bambaşka bir ruh halini yansıtıyor, gerilimli bir şey...

Mazda Shinari and Ikuo Maeda General Manager Mazda Design Division Mazda Motor Corporation 2010.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu adamlar neyle besleniyor :D bende istiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu adamlar balık yiyor balık...Kafaları ondan böyle çalışıyor, tabi temel eğitim de şart böyle üretken olmak için, bizim lazlar da hergün balık yiyor ama temelde bişey olmayınca kafa zihni sinir icatlara , temel fıkralarına çalışıyor anca başka üretim gördünüz mü  :) ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer markaların yenilenen tasarımlarına baktıkça Mazda'nın ne kadar iyi bir konumda olduğunu görüyoruz. Şöyle ki,  kişisel uygulamalarla süslenmiş , R-link, Turbo veya AWD  gibi öne çıkan özellikleriyle övünen bu markalar ,  tasarım, işçilik, sağlamlık ve sorunsuzluk kapsamından baktığımızda mükemmel bir ürünü oluşturacak bütünsellikten çok uzaklar...

Hepimiz doğanın bir parçası olduğumuz için ihtiyacımız olan her şeyde doğa da mevcut. İşte Mazda, sportmen bir otomobil severin beklentisini en üst düzeyde karşılamayı hedef alarak tasarım rotasını Doğa'ya çeviriyor ve ona “KODO" – "Canlı Hareket” diyor.

Canlı Hareket tasarımı,  avının üstüne saldıran bir avcı veya başka değişle toplanan gücün açığa çıktığında ortaya çıkan o Patlayıcı Kuvvet hareketini  ifade ediyor. Bunu, Masa tenisindeki küt vuruşa veya turbolu fakat bozuk tasarımlı bir araç aldığınızda eşinizdeki o gerilimin açığa çıkış anına da  benzetebiliriz.

Mazda'ya bu yeni tasarım dilinde liderlik eden,  babadan Mazda tasarımcısı , Tasarım Genel Müdürü Ikuo Maeda'yı  tanıyalım:

http://www.youtube.com/watch?v=rHnE1QF2nk4

"Speedy" , Ikuo Maeda,  ve Shinari Konsepti:

Otohaber 2012 Frankfurt Otomobil fuarında Ikuo Maeda ile söyleşi yapmayı başarmış, işte o söyleşi:

http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Soylesiler/2012/03/30/mazda-tasarim-baskani-ikuo-maeda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

adamlarin soyadi bile mazda gibi.

kaderlerinde varmis demek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zalim kader der gibi bir halin var Onur :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda-TR den alıntı:

---

Mazda'da Hareketin Ruhu Var

İyi bir tasarım sizi harekete geçirmelidir. Hem kelime anlamıyla, hem de mecazi olarak .Yeni Mazda6, yeni "KODO - Hareketin Ruhu" tasarım dilimizin mükemmel bir örneği olarak hareket, heyecan ve zarafeti benzersiz bir şekilde harmanlayarak tam da bunu yapıyor.

Bu iddiamızı destekleyen başkaları da var. Yeni Mazda6, 37 bağımsız tasarım uzmanı tarafından, uluslararası üne sahip Red Dot tasarım ödülleri 2013'te, ürün tasarımı alanında ödüle layık bulundu.

Amiral gemimiz olan Yeni Mazda6, stili ile ilgili ipuçlarını benzersiz yeni KODO tasarımımızdan alıyor. KODO, hayvanların hareketlerinden ilham alarak Mazda'nın canlılığını ve çevikliğini sembolize eder ve alışılmışa meydan okuyup, sürüşü eğlenceli otomobiller oluşturma yaklaşımımızı mükemmel bir şekilde tamamlar. KODO tasarımları bugüne dek birçok ödül kazandı. Bu ödüller arasında Auto Bild'in 2012 Avrupa Tasarım Ödülü'nü alan ilk KODO modeli olan Mazda CX-5 ve Alman Tasarım Konseyi'nin "2012 Otomotiv Marka Yarışması'nda" konsept otomobil kategorisinde ilk sırada yer alan Mazda Takeri sayılabilir.

Mühendislerimiz ve tasarımcılarımız, Yeni Mazda6'nın dinamik şeklini biçimlendirmek için büyük çaba sarf etmekle kalmadılar, aynı zamanda otomobilin sürüşünün de görünüşü kadar heyecan verici olması için ellerinden geleni yaptılar.

Mazda ile ilgili beklentilerinizi elbette yüksek tutmalısınız. Çığır açan SKYACTIV Teknolojimiz sayesinde, Yeni Mazda6 yakıt ekonomisinden veya emisyonlardan ödün vermeden olağanüstü performans ve sürüş dinamiği sunar.

Rakamlar fazla söze yer bırakmıyor: %15 daha fazla tork, sınıfının lideri 14:1 sıkıştırma oranı ve %20'ye varan artırılmış yakıt verimliliği. Yeni Mazda6, otomotiv sektörünün karşılaştığı en büyük zorluklardan bazılarına karşı, nefes kesen şık bir tasarım ile bizim verdiğimiz cevaptır.

Mazda'nın Avrupa AR-GE Merkezi baş tasarımcısı Peter Birtwhistle, "Yeni Mazda6 ile amacımız, anında araca binip sürme isteği yaratan, dengesi ve orantılarıyla görenlerin heyecanını uyandırmak ve dikkatlerini çeken bir otomobil tasarlamaktı." diyor. "Ürün tasarımı için verilen Red Dot ödülü, KODO ile hayat bulan cesur ifadelerle Mazda'da ulaştığımız seviyenin çok prestijli bir kanıtıdır."

Yeni Mazda6, Nisan 2013'te Milano Tasarım Haftası'nda sergileniyor. Diğer çağdaş tasarım klasiklerinin arasında ödül sahibi tasarımımız büyük beğeni topluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Neredeyse 5 mt boyu var mübarek aracın :) Tam amiral gemisi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.