honuuu

Ani/Sert frenlemede dörtlülerin yanması

Bu konuda 22 ileti var

Mazda 3'de böyle bi özellik yok diye biliyordum fakat bu sabah işe gelirken süretim hafif yüksekti ve biraz çabuk yavaşlamak zorunda kalacağım bir duruma düştüm ve frene biraz sert bastım, sonra dörtlülerin tıklama sesini duyunca baktım ki dörtlüler yanıyor, işin garibi yanlış hatırlamıyorsam daha ABS bile devreye girmemişti...

Daha önce de sert fren yaptığım olmuştu ama ya ABS devreye girdiğinden dolayı ABS'nin takrıtısında hiç farketmemişim ya da bu özelliği devreye sokacak şekilde frene basmamışım... Ya da çok alakasız bi zamanda alakasız bi arıza oldu da yandı bu dörtlüler... Bu güvenlik önlemide varsa bizim guzuda daha ne diyim ben :D:P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resmi siteye bakarsan güvenlik önlemleri içerisinde görebilirsin bu özelliği, övünerek yazmışlar hemde :)

http://www.mazda-tr.com/showroom/mazda3/safety/

Mazda'da bir ilk olan Adaptif Arka Sinyal Sistemi ise aniden durmanız gerektiğinde dörtlü flaşörlerinizi otomatik olarak yakarak arkanızdaki sürücüleri uyarır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet bu özellik yeni kasalarda var ama diğer marka araçlara göre daha sert frenleme yapmak gerekiyor.

Mesela ben şu ana kadar deneme hariç hiç yakamadım :)

Bir de bu özellik neyi baz alıyor acaba hız düşüşünü mü ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ilavede ben ekleyeyim o zaman.Geçen gün gösterge panelinde bir uyarı ışığı yandı.İlk bir kaçgün pek aldırış etmedim söner diye.ara ara yanıp sönüyodu.sonra kitapçığa baktım su ilave edin diyordu.şaşırdım daha 3,5 aylık arabaya ne suyu ilave edeyim diye.benim bildiğim servisten servise su ilave edilir.Hemen servisi arayıp sordum bu nedir diye.ya cam suyu yada motor suyudur dediler.cam suyunu doldur eğer ışık sönmezse servise gelmesi gerekiyor dedi arkadaş.cam suyunu iyice doldurdum.sonra bir baktı ışık sönmüş.hoşuma gitti açıkcası böyle bir özelliğin oluşu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resmi siteye bakarsan güvenlik önlemleri içerisinde görebilirsin bu özelliği, övünerek yazmışlar hemde :)

http://www.mazda-tr.com/showroom/mazda3/safety/

Mazda'da bir ilk olan Adaptif Arka Sinyal Sistemi ise aniden durmanız gerektiğinde dörtlü flaşörlerinizi otomatik olarak yakarak arkanızdaki sürücüleri uyarır.

Vay be almadan önce bi sürü özelliğini okuyup süpermiş deyip almıştım demekki okurken burayı gözden kaçırmışım. hatta sonra mazda 6 yı incelerken görmüştüm galiba bu özelliği keşke 3'ede koysalarmış diye geçirmiştim içimden meğersem esirgememiş çekik gözlü arkadaşlar :D

evet bu özellik yeni kasalarda var ama diğer marka araçlara göre daha sert frenleme yapmak gerekiyor.

Mesela ben şu ana kadar deneme hariç hiç yakamadım :)

Bir de bu özellik neyi baz alıyor acaba hız düşüşünü mü ?

Bence hem frenlamenin başladığı sürat belli bir limitin üstünde olmalı hemde yavaşlamanın şiddeti belli bi değerin üstünde olmalı çünkü bunların ikisini de teker teker gerçekleştirdiğim zamanlarda yakamadım dörtlüleri ama bugün ikisi beraber oldu ve yandı dörtlüler :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ilavede ben ekleyeyim o zaman.Geçen gün gösterge panelinde bir uyarı ışığı yandı.İlk bir kaçgün pek aldırış etmedim söner diye.ara ara yanıp sönüyodu.sonra kitapçığa baktım su ilave edin diyordu.şaşırdım daha 3,5 aylık arabaya ne suyu ilave edeyim diye.benim bildiğim servisten servise su ilave edilir.Hemen servisi arayıp sordum bu nedir diye.ya cam suyu yada motor suyudur dediler.cam suyunu doldur eğer ışık sönmezse servise gelmesi gerekiyor dedi arkadaş.cam suyunu iyice doldurdum.sonra bir baktı ışık sönmüş.hoşuma gitti açıkcası böyle bir özelliğin oluşu.

cam suyu lastik basıncı ve buzlu yol ikazlarını aldım bende şimdiye kadar :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eski aracım 1993 model 323 de vardı bu özellik :D

1997 model saxo'da yoktu bu özellik :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2004 Mazda6 da da karsilasmadim, su haznesini tamamen bitirmedigimden de olabilir tabii :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eski aracım 1993 model 323 de vardı bu özellik :D

bizim 92 model doğan sl'de de vardı bu flaşör özelliği ama manuel. ani frenleme de ben basıyordum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eski aracım 1993 model 323 de vardı bu özellik :D

aynen hb de de vardı sağ üstte, ne işe yarıyor diye bakıyordum bitince anladım :D

bizim 92 model doğan sl'de de vardı bu flaşör özelliği ama manuel. ani frenleme de ben basıyordum :)

:) 4lü yakana kadar el frenini çekip karşı şeride otururdum kazadan kaçmak için, 1 kez kazadan kurtuldum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cam suyu bitmesini göstermesi bizim 1997 Familia'da da var. Adamlar düşünüyor işte ya. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sırf meraktan bitireceğim cam suyunu :D

Cam suyu bitirmek deyince aklıma çok eskiden bir üyemizin açtığı cam suyunu nasıl bitirebilirim konusu geldi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bagajda 2.5 lt lik pet şişede cam suyu hazır ,2 günde bir kontrol edip sürekli tamamladığım için ışığın varlığı yokluğu önemli değil :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

özelliklerin varlığı yokluğu konusunda bi kargaşa var sanki bi ekip dörtlülerden bahsediyo bi ekip cam suyundan, muhabbetin sonunda mazdadan ani frenlemede cam suyu fışkırtan araç isteyecekmişiz gibi geliyo bana :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

özelliklerin varlığı yokluğu konusunda bi kargaşa var sanki bi ekip dörtlülerden bahsediyo bi ekip cam suyundan, muhabbetin sonunda mazdadan ani frenlemede cam suyu fışkırtan araç isteyecekmişiz gibi geliyo bana :D

Abi güzeldi bu. :D :D

Cam suyu bitirmek deyince aklıma çok eskiden bir üyemizin açtığı cam suyunu nasıl bitirebilirim konusu geldi :D

Cam suyunu nasıl bitirebilirim he , insanlar çeşit çeşit işte. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cam suyunu nasıl bitirebilirim he , insanlar çeşit çeşit işte. :D

Sonra da bize "ne kadar önyargılısınız" diyorlar :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kazanmaya çalışın abisi böyle tipleri, çıkmadık candan umut kesilmezmiş  :2funny::tey::egy:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl yani böyle bir konu mu vardı, nasıl bitirebilirim ??? Cevap basit pipetle :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önceki aracım yeni focus titanyum du.onda böyle bir özellik yoktu.o bakımdan yazdım.bunda olabileceğinide hiç tahmin etmemiştim açıkcası.Şaşırdım bir o kadarda sevindim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl yani böyle bir konu mu vardı, nasıl bitirebilirim ??? Cevap basit pipetle :2funny:

Bravo valla İbo, bizim aklımıza "arabayı ters çevir" den başka çözüm gelmemişti, dumura uğramıştık...:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.