Jump to content

Bor Yağı Kullanımı


joys_eftelya
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merkezi Kırklareli'nde bulunan NNT Nanoteknoloji Bor AR-GE Teknoloji Firması İcra Kurulu Başkanı Cafer Akın, 2010 yılında bir önceki yıla göre yüzde 7.7 oranında benzin tasarrufu olduğunu söyledi.

Araç sayısı artmasına rağmen daha az yakıt tüketimi gerçekleştiğini belirten Akın, "Nanoteknoloji ile ürettiğimiz nanoteknloji bor power teknolojisini ülkemizde milyonlarca araç sahibi kullandı. Bor Power teknolojisi ürettiğimiz MCDP Bor Kristalleri patenti NNT Nanoteknoloiye ait olan ve dünyada emsali bulunmayan 4-6 nanometre kalınlığındaki bor elmas kristalleridir. Araç motoruna konulduğu zaman sürtünme katsayısını milyonda bir indirerek performansı artırır, yakıt tasarrufu yapar ve motor ömrünü uzatır. 2010 yılında milyonlarca araçta kullanılan Bor Power teknolojisinin, raporlara yansıyan yakıt tasarrufuna sebep olduğu kanaatindeyiz'' dedi.

Yapılan raporlamaların bakım giderlerini de kapsaması ve araştırılması gerektiğini belirten Akın şöyle konuştu: "Daha detaylı bir araştırma yapılacak olursa, araç bakım masrafları ve rektefiye giderlerinin de 2009 yılına göre daha aşağı düştüğü belirlenecektir. Çünkü Bor Power teknolojisi Bor madeninin karakteristik özelliklerine göre değerlendirildiğinde harareti önlemekte ve yüksek hararetten kaynaklanan piston ve sekman kaynatma denilen motor arızalarını da önlemektedir. Bu nedenle sarf malzemeler ve yedek parça olarak da ülkemiz çok ciddi tasarruf yapmıştır'' dedi.

Akın, "NNT Nanoteknoloji Ar-Ge olarak, bor madenleri üzerinde 22 yıldır çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yaklaşık 22 tane farklı proje üzerinde çalışmalarımız sürmekte ve Türk teknolojisini bu laboratuardan tüm dünyaya hakim kılacak ve çevre ve insan sağlığını ön planda tutarak daha güzel bir dünyayı çocuklarımıza bırakacağız. Petrol rezervlerinin tükenmek üzere olduğu bu dönemde, Bor madenlerinin petrolün yerine enerji ve yakıt olarak insanlığın geleceğini şekillendirecektir'' dedi.

Bor istismarcıları konusuna da değinen Akın, "Son zamanlarda Bor Power teknolojisinin yurt içi ve yurt dışındaki başarıları bir çok bor istismarcılarını da meydana çıkardı. Hiçbir belge ye ve sertifikaya sahip olmadan sadece bor veya nanoteknoloji adını kullanarak merdivenaltı taklit ve sahte ürünler meydana çıkarmaya çalışan bir çok kişi olduğunu ve araç sahiplerini yanıltmaya çalıştığını görüyoruz. Bu nedenle tüm vatandaşlarımızı belgesi olmayan, test ve sertifikaları bulunmayan ve incelemedikleri ürünleri araçlarında kullanmamalı hatta bazı tamircilerin hatalı yönlendirmelerine fırsat vermeden mutlaka gerçek belgeleri görerek ve inceleyerek kullanmalıdır. 2011 yılında genel hedefimiz Türkiye pazarında yüzde 10 gibi yakıt tasarrufu ve yüzde 30 civarında yedek parça dan tasarruf edilmesidir'' dedi.

kullanan var mı arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunların yağ katkısının yağın yapısını bozduğunu kalınlaştırdığını ve iş görmez hale getirdiğini duydum ama benzin katkıları hakkında kötü birşey duymadım, zaten motor yağları üstünde yazıyor "içine herhangi bir katkı maddesi karıştırmayın" diye

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla başka forumlara baktım kullananlar memnun aracın daha sessiz çalıştığını ve yakıtın daha az olduğunu söylüyorlar özellikle 100000 km yi gweçenler mutlaka kullanmalı diyorlar aşınmayı azalttıığı için

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben sipariş ettim bu gün bor katkısını hepsiburada .com dan bakalım sonuç ne olacak kullanıcaz vede değişiklikleri yazacaz ama genel araştırma sonucuma göre herkes tavsiye ediyor. bazı arabalarda 1 vites farkettiriyomuş diyolar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki 323 ümde de kullanıyordum , Lantisimde de kullanıyorum,memnunum ;) Hissedilen abartı bi faydası yok ama motor daha rahat çalışıyor sesinden anlıyorsunuz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bor ürünlerinin ilk çıkanı Motor Silk sanırım Amerikan malı olan ürün, hatta bir Türk'ün ismi geçiyor ürün üzerinde patent sahibide olabilir, ben bu ürünü bu güne kadar yaklaşık 4 aracıma da koydum hepsindede motor sesini azalltığını gördüm sürtünmeyi azalttığı için illaki tüketim ve performansa etkisi oluyordur, şu andaki aracıma da bir süre sonra uygulamayı düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Size bir şey sorabilirmiyim ? Hadi diyelim kullandım ve memnun kalmadım. Kaç yağ değişimi sonrasında bu yağdan daha iyi film tutacak katkı maddesi motorumdan çıkacak. Hani önerenler varya bu soruyada bir cevap verirler mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neyse arkadaşlar ben yinede alıntı olsada yapıştırayımda belki dikkate alıp dinleyen olur.

1) 2008/250- NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. adlı firmaya ait tanıtım broşürlerin ve anılan firmanın www.nnt.com.tr adresli internet sitesinde yer alan “S 250 Gold, Marine, Nanolube, MS 250, MS 600, GBX” adlı ürünlere ilişkin tanıtımlarda yer alan “BORPOWER ® bor elmas tozu (MCDP) ve nanobor´un eşsiz özelliklerinden yararlanarak hareketli motor parçalarındaki Sürtünmeyi yüzey kaplama ve bilye yatağı etkisi ile en az seviyeye indirir. BORPOWER ®’nin etkinliği aktif maddelerinin (MCDP ve nanobor) nanokristal özelliklerinden kaynaklanır. Bu nano parçacıklar NNTnin üstün tecrübe ve birikimi ile benzeri olmayan nano teknolojik yöntemlerle üretilmiştir. BORPOWER ® kati yağlayıcılar sınıfındaki en etkili Nano yağlayıcı katkı maddesidir. Örneğin içerdiği aktif maddelerden biri olan nanobor katı yağlayıcı maddeler arasında en düşük sürtünme değerine sahiptir (…)” şeklindeki ifadeleri ispatlar nitelikteki ‘bilimsel’ çalışmaların gerçeği yansıtmaması dolayısıyla bahsi geçen tanıtımların tüketicileri aldatıcı nitelikte olması gerekçesiyle Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.

3) 2009/447- Motor Silk Pazarlama Satış Otomotiv Sanayi Ticaret Ltd. Şti. 'ye ait www.motorsilkturkey.com adresli internet sitesindeki “Boron CLS Bond Motor Yağ Katkısı” adlı ürünün tanıtımlarında yer alan; “ Avantajları: İşlem sıcaklıklarında % 30'a varan azaltma sağlar. Yüzey sürtünmesini % 80 azaltır. Yağlama sistemindeki aşınmayı % 90 azaltır. (Timken, Dört Top, Lobut ve Disk Testi) • Yağ değişme süresini en az iki katına çıkartacak şekilde akışkan oksidasyonunu minimize eder. Korozyona % 100 engel olur. Şok yükleri absorbe eder. (Aşırı yüksek EP etkeni) Karbon, vernik ve korozyonu bertaraf eder. Ekonomi: Daha az sürtünmeden dolayı yakıt tasarrufu sağlar. (Hızı 3 – 7 km . arttırır). Sınıf 8 dizel yakıtlarda % 19 tasarruf sağlar ve + 1,5 km daha hızı arttırır. • Daha az istirahat zamanı. Eski motorlarda düşen verimliliği restore eder. Motor ömrünü yeniler ve 2 – 3 kat uzatır. 100 bin mile (150 bin km.) sadece bir defa uygulanır. Yağ değişim süresini iki katına çıkartır. Çevresel: Motor içindeki kurum ve karbon atıklarının temizliğini yapar, verimli çalışmayı sağlayarak ve daha az yakıt tüketimi ile emisyon değerlerini düşürür. Motor Silk formülasyonu, doğaya zararlı olmayan ve doğada biyolojik olarak parçalanabilen bir yapıya sahiptir. Yağ kullanımında azalma sağlar. Enerjinin % 50'si sürtünmede harcanır ve Motor Silk sürtünmeyi % 80 azaltır.” şeklindeki iddiaları ispatlar nitelikte olduğu belirtilerek reklam veren tarafından sunulan çalışmaların “Boron CLS Bond Motor Yağ Katkısı” adlı ürüne ait olmayıp firmaya ait başka ürünlere veya içeriği belli olmayan ürünlere ait raporlar olduğunun anlaşılması ve bu nedenle reklamda yer alan iddiaları kanıtlayıcı nitelikte olmaması, diğer yandan; ürünün içten yanmalı motorlarda ve araçlarda kullanımı ile ilgili performansa etkisi üzerine bulunan birçok raporda değişik parametrelerle ilgili farklı sonuçların bulunması, dolayısıyla ürüne ilişkin iddiaların bilimsel çalışma bağlamında doğrulamasının yapılamaması gerekçeleriyle anılan reklamların tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı olduğuna, dolayısıyla da Ticari Reklâm ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğe uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Motor Silk Pazarlama Satış Otomotiv Sanayi Ticaret Ltd. Şti. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.

alıntıdır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

arkadaşlar bana bugün bi arkadaşımdan supex diye bir marka geldi daha önce kullanan var mı kullanayımmı acaba bor power la aynı marka değişik sadece dedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yav adama bor power dedim bunu getirmiş.Şimdi değiştiremem de naapsam ki bunun üstündede sitesindede hiç bor falan yada nano teknoloji ile ilgili bişe yazmıyor ondan ,acaba diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aldıysanız artık  hayırlı olsun diyelim  :) önce bir carbon clean yaptırın kurumlar gitsin ki metale bor parçacıkları daha iyi dolgu yapsın, kaygan bir yüzey oluşsun , eğer ürün  işe yarıyorsa sesin hemen farkettiğini göreceksiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kullandığım motor silk , uygulama yapmadan önce motor iç temizliği yapmayı ve katkıyı yeni yağla beraber uygulamayı tavsiye ediyor. Yağı kirleten baş etkenlerden biri motordaki kurumlar, bakın teknik anlamda  carbon clean ne diyor

---

Soru 1- Karbon birikimi veya kurum nedir ve nelere sebep olur?

Cevap: Karbon, supapların üstünde, pistonun tepesinde ve yanma odasının içinde oluşan bir maddedir. Supapların sıkışık çalışmasına, motorun ise soğuk iken zor, normal koşullarda da sendeleyerek, duraksayarak çalışmasına sebep olur. Aracın sürüş konforunda problem yaratır ve sürücüyü rahatsız eder. Çoğu kimse, 50-60 kilometrelik hızlarda titrek ve duraksamalı çalışan bir aracın şanzımanında veya aktarma organlarında problem olduğunu düşünürken, aslında sorun karbon veya kurum diye adlandırdığımız birikimlerden kaynaklanmaktadır ve çözümü bu kurumların temizlenmesidir. Yüksek yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu yine karbon-kurum birikiminden kaynaklanmaktadır.

Soru 2- Vernikleşme nedir ve nelere sebep olur?

Cevap: Benzinin kimyasal yapısından kaynaklanan yakıt borularında, enjektör kütüğünde ve enjektörlerde oluşan şeffaf ve parlak yapışkan katmanlardır. Yakıt püskürtme sisteminin elemanlarında ( filtre, pompa, yakıt kütüğü, regülatör, enjektör gibi) birikerek, yakıtın akış miktarında azalmaya neden olur. Vernikleşme dolayısıyla enjektörlere gelmesi gereken benzin miktarındaki azalış, aracın motor performansında çok önemli miktarda düşüşe ve motorun fazla yakıt tüketmesine neden olur. Yukarıda izah edilen karbon birikimi ve vernikleşmenin dışında, motorların performanslarının düşmesine ve yukarıda söz edilen problemlerin meydana gelmesinde neden olan diğer faktörler aşağıda açıklanmıştır.

Soru 3- Olefin ve diolefin artıkları nedir? Bu artıkların kurum birikimi ve enjektör kirliliği üzerindeki etkisi nasıl olur?

Cevap: Bilindiği üzere enjektörler motora yakın bir sıcaklıkta çalışmaktadırlar ve onları soğutan içlerinden geçen benzin akımıdır. Motor stop edildiğinde, enjektörü soğutan benzin akımı da kesildiği için enjektörün iğnesinin çevresinde ve enjektörün iç kısımlarında buharlaşan benzin artıklar bırakır. Bu artıklar başlangıçta sakızımsı yapıda olup, zaman içinde pişerek üst üste sert katmanlar oluşturmaya başlarlar. Bunlara, benzinin içindeki olefin maddesinin artıkları denilir. Biriken bu olefin katmanları, enjektörlerin püskürtme formunun bozulmasına, enjektörlerin silindirlere gönderdiği benzin miktarlarının azalmasına neden olurlar. Bunun sonucunda motorun gücü düşer ve fazla yakıt tüketmeye başlar. Unutulmaması gereken önemli bir nokta şudur ki, enjektörlerdeki % 10 düzeyinde bir tıkanıklık, yakıt tüketiminde % 2-5 arası artış ve egzoz emisyonlarında % 30'lara varan yükselmelere neden olmaktadır.

Soru 4- EGR ve PCV gazları nedir? Kurum birikimi üzerindeki etkisi nasıldır?

Cevap: Günümüzde kullanılmakta olan araçların tümünde, soluduğumuz havayı daha az kirletmek amacıyla egzoz gazları sirkülasyon valfi (EGR) ve krank havalandırma valfi (PCV) kullanılmaktadır. Bunların her ikisi de silindirlere motorun ihtiyacı olan taze havayı gönderen emme manifolduna bağlıdır. EGR valf, egzoz gazlarını tekrar yakmak üzere emme manifoldu üzerinden yanma odasına gönderir. PCV valf ise, karter muhafazası içinde biriken yağ buharını emme manifoldu üzerinden yanma odasına göndererek yakılmasını sağlar. Gerek EGR valfinden bırakılan egzoz gazları gerekse PCV valfinden bırakılan yağ buharları (emme manifolduna bırakılan hidrokarbon içerikli gazlar) kondense olarak emme manifoldu iç çeperlerinde kurum birikimine neden olarak emme manifoldundan geçen hava sirkülasyonunun formunun bozulmasına neden olurlar. Bunun sonucunda yakıt hava karışımı karakteristiği bozulur, aracın motor torkunda ve gücünde düşüş meydana gelir.

Soru 5- Yüksek motor sıcaklıkları nedir, nelere sebebiyet verir?

Cevap: Günümüz araçlarının daha az benzin tüketmesi ve havayı daha az kirletmesi için daha fakir karışımla çalıştırılma eğilimi, silindirlerde yanma sonucu sıcaklığın yükselmesine neden olarak supaplarda yanma sonucu oluşan sıcaklığın yükselmesine neden olmaktadır. Bunun sonucu ise, yanma odası içinde birken kurum miktarında artış olmakta ve kurumlar kısa sürede pişerek serleşmiş bir yapı almaktadır. Supap tablası arka yüzeyinde biriken kurumlar süngerimsi bir yapı içerdiğinden, benzin motorlu araçlarda enjektör tarafından püskürtülen benzinin bir kısmını emerek hem yanma odasına püskürtülen yakıt miktarını azaltmakta hem de püskürtülen yakıtın atomizasyonunu bozmakta, bu, hem aracın yeterli gücü üretememesine hem de yakıt tüketiminin artmasına neden olmaktadır.

Soru 6- Katkılı benzinlerin kurum birikimi üzerindeki etkisi nedir?

Cevap: İçten yanmalı motorların parçalarının oksidasyona uğramaması için benzinin içine katılan her türlü katkı maddeleri, vernik ve cila kökenli kimyasallar, deterjan türü kimyasallar supaplarda ve yanma odasında daha fazla kurum birikmesine neden olmaktadır.

ÇÖZÜM:

Benzinli ve dizel araçların motor performansının düşmesi ve yatık tüketiminin yükselmesini engellemek için, karbon birikimi ve yakıt sistemi ile enjektörde biriken kirli maddelerin yok edilmesi gerekmektedir.

Bunun en etkili ve en az maliyetli yolu, motorun üzerinden hiçbir parça sökmeden ve motor çalışır haldeyken yakıt hatlarını, yakıt sistemini, enjektörleri temizlerken aynı zamanda yanma odası ve supaplarda biriken karbon ya da kurum birikimlerini de temizleyen patentli ve isim hakkı saklı Carbon Clean temizlik ve diagnostik sistemidir. Carbon Clean makinasının diagnostik özelliği sayesinde benzin pompa basıncı, maksimum pompa basıncı ölçümü yapılabilmekte, ayrıca enjektör ve regülatörün kaçırıp kaçırmadığı kolaylıkla test edilebilmektedir. bölümüne bakabilirsiniz.

---

Daha ayrıntılı bilgi için sitesini incelemenizi öneririm

http://www.carboncleanturkiye.com/nedir.htm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Carbon Clean önceki aracıma yaptırmıştım ve faydasını gördüm. Yaz öncesi EVO'ya gitmeyi düşünüyorum bakım için. Carbon clean uygulama merkezi de Maslak'taymış. Eğer fiyat uygunsa gitmişken yaptırmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...