Burak

Mazda'da Yedek Parça Temin Süreci

Arkadaşlar,

Bilmeyenler için faydalı olabileceğini düşündüğüm bir konu hakkında sizi bilgilendirmek istiyorum.

Mazda Yetkili Servislerine bakım, onarım için gittiğinizde genelde kendi stoklarından bu talepleriniz karşılanır ama stoklarında olmayan veya özel olarak sipariş edilmek istenen parçaların temini Belçika depodan sipariş yoluyla yapılıyor.

Belçika deponun siparişleri karşılama oranı %98. Yani çok büyük oranda parçalarınız Belçika'dan aşağıdaki sürelerde servislere ulaşıyor.

Siparişler haftada 2 gün alınıyor. Biri Pazartesi, diğeri Perşembe. Türkiye'ye gelmeleri 4 ila 5 gün sürüyor ve gümrük işlemlerinin tamamlanması ardından talep eden servise gönderiliyor.

Bunun yanında bazı durumlarda TSE parçaları incelemeye alabiliyor. Bu da sürece 1 hafta, parçayı deneye tabi tutarlarsa 2 hafta eklenmesi anlamına geliyor.

Bunun yanında talep edilen parça Belçika'da bulunmuyorsa bu talep Japonya'dan yapılıyor. Tabii burada temin süresi değişkenlik gösterebiliyor. Onun için burada bir takvimden bahsetmek zor.

Yalnız Mazda'nın söylediği bunların özenle takip edildiği ve sürelerin mümkün olduğunca müşteriyi mağdur etmeyecek şekilde hızlandırılmaya çalışıldığı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler Burak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler Burak.

Rica ederim ;)

doğru yazmışsın...

E kaynağından aldık Bilgiyi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye' de depo tarzı bir şey yapmayı planlamıyorlar mı Hacım?

Farzet ki aracın beyni bozuldu ve Belçika' da yok. 1-2 ay boyunca beklemek zorundayız. Bu süreçte araç tahsis etmek gibi bir seçenekleri var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak, Belçika deponun karşılama oranı %98 olarak belirtilmiş. Peki bu durum Türkiye için neymiş? Yani her servis kendi ihtiyacına göre mi farklı farklı sipariş geçiyor? Eğer öyleyse Mustafa'nın dediği gibi bir depo neden yapılmıyor?

Bunun ile ilgili ilginç bir örnek vermek istiyorum. Yaklaşık 1 ay kadar önce Proton marka bir araç aldım, aracı Türkiye distiribütörünün 2.el kısmından aldım. Tesadüf eseri Distribütör'ün oğluyla tanıştım ve epey muhabbet ettik, beni binada gezdirdiler ve parça stoğunu gösterdiler. Şuan Türkiye getirdikleri araçların bütün parçalarını bulunduruyorlarmış en küçük vidasına kadar. 2004'den itibaren distribütör olmuşlar ve bugüne kadar hiçbir araç 1 gün bile olsa servisde parça beklememiş. İstanbul dışına servis olmayan yerlere 1 gün içerisinde kargo ile gönderiyorlarmış. Yağ değişimi için servise gittim aynı şeyleri servisi de teyit etti. Şimdi Mazda bir kıytırık bir markanın distribütörünün yaptığını neden yapamıyor anlamış değilim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani her servis kendi ihtiyacına göre mi farklı farklı sipariş geçiyor? Eğer öyleyse Mustafa'nın dediği gibi bir depo neden yapılmıyor?

Benim bildiğim kadarı ile öyle. Herkes kendi stoğunu kendi tutuyor.

Depo konusu Türkiye'nin kendi vereceği bir karar değil bildiğim kadarı ile. Avrupa'da da her ülkede depo yok. Bilgiğim kadarı ile 2-3 depo var. Onlar da ihtiyaçlarını Belçika'dan veya daha yakın bir başka depodan temin ediyorlar.

Mazda Avrupa'nın ikna edilmesi lazım Türkiye'de bir depo gerektiğine sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim kadarı ile öyle. Herkes kendi stoğunu kendi tutuyor.

Depo konusu Türkiye'nin kendi vereceği bir karar değil bildiğim kadarı ile. Avrupa'da da her ülkede depo yok. Bilgiğim kadarı ile 2-3 depo var. Onlar da ihtiyaçlarını Belçika'dan veya daha yakın bir başka depodan temin ediyorlar.

Mazda Avrupa'nın ikna edilmesi lazım Türkiye'de bir depo gerektiğine sanırım.

Mermerlerdeyken sanırım Anadolu yakasında depoları vardı yanlışmı hatırlıyorum?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim merak ettiğim mermerler ile anlaşma bitince depodaki malaar ne oluyor acaba.mazda gerimi alıyor yoksa mermerler el altındanmı satıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özel servislere veya acil durumlarda yetkili servislere satıyorlar sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi anladım.aslında aklıma takılan şu idi.bu stoktaki parçalar mermerlerin ücretini baştan ödeyip satın aldığımı yoksa fabrikanın sayılı gönderip ( parça sattıkça kendi karını al sonrada bana düşen ücreti toplu olarak gönder) şeklindemi çalışıyolar.çünkü diyelim acil parça ihtiyacım var belçikadan 2 haftada gelicek mermerlerde bunu fırsat bilip parçayı belki 2 kat fazlada anında temin edicek.çok garip düşündürücü bi durum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye'de depo açılması muhtemel sıkıntıları gidermez. şimdi öncelikle depo demek ayıp olur. Türkiye şartlarında ihtiyacı karşılamak yine ortalama 2 gün sürecektir. avrupadan (ortak depodan) yüksek cevaplama oranıyla 5 güde gelmesi bence çok iyi rakam. sanmayın ki belçika deponun karşıladığı herşeyi türkiye depo karşılayabilecek. belçikadaki deponun yaklaşık 1.000.000metrekare ve tüm avrupa ülkelerine parça gönderen, %98 karşılama oranı olan (türkiyedeki en yüksek oranların %80lerde olduğunu belirteyim.) bir depodan bayilerin direk sipariş verebilmesi ve 5 gün gibi bir sürede mal temin edilmesi bence nimet...

belçikadan cevaplanamayan parça çok azdır. düşünü ki, tüm avrupaya mal veriyor, tüm avrupa ülkeriine 20 yıldır ithal edilen tüm mazda model ve varyasyonlarının parçalarının %98ine cevap verebiliyorsunuz. şehir gibi depo olduğu kesin. sizin istediğiniz parça da %2lik yerden çıkıyorsa, onu türkiyede depo da olsa, fabrika da olsa karşılayamazdı zaten... :D

%2lik karşılananmayan yeri denk getirmek, final sınavında koca kitabın dipnotundan soru çıkması gibi birşey...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir de parça fiyatlarının üçtebirine düştüğü veya yarı yarıdan fazla ucuzladığını, türkiyede depo açılırsa stok maliyetlerinin artmasından dolayı fiyatlarda artış olacağı yapılan bayi toplantılarında günden olmuştur...

bunu da belirtmek isterim...

volvo, ford ve mazda nın birçok parçası ortak ve mazda da fiyatlar forda göre tam YARI FİYAT!, volvo ya göre ÜÇTE BİR FİYAT!

isteyen araştırabilir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler verilen bilgiler için.

benim anladığım, depo açılsa bir dert açılmasa bir dert :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler verilen bilgiler için.

benim anladığım, depo açılsa bir dert açılmasa bir dert :)

Ben de aynısını düşünmeye başladım. Midyat'a pirince giderken eldeki bulgurdan olmak da var gibi işin ucunda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.